- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (95 opinii)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (75 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (434 opinie)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (38 opinii)
- 5 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (67 opinii)
- 6 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (84 opinie)
NIK o Gdańsku: słabe drogi, pasażerowie odchodzą
Zakorkowane i wymagające natychmiastowych remontów ulice, odstraszająca pasażerów i przestarzała komunikacja publiczna - to wnioski Najwyższej Izby Kontroli po sprawdzeniu dróg w Gdańsku.
Okazało się, że w ciągu ostatnich lat w mieście znacznie wzrosła liczba samochodów. Dziesięć lat temu, na 1 tys. gdańszczan przypadało 430 aut, w zeszłym roku - już 626. Podobny trend odnotowano także w innych kontrolowanych miastach. W większości z nich rosła też liczba osób korzystających z komunikacji publicznej. Nie działo się tak jednak w Gdańsku. Tu w ciągu ostatnich trzech lat, liczba osób korzystających codziennie z tramwajów i autobusów (NIK nie uwzględnił danych dotyczących Szybkiej Kolei Miejskiej) spadła o blisko 10 tys.
W raporcie NIK Gdańskowi oberwało się także za tramwaje. Sprawdzano m.in. jak leciwy jest jeżdżący po mieście tabor. Najstarsze tramwaje miał Szczecin - 97,4 proc. wagonów ma w tym mieście więcej niż 20 lat. Gdański tabor nie jest niestety znacznie młodszy - 20 i więcej lat ma aż 93,1 proc. taboru i jest to drugi najgorszy wynik wśród kontrolowanych miast.
Inspektorzy pochwalili za to Gdańsk za wytyczenie w ostatnim czasie nowych buspasów. Zarazem jednak miasto skrytykowano, gdyż zdaniem kontrolujących, buspasy o łącznej długości jedynie 567 m nie pozwoliły "na istotne usprawnienie przejazdów autobusami".
NIK niezbyt pochlebnie wypowiedział się także na temat stanu gdańskich dróg. W raporcie mowa jest o 132 km dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych (co daje 52,6 proc. wszystkich tego typu dróg zarządzanych przez samorząd) nadających się do remontu i 228 km dróg gminnych (43 proc.) wymagających naprawy.
Gdańsk znalazł się także wśród pięciu miast, w których nie sporządzono (jak wymaga tego ustawa) projektów planów rozwoju sieci drogowej. Co więcej, w regulaminie organizacyjnym gdańskiego ZDiZ w ogóle nie określono... komórki zajmującej się sporządzaniem takich planów.
Miasto pochwalono za to za przyjęcie programu rozwoju komunikacji rowerowej. Jeżeli chodzi jednak o łączną długość ścieżek rowerowych i gęstość ich sieci Gdańsk znalazł się w połowie stawki.
Zdecydowanie wyprzedził jednak wszystkich konkurentów, jeżeli chodzi o objęcie planami miejscowymi powierzchni miasta. Blisko 60 proc. Gdańska objęta jest takimi planami - dla porównania np. w Krakowie plany obejmują jedynie 16 proc. miasta, a w Warszawie 21 proc. Dzięki temu miejskie inwestycje, w tym także drogowe, napotykały w Gdańsku mniejsze przeszkody w realizacji, niż w innych kontrolowanych miastach.
Stosunkowo dobrze Gdańsk wypadł także, jeżeli chodzi o umiejętność pozyskiwania środków unijnych na inwestycje drogowe. Dotacje we wszystkich wydawanych przez kontrolowane miasta środków przeznaczonych na ten cel stanowiły średnio 5,5 proc. - w Gdańsku zaś 11,9 proc.
Opinie (202) ponad 10 zablokowanych
-
2010-07-07 21:31
towarzysze! jest dobrze, a bedzie jeszcze gorzej!! (1)
- 9 3
-
2010-07-08 08:45
milcz komuchu
- 1 0
-
2010-07-07 21:31
ico? i nic
kiedyś tym jeżdziłem, a teraz wole w aucie. i tyle w temacie
- 5 1
-
2010-07-07 21:35
niemożliwe
przecież gdańsk jest najlepszy a wszystkie miasta powinny być jego wiernymi miniaturami włącznie z podkówkami na twarzach gdańszczan. Miasto z historią i z tradycją budowania jednopasmowych dróg dojazdowych.
- 11 1
-
2010-07-07 21:42
Fajnie że się buduje i modernizuje ale (2)
dlaczego droga ma 2-3 letnią gwarancję od inwestora, a po 4 latach trzeba ją remontować?
A berlinka (droga budowana w latach trzydziestych przez Niemców) trzyma się do dziś wraz z niektórymi wiaduktami. Nie wspominam już o przepaści technologicznej przez te prawie 80 lat.- 27 0
-
2010-07-07 21:51
bo to polactwo zabrało się za rządzenie (1)
w Gdańsku najlepsze jest to to co zbudowała germańska myśl techniczna, Polacy potrafili postawić jedynie falowce
- 7 1
-
2010-07-07 22:52
Co racja to racja
nie możemy Niemców zatrudnić do budowania dróg?
Mogą wziąć swój sprzęt, swoich ludzi itd. My już nic nie wymyślajmy. Proszę.- 3 0
-
2010-07-07 21:49
WSZĘDZIE KORKI!!! (4)
Korki:
- potokowa w dół do słowackiego
- słowackiego
- kartuska
- trakt św wojciecha
- stocznia
- podwale
- spacerowa
- grunwaldzka/niepodległości w kierunku na sopot i gdynię
CODZIENNIE W TYCH MIEJSCACH SĄ OLBRZYMIE KORKI, NIKT Z TYM NIC NIE ROBI.
DROGOWCY PSEUDO PLACKARZE ŁATAJĄ DZIURAWE DROGI, KTÓRE PO 2 MIESIĄCACH WYGLĄDAJĄ JAK PRZED REMONTEM.
CZASEM ZORGANIZUJE SIĘ PRZEBUDOWĘ JAKIEGOŚ WĘZŁA ALBO OBIEKTU, WIĄŻE SIĘ TO Z WIELKIM LOKALNYM KOSZMAREM OKOLICZNYCH MIESZKAŃCOW!!
TO NIE JEST NORMALNE,ŻE RANO DO PRACY JEDZIEMY PONAD GODZINĘ I TYLE SAMO ALBO WIĘCEJ ZAJMUJE NAM POWRÓT!!!- 25 1
-
2010-07-07 21:53
to ruszcie wygodne dupy z aut do autobusów (1)
albo tramwajów, albo przeprowadź sie do centrum - zapomnisz co to korek i kłopoty komunikacyjne. Wszędzie tramwajem się dostaniesz. ale oczywiśćei wg ciebie "prestiż" ci spadnie...bo już nie dom na wypizdowiu a mieszkanie w kamienicy lub bloku...
- 3 6
-
2010-07-08 01:00
D.E.B.I.L
- 3 0
-
2010-07-07 21:56
Bo tyle gdyńskich śledzi za pracą do Gdańska przyjeżdża co dnia.
Same fakty.
- 1 1
-
2010-07-08 00:37
Co robicie...
...o godz. 14, że przed dojazdem do pętli w oliwie na grunwaldzkiej, że jest korek? Pracy nie macie nieroby, że zachciewa sie wam tam stać?
- 0 1
-
2010-07-07 21:53
no to tragiczne wyniki...ostatni akapit...i rezygnacja z komentarza...
- 4 0
-
2010-07-07 21:56
Gdansk
morze utopionych mozliwosci
- 11 1
-
2010-07-07 21:57
Nowości to ten NIK nie odkrył. (2)
Ale przynajmniej urzędowo zostało stwierdzone, że władze Gdańska, w osobie Adamowicza i przydupasów zrobiły z naszego miasta wiochę.
Że negatywne opinie o władzach, to nie wymysły grupki nawiedzonych internetowych frustratów, którzy na pewno należą do PIS, tylko głos społeczeństwa zatroskanego o los i o rozwój miasta.
A jeżeli chodzi o ścieżki rowerowe, to zaskoczony jestem , że Gdańsk jest pod tym względem przeciętny, bo do tej pory uchodził wedle propagandy niemalże za wzorzec. :) Też dałem sobie zrobić wodę z mózgu.
Ja bardzo proszę, niech tu przyjdzie ktoś kompetentny, spoza partyjnych układów, rozgoni to towarzystwo wzajemnej adoracji i zrobi wreszcie porządek.:)- 27 1
-
2010-07-07 22:09
Wybory (1)
Pytam więc Gdańszczan dlaczego głosowali na budynia i spółkę
- 5 0
-
2010-07-08 05:37
Ja głosowałem, bo wyszedłem z założenia, że jak się władza nachapie do syta, to potem i dla miasta coś zrobi. Niestety myliłem się głęboko.
Apetyt im rośnie w miarę jedzenia, a wraz z kolejnymi wygranymi wyborami poczucie bezkarności i wyższości nad ciemnym ludem.
Czas na zmiany.- 3 0
-
2010-07-07 22:05
Przeciez mamy podobno najnowocześniejsze tramwaje w Polsce ;-) (2)
- 7 0
-
2010-07-07 22:07
Ale na kredyt
Z twojej i z mojej kieszeni
- 2 0
-
2010-07-07 22:56
Całe 3 sztuki.
- 1 0
-
2010-07-07 22:05
ADAMOWICZ-MORZE BEZRADNOŚCI (1)
PIJAR,AUTOREKLAMA,DZIADOSTWO,AROGANCJA....I ŚCIEŻKI ROWEROWE,JEDYNY SUKCES CHYBA
- 23 0
-
2010-07-07 23:09
Niestety kiedy przychodzi do wyborów to ważniejsze są inne sprawy. Np. na kogo głosują "wykształceni" mieszkańcy gdańska...
Czwarta kadencja tej ekipy zbliża się wielkimi krokami.- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.