• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Most Stągiewny wciąż bez operatora

MKo
3 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (145)
Najnowszy artykuł na ten temat Most wciąż bez operatora, ale zwodzenie działa
W tym sezonie znaczenie Mostu Stągiewnego jeszcze bardziej wzrośnie po tym, jak obok otwarto nową marinę. W tym sezonie znaczenie Mostu Stągiewnego jeszcze bardziej wzrośnie po tym, jak obok otwarto nową marinę.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni poszukuje operatora Mostu StągiewnegoMapka, przy którym powstała nowa marina. Pierwszy przetarg zakończył się fiaskiem, bo jedyna oferta okazała się zbyt wysoka i postępowanie trzeba było powtórzyć.



Jak często pływasz po Motławie?

Most Stągiewny został oficjalnie otwarty na początku sierpnia 2022 roku. Od tamtego czasu służy pieszym i wodniakom. Z uwagi na otwarcie nowej mariny przez spółkę Granaria, znaczenie mostu i jego zwodzenia w tym sezonie znacznie wzrośnie, dlatego GZDiZ szuka dla przeprawy nowego operatora.

Obsługą mostu na Stągiewnej miałyby się zajmować dwie osoby zatrudnione na umowę o pracę. Muszą one dysponować min. jednym przenośnym radiotelefonem morskim VHF, a także posiadać świadectwo operatora łączności bliskiego zasięgu.

Miasto zamierza zawrzeć z operatorem ośmiomiesięczną umowę na obsługę mostu (łącznie 245 dni od maja do grudnia).



Jedna oferta, w dodatku za wysoka



Sytuacja u progu nowego sezonu żeglarskiego się jednak nieco skomplikowała. Na pierwszy przetarg, ogłoszony 11 kwietnia, odpowiedziała tylko jedna firma - spółka GFA z Gdańska. W dodatku złożyła ofertę (298 tys. zł) przekraczającą zaplanowany budżet (220 tys.). Postępowanie zostało więc unieważnione i jeszcze przed długim weekendem majowym - ogłoszone kolejne.

Zwodzenie mostu Stągiewnego jest o tyle istotne, że niedawno tuż obok otwarto nową marinę, gdzie obok zwykłych jednostek cumować będą także houseboaty, czyli kapsuły do zamieszkania. Przystań o długości 200 metrów może pomieścić ok. 60 jednostek.

Aby mogły się one dostać do nowej mariny lub z niej wypłynąć - muszą jednak przepłynąć pod podniesionym przęsłem mostu.



Zasady otwierania Mostu Stągiewnego dla żeglarzy



- Do czasu wyłonienia operatora mostu będzie on działał na zgłoszenie - tzw. jednostka, zamierzająca wpłynąć do mariny, powiadamia jej bosmana o tym fakcie, ale co ważne - co najmniej dwie godziny przed. Dopiero po tym operator mariny kontaktuje się z nami i następuje otwarcie mostu - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ. - Gdy wyłonimy już operatora Mostu Stągiewnego, komunikacja między wodniakami a operatorem będzie odbywać się bez naszego udziału.
  • Uniesione przęsło Motu Stągiewnego nad Motławą w Gdańsku.
  • Uniesione przęsło Motu Stągiewnego nad Motławą w Gdańsku.
  • Uniesione przęsło Motu Stągiewnego nad Motławą w Gdańsku.
  • Uniesione przęsło Motu Stągiewnego nad Motławą w Gdańsku.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni na co dzień obsługuje też kładkę na Ołowiankę oraz most w Sobieszewie.

Nowy operator Mostu Stągiewnego ma być znany w przyszłym tygodniu.

MKo

Miejsca

Opinie (145) 6 zablokowanych

  • Policzmy (2)

    220 tys - zakladajac operacyjnosc mostu 16 godzin na dobe to cztery etaty. 2 osoby/8 godzin. 220/4 =55 . 55 tys zl/12 miesiecy = 4500 zl brutto/miesiac. Tj ok 3200 zl netto. Bez szalu ale praca tez niespecjalnie wymagajaca. Bralbys taka robote?

    • 7 1

    • Należy jeszcze doliczyć koszty dodatkowe typu superbrutto, wynajem pomieszczenia (przecież nie będą stać na zewnątrz całe 16 godzin) sprzęt ( miasto nie zapewni) no i jakaś prowizja dla pośrednika. Raczej wyjdzie pensja minimalna.

      • 3 1

    • Czyli minimalna albo emeryt bo fire ka musi zarobic

      • 1 0

  • Stawka świetna

    Dla zbieracza złomu chyba?
    Jezeli 220tys a obsługa 24h przez 245 dni to wychodzi jakieś 37zl za h
    To więcej ktoś zarobi gdziekolwiek.
    W dodatku przez firmę ma to być? Haha

    • 10 2

  • Prywatyzacja zysków, współdzielenie kosztów. (1)

    Jeżeli to deweloper zbudował marinę i teraz potrzebuje mostu zwodzonego, to dlaczego sam nie zostanie operatorem?

    • 18 3

    • No właśnie.

      W marinie całodobowo będzie bosman, wyposażony w radio SRC (VHF), każdy wpływający i wypływajacy zwykle powinien zgłaszać ten fakt bosmanowi. Logiczne jest, że ten człowiek powinen obsługować most.
      Tam nie ma żadnej pracy, wszytko odbywa sie automatycznie i zdalnie. Jedynie w swojej budce potrzebowałby monitorów z podglądem z kamer, co na moście są zainstalowane. Ale w dzisiejszych czasach to zrobić, to nie problem ani nie koszt.

      • 0 0

  • w kwietniu oglosili przetarg?

    geniusze urzęd.as.y znowu w akcji... ola sie skompromitowała po jednej kadencji

    • 11 3

  • Grzelak się nadaje do tej roboty (1)

    • 16 2

    • Kolokwialnie mowiac przez ogrodek: za niemadry.

      • 0 0

  • (3)

    Pewnie zabrzmi to głupio, ale może by zwyczajnie zatrudnić te 2 osoby w MOSIR, dać im VHF i załatwione.

    • 14 2

    • Bardzo głupio.

      • 1 7

    • Ale lepiej wywalic kupe kasy na firme zewnetrzna, ktora zaplaci ludziom grosze

      • 2 0

    • Albo

      Albo może robić ktoś z obsługi kładki na ołowiankę. Są oddalone od siebie na tyle blisko że na te parę otwarć dziennie może śmiało rowerkiem podjechać albo pieszo

      • 1 0

  • Kasa za kasę

    Ktoś robi sobie biznes to uważam,że nie jest problemem wnosić opłaty za otwarcie mostu.
    Mariny pobierają opłaty za cumowanie to powinny to wkalkulować sobie w koszty cumowania,a nie żerować na nas.
    Mam wrażenie jakbym się komuś dokładał do biznesu. Wybudowałeś marinę i chcesz przepłynąć to zapłać !!!!!
    Miasto nie może być sponsorem.

    • 15 3

  • (1)

    to samo 0 jak rydwan,ta pani nic nie umie,brak slow na taka niemote,skandal

    • 8 4

    • Tak!

      • 0 0

  • Niech lepiej tą obok syfiasta baszte mleczna zrewitalizuja i zrobia iluminacje bo wyglada zalosnie (2)

    • 2 6

    • (1)

      Pisz do wlasciciela

      • 2 0

      • Czyli miaata a dokladnie zdiz

        • 0 1

  • Gdańsk ma zawszew problem bo to taka wiocha bez sołtysa (1)

    • 10 3

    • Nawet jak będzie sołtys to i tak Gdańsk pozostanie prowincjonalnym miasteczkiem.

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane