• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Multimedialne taksówki w Gdańsku i Gdyni

5 czerwca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Ekrany w taksówkach wzbudzają duże zainteresowanie pasażerów. Ekrany w taksówkach wzbudzają duże zainteresowanie pasażerów.

W Gdańsku jest ich już 50, drugie tyle pojawiło się od 1 czerwca w Gdyni. Nowatorski przekaz reklamowy okazał się hitem - zadowoleni są zarówno kierowcy, jak i pasażerowie.



Multimedialne taksówki gdańskiej korporacji Hallo Taxi oraz gdyńskiej Euro School są oznakowane specjalnymi naklejkami na bocznych drzwiach jak i z tyłu auta. Klienci często wybierają je poza kolejnością z czystej ciekawości. Gdy samochód rusza, pasażerowie odkrywają w zagłówkach przednich foteli ekran, na którym wyświetlane są filmy reklamowe .

To nowość, której w Trójmieście dotąd nie było. Kierowcy częściej denerwowali się na oślepiające telebimy przy ulicach, których i tak nie byli w stanie obejrzeć w całości. Teraz reklama nikomu nie przeszkadza, a nawet jeśli tak jest, można poprosić kierowcę o jej wyłączenie. To się jednak niemal nie zdarza, bo nowość i bardzo interesuje pasażerów.

Kontent, wyświetlany w taksówkach, trwa 10 minut, a jeden spot 20 lub 40 sekund. Całość tworzą działy tematyczne przedstawiające gastronomię, rozrywkę, hotele, firmy i miejsca godne poznania. Oprócz reklam, turysta może np. dowiedzieć się co warto zwiedzić w Trójmieście.

Reklamy wykupił już Sopot, który zachęca do odwiedzenia atrakcji kurortu, z takiej formy promocji korzystają również trójmiejskie restauracje i hotele. Filmy cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Świadczyć o tym może fakt, że od kwietnia wzrosła liczba kursów w Hallo Taxi, którego pojazdy mają monitory LCD. W samym tylko maju w 50 multimedialnych taksówkach podróżowało ok. 20 tys. klientów. Z obserwacji wynika, że kierowcy właśnie tych taksówek mogą liczyć na więcej kursów, a dzięki temu korzystają też reklamodawcy.

- To absolutna nowość na naszym rynku, dlatego jest tak dobrze przyjmowana. Na razie reklamują się w ten sposób głównie firmy, które opierają się na działalności sezonowej, ale nasza oferta jest skierowana do wszystkich - mówi Pan Robert z agencji reklamowej Mediavision, która opanowała tę niszę trójmiejskiego rynku.

Agencja Reklamowa Mediavision

biuro@media-vision.com.pl
www.media-vision.com.pl
tel. 058 668 076 900
tel. 0 662 080 400

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (92) 1 zablokowana

  • okropieństwo

    Wszędzie reklamy - obrzydliwość. Po taksówce multimedialnej można by isę spodziewać dostępu do internetu, gdzie monitor zainstalowany jest w zagłówku. A tutaj puszczają reklamy i już multimedialną ją nazywają. Strasznie to głupie.

    • 6 5

  • "...Gdy samochód rusza, pasażerowie odkrywają w zagłówkach przednich foteli ekran..." (2)

    Moja babcia miała na telewizorze serwetkę i jak do niej przychodziłem odkrywałem telewizor. :-)

    • 8 2

    • hehehehe to chyba nie serwetka a przescieradlo na telewizorze:) (1)

      • 1 1

      • Pewnie jesteś młody i nie wiesz, że były telewizory mniejsze niż 42" ;-)

        • 3 0

  • (1)

    a ZAIKS jest płacony przez panów kierowców ?

    • 3 3

    • a co to jest ZAIKS...........

      • 0 1

  • no tak:-) typowe uzależnienie od ekranu - nieważne co miga byleby migało

    • 8 4

  • wszystko kopiujemy z zachodu (czy to dobrze?). bylem w USA jakies 2 lata temu i tam kazda taksowka ma taki monitor ........ nas pewnie tez to czeka, nie wazne kiedy wazne ze do przodu idziemy:)

    pozdrawiam

    • 1 0

  • Trzeba mieć nieźle nawalone w bani (3)

    żeby się podniecać, że jeszcze nawet podczas powrotu do domu w taksówce ktoś puszcza reklamy. Żeby puszczali filmy, teledyski albo zabawy interaktywne.

    Ale reklamy? Który kretyn wpadł na pomysł, że to atrakcja?
    Chyba ten sam, który używa słowa "kontekt".

    "Kontent", szanowny pisarzu z działu marketingu, oznacza "zadowolony" w języku polskim. W takim razie co to znaczy wg Ciebie:
    "Zadowolony, wyświetlany w taksówkach..."

    Może już Ci się zupełnie kultury pomyliły i skoro masz "kontent", to masz i "adwertycję" albo jeździsz "karem", czy też zjadzasz "brekfesta"?

    Opamiętajcie się! Z tymi reklamami też.

    • 9 3

    • kontent - to treść mądralo (2)

      Szanowny kolego Zniesmaczony. Słowo kontent (ang. content) jest powszechnie używane w reklamie i multimediach, do określenia emitowanych treści (ramówki jeżeli wolisz). A z zadowoleniem to akurat ma niewiele wspólnego, no chyba, że kontent jest ciekawy i dobrej jakości :)

      • 2 1

      • Jest używane przez zakompleksionych marketingowców

        którzy nie umieją nawet znaleźć polskiego odpowiednika.
        Nie podoba się ojczysta mowa, to zwiewać do Ameryki!

        Jak na razie w języku polskim jedynym znaczeniem słowa "kontent" jest "zadowolony". No ale wspaniałe rozumowanie "speców od reklamy" widać po tym idiotycznym pomyśle reklam w taxi i jeszcze próbie wmówienia, że to atrakcja. Hahaha. Chyba na Białorusi mogłaby to być atrakcja ewentualnie.

        Weź sobie zamontuj ekran z reklamami nad łóżkiem i powiedz żonie, że to takie modne i fajne oglądać reklamy przed snem. Na pewno bardziej Cię pokocha :)

        • 1 0

      • To nie można było napisać "treść"?

        Sam skończyłem marketing, ale wciskanie wyrazów zagranicznych mnie denerwuje. Szczytem wszystkiego był napotkany przeze mnie tekst:
        "Lanczowanie nowego brandu" zamiast "Wypuszczanie nowej marki".

        Dobra, enduję ten post i gołuję dałnsters itować brekfesta.

        • 1 0

  • BEDE JECHAL NA IMPREZE TO ZAMOWIE TAKA TAKSOWKE :) (2)

    • 3 7

    • ja tez zamowie

      • 0 1

    • Czy całe Media Vision jest teraz na nogach, by pisać komentarze? :)

      • 1 1

  • w Toronto gdy coś podobnego wprowadzono parę lat temu (1)

    oprócz paru zainteresowanych (reklama dla turystów), raczej każdy unikał tego typu taxi - chyba można ześwirować jak zmuszają cie do oglądania reklam nawet w takim miejscu

    • 6 3

    • chyba że ktoś jest całkiem nawalony, to mu obojetne

      • 0 0

  • Mogliby pornosy puszczać. Wtedy dopiero byłoby zainteresowanie.

    j/w

    • 4 2

  • Brud smród i niemiłe wrażenie (1)

    Nic tego nie zatrze. Gdański taksówkarz to niestety facet w śmierdzącym ubraniu. rozumiem że w takim zawodzie trudno o utrzymanie higieny ale ubrania można prać a w samochodzie nie palić. Raz zdarzyło mi się podróżować z facetem który był w wyprasowanej koszuli i byłam w szoku. Nic nie zamaskuje niemiłych wrażeń związanych z zapachem potu papierosów i starego warsztatu samochodowego który towarzyszy 99 na 100 taksówek w Gdańsku.
    Nic nie zatrze tego wrażenia. Bardziej higienicznie jest w tramwajach zmierzających w kierunku Nowego Portu które są najbardziej wyeksploatowane w Gdańsku.

    • 1 5

    • Czystosc i Higiena

      Wybieraj taksowki, ktore sa czyste i zadbane nikt Ci nie kaze wsiadac do brudnej i smierdzacej. Poprzez takie dzialanie wyeliminuje sie brudasow.
      Jestem taksowkarzem i mam czysty samochod, jesli sprzata sie na bierzaco to nie ma z tym wiekszego problemu, gorzej jesli ktos strzela tylko nocki;), ale tej klijenteli mniej zalezy na czystosci heh.
      PS. Reklamy w taksowce --> dla klienta to bzdura moim zdaniem; z drugiej strony pewnie niedlugo nas to wszystkich czeka (taksowkarzy).
      Pozdrawiam i zachecam do korzystania z czystych taksowek, schludnych i przystojnych taksowkarzy haha (sic)

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane