• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miliony Euro dla Gdyni

cyg, JAGA
26 października 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
Gdynia otrzyma dofinansowanie projektu dotyczącego rozwoju proekologicznego transportu publicznego. Fundusze, które wspomogą rozwój komunikacji trolejbusowej, pochodzić będą ze Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004-2006.

- To pierwszy projekt w Pomorskiem, który zakwalifikował się do dofinansowania z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej - mówi Marek Biernacki, wicemarszałek województwa pomorskiego. - W poniedziałek zespół Komitetu Sterującego Ministerstwa Gospodarki i Pracy oceniał projekty ubiegające się o dotacje unijne. Gdyński projekt na kwotę 9 milionów euro spełnił wszystkie wymogi formalne i otrzymał najwyższą ocenę z możliwych.

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego ma wspomagać działania na rzecz poprawy atrakcyjności regionów dla lokowania inwestycji zagranicznych oraz budowę systemów transportu publicznego w największych aglomeracjach. Łączna wartość dofinansowania z Europejskiego Funduszu Regionalnego wynosi ponad 45 milionów euro. Realizacja gdyńskiego projektu kosztować będzie w sumie 9 milionów euro, z czego 4 miliony 300 tysięcy euro pochodzić będzie z funduszy europejskich. W ciągu dwóch tygodni zostanie podpisana umowa pomiędzy władzami Gdyni a wojewodą pomorskim.

Gdyński projekt przewiduje rozszerzenie komunikacji trolejbusowej. Do 2006 roku przedłużona zostanie linia trolejbusowa od pętli przy Euroomarkecie ulicami Nowowiczlińską, Rdestową, Chwaszczyńską i Starochwaszczyńską do pętli w kaczych Bukach. Od tej lini powstanie też odgałęzienie ul. Wiczlińską i Miętową do pętli Dąbrowa-Miętowa. Trolejbusy mają też dojeżdżać do pętli Witomino Leśniczówka (trakcja doprowadzona jest już do węzła im. Franciszki Cegielskiej - zostało 3 km). W planach jest też nowa zajezdnia "Leszczynki" - wbrew nazwie umiejscowiona tuż przy stacji SKM Gdynia Grabówek. Przeprowadzą się tam trolejbusy z zajezdni w Redłowie, które rano zaczynają trasy w Cisowej i Chyloni.

Unia Europejska przekaże również - oprócz Gdyni - pieniądze na trzy inne projekty: w Poznaniu, Wrocławiu oraz rozbudowę linii tramwajowej Bemowo-Młociny.
Głos Wybrzeżacyg, JAGA

Opinie (118)

  • czemu sie klucicie??

    Nie rozumiem czemu sie klocicie?? Wszyscy na swiecie lacza sily a my sie klocimy. Sila w jednosci TROJMIASTA!!!

    Ja lubie i gdynie i gdansk. Mieszkam w gdyni, pracuje w gdansku a na imprezy do... sopotu !!

    • 0 0

  • sorry, za ortografa w temacie wyzej; )

    • 0 0

  • Wek,

    nie będę się rozpisywać, bo większość twojego wywodu to bełkot z pogranicza filozofii marksistowsko-leninowskiej.
    Zacytuję tylko dwa takie fragmenty, które "po oczach biją":

    1"....wpływ inwestycji infrastrukturalnych na zatrudnienie jest - wbrew potocznym opiniom - ograniczony...."
    No faktycznie i to BAAARDZO. Gdy buduje się (lub remontuje) drogę, to ufoludki chyba to robią, prawda? Powiedz lepiej, że wespół z takim jednym panem chodzi ci o jedną i bardzo konkretną drogę, która akurat tobie nie pasuje. I bez sensu jest powoływanie się na układ dróg w starożytności, bo i czasy nie te, i warunki odmienne, a i nasze potrzeby inne niż starożytnych.

    2."...Błędem, jaki popełniają wszyscy miejscy architekci jest traktowanie prywatnego samochodu jako podstawowego środka transportu. W rzeczywistości jest on najbardziej znamiennym symbolem materialnym pojęcia szczęśliwości rozwiniętym przez kapitalizm i rozprzestrzeniającym się w społeczeństwie...
    możemy wkrótce propagować "dwa samochody dla każdej rodziny - z wjazdem do łóżka"...."

    Taaa, boli cię najwidoczniej, że dość szybko nadrabiamy zaległości po komuszym dziadostwie. Mierzi, że coraz więcej ludzi ma samochody i wcale nie w celu dojazdu do łóżka. Jak się sporo pracuje i ma się mało czasu, to oczekiwanie na przystanku autobusowym/tramwajowym/SKM jest wyłącznie ewidentną STRATĄ CZASU. Są ponadto takie profesje, gdzie prawie non stop trzeba się przemieszczać (np. usługi dla ludności), a czym to robić w/g ciebie?
    I właśnie dlatego, że coraz więcej ludzi traktuje auto jak rzecz codziennego użytku, powinno się dostosowywać do tych potrzeb układy dróg. Dwa samochody w rodzinie? A czemu nie. U mnie już tak jest od dłuższego czasu: mąż ma swój, a ja swój. I NIE ZAMIERZAM TEGO ZMIENIAĆ, bo jest mi tak wygodnie. A w rodzinie sąsiadów mają nawet 3 (słownie trzy), bo takie mają potrzeby. I nie piszę o tym, by się chwalić lub traktować to jako uzasadnienie, bo tak naprawdę do łóżka chodzę na piechotę, a nawet do pobliskiego sklepiku też wolę iść (no chyba, że jest tzw. damska pogoda). Chcę powiedzieć, że powinniśmy dostosować inwestycje w infrastrukturę naszych miast do NASZYCH POTRZEB. Jeśli trzeba zmodernizować układy dróg, wybudować nowe - szersze i nowocześniejsze - to TRZEBA TO ROBIĆ. Mamy jedno życie...

    • 0 0

  • Gdańsk a Gdynia

    Paweł Adamowicz nie powinien zostać prezydentem Gdańska natomiast Wojciech Szczurek prezydent Gdyni. Gdańsk jest zaśmiecany w ziemie pługi jezdzą co 3-4 godziny. zastanówcie się nad nastepnym wyborem na prezydenta Gdańska

    • 0 0

  • A może wreszcie coś zrobić razem

    Najwyższy czas na wspólny aglomeracyjny bilet KM. Od Wejherowa do Gdańska mamy cztery różne rodzaje biletów i chyba z sześć różnych taryf. Panie Adamowicz i Panie Szczurek, najwyższy czas przestać się obrażać i coś zrobić z tym obciachem. To wbrew pozorom nie jest takie trudne.

    • 0 0

  • Maciej zastanów się nad swoimi bredniami

    Szkoda mie Ciebie, jeżeli poziom własnej inteligencji przelewasz na ten marny tekst.
    Czy wszyscy z Gdyni tak bredzą???

    • 0 0

  • ania
    a skąd wiesz, że maciek jest z gdyni
    może być nawet z lublina
    więc takie sądy zachowaj dla siebie
    ja tak samo nie wiem gdzie ty mieszkasz, więc nie mówie gdzie tak bredzą :))

    • 0 0

  • wek i baja albo baja i wek

    spróbuję Was pogodzić gdyż poniekąd oboje macie rację. Bierzące potrzeby modernizacji dróg są ogromne i tego się nie uniknie. Przypominam chociażby o koniecznym i od dawna oczekiwanym przedłużenu dawnej Leningradzkiej via Chełm aż do obwodnicy Trójmiasta. I jeszcze wiele innych dobrze przemyślanych i niezbędnych rozwiązań. Z drugiej strony trzeba także myśleć inaczej, szerzej, alternatywnie a przy tym i perspektywicznie. Nawet gruntowna i sprawna modernizacja ciągów komunikacyjnych nie zapewni w przyszłości pełnej przepustowości dla wszystkich samochodów czy nawet tylko osobowych. Trzeba już teraz myśleć o modernizacji i rozwoju transportu zbiorowego. Czyli takie SKM dla przykładu, które możnaby pięknie zmodernizować i to z funduszy europejskich a nawet światowych (ale się nie załapiemy bo słyszę, że SKM prywatyzują). Takie olbrzymie fundusze powstały w krajach wysokorozwinętych gdyż od dawna ten temat jest tam przerabiany na skutek gwałtownego rozwoju motoryzacji. Póki co w Polsce panuje nadal euforia samochodowa po kilku dekadach PRLowskiech posuchy co nie znaczy, że już dziś nie należy przewidywać ponurej przyszłości komunikacyjnej zwłaszcza w większych miastach ale także w skali całego kraju. Kto spędził wiele lat w dużych metropoliach na Zachodzie ten się ze mną zgodzi. Mieszkańcom Trójmiasta życzę pociągów podmiejskich takich jak lokalny Oresund w Szwecji na trasie Helsingborg - Landskrona/Lund - Malmo i dalej mostem i tunelem do Kopenhagi. Oraz stacji kolejowych z tysiącami zaparkowanych rowerów .... i żeby taka kolej także jeździła po zawalonej obecnie trasie do Kokoszek a nawet dalej.

    • 0 0

  • Zuut,

    trochę się z Tobą zgadzam, ale trochę nie. Porównywanie warunków naszych ze szweckimi...hmmm...kwestia paru pokoleń. U nich stosunkowo do niedawna za kradzież ucinali łapę i teraz zbierają plony. Rower zostawiony w określonym miejscu tkwi tam do czasu, aż właściciel go zabierze...są to setki rowerów, a u nas...lepiej nie mówić.
    Nie jestem żadną automaniaczką i gdyby w odległości ca 500 m był przystanek SKM, to pewnie bym częściej korzystała z kolejki. A gdyby jeszcze nie siedzieli w niej śmierdzący i niedomyci przedstawiciele lumpenproletariatu...to pewnie jeszcze częściej. A gdyby tak ta SKM dowiozła mnie WSZĘDZIE, gdzie mam potrzebę być, to na pewno sprzedam swoje auto. Ale jak widzisz, to raczej odległa przyszłość, więc nie czarujmy się. Miasta tym się charakteryzują, że mieszka w nich dużo ludzi, są duże odległości i na dzień dzisiejszy pokonuje się je najszybciej autem. Ktoś ma więcej czasu i może poświęcić go na wystawanie na przystankach, ktoś inny nie - i MA PRAWO KORZYSTAĆ ze swojego WŁASNEGO środka transportu. Jeśli władzom miasta zależy na ograniczeniu ruchu samochodowego, to powinny powstawać obwodnice oraz szybkie i sprawne środki komunikacji wewnątrz miasta. A tu...wiadukty się walą....o czym więc mówimy??????

    • 0 0

  • Zuut

    "Mieszkańcom Trójmiasta życzę pociągów podmiejskich takich jak lokalny Oresund w Szwecji na trasie Helsingborg - Landskrona/Lund - Malmo i dalej mostem i tunelem do Kopenhagi. Oraz stacji kolejowych z tysiącami zaparkowanych rowerów ...."
    Jeżeli i mnie tego życzysz to bardzo dziękuję.Znam to, zazdroszczę tym ludziom z bardziej cywilizowanego świata. Czyste, szybkie, punktualne pociągi.... Tobie i wszystkim nam tez tego życzę jeszcze za naszego życia.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane