- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (53 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (178 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (68 opinii)
- 6 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (282 opinie)
Most Stągiewny wciąż bez operatora
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni poszukuje operatora Mostu Stągiewnego, przy którym powstała nowa marina. Pierwszy przetarg zakończył się fiaskiem, bo jedyna oferta okazała się zbyt wysoka i postępowanie trzeba było powtórzyć.
Obsługą mostu na Stągiewnej miałyby się zajmować dwie osoby zatrudnione na umowę o pracę. Muszą one dysponować min. jednym przenośnym radiotelefonem morskim VHF, a także posiadać świadectwo operatora łączności bliskiego zasięgu.
Miasto zamierza zawrzeć z operatorem ośmiomiesięczną umowę na obsługę mostu (łącznie 245 dni od maja do grudnia).
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – mieszkania na sprzedaż blisko Motławy
Jedna oferta, w dodatku za wysoka
Sytuacja u progu nowego sezonu żeglarskiego się jednak nieco skomplikowała. Na pierwszy przetarg, ogłoszony 11 kwietnia, odpowiedziała tylko jedna firma - spółka GFA z Gdańska. W dodatku złożyła ofertę (298 tys. zł) przekraczającą zaplanowany budżet (220 tys.). Postępowanie zostało więc unieważnione i jeszcze przed długim weekendem majowym - ogłoszone kolejne.
Zwodzenie mostu Stągiewnego jest o tyle istotne, że niedawno tuż obok otwarto nową marinę, gdzie obok zwykłych jednostek cumować będą także houseboaty, czyli kapsuły do zamieszkania. Przystań o długości 200 metrów może pomieścić ok. 60 jednostek.
Aby mogły się one dostać do nowej mariny lub z niej wypłynąć - muszą jednak przepłynąć pod podniesionym przęsłem mostu.
Zasady otwierania Mostu Stągiewnego dla żeglarzy
- Do czasu wyłonienia operatora mostu będzie on działał na zgłoszenie - tzw. jednostka, zamierzająca wpłynąć do mariny, powiadamia jej bosmana o tym fakcie, ale co ważne - co najmniej dwie godziny przed. Dopiero po tym operator mariny kontaktuje się z nami i następuje otwarcie mostu - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ. - Gdy wyłonimy już operatora Mostu Stągiewnego, komunikacja między wodniakami a operatorem będzie odbywać się bez naszego udziału.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni na co dzień obsługuje też kładkę na Ołowiankę oraz most w Sobieszewie.
Nowy operator Mostu Stągiewnego ma być znany w przyszłym tygodniu.
Miejsca
Opinie (145) 6 zablokowanych
-
2023-05-03 17:46
Policzmy (2)
220 tys - zakladajac operacyjnosc mostu 16 godzin na dobe to cztery etaty. 2 osoby/8 godzin. 220/4 =55 . 55 tys zl/12 miesiecy = 4500 zl brutto/miesiac. Tj ok 3200 zl netto. Bez szalu ale praca tez niespecjalnie wymagajaca. Bralbys taka robote?
- 7 1
-
2023-05-03 17:50
Należy jeszcze doliczyć koszty dodatkowe typu superbrutto, wynajem pomieszczenia (przecież nie będą stać na zewnątrz całe 16 godzin) sprzęt ( miasto nie zapewni) no i jakaś prowizja dla pośrednika. Raczej wyjdzie pensja minimalna.
- 3 1
-
2023-05-03 21:20
Czyli minimalna albo emeryt bo fire ka musi zarobic
- 1 0
-
2023-05-03 17:50
Stawka świetna
Dla zbieracza złomu chyba?
Jezeli 220tys a obsługa 24h przez 245 dni to wychodzi jakieś 37zl za h
To więcej ktoś zarobi gdziekolwiek.
W dodatku przez firmę ma to być? Haha- 10 2
-
2023-05-03 17:55
Prywatyzacja zysków, współdzielenie kosztów. (1)
Jeżeli to deweloper zbudował marinę i teraz potrzebuje mostu zwodzonego, to dlaczego sam nie zostanie operatorem?
- 18 3
-
2023-05-04 10:00
No właśnie.
W marinie całodobowo będzie bosman, wyposażony w radio SRC (VHF), każdy wpływający i wypływajacy zwykle powinien zgłaszać ten fakt bosmanowi. Logiczne jest, że ten człowiek powinen obsługować most.
Tam nie ma żadnej pracy, wszytko odbywa sie automatycznie i zdalnie. Jedynie w swojej budce potrzebowałby monitorów z podglądem z kamer, co na moście są zainstalowane. Ale w dzisiejszych czasach to zrobić, to nie problem ani nie koszt.- 0 0
-
2023-05-03 18:03
w kwietniu oglosili przetarg?
geniusze urzęd.as.y znowu w akcji... ola sie skompromitowała po jednej kadencji
- 11 3
-
2023-05-03 18:05
Grzelak się nadaje do tej roboty (1)
- 16 2
-
2023-05-05 11:01
Kolokwialnie mowiac przez ogrodek: za niemadry.
- 0 0
-
2023-05-03 18:14
(3)
Pewnie zabrzmi to głupio, ale może by zwyczajnie zatrudnić te 2 osoby w MOSIR, dać im VHF i załatwione.
- 14 2
-
2023-05-03 19:57
Bardzo głupio.
- 1 7
-
2023-05-04 10:08
Ale lepiej wywalic kupe kasy na firme zewnetrzna, ktora zaplaci ludziom grosze
- 2 0
-
2023-05-04 18:30
Albo
Albo może robić ktoś z obsługi kładki na ołowiankę. Są oddalone od siebie na tyle blisko że na te parę otwarć dziennie może śmiało rowerkiem podjechać albo pieszo
- 1 0
-
2023-05-03 18:15
Kasa za kasę
Ktoś robi sobie biznes to uważam,że nie jest problemem wnosić opłaty za otwarcie mostu.
Mariny pobierają opłaty za cumowanie to powinny to wkalkulować sobie w koszty cumowania,a nie żerować na nas.
Mam wrażenie jakbym się komuś dokładał do biznesu. Wybudowałeś marinę i chcesz przepłynąć to zapłać !!!!!
Miasto nie może być sponsorem.- 15 3
-
2023-05-03 18:31
(1)
to samo 0 jak rydwan,ta pani nic nie umie,brak slow na taka niemote,skandal
- 8 4
-
2023-05-03 20:03
Tak!
- 0 0
-
2023-05-03 20:49
Niech lepiej tą obok syfiasta baszte mleczna zrewitalizuja i zrobia iluminacje bo wyglada zalosnie (2)
- 2 6
-
2023-05-03 21:20
(1)
Pisz do wlasciciela
- 2 0
-
2023-05-04 09:23
Czyli miaata a dokladnie zdiz
- 0 1
-
2023-05-03 20:58
Gdańsk ma zawszew problem bo to taka wiocha bez sołtysa (1)
- 10 3
-
2023-05-03 22:04
Nawet jak będzie sołtys to i tak Gdańsk pozostanie prowincjonalnym miasteczkiem.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.