• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: Most Siennicki do naprawy

Szymon Zięba
4 lipca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Na moście wprowadzono tymczasową organizację ruchu. Kierowcy mogą poruszać się w tym miejscu z maksymalną prędkością 30 km na godzinę Na moście wprowadzono tymczasową organizację ruchu. Kierowcy mogą poruszać się w tym miejscu z maksymalną prędkością 30 km na godzinę

Wyremontowany cztery lata temu Most Siennicki zobacz na mapie Gdańska będzie wymagał naprawy. W czasie przeglądu gwarancyjnego natrafiono bowiem na usterkę: zdeformowała się nawierzchnia wzdłuż dylatacji. Na moście wprowadzono tymczasową organizację ruchu. Kierowcy mogą poruszać się w tym miejscu z maksymalną prędkością 30 km na godzinę. Obowiązuje także zakaz wyprzedzania.



Często jeździsz Mostem Siennickim?

Przypomnijmy: remont Mostu Siennickiego, w tym dylatacji, zakończony i odebrany został z końcem 2015 roku w ramach zadania "Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ul. Siennickiej zobacz na mapie GdańskaLenartowicza zobacz na mapie Gdańska od ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska w ramach projektu Komunikacji Miejskiej - etap IIIC".

Jak poinformowała nas Alicja Bittner z gdańskiego magistratu, usterka polegająca na deformacji nawierzchni wzdłuż dylatacji (charakterystycznych szczelin w jezdni), została zauważona w czasie przeglądu gwarancyjnego i zgłoszona w protokole.

Trwa ustalanie przyczyn awarii, niewykluczona ekspertyza



- Na chwilę obecną trwa ustalanie przyczyn awarii. Być może zlecona zostanie ekspertyza. Po zapoznaniu się z powodem tej usterki podejmiemy dalsze działania zmierzające do jej usunięcia. Na ten czas wprowadzona została na moście tymczasowa organizacja ruchu. Wprowadziliśmy ograniczenie prędkości do 30 km/h i zakaz wyprzedzania. Bardzo prosimy o to, aby zwolnić na tym odcinku właśnie ze względu na deformacje nawierzchni w obszarze dylatacji - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

W 2015 roku przejechaliśmy się wyremontowanym mostem



Jak wskazują miejscy urzędnicy, prace przy Moście Siennickim były częścią większej inwestycji - przebudowy linii tramwajowej łączącej Śródmieście zobacz na mapie GdańskaPrzeróbką zobacz na mapie Gdańska. W ramach przebudowy infrastruktury tramwajowej w ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańskaul. Lenartowicza, zobacz na mapie Gdańska na moście prowadzone były m.in. prace związane z wymianą trakcji tramwajowej oraz z poprawą nawierzchni jezdni i chodników, wymienione zostały także barierki i wygrodzenie.

- Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza wykonana została w ramach GPKM IIIC. Łączny koszt przebudowy wyniósł około 65 mln zł - podaje Alicja Bittner.

Film z 2011 r. ukazujący stan Mostu Siennickiego



Oprócz remontu Mostu Siennickiego, w ramach projektu zmodernizowano dwutorową linię tramwajową o długości 4,4 km, biegnącą ulicami Siennicką i Lenartowicza, a także pętlę Przeróbka zobacz na mapie Gdańska. Przedsięwzięcie obejmowało też przebudowę fragmentów ulic Siennickiej i Lenartowicza wraz z przejściami dla pieszych, chodnikami, drogami rowerowymi, zatokami autobusowymi, przystankami tramwajowymi oraz budową wspólnego pasa dla autobusów i tramwajów.

- Przebudowano też sieć trakcyjną i oświetlenie oraz sygnalizację świetlną, a miejscami także sieć wodociągową, kanalizację sanitarną i deszczową - przypomina Alicja Bittner.
Prace obejmowały również remont podziemnego przejścia na przystanku tramwajowym Brama Żuławska. zobacz na mapie Gdańska

Utrudnienia na moście wantowym im. Jana Pawła II



Tymczasem usterka na Moście Siennickim to nie wszystko. Jak informowaliśmy w poniedziałek, dylatacje mostu wantowego im. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska w ciągu Trasy Sucharskiego wymagają pilnej naprawy. W związku z tym jezdnie na przeprawie zostały zwężone z dwóch do jednego pasa. Na wysokości prowadzonych robót obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h. Utrudnienia potrwają do 31 lipca.

Obecne dylatacje są już mocno nadgryzione zębem czasu, gdyż służą kierowcom od momentu oddania mostu do użytku, które nastąpiło w listopadzie 2001 roku.

Opinie (145) ponad 10 zablokowanych

  • Polskie partactwo i podwójny koszt roboty. Tylko u nas. Dziwne, że na Zachodzie Polak potrafi i jest przykładem solidności. Podwójny standard. Dlatego wokół wszystko tak beznadziejnie wygląda jak gdańskie ulice, podwórka i elewacje, bo nic nikomu się nie opłaca: zrobić byle jak, szybko, "na odwal". Moim zdaniem należałoby więcej wymagać, zwiększyć i zaostrzyć kontrolę, gwarancją powinna być poparta depozytem finansowym na koncie zleceniodawcy itp. Tylko, że nikomu się nic nie chce ... , bo np. w Gdańsku łatwiej przelać miliony na konto "Lechii" i tym się chwalić, niż wyegzekwować naprawy gwarancyjne lub naprawić jezdnie.

    • 9 0

  • T o Przeróbka może zostać odcięta od miasta ?

    Torowisko przy Akademi Muzycznej też wymaga remontu

    • 3 0

  • tylko kasa się liczy

    ktośwziął za to pieniądze a ktoś miał nadzorować ale nie kasę tylko robotę!!!

    • 3 0

  • oj tam, Ola lubi dziury, rząd chciał się dołożyć ale krzyczała że zawłaszcza most

    • 4 1

  • Premie

    Dla nierobow z zdiz.

    • 1 0

  • Gdańsk... i wszystko jasne.

    • 2 1

  • Gdańsk jak ser szwajcarski

    Każdego dnia przemierzam Gdańsk przez kilka godzin dziennie i biorąc pod uwagę tok myślowy ludzi odpowiedzialnych za stan dróg, to jeśli na moście siennickim zrobili ograniczenie do 30km/h ze względu na tą małą nierówność, to powinni większość dróg w Gdańsku zamknąć, zaorać i zrobić od nowa. Gdańsk pod tym względem jest jednym z bardziej dziurawych miast w Polsce. Dziura, na dziurze, latana lopata po zimie, asfalt lany bezpośrednio na stary bruk, setki ton piachu sypane zimą, na chodnikach, ulicach zwały piachu, pyłu i śmieci. Niestety żaden mądry nie pomyśli, że sypanie piasku na śnieg nie poprawia przyczepności zimą, wręcz przeciwnie, tworzy się błoto posniegowe, które dużo skuteczniej zatyka bieżnik opony. Piasek poorawia tarcie i owszem, ale na lodzie. Sypany z solą na śnieg tylk9 pogarsza sprawę. Wiosną natomiast zwały błota i piachu zalegają na poboczach, chodnikach. Adamowicz miał to gdzieś bo do pracy chodził z buta, jego namiastka woli dyskusje o Westerplatte i tunelach pod Motlawa, a kierowcy gotują się w korkach, jeżdżąc po drogach z innej epoki. Tzw inżynierowie sobie nie radzą, jest wiele sposobów żeby ruch usprawnić, kierowcy jeżdżący każdego dnia po mieście to wiedzą. Wystarczy gdzieś zrobić dodatkowy pas do skrętu, wiadukt nad ul. Lostowicka i wiele innych.

    • 6 0

  • Widly

    Są dwie rzeczy, których nikt w Gdańsku nie ogarnia: 1. studzienki kanalizacyjne - zawsze wklęsłe lub wypukłe. 2. dylatacje - czy to most, czy wiadukt, nieważne. Może już czas oddzielić zarząd dróg od zarządu trawą.

    • 3 0

  • Na moście wantowym natychmiastowa naprawa,a windy na przystanki ponad dwa lata są nieczynne.

    • 1 0

  • Znowu?

    najtańsza fuszera wygrała przetarg?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane