• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Most w prezencie dla Wiecheckiego

Mikołaj Chrzan
29 grudnia 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Dzisiaj w Warszawie prezydent Gdańska namawiać będzie ministra gospodarki morskiej, by ten popierał wpisanie Trasy Sucharskiego na listę priorytetowych inwestycji

Na posiedzeniu Rady Ministrów 3 stycznia zdecydować się mają losy Trasy Sucharskiego, która dzięki tunelowi pod Martwą Wisłą połączy wszystkie części portu z autostradą A1. Ta inwestycja jeszcze w lecie była na pierwszym miejscu wśród projektów w gospodarce morskiej. Jednak w listopadzie - w niejasnych okolicznościach - zniknęła z niej zupełnie.

Dzisiaj o godz. 11.30 prezydent Gdańska Paweł Adamowicz (PO) spotka się w Warszawie z ministrem gospodarki morskiej Rafałem Wiecheckim (LPR).

Co Adamowicz powie Wiecheckiemu? - Budowa Trasy Sucharskiego to projekt, który ma rangę ogólnopolską. Przecież to nic innego jak kontynuacja budowy Portu Północnego, która także była przedsięwzięciem ogólnopaństwowym, kluczowym dla polskiej gospodarki morskiej - mówi prezydent Gdańska.

Adamowicz przygotował dla ministra upominek - oprawione zdjęcie mostu wantowego im. Jana Pawła II nad Martwą Wisłą w Gdańsku.

- Chcę, by to zdjęcie przypominało ministrowi, że wybudowany za ponad 150 mln zł most będzie w pełni wykorzystany dopiero, gdy powstanie Trasa Sucharskiego - mówi Adamowicz.

Przed 3 stycznia Adamowicz chce jeszcze porozmawiać z ministrem transportu Jerzym Polaczkiem (PiS). - Liczę także na jego wsparcie. Znamy się z czasów działalności w Stronnictwie Konserwatywno-Ludowym - mówi Adamowicz.

Prezydent ma także obietnicę poparcia od ministra Przemysława Gosiewskiego, z którym razem studiował prawo na Uniwersytecie Gdańskim.
Wojewoda napisał do premiera

Mikołaj Chrzan: Popiera Pan budowę Trasy Sucharskiego w Gdańsku?

Piotr Ołowski, wojewoda pomorski (PiS): Oczywiście, że tak.

Podobno napisał Pan nawet w tej sprawie do premiera Jarosława Kaczyńskiego...

Tak, w środę wysłałem taki list. Moim obowiązkiem jest informowanie pana premiera o sprawach ważnych dla województwa. A teraz na Pomorzu trwa dość głośna dyskusja o tym, czy Trasa Sucharskiego znów znajdzie się na liście projektów, które będą mogły być współfinansowane z funduszy unijnych.

Pisał Pan do premiera o tym, jak ważna ta inwestycja jest dla Pomorza i Polski?

Jestem pewien, że premier doskonale zna sprawę Trasy Sucharskiego, a także innych inwestycji priorytetowych dla Pomorza i Polski. Ja tylko przypomniałem argumenty, które w tej dyskusji się pojawiają.

Jakie są według Pana najważniejsze?

Przede wszystkim ekonomiczne. Polskie porty będą się rozwijać znacznie szybciej, kiedy będzie do nich dobry dostęp od strony lądu. Trasa Sucharskiego - łącząca wszystkie części gdańskiego portu z autostradą A1 - bez wątpienia poprawi dojazd do gdańskiego portu. Kolejna sprawa to bezpieczeństwo kierowców i pieszych - dzięki trasie i tunelowi pod Martwą Wisłą uda się wyprowadzić ciężarówki z centrum miasta, z ulic, które nie są przystosowane do tak silnego ruchu.

Niektórzy obawiają się, że budowa Trasy Sucharskiego, a potem planowanej Drogi Zielonej, wprowadzi tiry do mieszkalnych dzielnic Gdańska.

Obawy te są nieuzasadnione. Droga Zielona to zadanie na przyszłość. Poza tym nie będzie ona autostradą czy drogą ekspresową, a jedynie trasą przyspieszonego ruchu. Choć ma mieć dwie jezdnie, będzie to droga miejska, ze zwykłymi skrzyżowaniami. Logiczne jest, że kierowcy tirów, mając do wyboru przejazd drogą ekspresową przez obwodnicę południową i obwodnicę zachodnią, a drogę przez miasto, z licznymi skrzyżowaniami i światłami, wybiorą ten pierwszy wariant. Dlatego nie ma się czego obawiać i trzeba starać się, by Trasa Sucharskiego jak najszybciej powstała.

O przyszłości Trasy Sucharskiego rząd zdecydować ma 3 stycznia. Spodziewa się Pan, jaka to będzie decyzja?

Takie decyzje podejmują odpowiedzialni za te zadania ministrowie. Ja mogę mieć tylko nadzieję, że Trasa Sucharskiego znajdzie się w gronie priorytetów i będzie mogła liczyć na unijne dofinansowanie.
Gazeta WyborczaMikołaj Chrzan

Opinie (83) ponad 10 zablokowanych

  • No i zobaczymy

    jak się don Pawello sprawi i czy załatwi coś dla swojego miasta???

    • 0 0

  • Kible pozamykane

    Na głucho. Jak wagony koleji radzieckich. Po sezonie-widać się nie opłaca. Turysta to może sobie....

    • 0 0

  • Mieszkam przy jednym z nowych kibli, niestety, po sezonie wycieczki z autokarów "doją" gdzie popadnie, czasem jest wesoło :)

    • 0 0

  • Tralala - ministrum wiechecki

    Co to w ogóle jest?
    Czy Adamowicz musi się zniżac do poziomu tego szmaciarza.
    Miejmy nadzieję że ów "minister" zniknie tak samo jak ów projekt - nieszczęścia lubią chodzic parami.

    • 0 0

  • a może tak jest, ze jak się buduje coś dużego współfinansowego przed budżet centralny, to musi to mieć ręce i nogi?
    może sie mylę, ale most wantowy ma już z 5 lat?
    i od tego czasu nic? ani mru mru? cichosza? ani be ani me ani kukuryku?
    cztery może trzy lata nic, zero sucharskiego, a teraz po dłuższym okresie bezruchu, akurat teraz, to adamowicz jako PO, bo jest okazja wyssana z palca, żeby PiS przedstawic opinii publicznej jako czarnego luda, nagłaśnia się i trąbi o swoim "chciejstwu" bycia dobrym adamowiczem i złym wiecheckim?
    budżet jest już "skrojony", wiadomo juz kto ile i na co dostanie, to o co ten rwetes?
    jak sie zaczyna budowe domu, to nie stawia sie tego bez planu i nie liczy w terminie późniejszym na "wymuszanie" od firm materiałów, na zasadzie "bo zacząłem budowę", bo to dopiero bedzie burdel, lub w najgorszym razie, jak nie wypali wymuszenie, to na zrobienie z tego szumu medialnego "wszystko, nawet życiorys dziadka, zwalamy na PiS"
    jeżeli cos zostało ujete w budżecie jako skutek wieloletnich uchwalonych w odpowiednim trybie wydatków z tytułu budowy czegoś ważnego dla Państwa, to można spać spokojnie:-) ale jeżeli jest to budowane na zasadzie "jakos to bedzie", no to czemu sie dziwić??

    • 0 0

  • Ale mógłby chociarz oprawić w ładne ramki

    a nie w passepartou za 10 zł sknerusek! Załoze sie ze był to wydruk z drukarki na papierze 80 g...

    • 0 0

  • podam dwa przykłady, bliźniacze wręcz początki karier
    adamowicz i karnowski :-) szczurek to wyższa liga:-)
    ten pierwszy jest w obecnej chwili POlitykiem, a ten drugi samorządowcem...
    przypatrzcie się ich "owocom", a ujrzycie różnicę w mysleniu, jak również w widzeniu, swojej roli w samorządzie....

    • 0 0

  • gallux

    ale przyznasz kochasiu że Gdańsk nie jest lubiany w osyfiałej Warszawce - właśnie za PO, za ten ciągle wypominany przez ciebie "życiorys" i za jeszcze wiele innych spraw.
    Gnojstwo, które obecnie jest u koryta, skutcznie zadba aby w Gdańsku było jeszcze gorzej.
    No i oczywiście - z Adamowicza próbowało się będzie zrobic kozła ofiarnego.
    Jasne - "prezesunio" stoczni byłby lepszy, ale pokazano mu miejsce w szeregu.

    • 0 0

  • "szczurek to wyższa liga:-)"

    chyba cię zupelnie pogieło kolego, bredzisz jak prezydent w orędziu!

    • 0 0

  • TRASA SUCHARSKIEGO WRACA NA LISTĘ?

    Jest szansa, że projekt budowy Trasy Sucharskiego w Gdańsku powróci na ministerialną listę najważniejszych inwestycji dla kraju. W Warszawie z ministrem Gospodarki Morskiej i Rybołówstwa Rafałem Wiecheckim rozmawiali dziś prezydent Gdańska Paweł Adamowicz i jego zastępca Marcin Szpak. „Spotkanie przebiegło w dobrej atmosferze, uzyskaliśmy poparcie ministra dla Trasy Sucharskiego, jednego z najważniejszych projektów dla Gdańska i gdańskiego Portu” – mówił po spotkaniu Paweł Adamowicz.

    Do tej pory poparcie wpisania projektu na listę najważniejszych inwestycji dla kraju zapowiedzieli: Minister Rozwoju Regionalnego Grażyna Gęsicka, Minister Transportu Jerzy Polaczek oraz Minister Kancelarii Premiera Przemysław Gosiewski, z którym prezydent Gdańska Paweł Adamowicz już dwukrotnie rozmawiał na ten temat. Wszyscy zgodnie uważają, że budowa Trasy Sucharskiego i Obwodnicy Południowej są nie tylko dla Gdańska, ale i dla całego kraju inwestycjami o strategicznym znaczeniu.

    Całość na stronie Gdańsk.pl

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane