• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miliony Euro dla Gdyni

cyg, JAGA
26 października 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
Gdynia otrzyma dofinansowanie projektu dotyczącego rozwoju proekologicznego transportu publicznego. Fundusze, które wspomogą rozwój komunikacji trolejbusowej, pochodzić będą ze Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004-2006.

- To pierwszy projekt w Pomorskiem, który zakwalifikował się do dofinansowania z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej - mówi Marek Biernacki, wicemarszałek województwa pomorskiego. - W poniedziałek zespół Komitetu Sterującego Ministerstwa Gospodarki i Pracy oceniał projekty ubiegające się o dotacje unijne. Gdyński projekt na kwotę 9 milionów euro spełnił wszystkie wymogi formalne i otrzymał najwyższą ocenę z możliwych.

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego ma wspomagać działania na rzecz poprawy atrakcyjności regionów dla lokowania inwestycji zagranicznych oraz budowę systemów transportu publicznego w największych aglomeracjach. Łączna wartość dofinansowania z Europejskiego Funduszu Regionalnego wynosi ponad 45 milionów euro. Realizacja gdyńskiego projektu kosztować będzie w sumie 9 milionów euro, z czego 4 miliony 300 tysięcy euro pochodzić będzie z funduszy europejskich. W ciągu dwóch tygodni zostanie podpisana umowa pomiędzy władzami Gdyni a wojewodą pomorskim.

Gdyński projekt przewiduje rozszerzenie komunikacji trolejbusowej. Do 2006 roku przedłużona zostanie linia trolejbusowa od pętli przy Euroomarkecie ulicami Nowowiczlińską, Rdestową, Chwaszczyńską i Starochwaszczyńską do pętli w kaczych Bukach. Od tej lini powstanie też odgałęzienie ul. Wiczlińską i Miętową do pętli Dąbrowa-Miętowa. Trolejbusy mają też dojeżdżać do pętli Witomino Leśniczówka (trakcja doprowadzona jest już do węzła im. Franciszki Cegielskiej - zostało 3 km). W planach jest też nowa zajezdnia "Leszczynki" - wbrew nazwie umiejscowiona tuż przy stacji SKM Gdynia Grabówek. Przeprowadzą się tam trolejbusy z zajezdni w Redłowie, które rano zaczynają trasy w Cisowej i Chyloni.

Unia Europejska przekaże również - oprócz Gdyni - pieniądze na trzy inne projekty: w Poznaniu, Wrocławiu oraz rozbudowę linii tramwajowej Bemowo-Młociny.
Głos Wybrzeżacyg, JAGA

Opinie (118)

  • gdynienaie to potomkowie bezrobotnej sanacyjnej chołoty
    pomieszanej z najgorszymi cachami kaszubów.
    Chamstwo, kołtuneria, prymitywizm i umysłowy syf.
    Generalnie tragedia

    • 0 0

  • Jedyna cywilizacja w gdyni to dzielnice blisko Gdańska
    (orłowo itd)
    Reszta do obdrapane blokowiska ,szare stalinowskie ruiny i slumsy jak na syberii.
    Chylonia to azja w najlepszym wydaniu

    • 0 0

  • Danzig

    zatem zaden z (NOWYCH) gdanszczan nie potrafi mi biednemu sledziowi GDYNSKIEMU zaprzeczyc ze gdansk moze sie pochwalic tylko tym co stworzyli tam GERMANIE,fajne z was gupole,zbierac pochwaly ktore naleza sie szkopom..haha a moze ktos zapszeczy?

    • 0 0

  • baja

    "bełkot z pogranicza filozofii marksistowsko-leninowskiej" widac od razu, ze jestes tylko kobitka, bo gdybys była kobieta to na pewno bys wiedziała, ze młodzi Marks i Engels wykazywali zrozumienie dla polskich dążeń niepodległościowych i biadali nad uciśnionym naszym narodem. Lecz już w 1847 roku, w czasie londyńskiego wiecu w 17. rocznicę wybuchu powstania listopadowego pada pierwsze ostrzeżenie. Oto wyjątek z przemówienia Marksa (cytuję za "Karol Marks, Fryderyk Engels, Dzieła, tom IV, Książka i Wiedza, Warszawa 1962 r.): "Zjednoczenie i braterstwo narodów jest frazesem, który mają dziś na ustach wszystkie partie, a w szczególności burżuazyjni rzecznicy wolnego handlu. (...) Dawna Polska istotnie zginęła i my mniej niż ktokolwiek inny pragniemy jej odbudowania".
    Owo wydanie klasyków nie przypadkiem opuściło późniejszą korespondencję Engelsa, w której wyraża on skrajne rozczarowanie Polakami, którzy - miast angażować się w walkę klas - wykazują przesadną skłonność do konspirowania niepodległościowego. W owym późnym materiale, wydrukowanym w Polsce w minimalnym nakładzie dopiero w drugiej połowie lat siedemdziesiątych, Engels ubolewa, że nadgorliwi w swych niepodległościowych rojeniach Polacy stanowią barierę uniemożliwiającą wielkiemu proletariatowi Niemiec podanie dłoni młodemu proletariatowi Rosji dla ostatecznego zwycięstwa rewolucji europejskiej. Engels zaleca rozsiedlenie polskiego elementu etnicznego z dużych miast obu zaborów po wsiach, tak aby - rozrzedzeni i izolowani - Polacy nie stanowili siły zapalnej. Późny Engels był najradykalniejszym polakożercą do czasu Hitlera i Himmlera.
    Teraz przemysl, jesli potrafisz, za co ja ich mam lubiec? A jesli juz troche pomyslałaś, to gdzie ten moj bełkot wystepuje, jesli juz tak uwazasz, to dla Ciebie filozofia (nauka nauk) jest bełkotem, to kochana nie pozostawiasz mi złudzen co do Twojej osoby. Do pozostałych nie bede sie odnosił bo szkoda mojego i Twojego czasu.

    • 0 0

  • Wek,

    że filozofia jest "nauką nauk", to wiem. Ale czy ty jesteś filozof...hmmm...mam poważne wątpliwości. Więc ostrożniej z tymi ocenami. To, co uznałeś za niegodne twojego i mojego czasu, to było MOJE UZASADNIENIE do opinii, że bełkoczesz. Szkoda, że tak proste i oczywiste fakty są zbyt trudne, byś je zrozumiał.

    • 0 0

  • baja

    Te fakty nie sa trudne, tylko my je kaplikujemy, poniewaz w Polsce najwiecej jest lekarzy i politykow, a chyba wiesz, ze i jedno i drugie nam nie wychodzi. Nie jestem filozofem, choc te akurat nauke bardzo cenie. Kiedys na wykładach (poswieconej ogolnie mowiac technice) p.doc. /nie prof.bo sie narazil b.komunie/całe 1/2 godz. celem wprowadzenia poswiecal filozofii. W tamtym czasie jak wielu młodych słuchalismy to z zaiteresowaniem, ale tak naprawde nie moglem znalezc powiazania co ma np.Epikur z technologiami, obliczeniami konstrukcyjnymi czy (rachunkiem prawdopod. i krzywymi Gausa -teoriami katastrof) a eksploatyka. Po latach zauwazylem ze wszystko to ma swoje zrodla, wlasnie w filozofii. Dodam tylko, ze na zaliczeniu czy egzaminie wykładowca do nieprzygotowanych mowił "Pan to do mnie moze najwczesniej zglosic sie dopiero za 5 troche lepiej przygotowanym za 3 lata" załozenie było proste ten człowiek nie był w sanie na owczesne czasy przygotowac brakujacej wiedzy i do tego zastosowac odpowiednie logiczne wzory np.empiryczne aby ja spozytkowac.
    Moja uwaga o stracie czasu do tego sie odnosiła. Na pewno jestes b.dobra w swojej dziedzinie, ale to nie znaczy, ze mozesz kwestionowac inwestycje Gdyni idace w kierunku ekologii. Natomiast moje uwagi odnosiły sie do ograniczenia ruchu pojazdów zwłaszcza złomu jaki sie do nas sprowadza, o kulturze tych dorobkiewiczów nie wspomne bo to odrebny temat. Chodziło tez o jakiegos "wiadomego pana", nie wiem o jakiego? Wracając do drogi szybkiego ruchu przy Parku Nadmorskim obecnie Regana, moze ta nazwa bedzie korespondowała - jesli ta droga powstanie. Ale wtedy osobiscie b. za tym, aby ludzie ktorzy kupili mieszkania w Jelitkowskim Dworze, czy Zaspie np. gornicy z Katowic, czy emeryci z Olkusz, jako alternatywe aby uciec od tamtejszego zdegenerowanego srodowiska, uciekli dalej z Gdanska. Juz dzisiaj corocznie ucieka od 1 - 1,5 tys. mieszkancow z Gdanska, czy poprzez takie głupie decyzje radnych chcemy wytworzyć dodatkowo emigracje intelektualna bo juz zauwaza sie fizyczna chocby za chlebem. O tych i problemach zdrowia, ekologi oraz mzliwosci naprawy mozesz dowiedziec sie np. http://www.ietu.katowice.pl/wpr/ i innych

    • 0 0

  • Skad wiesz

    CZesc Mag Gdynia skad wiesz ze PKS Wejherowo kupuje PKS Gdynia?? Czy to jest juz na sto procent pewne?? Bo slyszalem ponoc ze Wejherowo nie ma pieniedy na przejecie Gdyni wiec nie wiem?? Jak wiesz cos wiecej o tym yto napisz bardzo mnie to ciekawi

    • 0 0

  • czy nazwy walut piszemy od wielkiej litery?

    wiecie, że autobus kosztuje ok. miliona zł? I że normalny Polak tego nie zarobi w ciągu życia, a na pewno nie odłoży tyle?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane