• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Most Stągiewny wciąż bez operatora

MKo
3 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (145)
Najnowszy artykuł na ten temat Most wciąż bez operatora, ale zwodzenie działa
W tym sezonie znaczenie Mostu Stągiewnego jeszcze bardziej wzrośnie po tym, jak obok otwarto nową marinę. W tym sezonie znaczenie Mostu Stągiewnego jeszcze bardziej wzrośnie po tym, jak obok otwarto nową marinę.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni poszukuje operatora Mostu StągiewnegoMapka, przy którym powstała nowa marina. Pierwszy przetarg zakończył się fiaskiem, bo jedyna oferta okazała się zbyt wysoka i postępowanie trzeba było powtórzyć.



Jak często pływasz po Motławie?

Most Stągiewny został oficjalnie otwarty na początku sierpnia 2022 roku. Od tamtego czasu służy pieszym i wodniakom. Z uwagi na otwarcie nowej mariny przez spółkę Granaria, znaczenie mostu i jego zwodzenia w tym sezonie znacznie wzrośnie, dlatego GZDiZ szuka dla przeprawy nowego operatora.

Obsługą mostu na Stągiewnej miałyby się zajmować dwie osoby zatrudnione na umowę o pracę. Muszą one dysponować min. jednym przenośnym radiotelefonem morskim VHF, a także posiadać świadectwo operatora łączności bliskiego zasięgu.

Miasto zamierza zawrzeć z operatorem ośmiomiesięczną umowę na obsługę mostu (łącznie 245 dni od maja do grudnia).



Jedna oferta, w dodatku za wysoka



Sytuacja u progu nowego sezonu żeglarskiego się jednak nieco skomplikowała. Na pierwszy przetarg, ogłoszony 11 kwietnia, odpowiedziała tylko jedna firma - spółka GFA z Gdańska. W dodatku złożyła ofertę (298 tys. zł) przekraczającą zaplanowany budżet (220 tys.). Postępowanie zostało więc unieważnione i jeszcze przed długim weekendem majowym - ogłoszone kolejne.

Zwodzenie mostu Stągiewnego jest o tyle istotne, że niedawno tuż obok otwarto nową marinę, gdzie obok zwykłych jednostek cumować będą także houseboaty, czyli kapsuły do zamieszkania. Przystań o długości 200 metrów może pomieścić ok. 60 jednostek.

Aby mogły się one dostać do nowej mariny lub z niej wypłynąć - muszą jednak przepłynąć pod podniesionym przęsłem mostu.



Zasady otwierania Mostu Stągiewnego dla żeglarzy



- Do czasu wyłonienia operatora mostu będzie on działał na zgłoszenie - tzw. jednostka, zamierzająca wpłynąć do mariny, powiadamia jej bosmana o tym fakcie, ale co ważne - co najmniej dwie godziny przed. Dopiero po tym operator mariny kontaktuje się z nami i następuje otwarcie mostu - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ. - Gdy wyłonimy już operatora Mostu Stągiewnego, komunikacja między wodniakami a operatorem będzie odbywać się bez naszego udziału.
  • Uniesione przęsło Motu Stągiewnego nad Motławą w Gdańsku.
  • Uniesione przęsło Motu Stągiewnego nad Motławą w Gdańsku.
  • Uniesione przęsło Motu Stągiewnego nad Motławą w Gdańsku.
  • Uniesione przęsło Motu Stągiewnego nad Motławą w Gdańsku.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni na co dzień obsługuje też kładkę na Ołowiankę oraz most w Sobieszewie.

Nowy operator Mostu Stągiewnego ma być znany w przyszłym tygodniu.

MKo

Miejsca

Opinie (145) 6 zablokowanych

  • (1)

    A czemu miasto nie zateudni ludzi tylko przeplaca za posrednika?

    • 12 4

    • Bo na umowę i pracę wyszłoby wiele więcej...
      Doucz się w jakim świecie żyjesz

      • 2 1

  • Robią was w jajo...

    ale mieszkańcy mają to w nosie !!!!

    • 6 2

  • gdańszczanka (11)

    A co się dzieje ze Złotą Bramą, głównym wejściem na Stare Miasto ? Od miesięcy n i c się nie dzieje, a mieszkańcy i goście przeciskają się przez wąskie przejście, obudowane paskudną płytą. Nie wstyd wam włodarze miasta?

    • 41 4

    • też gdańszczanka (2)

      Nie wstyd, bo Złota Brama nie należy do włodarzy, czyli gminy, a jest obiektem w prywatnym użytkowaniu. Może, gdańszczanko, zamiast rzucać kamienie, najpierw zapoznasz się z tematem, dowiesz, kto za co jest odpowiedzialny i dlaczego, hmmm?

      • 12 7

      • też Gdańszczanin (1)

        z tego co się orientuję to Złota Brama jest wjazdem na ul. Długą, która to znajduje się na Głównym Mieście a nie Starym Mieście.

        • 10 0

        • no i?

          • 1 0

    • Zapytaj ASP (1)

      • 6 1

      • Nie ASP tylko POIA

        czyli Pomorską Okręgową Izbę Architektów

        • 7 1

    • Złota Brama (1)

      jest wejściem na Drogę Królewską na Głównym, nie Starym Mieście.

      • 7 0

      • Nikogo to nie obchodzi marny purysto

        To wszystko jest starówka

        • 1 3

    • Od strony Długiej jest tablica z grubą ściemą

      Jest coś tam o obudowie na czas renowacji w latach 2021-2025 czy coś takiego. Drugi rok już mija, a jedyna renowacja do tej pory to było pomalowanie płotu.
      Zadeklarowali 2025, więc może w 2026 zdejmą to paskudztwo. Ale zmiana tablicy z datą zakończenia prac (które się jeszcze nie rozpoczęły) to najprostsze co można zrobić, więc nie spodziewałbym się tam pełnego przejścia w 2026.

      • 2 0

    • Pytaj wlasciciela

      • 1 0

    • nie wstyd bo sa zajeci remontem dawnego żaka

      • 0 0

    • To wizytówka trójmiejskich elit i urzędników:)

      Gdańsk miasto wstydu.

      • 0 0

  • To jest ciekawa inwestycja, w dawnych czasach ludzie tracili czas i nerwy kiedy most był podniesiony i nie mogli przejść dziś gotowi są za to płacić żeby sobie postać kiedy most jest podniesiony by mogła przepłynąć żaglówka . No ale.....

    • 2 0

  • Zamiast nieustannie scedowywać na podmioty zewnętrzne za grube miliony

    Niech w końcu GZDiZ sam podejmie trud utrzymania mostów i kładek.
    W końcu czego by nie powiedzieć, to do ogłoszenia przetargu jak i jego rozstrzygnięcia, a dalej zlecania i rozliczania wykonanych robót w GZDiZ są zatrudnieni ludzie. Można zatem przyjąć, że kadra kierownicza i to do tego nie mała, już w GZDiZ jest. Mając na uwadze coraz większą liczbę budowli inżynieryjnych w zasobach GZDiZ warto pochylić się nad utworzeniem stałej brygady serwisowej dla obsługi wszystkich tych obiektów. Zatrudnienie osób na etatach do realizacji stałej obsługi remontowo serwisowej ma sens z uwagi na konieczność całorocznego wykonywania wszelkich prac, w tym także i porządkowych.

    • 5 0

  • Czyli podnoszeniem mostu utrudnimy życie mieszkańcom i mieszkańcy mają za to zapłacić i się jeszcze z tego cieszyć

    • 2 0

  • Dwa guziki- do gory i na dol akurat praca dla pelnosprawnego inaczej intelektualisty. Ale wymyslono to i owo.

    • 2 1

  • Czy to taki problem przeszkolić dwóch pracowników GZDiZ z zakresu otwiernia mostu i obsługi krótkofalówki?

    Następuje zgłoszenie do bosmana mariny i po godzinie most jest otwierany na czas przepłynięcia jednostki.
    Wydawać 250-300 tys PLN by jakaś zewnętrzna firma to robiła to marnowanie pieniędzy.

    • 4 0

  • A co małourzędasów niech zarbią na siebie i kręcą karuzel tzn most

    • 2 0

  • Niech Urzad Miasta zatrudni ludzi bez posrednika. 6tys na reke i chetni sie znajda

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane