• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: Most Siennicki do naprawy

Szymon Zięba
4 lipca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Na moście wprowadzono tymczasową organizację ruchu. Kierowcy mogą poruszać się w tym miejscu z maksymalną prędkością 30 km na godzinę Na moście wprowadzono tymczasową organizację ruchu. Kierowcy mogą poruszać się w tym miejscu z maksymalną prędkością 30 km na godzinę

Wyremontowany cztery lata temu Most Siennicki zobacz na mapie Gdańska będzie wymagał naprawy. W czasie przeglądu gwarancyjnego natrafiono bowiem na usterkę: zdeformowała się nawierzchnia wzdłuż dylatacji. Na moście wprowadzono tymczasową organizację ruchu. Kierowcy mogą poruszać się w tym miejscu z maksymalną prędkością 30 km na godzinę. Obowiązuje także zakaz wyprzedzania.



Często jeździsz Mostem Siennickim?

Przypomnijmy: remont Mostu Siennickiego, w tym dylatacji, zakończony i odebrany został z końcem 2015 roku w ramach zadania "Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ul. Siennickiej zobacz na mapie GdańskaLenartowicza zobacz na mapie Gdańska od ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska w ramach projektu Komunikacji Miejskiej - etap IIIC".

Jak poinformowała nas Alicja Bittner z gdańskiego magistratu, usterka polegająca na deformacji nawierzchni wzdłuż dylatacji (charakterystycznych szczelin w jezdni), została zauważona w czasie przeglądu gwarancyjnego i zgłoszona w protokole.

Trwa ustalanie przyczyn awarii, niewykluczona ekspertyza



- Na chwilę obecną trwa ustalanie przyczyn awarii. Być może zlecona zostanie ekspertyza. Po zapoznaniu się z powodem tej usterki podejmiemy dalsze działania zmierzające do jej usunięcia. Na ten czas wprowadzona została na moście tymczasowa organizacja ruchu. Wprowadziliśmy ograniczenie prędkości do 30 km/h i zakaz wyprzedzania. Bardzo prosimy o to, aby zwolnić na tym odcinku właśnie ze względu na deformacje nawierzchni w obszarze dylatacji - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

W 2015 roku przejechaliśmy się wyremontowanym mostem



Jak wskazują miejscy urzędnicy, prace przy Moście Siennickim były częścią większej inwestycji - przebudowy linii tramwajowej łączącej Śródmieście zobacz na mapie GdańskaPrzeróbką zobacz na mapie Gdańska. W ramach przebudowy infrastruktury tramwajowej w ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańskaul. Lenartowicza, zobacz na mapie Gdańska na moście prowadzone były m.in. prace związane z wymianą trakcji tramwajowej oraz z poprawą nawierzchni jezdni i chodników, wymienione zostały także barierki i wygrodzenie.

- Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza wykonana została w ramach GPKM IIIC. Łączny koszt przebudowy wyniósł około 65 mln zł - podaje Alicja Bittner.

Film z 2011 r. ukazujący stan Mostu Siennickiego



Oprócz remontu Mostu Siennickiego, w ramach projektu zmodernizowano dwutorową linię tramwajową o długości 4,4 km, biegnącą ulicami Siennicką i Lenartowicza, a także pętlę Przeróbka zobacz na mapie Gdańska. Przedsięwzięcie obejmowało też przebudowę fragmentów ulic Siennickiej i Lenartowicza wraz z przejściami dla pieszych, chodnikami, drogami rowerowymi, zatokami autobusowymi, przystankami tramwajowymi oraz budową wspólnego pasa dla autobusów i tramwajów.

- Przebudowano też sieć trakcyjną i oświetlenie oraz sygnalizację świetlną, a miejscami także sieć wodociągową, kanalizację sanitarną i deszczową - przypomina Alicja Bittner.
Prace obejmowały również remont podziemnego przejścia na przystanku tramwajowym Brama Żuławska. zobacz na mapie Gdańska

Utrudnienia na moście wantowym im. Jana Pawła II



Tymczasem usterka na Moście Siennickim to nie wszystko. Jak informowaliśmy w poniedziałek, dylatacje mostu wantowego im. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska w ciągu Trasy Sucharskiego wymagają pilnej naprawy. W związku z tym jezdnie na przeprawie zostały zwężone z dwóch do jednego pasa. Na wysokości prowadzonych robót obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h. Utrudnienia potrwają do 31 lipca.

Obecne dylatacje są już mocno nadgryzione zębem czasu, gdyż służą kierowcom od momentu oddania mostu do użytku, które nastąpiło w listopadzie 2001 roku.

Opinie (145) ponad 10 zablokowanych

  • Fuszerkę było już widać przy odbiorze, i nie wyegzekwowali naprawy

    Powinien teraz płacić ten, kto to odebrał

    • 26 2

  • Opinia wyróżniona

    dlaczego z naprawami gwarancyjnymi czeka się do końca gwarancji? (8)

    Na tą usterkę codziennie natrafiają setki kierowców, prawie koła urywa. Na prawdę nie trzeba było czekać tyle czasu, żeby to naprawić. Ten wybój przy dylatacjach rośnie już od dawna, przynajmniej od roku jest nie do zniesienia.
    Kolejna usterka to nawierzchnia przystanków weneckich. Można byłoby to zgłosić do naprawienia w ramach robót gwarancyjnych już dwa lata temu, a nie czekać aż się całkiem rozpadnie...
    Niech miasto egzekwuje gwarancje udzielone przez wykonawców robót!

    • 90 7

    • Gdzie " koło urywa"? (5)

      Nigdy tamtędy nie jeździsz a pleciesz bzdury. Jeżdżę mostem siennickim kilka razy w tygodniu i gdyby nie owy artykuł nawet bym tego nie zauważył. Pewnie nigdy tamtędy nie jechałeś a podgrzewasz się panikarzu.

      • 5 20

      • (2)

        A ja jezdze dzien w dzien i ten uskok jest juz od dawna i auto az podskakuje

        • 16 2

        • Napraw zawieszenie w swoim złomie

          • 2 10

        • od czasu do czasu to dobre dla resorów

          podobnie konieczne jak regularne dopalanie katalizatora

          • 0 4

      • Bo jeździsz deskorolką

        Przejedź się samochodem 40-50 km/h to poczujesz pier**nięcie

        • 5 5

      • Może jeździsz tylko w kierunku Stogów?

        W kierunku śródmieścia jest zdecydowanie gorzej.
        Jeżdżę tym mostem trzema różnymi samochodami i rzeczywiście w jednym z nich nie czuć tego tak bardzo, za to w pozostałych dwóch "koła urywa", chyba zależy od opon.

        • 3 0

    • Miasto ma ważniejsze rzeczy do roboty

      • 1 5

    • Nawet obniżenie prędkości do 30km

      Nie ratuje od uderzenia amortyzatorów w miejscu styków

      • 0 0

  • Co za paranoja (1)

    Ktoś chyba za to odpowiada?Ktoś podbił swoim imieniem i nazwiskiem odbiór także zapraszam.Robic remonty za grube banki A za 2 lata do poprawy

    • 16 3

    • Niekoniecznie imieniem i nazwiskiem. Mozna podbic czym innym.

      • 0 1

  • (2)

    Wystarcz frezarka do asfaltu i gorzia roboty. Ale urzednicy postawili ograniczenie kilka miesiecy temu i niby mysla co robic

    • 9 1

    • (1)

      Oho, mamy na forum eksperta od infrastruktury, szacunek!

      • 1 2

      • ekspertów to własnie mamy w urzędach. Od miesięcy zastanawiają się co robić

        • 3 0

  • Caly ten rwmont to byla parodia. Setki podwykonawcow typu Pan Jasiu co nawet taczki nie mial i piasek nosili lopatami. Wszystko tak tam bylo robione i efekty mamy.

    • 17 1

  • Dobre fuchy (2)

    A ta "Alicja Bittner z gdańskiego magistratu" to ona nie była przypadkiem w Muzeum II Wojny rzecznikiem za kadencji platfusów? Ci wszyscy nieudacznicy na cztery łapki wylądowali. Marszalec zastępca dyrektora w Muzeum Gdańska, fascynat SS niejako Daniluk dyrektor muzeum w Uniwersytecie...
    Kasta kryje swoich.

    • 24 3

    • (1)

      No tak, bo powinni iść na bezrobocie. I wziąć dotację.

      • 0 2

      • Mogliby też robić coś pozyteczneg. Pracy nie brakuje.

        • 0 0

  • A przystanki wiedeńskie?

    Zarząd dróg chyba zapomniał, że 1,5 roku temu obiecał przetarg i remont pogwarancyjny. Przystanki zapadły się 4 lata temu, parę miesięcy po oddaniu trasy ... I cisza w tym temacie

    • 15 0

  • Zenada

    • 6 1

  • Bo trza było betonem zalać , a nie asfalcik i guma

    U nas w Gdańsku to się beton leje

    • 3 2

  • Nic dziwnego wygrała najtańsza oferta. (1)

    • 8 0

    • Dura lex sed lex

      Takie prawo. Z pretensjami o prawo proszę do Sejmu, z tego, co słyszałem, jedna partia tam ma większość i sobie uchwala, co się uwidzi

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane