• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Most Stągiewny wciąż bez operatora

MKo
3 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (145)
Najnowszy artykuł na ten temat Most wciąż bez operatora, ale zwodzenie działa
W tym sezonie znaczenie Mostu Stągiewnego jeszcze bardziej wzrośnie po tym, jak obok otwarto nową marinę. W tym sezonie znaczenie Mostu Stągiewnego jeszcze bardziej wzrośnie po tym, jak obok otwarto nową marinę.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni poszukuje operatora Mostu StągiewnegoMapka, przy którym powstała nowa marina. Pierwszy przetarg zakończył się fiaskiem, bo jedyna oferta okazała się zbyt wysoka i postępowanie trzeba było powtórzyć.



Jak często pływasz po Motławie?

Most Stągiewny został oficjalnie otwarty na początku sierpnia 2022 roku. Od tamtego czasu służy pieszym i wodniakom. Z uwagi na otwarcie nowej mariny przez spółkę Granaria, znaczenie mostu i jego zwodzenia w tym sezonie znacznie wzrośnie, dlatego GZDiZ szuka dla przeprawy nowego operatora.

Obsługą mostu na Stągiewnej miałyby się zajmować dwie osoby zatrudnione na umowę o pracę. Muszą one dysponować min. jednym przenośnym radiotelefonem morskim VHF, a także posiadać świadectwo operatora łączności bliskiego zasięgu.

Miasto zamierza zawrzeć z operatorem ośmiomiesięczną umowę na obsługę mostu (łącznie 245 dni od maja do grudnia).



Jedna oferta, w dodatku za wysoka



Sytuacja u progu nowego sezonu żeglarskiego się jednak nieco skomplikowała. Na pierwszy przetarg, ogłoszony 11 kwietnia, odpowiedziała tylko jedna firma - spółka GFA z Gdańska. W dodatku złożyła ofertę (298 tys. zł) przekraczającą zaplanowany budżet (220 tys.). Postępowanie zostało więc unieważnione i jeszcze przed długim weekendem majowym - ogłoszone kolejne.

Zwodzenie mostu Stągiewnego jest o tyle istotne, że niedawno tuż obok otwarto nową marinę, gdzie obok zwykłych jednostek cumować będą także houseboaty, czyli kapsuły do zamieszkania. Przystań o długości 200 metrów może pomieścić ok. 60 jednostek.

Aby mogły się one dostać do nowej mariny lub z niej wypłynąć - muszą jednak przepłynąć pod podniesionym przęsłem mostu.



Zasady otwierania Mostu Stągiewnego dla żeglarzy



- Do czasu wyłonienia operatora mostu będzie on działał na zgłoszenie - tzw. jednostka, zamierzająca wpłynąć do mariny, powiadamia jej bosmana o tym fakcie, ale co ważne - co najmniej dwie godziny przed. Dopiero po tym operator mariny kontaktuje się z nami i następuje otwarcie mostu - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ. - Gdy wyłonimy już operatora Mostu Stągiewnego, komunikacja między wodniakami a operatorem będzie odbywać się bez naszego udziału.
  • Uniesione przęsło Motu Stągiewnego nad Motławą w Gdańsku.
  • Uniesione przęsło Motu Stągiewnego nad Motławą w Gdańsku.
  • Uniesione przęsło Motu Stągiewnego nad Motławą w Gdańsku.
  • Uniesione przęsło Motu Stągiewnego nad Motławą w Gdańsku.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni na co dzień obsługuje też kładkę na Ołowiankę oraz most w Sobieszewie.

Nowy operator Mostu Stągiewnego ma być znany w przyszłym tygodniu.

MKo

Miejsca

Opinie (145) 6 zablokowanych

  • Niech ZDiZ (6)

    się weźmie za naprawę chodników w Gdańsku bo stan ich jest katastrofalny . Ciekawy jestem czy naprawią chodnik przy Teatrze Wybrzeże na ul. Św, Ducha od wjazdu na Targ do ul, Latarnianej tuż przy Teatrze. Zawsze tam stoi woda i ten przystanek autobusu jest w wodzie. Ale może będzie całe lato susza i nie będzie padać i jakoś się uda.

    • 71 9

    • (1)

      a PO co? :)

      • 8 5

      • katastrofalny tyo jest stan państwa za rządu obecnych imbec^li

        zdemolowali finanse samorządów

        • 0 0

    • Artykuł jest o moście na Stągiewnej (1)

      Kto i po co wyróżnia opinie nie na temat ?
      Co mnie jakiś tam chodnik?
      Napisz pan odrębny artykuł na ten temat, to ci których temat interesuje sobie poczytają

      • 9 2

      • Sprawy priorytetowe.

        Ten most jest tak potrzebny jak i te dziury w chodnikach.

        • 3 4

    • Dzieki bo juz myslalem ze tylko

      Nilicznibtobwodza. W urzedzie musza zaczac myslec ze cjodniki maja wytrzymac 40 ton skoro tam wjerzdzaja pojazdy a nie 2 calowe plytki po okazyjnej cenie. Urzad miasta generuje stratu i koszty nic wiecej.

      • 1 3

    • Bardzo dobry postulat, ale skierowany w zlą stronę.

      To prezydent miasta i rada miasta wybierają zadania i przydzielają na nie środki. Gdyby ZDiZ miał kasę, to chodniki i drogi byłyby gładkie i czyściutkie.

      • 0 1

  • Kolejne wydawanie kasy

    • 12 3

  • Niech developer to finansuje jak potrzebuje mariny

    • 25 2

  • Pewnie czekają na CV od niepełnosprawnego emeryta

    • 13 1

  • No POpatrz - i co (1)

    my teraz zrobimy? ;)

    • 10 5

    • Wybory kopertowe!

      • 2 1

  • Piesi to chyba mają nauczyć się latać (13)

    Jak mają chodzić zwykli mieszkańcy tej części Gdańska? Jeździć tramwajem czy autobusem po Podwalu Przedmiejskim, bo tam jest most dla samochodów? To co najmniej 30 min. w plecy. Gdzie jest trasa piesza alternatywna - kładka na Ołowiankę? To też 30 min. w plecy. Ludzie spieszą się na umówione wizyty w urzędach, do lekarza a tu ZONK - most podnieśli. Gdzie jest ustalony harmonogram otwierania przeprawy? Mieszkaniec Gdańska jest tylko od płacenia danin dla tego miasta, nic przydatnego nie dostaje w zamian.

    • 74 32

    • Władz gdańska mieszkańcy nie obchodzą

      Więc kombinuj sam

      • 11 12

    • Miasto zachęca w ten sposób (2)

      Do korzystania z samochodu.

      • 9 5

      • (1)

        Aha, w czasach kiedy samochody nie istniały, a mosty zwodzone owszem to zachęcali do czego?

        • 4 4

        • Kiedyś nie było takiej potrzeby przemieszczania się jak dzisiaj

          Dziwne że mentalnie zatrzymałeś się w XIX wieku

          • 1 0

    • Co było wcześniej? (1)

      Kanał czy most? Kanał, więc pierwszeństwo mają statki wodne.

      • 5 11

      • Przed krzyżakami nie było kanału

        Więc pierwszeństwo mają ludzie

        • 0 0

    • (1)

      Brak zwodzonych przepraw to efekt powojennej biedy i komuny. Wraca miasto do normy ... i życia. Dasz radę, serio. Tylko tyle nie marudź.

      Mieszkaniec wyspy spichrzów.

      • 6 6

      • Twierdzisz, że przed wojną tym szlakiem pływały jachty rekreacyjne?

        Ruch towarowy zniknął to i zniknęły przeprawy zwodzone.

        • 5 3

    • Harmonogram będzie, jak będzie operator, ale to też jest problem faktycznie. Powinno się odbudować most na Szopy

      Zresztą taki plan był/jest z 2019 roku.
      https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Odbuduja-most-na-Szopy-i-budynek-strazy-spichrzowej-n134005.html

      W nim też przewidywano przebudowę Mostu Stągiewnego, którą zrealizowano. Następnym krokiem powinien być właśnie ten most na Szopy, ale czy skoro jest to niezbyt uczęszczana okolica, bo większość ruchu pieszego idzie mostem stągiewnym i Długimi Ogrodami, a tam nie ma niczego poza kilkoma blokami z jednej strony Motławy i zapleczem hotelu z drugiej?

      • 1 0

    • Dawno temu , byl most zwodzony. (3)

      W archiwum nie znalazłem narzekań byłych gdańszczan, na Wasze trudności. Coś podejrzewam, że bardziej wam chodzi o Panią Ole.

      • 1 2

      • Dawno temu można było na długą wjechać na koniu

        I też nikt nie narzekał. Czas to przywrócić

        • 0 0

      • Za Niemieckim Gdańskiem też pewnie tęsknisz Volksdeutschu

        • 0 1

      • Przed wojną były dwa mosty!

        Stągiewny i Rogoźników ( obecnie z wody sterczą ruiny). Przez oba mosty wiodły tory tramwajowe.
        Mosty były zwodzone naprzemiennie zapewniając ciąłgość ruchu tramwajowego, kołowego i pieszego między Długimi Ogrodami a Wyspą Spichrzów. Niemcy jak coś robili to zazwyczaj z głową.

        • 0 0

  • (1)

    Po śmierci budynia wszystko umiera to miasto to pastwisko

    • 8 8

    • Bzdura. Za budynia też nie było kolorowo.

      Tylko wszyscy byli podjarani stadionem i funduszami UE.

      • 5 0

  • Na wszystko przetarg i operator i firma zewnętrzna, byle tylko wały robić (1)

    nie można zatrudnić konserwatora i operatora, dać im po 4 koła na rękę to jest 14 koła brutto na dwóch miesięcznie, to daje ok. 180 tysi rocznie, do tego jakieś oleje czy inne bzdury pewnie tysiak miesięcznie to daje 200 tysi rocznie i sprawa załatwiona, a nie na chama, byle firma trzecia, która skasuje 220 tysi, zatrudni 2 dziadygi na emeryturze, da im 2000 brutto i tyle tego...

    • 19 4

    • Kiepskie te twoje wyliczenia.

      Dwóch pracowników nie wystarczy. Ile godzin musieliby pracować w miesiącu? Praca też w weekendy, dolicz urlopy, chorobowe i okazuje się, że naprawdę musiałbyś mieć tych pracowników pięciu. Prywatnie to weźmiesz rencistów, dofinansowanie od państwa i może zostanie na miskę ryżu.

      • 4 0

  • (1)

    Most Stągiewny jest położony w ciągu ul. Stągiewnej, będącej drogą miejską. Drogami miejskimi Gdańska zarządza Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Zatem to GZDiZ powinien zostać operatorem Mostu Stągiewnego, tym bardziej, że jest operatorem kładki na Ołowiankę i mostu w Sobieszewie.

    • 134 1

    • A co ma piernik do wiatraka?

      ZDiZ jest zarzadem drogi, a do obslugi mostu zatrudni zewnętrzną firmę, tak samo jak robi w przypadku utrzymania albo remontów dróg. Nie ma przymusu zatrudniania operatorów na etacie w ZDiZ.

      • 0 1

  • Ja mogę zostac operatorem. Naprawdę. Będe tam siedział po 10 godzin za 4 tyś netto. (3)

    Jak coś dajcie znać.

    • 8 2

    • Ma Pan jakiegoś krewnego w urzędzie? (1)

      • 4 1

      • Wystarczy koperta.

        Sęk w tym że trzeba wiedzieć komu ją dać. Ale żeby to zrobić trzeba mieć gdzieś znajomego. Więc jak byś nie patrzył, Ciebie nikt nie zna a Ty musisz mieć wszędzie znajomości, żeby cokolwiek załatwić.

        • 2 0

    • 4tys netto? To chyba 10lat temu

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane