• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Most w prezencie dla Wiecheckiego

Mikołaj Chrzan
29 grudnia 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Dzisiaj w Warszawie prezydent Gdańska namawiać będzie ministra gospodarki morskiej, by ten popierał wpisanie Trasy Sucharskiego na listę priorytetowych inwestycji

Na posiedzeniu Rady Ministrów 3 stycznia zdecydować się mają losy Trasy Sucharskiego, która dzięki tunelowi pod Martwą Wisłą połączy wszystkie części portu z autostradą A1. Ta inwestycja jeszcze w lecie była na pierwszym miejscu wśród projektów w gospodarce morskiej. Jednak w listopadzie - w niejasnych okolicznościach - zniknęła z niej zupełnie.

Dzisiaj o godz. 11.30 prezydent Gdańska Paweł Adamowicz (PO) spotka się w Warszawie z ministrem gospodarki morskiej Rafałem Wiecheckim (LPR).

Co Adamowicz powie Wiecheckiemu? - Budowa Trasy Sucharskiego to projekt, który ma rangę ogólnopolską. Przecież to nic innego jak kontynuacja budowy Portu Północnego, która także była przedsięwzięciem ogólnopaństwowym, kluczowym dla polskiej gospodarki morskiej - mówi prezydent Gdańska.

Adamowicz przygotował dla ministra upominek - oprawione zdjęcie mostu wantowego im. Jana Pawła II nad Martwą Wisłą w Gdańsku.

- Chcę, by to zdjęcie przypominało ministrowi, że wybudowany za ponad 150 mln zł most będzie w pełni wykorzystany dopiero, gdy powstanie Trasa Sucharskiego - mówi Adamowicz.

Przed 3 stycznia Adamowicz chce jeszcze porozmawiać z ministrem transportu Jerzym Polaczkiem (PiS). - Liczę także na jego wsparcie. Znamy się z czasów działalności w Stronnictwie Konserwatywno-Ludowym - mówi Adamowicz.

Prezydent ma także obietnicę poparcia od ministra Przemysława Gosiewskiego, z którym razem studiował prawo na Uniwersytecie Gdańskim.
Wojewoda napisał do premiera

Mikołaj Chrzan: Popiera Pan budowę Trasy Sucharskiego w Gdańsku?

Piotr Ołowski, wojewoda pomorski (PiS): Oczywiście, że tak.

Podobno napisał Pan nawet w tej sprawie do premiera Jarosława Kaczyńskiego...

Tak, w środę wysłałem taki list. Moim obowiązkiem jest informowanie pana premiera o sprawach ważnych dla województwa. A teraz na Pomorzu trwa dość głośna dyskusja o tym, czy Trasa Sucharskiego znów znajdzie się na liście projektów, które będą mogły być współfinansowane z funduszy unijnych.

Pisał Pan do premiera o tym, jak ważna ta inwestycja jest dla Pomorza i Polski?

Jestem pewien, że premier doskonale zna sprawę Trasy Sucharskiego, a także innych inwestycji priorytetowych dla Pomorza i Polski. Ja tylko przypomniałem argumenty, które w tej dyskusji się pojawiają.

Jakie są według Pana najważniejsze?

Przede wszystkim ekonomiczne. Polskie porty będą się rozwijać znacznie szybciej, kiedy będzie do nich dobry dostęp od strony lądu. Trasa Sucharskiego - łącząca wszystkie części gdańskiego portu z autostradą A1 - bez wątpienia poprawi dojazd do gdańskiego portu. Kolejna sprawa to bezpieczeństwo kierowców i pieszych - dzięki trasie i tunelowi pod Martwą Wisłą uda się wyprowadzić ciężarówki z centrum miasta, z ulic, które nie są przystosowane do tak silnego ruchu.

Niektórzy obawiają się, że budowa Trasy Sucharskiego, a potem planowanej Drogi Zielonej, wprowadzi tiry do mieszkalnych dzielnic Gdańska.

Obawy te są nieuzasadnione. Droga Zielona to zadanie na przyszłość. Poza tym nie będzie ona autostradą czy drogą ekspresową, a jedynie trasą przyspieszonego ruchu. Choć ma mieć dwie jezdnie, będzie to droga miejska, ze zwykłymi skrzyżowaniami. Logiczne jest, że kierowcy tirów, mając do wyboru przejazd drogą ekspresową przez obwodnicę południową i obwodnicę zachodnią, a drogę przez miasto, z licznymi skrzyżowaniami i światłami, wybiorą ten pierwszy wariant. Dlatego nie ma się czego obawiać i trzeba starać się, by Trasa Sucharskiego jak najszybciej powstała.

O przyszłości Trasy Sucharskiego rząd zdecydować ma 3 stycznia. Spodziewa się Pan, jaka to będzie decyzja?

Takie decyzje podejmują odpowiedzialni za te zadania ministrowie. Ja mogę mieć tylko nadzieję, że Trasa Sucharskiego znajdzie się w gronie priorytetów i będzie mogła liczyć na unijne dofinansowanie.
Gazeta WyborczaMikołaj Chrzan

Opinie (83) ponad 10 zablokowanych

  • Bo to jest MOST DO DUPY

    Jak się na niego skręci i kawałek pojedzie, to ma się dokładnie takie wrażenie

    • 0 0

  • w Panoramie..

    oficjalnie potwierdzili przypuszczenie że za fakt wykreślenia trasy z priorytetów odpowiada Adamowicz.Zostało to głośno powiedziane co większość gdańszczan wiedziała zawsze.Miasto nie zabezpieczyło inwestycji(nie wykupiło gruntów itp.itd) Więc oco wam chodzi?

    • 0 0

  • Ani rozpocząć ani skończyć.....

    Słynne jest juz powiedzenie, że prawdziwego mężczyznę można poznać po tym jak kończy.
    Niestety nasz prezydent Adamowicz ani nie potrafi rozopocząć ani skończyć.A to kilka przykładów: most Sucharskiego, hala sportowa pomiędzy Sopotem a Gdańskiem, inwestycje drogowe - wszystko rozkopane itd.
    Do mieszkańców Przymorza: nie ma co protestować.
    Przy nieudaczniku prezydencie Gdańska żadnego tunelu pod Motławą nie będzie, a budowa jakiejkolwiek kolorowej drogi (czerwonej, różowej, zielonej, niebieskiej....), to fantazje senne.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane