- 1 50 lat pracuje w jednym zakładzie (67 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (166 opinii)
- 3 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (170 opinii)
- 4 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (191 opinii)
- 5 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (126 opinii)
- 6 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (77 opinii)
Miliony Euro dla Gdyni
- To pierwszy projekt w Pomorskiem, który zakwalifikował się do dofinansowania z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej - mówi Marek Biernacki, wicemarszałek województwa pomorskiego. - W poniedziałek zespół Komitetu Sterującego Ministerstwa Gospodarki i Pracy oceniał projekty ubiegające się o dotacje unijne. Gdyński projekt na kwotę 9 milionów euro spełnił wszystkie wymogi formalne i otrzymał najwyższą ocenę z możliwych.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego ma wspomagać działania na rzecz poprawy atrakcyjności regionów dla lokowania inwestycji zagranicznych oraz budowę systemów transportu publicznego w największych aglomeracjach. Łączna wartość dofinansowania z Europejskiego Funduszu Regionalnego wynosi ponad 45 milionów euro. Realizacja gdyńskiego projektu kosztować będzie w sumie 9 milionów euro, z czego 4 miliony 300 tysięcy euro pochodzić będzie z funduszy europejskich. W ciągu dwóch tygodni zostanie podpisana umowa pomiędzy władzami Gdyni a wojewodą pomorskim.
Gdyński projekt przewiduje rozszerzenie komunikacji trolejbusowej. Do 2006 roku przedłużona zostanie linia trolejbusowa od pętli przy Euroomarkecie ulicami Nowowiczlińską, Rdestową, Chwaszczyńską i Starochwaszczyńską do pętli w kaczych Bukach. Od tej lini powstanie też odgałęzienie ul. Wiczlińską i Miętową do pętli Dąbrowa-Miętowa. Trolejbusy mają też dojeżdżać do pętli Witomino Leśniczówka (trakcja doprowadzona jest już do węzła im. Franciszki Cegielskiej - zostało 3 km). W planach jest też nowa zajezdnia "Leszczynki" - wbrew nazwie umiejscowiona tuż przy stacji SKM Gdynia Grabówek. Przeprowadzą się tam trolejbusy z zajezdni w Redłowie, które rano zaczynają trasy w Cisowej i Chyloni.
Unia Europejska przekaże również - oprócz Gdyni - pieniądze na trzy inne projekty: w Poznaniu, Wrocławiu oraz rozbudowę linii tramwajowej Bemowo-Młociny.
Opinie (118)
-
2004-10-26 11:26
Gdynia
Gdynia to dwie ulice na krzyż-spójrzcie na mapę,po których bezustannie hula wiatr,z jednym kinem,dwoma hotelami i hurtownią piwa-największą firmą w mieście obok padającej,bedącej na rządowej kroplówce podatników stoczni.
- 0 0
-
2004-10-26 11:26
typowe objawy
Jak Gdynianie maja dotacje to juz tym z Gdańska cos niepasuje, typowa polska zawiść, bo jak komus może byc lepiej.
Żałosne, doprawdy.
Ja pracuje w Sopocie, urodziłam sie w Gdańsku a Gdynie tez lubię .
Jedno czego nie trawię to aroganckiego koltuństwa z Warszawy.- 0 0
-
2004-10-26 11:27
a Ty Darek
to pewnie Lechista jakis jesteś
- 0 0
-
2004-10-26 11:33
trolejbusy
Nareszcie trolejbusy będą łączyły wiecej dzielnic Gdyni.Jest to najlepszy środek komunikacji miejskiej o wiele lepszy i bardziej estetyczny od autobusów.Tak trzymać.
- 0 0
-
2004-10-26 11:34
Gdańsk
Gdańsk zawsze będzie najsilniejszy w regionie,bo to stolica gospodarcza,naukowa,kulturalna,tutaj swoją siedzibę ma 60% największych firm na Pomorzu,większość wyższych uczelni,instytutów naukowo-badawczych,placówek kulturalnych,Sopot i Gdynia pełnią rolę uzupełniającą,a całe Trójmiasto stanowi jedną metropolię,nie wiem po co te spory i wrzutki gdańsko-gdyńskie.
- 0 0
-
2004-10-26 11:34
ja wkuty oglaszam sie prezydentem trujmiejskim
z dniem dzisiejszym
i jutro zaczynam rzondzenie od budowy autostrady b-52 enolagej chentni do budowy metra zglaszac sie w sklepie na batorego 8
wlasnie otrzymalem faxa ze 1000 autobusuw wali do nas z chin ludowych napendzane som ryrzem- 0 0
-
2004-10-26 11:45
heh... Wkuty
co my byśmy bez Ciebie zrobili ;)
- 0 0
-
2004-10-26 11:47
Wzorowe przedsięwzięcie
Rozwój transportu trolejbusowego w Gdyni sprawi zapewne, że miasto to stanie się na wskroś ekologiczne, zdrowe i przyjazne nie tylko stałym mieszkańcom, lecz także przyjeżdżającym tu co roku licznym turystom, kuracjuszom z pobliskiego Sopotu i wczasowiczom wypoczywającym nad Bałtykiem. Miasto powinno zadbać także i o to, aby podobne wzorowe i bardzo przydatne społeczeństwu przedsięwzięcia miały miejsce na całym Wybrzeżu Gdańskim i województwie pomorskim - na przykład linia kolejowa, wiodąca przez Nadmorski Park Krajobrazowy, a łącząca Gdynię z Helem, powinna zostać jak najprędzej zelektryfikowana. Elektryfikacji wymaga także linia kolejowa biegnąca z Tczewa poprzez Starogard Gdański do Czerska i Chojnic. Środki finansowe na ten cel można będzie wkrótce uzyskać z unijnego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
- 0 0
-
2004-10-26 11:53
ekologia?
A jeszcze bardziej ekologiczny transport, jak rowery?? procz trolejbusow w tych okolicach rpzydalyby sie trasy rowerowe, ktorych jakos nie widac, pomimo generalnego remontu skrzyrzowaniu z Chwaszczynska przy bylym Euromarkecie :(
- 0 0
-
2004-10-26 11:58
A ten fotograf co robił fotkę to pijany jakiś, że mu sie tak przekręciła?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.