• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Multimedialne taksówki w Gdańsku i Gdyni

5 czerwca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Ekrany w taksówkach wzbudzają duże zainteresowanie pasażerów. Ekrany w taksówkach wzbudzają duże zainteresowanie pasażerów.

W Gdańsku jest ich już 50, drugie tyle pojawiło się od 1 czerwca w Gdyni. Nowatorski przekaz reklamowy okazał się hitem - zadowoleni są zarówno kierowcy, jak i pasażerowie.



Multimedialne taksówki gdańskiej korporacji Hallo Taxi oraz gdyńskiej Euro School są oznakowane specjalnymi naklejkami na bocznych drzwiach jak i z tyłu auta. Klienci często wybierają je poza kolejnością z czystej ciekawości. Gdy samochód rusza, pasażerowie odkrywają w zagłówkach przednich foteli ekran, na którym wyświetlane są filmy reklamowe .

To nowość, której w Trójmieście dotąd nie było. Kierowcy częściej denerwowali się na oślepiające telebimy przy ulicach, których i tak nie byli w stanie obejrzeć w całości. Teraz reklama nikomu nie przeszkadza, a nawet jeśli tak jest, można poprosić kierowcę o jej wyłączenie. To się jednak niemal nie zdarza, bo nowość i bardzo interesuje pasażerów.

Kontent, wyświetlany w taksówkach, trwa 10 minut, a jeden spot 20 lub 40 sekund. Całość tworzą działy tematyczne przedstawiające gastronomię, rozrywkę, hotele, firmy i miejsca godne poznania. Oprócz reklam, turysta może np. dowiedzieć się co warto zwiedzić w Trójmieście.

Reklamy wykupił już Sopot, który zachęca do odwiedzenia atrakcji kurortu, z takiej formy promocji korzystają również trójmiejskie restauracje i hotele. Filmy cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Świadczyć o tym może fakt, że od kwietnia wzrosła liczba kursów w Hallo Taxi, którego pojazdy mają monitory LCD. W samym tylko maju w 50 multimedialnych taksówkach podróżowało ok. 20 tys. klientów. Z obserwacji wynika, że kierowcy właśnie tych taksówek mogą liczyć na więcej kursów, a dzięki temu korzystają też reklamodawcy.

- To absolutna nowość na naszym rynku, dlatego jest tak dobrze przyjmowana. Na razie reklamują się w ten sposób głównie firmy, które opierają się na działalności sezonowej, ale nasza oferta jest skierowana do wszystkich - mówi Pan Robert z agencji reklamowej Mediavision, która opanowała tę niszę trójmiejskiego rynku.

Agencja Reklamowa Mediavision

biuro@media-vision.com.pl
www.media-vision.com.pl
tel. 058 668 076 900
tel. 0 662 080 400

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (92) 1 zablokowana

  • Żenada

    Kto w ogóle wymyśla takie rzeczy i kto wpada na takie pomysły?;/ Przecież to logiczne że wszyscy ludzie będą podjarani za pierwszym, drugim, trzecim razem a potem każdy już będzie tym żygał. już to widzę jak człowiek jedzie na impreze itp to patrzy na jakieś reklamy.Haha. Nie dość że miasto przepełnione jest reklamami i różnego typu ogłoszeniami, to także tv, radio i internet, w gazetach pierwsze 10stron to reklamy a teraz reklamy jeszcze w taksówkach. Myślę, że trzeba poważnie się zastanowić nad takimi działaniami bo niedługo cały świat będzie przepełniony komercją, o ile już nie jest. Każdy powinien mieć zdanie w tej sprawie, nawet osoba która nie jeździ taxi. Pozdrawiam, internautów.

    • 2 3

  • reklamy to zło!!! (1)

    Mam nadzieje ze istnieje opcja wylaczenia ekraniku! :)

    • 5 3

    • jak bys przeczytal artykul to bys wiedzial czy jest taka opcja

      • 1 1

  • .. wszedzie te reklamy!!!!!!!!!!!!

    • 2 2

  • dobry pomysł

    Miałam okazje jechać taką taxi i naprawde pomysł jest super....

    • 4 1

  • do piewszego dzwona bedzie fajnie

    ale jak ktos z bańki w ten LCD sie wbije to nie będzie kolorowo, niekoniecznie musi to byc dzwon nawet przy gwałtownym hamowaniu mozna sobie ałka zrobic przeciez chyba nikt nie zapina pasów w złotówie

    • 2 3

  • A mi się nie podoba...

    ... że my Polacy to zawsze jesteśmy tacy zrzędliwie pesymistyczni i wszystko na nie. Nic nam się nie podoba i potrafimy tylko narzekać.

    Pomysł na multimedialne telewizorki w taksówkach może się podobać lub nie, ale trzeba docenić jedną rzecz. Monitorek w zagłówku, z tego co widać na fotce, jest naprawdę wysokiej klasy, a nie jakiś tandetny badziew.

    Sam jeszcze nie jechałem, ale kumpel mi mówił, że nie lecą tam typowe reklamy - kup pan proszek - tylko informacje kulturalno-rozrywkowe, gdzie pójść zjeść, albo poimprezować...

    To mi się podoba!

    • 3 0

  • ślepi

    szkoda, bardzo szkoda, że wszyscy krytykujący coś takiego nie zauważyli że taką reklamę można wyłączyć jeśli tego sobie nie życzą i gdyby 100% procent społeczeństwa było tak wrogo ustawionych do nowości to pewnie byśmy jeździli wozami drabiniastymi a z nowościami już tak jest że jedne się przyjmują inne nie. narzekanie i krytykowanie to typowa cecha Polaka

    • 3 0

  • bez sens

    a siłę karzą nam coś oglądać? już przeginka z tymi reklamami!! jak nie w tv to na ulicach telebimy nie wspominając o rozsypanych wszędzie ulotkach. Jak tak dalej będzie to wszędzie gdzie będziemy kierowali swój wzrok rozbłyśnie jakiś kolorowy monitor.
    Druga sprawa to taka że z tego co widziałem to te monitory to straszna tandeta, ten zagłówek nie spełni swojej funkcji pod czas wypadku, on poprostu wyskoczy z dziurek i wyleci przez szybę, moim zdaniem powinni za to zabierać dowód rejestracyjny gdyż jest to przeróbka konstrukcyjna fotela!

    • 0 3

  • monopol hallo, super hallo i cityneptun 2,70/km

    teraz hallo super hallo i cityneptun robią monopol, tak się dogadali i zmieniaja stawki od tego tygodnia

    • 0 0

  • po co zaraz taki raban

    jest to nowośc i np w gdyni ma to tylko jedna( jeśłi się nie mylę korporacja EUROSCHOOL TAXI) kireowac na życzenie klienta wyłącza reklamy, a dla turystów jest to ogromne ułatwnienie.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane