• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Moje (zapyziałe) okno na świat, czyli tydzień z nową telewizją kablową

Michał Stąporek
26 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Bywa, że telewizja jest nie tylko źródłem rozrywki, ale i frustracji. Bywa, że telewizja jest nie tylko źródłem rozrywki, ale i frustracji.

Telewizja bywa, choć może raczej bywała - przed powstaniem Internetu - nazywana oknem na świat. Moje doświadczenia z jedną z trójmiejskich sieci kablowych sprawiają, że myślę o niej raczej jak o oknie na podwórze. I to mocno zapyziałe.



Przez kilka lat korzystałem z usług jednej sieci telewizji kablowej, która dostarczała mi telewizję i internet. Byłem z niej na tyle zadowolony, że nawet po przeprowadzce do nowego mieszkania pozostałem jej wierny. Awarie można było policzyć na palcach jednej ręki, a gdy się już zdarzyły, to szybko były usuwane.

Ponieważ jednak rynek kablówek wciąż się zmienia, mój dostawca został połknięty przez inną, większą firmę. Ta zmiana postawiła mnie przed wyborem: zmieniam operatora, albo pozostaję z nowym-starym.

Po kilku dniach zastanawiania się i sprawdzania innych ofert, zdecydowaliśmy z żoną, że pozostajemy przy dotychczasowej firmie. "Zmienia się tylko logo, ludzie pozostają ci sami, więc będzie ok" - pomyśleliśmy.

Oto krótkie kalendarium prezentujące jak bardzo się myliliśmy.

Piątek, 16 maja - telefonicznie deklarujemy chęć podpisania umowy z nową-starą telewizją, zapraszamy na poniedziałek montera, który w godzinę zainstaluje nam w telewizorze specjalną kartę, pozwalającą oglądać telewizję bez dodatkowego dekodera. Komu potrzebne to kurzące się pudełko?

Poniedziałek, 19 maja, rano - dzwonimy, by przełożyć wizytę montera. Z nagłą wizytą wpada rodzina, po co nam taki rozgardiasz. To nie problem? No to super, przesuwamy więc wizytę montera na wtorek.

Czy jestes zadowolony ze swojego dostawcy internetu i telewizji?

Poniedziałek wieczór - wpada monter. Nikt mu nie powiedział, że ma przyjść jutro, ale skoro już jest, to może jednak wejdzie? No dobra, tym bardziej, że zajmie mu to tylko kwadrans. Faktycznie, po kwadransie wszystko gotowe: internet chodzi, telewizja działa, jeszcze tylko umowa i pięć załączników. Rzucam okiem na to, co podpisuję: "potwierdzam, że w mojej skrzynce zainstalowano 3 m kabla antenowego". Trzy metry? W małej skrzyneczce? - Muszę tyle wpisać, bo mi nie zapłacą. Aha.

Wtorek, 20 maja - telewizor dziwnie się zachowuje: wyłącza się co pięć minut, a po kilkunastu sekundach ponownie się włącza. Niby można w tym czasie spojrzeć przez okno, dać oczom odpocząć, albo pogłaskać kota, ale w niektórych sytuacjach to jednak kłopotliwe. Zwłaszcza, że w sobotę finał Ligi Mistrzów....

- Proszę podmuchać - radzi pracownik infolinii. Słucham? - Proszę wyjąć z telewizora kartę i podmuchać, to czasami pomaga - tłumaczy cierpliwie. A jakby nie podziałało? - To przyjmuję państwa zgłoszenie o awarii, a problem postaramy się naprawić zdalnie - obiecuje.

Dmuchanie nie działa.

Środa, 21 maja - czekamy na naprawę zdalną. Nie doczekujemy się. Do finału Ligi Mistrzów trzy dni.

Czwartek, 22 maja - Telewizor bez zmian, dobrze, że Internet działa. Znowu kontakt z infolinią. Dzień dobry, wczoraj zgłaszaliśmy awarię. - Proszę numer zgłoszenia? Taki i taki. - Aaaa, to nie było zgłoszenie awarii, tylko rozmowa z konsultantem. Naprawdę, a o czym? - No tak, o awarii, ale zgłoszenia nie mam. - A mogę zgłosić teraz? - Tak, monter będzie jutro.

Piątek, 23 maja - Telewizja sama do nas dzwoni, czyli jest dobrze! - Dzień dobry, chcielibyśmy umówić montera, który zainstaluje u państwa naszą telewizję. Ale my już mamy państwa telewizję, tyle że ona nie działa... - Yyyy, naprawdę? To monter przyjdzie i zobaczy o co chodzi, dobrze? Dobrze. Mam nadzieję.

Piątek, wieczór - Przychodzi monter, zmienia ustawienia w skrzynce internetowej. Żona tłumaczy: Internet jest ok, to telewizja nie działa. - A jak ma działać, skoro zamówili karty, które nie pasują do 90 proc. telewizorów w Polsce? Albo wyłączają telewizor albo go zawieszają. Musi pani wziąć dekoder. - A ma pan taki? - Ja nie mam, ale proszę zadzwonić na infolinię.

Monter wychodzi, internet znika, telewizja bez zmian.

Jutro finał Ligi Mistrzów.

Sobota, 24 maja - Rodzinna narada. Nie ma Internetu, telewizja bez zmian. Co robimy, wypowiadamy umowę, czy liczymy, że jednak naprawią? Pokaż umowę, mamy 10 dni na wypowiedzenie, kiedy ją podpisaliśmy? W poniedziałek, 19 maja. To czemu tu jest wpisane 15 maja? Nie wiem, taką umowę przyniósł... No to klops. Wcale nie, jak termin przypada w weekend to liczy się do poniedziałku.

Sobota, wieczór - 2 godziny do finału Ligi Mistrzów. Internet nie działa, więc meczu nie obejrzę. Włączam telewizor, wybieram TVP 1. O dziwo, telewizor się nie wyłącza, ale - jak zapowiadał monter - tym razem się zawiesza. Nie mogę zmienić kanału, zrobić głośniej - nic. Niewiele słyszę, ale nie ryzykuję stracenia obrazu. Oglądam wszystko jak leci: pierwszy w moim życiu odcinek serialu "Ranczo", potem Wiadomości, potem pół godziny reklam i wreszcie mecz. Udało się.

Poniedziałek, 26 maja - Wysyłam rezygnację z usług. Faksem. Okazuje się, że moja nowa-stara telewizja korzysta z tej formy komunikacji. Nie ma się co wstydzić, Ryanair, największa tania linia lotnicza przyjmuje reklamacje swoich klientów wyłącznie tą drogą. Tyle tylko, że słynie ona z niskich cen, ale już nie z przyjaznej obsługi klienta...

Opinie (199) 3 zablokowane

  • Znany problem (15)

    Jeśli ktos kupuje telewizor manty, akai albo innych tworów to niech się nie dziwi że adapter nie jest kompatybilny. Znam rynek i wiem, że każdy dostawca daje wybór, albo dekoder albo kartę. U 3/4 operatorów wyglada to tak: dajemy panu kartę na 7 dni w celu sprawdzenia kompatybilności, jeśli okaże się że nie współpracuje ona z panskim super telewizorem z biedronki to darmowo dostarczamy dekoder. Artykuł nierzetelny, fakty wyssane z palca, kłamstwo na kłamstwie. Typowe dla trójmiasto. pl

    • 12 39

    • zamiast zdzisław mogłeś się podpisać burak (2)

      jeden i ten sam burak

      • 8 8

      • Hehe (1)

        A ty mogłabyś podpisywać się "blazen"

        • 5 5

        • Zdzisiu

          idź na zbiornik, włącz swoją kamerkę i tam poczatuj z kolegami. Tam znajdziesz prawdziwych przyjaciół, nawet cię przytulą mocno.

          • 4 5

    • kłamstawo na kłamstwie?

      to po jaką cholerę tu wchodzisz? żeby błysnąć płytkim intelektem, bo gdzie indziej nie masz co szukać. Na WP masz pewnie bana, na Interii też pozostało ci tylko Trójmiasto i Pudelek.

      • 5 7

    • na szczęście był Pan Zdzislaw w mieszkaniu autora, stąd informacja o jakości i marce telewizora! co byśmy bez pana Zdzisława zrobili....

      • 10 2

    • Do Zdzisława - to ten monter co wie o jaki telewizor chodzi. (1)

      zapomniałeś pan na wyjściu z domu autora tego felietonu powiedzieć na "do widzenia" słynne Będziesz Pan zadowolony.

      • 9 2

      • Szkoda słów

        O czym tu gadać z gościem który mi podpisał, że dalem mu 3 metry koncentryka w puszce 20x20

        • 3 0

    • nie Zdzisław tylko Zdzichu (1)

      trzeba tylko dodać "j" na samym końcu.

      • 4 4

      • Lepiej zdzichuj

        Niz byc synem konczity jak ty

        • 2 1

    • Akai to telewizor z Biedronki? (1)

      Chcesz o tym pogadać?

      • 5 4

      • to juz nie ten akai z lat 80/90 i nie to samo sanyo.

        • 2 2

    • To chyba pan monter powinien sprawdzić "kompatybilność" telewizora, chyba że to przerasta jego kompetencje (2)

      • 6 2

      • Czytać potrafi? (1)

        Po to operator daje 7 dni żeby klient miał pewność poprawnego działania.

        • 2 2

        • I 7 dni bez kablówki, za które ja i tak muszę zapłacić.

          Bo monter nie może sprawdzić najpierw, musi 10 x chodzić i sprawdzać metodą prób i błędów. Gratuluję profesjonalizmu. Jak będziesz mieć wypadek, to przy transfuzji krwi poproś o to samo, niech przetaczają co mają pod ręką, a nuż się uda.

          • 0 1

    • Znawca

      Zdzichu zna rynek i wie ze każdy daje.... :P
      A tu Vectra nie daje bo ni ma. Jest tylko dekoder w ofercie :)

      • 1 2

  • (1)

    Ja bardzo przepraszam, ale jaki jest problem napisać nazwę firmy. Ja bym wolał wiedzieć kogo unikać.

    Aha, i w wypowiedzenie faksem bym nie wierzył. Powiedzą, że się nie wydrukowało i co nam pan zrobisz. TYLKO I WYŁĄCZNIE POLECONY!

    • 16 0

    • A tak swoją to finał LM to chyba był w powietrzu, wystarczy antena i ewentualnie dekoder za kilkadziesiąt zł.

      • 5 0

  • To musi być (1)

    VECTRA!!!!!mialem ten sam cyrk hehehe

    • 26 1

    • multimedia tez tak działa

      • 1 0

  • Właśnie zastanawiam się nad wyborem kablówki, (17)

    myślałem o orange, ale nie dadzą rady na 2telewizory. Multimedii mam już dosyć, obsługa klienta jest na porażającym poziomie. Dlatego chyba skorzystam z UPC. Może ktoś napisze coć o UPC czy warto. Z góry bardzo dziękuje za rady ;)

    • 11 4

    • mam upc (2)

      ze 3 lata, na zaspie,i tylko jedno zawieszenie,nie mogę narzekać, tv,internet i telefon, wsio działa

      • 9 1

      • dzięki ;)

        • 3 1

      • Też polecam UPC. Szybki internet, dobra obsługa. Też chciałam od nich w nowym miejscu zamieszkania, ale niestety nie dochodzą do mojej ulicy :(
        (Jeszcze Netia jest ok:)

        • 2 1

    • przymorze (2)

      tez zadowolony,niestety czasami piksele skaczą ,ale polecam

      • 4 1

      • dzięki ;)

        • 0 0

      • jak masz piksele to zrób przywrócenie ustawień fabrycznych, masz w menu i w ustawieniach albo wpisz na ich stronie "przywrócenie ustawień fabrycznych" i powinno pomóc. Też tak raz miałem i pomogło, to samo powiedzieli mi w Oliwie w BOK. A jak masz problem z netem to twardy reset (z tyłu modemu jest dziurka), a żeby szybciej chodził zmieniłem kanał częstotliwości (instrukcja też na ich stronie tylko wpisz nazwę modemu z naklejki). Mam już kupę lat UPc i na serio jest ok.
        Do tego teraz mają Horizon.tv i oglądam prawie 100 kanałów na kompie.

        • 2 0

    • Sopot dolny

      upc działa.
      Nie ma większych problemów.
      dzwoniąc na info w sobotę rano:automat informował że technicy pracują.
      Brak telewizji i internetu prze około 1,5h.
      Ogólnie nie narzekam.

      • 4 1

    • mam UPC 5 lat we Wrzeszczu, złego słowa nie powiem

      Jak pilot mi sie skaszanił, tzn. zmęczył po prostu, to dostałem nowiutki do domku. Internet śmiga, nie zamula, usługi na dobrym poziomie, cena nie najniższa tylko.

      • 4 1

    • upc

      ja tam nie narzekam w Sopocie-internet śmiga,może raz albo dwa była jakaś mała awaria przez 10 lat,dekoder raz do wymiany,ale to się zdarza ,żadnych problemów nie robili.

      • 3 1

    • UPC (1)

      mam tego operatora od lat ... jeszcze jak byli Polską Telewizją Kablowa , mam tylko jedną usługę - telewizję .
      O ilości kanałów nie będę ci pisał bo zerkniesz na ich stronie w necie .
      Dekodery HD - tutaj jest różnie z jakością - raczej polecam Cisco - bo ma większy dysk twardy , jest cichszy i mniej zużywa prądu na czuwaniu . Dekoder Philipsa ma mniejszy dysk , jest głośniejszy ( posiada wiatrak chłodzący i on czasem hałasuje ) , w moim przypadku po częstych zwiechach Philipsa wymienili mi na Cisco i jest lepiej .
      Co do samej oferty kanałów , na pierwszy " rzut " oka jest dużo ( malkontenci wytkną brak nsport-u ) , ale mi najbardziej przeszkadza układ kanałów , powkładane kanały reklamowe ( reklamujące nowe filmy w UPC - VOD ) pomiędzy normalne kanały programowe , więc musisz przeskakiwać by dokopać się do swoich ulubiony . Jest możliwość wybrania swoich ulubionych kanałów . UPC oferuje karty , nie mam , ale paru kolegów z pracy ma i sobie chwali , tylko trzeba sprawdzić czy będą współpracować z TV .
      Na dzień dzisiejszy płace za TV 96 zł ( pakiet Max HD z nagrywarką ) i gdybym mógł to bym zrezygnował na rzecz telewizji cyfrowej DVB-T . I tak głównie oglądam kanały ogólnie dostepne , czas podniecania się Discovery , History itp. minął , lecą same powtórki ...

      • 6 0

      • Bardzo dziękuje

        chyba lepiej się niedało napisać ;)

        • 0 0

    • niby ok Upc ale jak ci sie coś zacznie dziać to zanim dodzwonisz się do nich na infolinie potrwa z pół godz. A i jak już skonczy ci się umowa a bedziesz chciał zrezygnować to po miesiacu przyślą rachunek do zapłaty :) Nie wiadomo za co wiec go nie płacić bo tak oszukują ludzi .

      • 1 2

    • Nie warto (3)

      chyba, że lubisz dzwonic na infolinię i czekać 45 minut na połączenie z konsultantem.
      Konsultant "zapomina" zapisać sprawę, z którą dzwoniłeś, więc konieczny jest ponowny telefon.
      Zawiesza się kilka razy w miesiącu, ostatnio musiał przyjechać monter, żeby to odwiesić.

      • 1 1

      • to samo jest w multimedii, (2)

        na info linii czeka się długo aż ktoś odbierze, po oddaniu dekodera od netu, przysyłali pisma chyba przez pół roku żebym go zwrócił. Mimo że wysyłałem skan pokwitowania odbioru

        • 3 0

        • w UPC tez musisz oddac w ciągu bodajże tygodnia. (1)

          inaczej naliczaja karę. Wypowiedzenie umowy to też droga przez mękę. W chwili obecnej nie można wypowiedziec umowy kończącej się w sierpniu. "bo system nie pozwala i naliczy panu karę". Zdecydowanie nie polecam.

          • 1 0

          • sprzęt oddaje się u nich w przeciągu 14dni od dnia odłączenia usług.

            • 0 0

    • Ja bym unikał

      we Wrzeszczu UPC ciągle nie ma Internetu i telefonu za to wizja jest zawsze. Mają straszny bałagan w rozdzieli na dworze. jak monter otworzył to zaraz zamkną. A ostatnia usterka niby tam była - zdiagnozowana po 4 miesiącach. A wcześniej ściemniali że to luźny kabel w mieszkaniu że to źle podłączone - a poprzedni monter od nich podłączał

      • 1 1

  • U nas na osiedlu VECTRA..

    prowadzi wykopki i zakłada swoje skrzynki na ziemi należącej do mieszkańców osiedla - wpis do księgi wieczystej. Niestety mamy Spółdzielnię - LWSM Wrzeszcz, która będąc naszymi pełnomocnikami, za grubą kopertę (czego nawet nie ukrywa) przekroczyła swoje kompetncję, wydając zgodę na roboty ziemne i założenie instalacji VECTRY bez jakichkolwiek konsultacji i zgody mieszkańców osiedla. Mieszkaniec osiedla Niedźwiednik.

    • 12 2

  • UPC (5)

    najlepsza kablowka internet i telefon i oczywiscie canal + w pakiecie polecam , wszystkie kanaly w full HD naprawde krysztal na TV 3D

    • 9 8

    • mam UPC, nie bierzcie tego badziewia !!! (2)

      1 rok, wszystko "prawie" dzialalo, tzn. internet raz byl, a raz go nie bylo.
      2 rok, nowy modem internetowy - jest ok, ale za to problemy z zawieszajacym sie dekoderem TV, na plus mozliwosc nagrywania nawet 3 programow naraz.
      3 rok, nowy "lepszy" dekoder TV, ale nowe problemy. "Nagrywa" juz tylko dwa programy rownoczesnie, jednak gdy mamy konflikt czasowy nie nagra niczego, albo jak mu sie chce.
      Kolejna wazniejsza rzecz to uruchamianie samego dekodera; wlaczy sie albo nie wlaczy, oto jest pytanie.....
      4 rok, zmiana dekodera TV i .....zawieszanie sie w trakcie ogladania programu oraz zawieszanie sie tresci odtwarzanych z pamieci dekodera
      5 rok, skonczyl sie 5 -letni telewizor Samsung, ale jak to ?, juz ???
      Toz gwarancja dopiero sie skonczyla .........

      • 5 5

      • idźcie do multimedii albo vectry to dopiero bedziecie narzekać (1)

        taka prawda, że masz tyle lat upc a nie potrafisz sam tych "usterek" naprawic. Przecież wszystko jest na ich stronie i wszystko da się naprawić nie wychodząc z domu. Nawet jak masz problem z odtwarzaniem nagranych rzeczy to ci zdalnie to naprawią, ale niestety stracisz wszystko co nagrane bo robią format dysku. Ja tak miałem po 2 latach, ale dysk już był prawie pełen więc to chyba normalne.

        • 3 1

        • własnie ze nie naprawią zdalnie

          jak się to chińskie badziewie zawiesi, to musi przyjeżdzać monter.

          • 0 1

    • Aha, jasne, za 200 zł miesięcznie?

      • 1 1

    • 5000 zł kary

      Postępowanie przeciwko UPC Polska zostało wszczęte w październiku 2013 roku. Wątpliwości wzbudziła klauzula w cenniku dostępu do telewizji, Internetu i telefonu: Kara za udostępnienie usługi internetowej, DTV, telefonicznej poza lokalem, nielegalne korzystanie z sieci, podłączenie większej liczby komputerów niż określono w Parametrach Technicznych 5000,00 zł.

      Zdaniem Urzędu, kara jest rażąco wygórowana i ustalona arbitralnie - nie odpowiada rzeczywistej szkodzie, jaką mógłby ponieść przedsiębiorca.

      UPC Polska zobowiązało się do zmiany postanowienia w ciągu trzech miesięcy od dnia uprawomocnienia się decyzji. Nowa, zmieniona klauzula w umowach UPC Polska będzie określać, że kara będzie odpowiadać wysokości miesięcznego abonamentu za każdą osobę lub podmiot, którym bezprawnie udostępniono usługi UPC Polsk

      • 0 0

  • Jaka Vectra?

    Vectra nie montuje kart!! Dają zawsze tylko i wyłącznie dekodery!!! UPC ma w swojej ofercie karty do tv.

    • 3 9

  • O Boże

    meczu nie widzieli

    • 4 6

  • Przeciez dzis lepiej miec wszelkie uslugi lecz bez abonamentu !

    Abonament to cos z czego korzystamy gora w 30 procentach a placimy za 100 proc. Taka prawda !....Jak czlowiek placi za caly miesiac abonamentu to zapomina iz korzysta z czegos tam tylko jak ma czas bo wiadomo ze praca etc. wiec realnie przeplacamy za abonament. Lepsza oferta jest wszystko bez abonamentu czyli ::: place tylko za to co uzywam w danej chwili i za realny czas np. ogladania ! proste i logiczne . Ba wiecej powiem jest przeciez dzis opcja aby kompa podlaczyc do TV i macie siec i TV w 1

    • 7 1

  • Płacić za oglądanie reklamy - trzeba być idiotą! (3)

    W telewizji nie ma nic rozwijającego - głupie programy i seriale! Internet tak, ale wielkie nie dla wszelkiej telewizji. Życie jest tak krótkie że szkoda go marnować na patrzenie się w te głupoty, które powstały tylko po to, aby obejrzeć reklamy!

    Nie dla telewizji - tego się nie da oglądać! Niech mi ktoś napisze, co w TV jest rozwijającego?
    Ale jeśli dla autora TV jest oknem na świat to chyba wszystko w tym temacie już powiedziano...

    • 8 5

    • Zgadza sie ! Zamiast Telewizora wole patrzec na ryby w akwarium !

      Jako ze jestem kulturalny przygladam sie zyciu ryb w akwarium siedzac w eleganckim kapeluszu :)

      • 6 1

    • (1)

      A w internecie co jest takiego rozwijającego? Reklam nie ma?

      • 1 1

      • Jeśli w internecie nie ma nic rozwijającego to chyba nie mamy o czym rozmawiać...

        Z internetu w przeciwieństwie do telewizora trzeba umieć korzystać... Chyba dla ciebie w internecie jest tylko trojmiasto.pl i fejsbuk (celowo pisane z błędem), choć dla ciebie to poprawna pisownia.Twój poziom jest mniej niż zero...
        Zapytam inaczej - czego w internecie nie ma... Nie ma tego, czego się nie umie znaleźć. A reklamy w przeciwieństwie do tych w telewizji można pominąć i zablokować, albo na nie nie patrzeć. Ale autor postu nie umie tego zrobić, poza tym korzysta tylko z kolorowych stronek gdzie faktycznie reklamy jest tyle, że zniechęca do zrobienia z nią czegokolwiek dlatego tak pisze. Jednak poziom takich stron zniechęca do pozostania na nich nawet kilka sekund.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane