- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (134 opinie)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (204 opinie)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (55 opinii)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (268 opinii)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (347 opinii)
- 6 7 mln zł na remont ulic "starego" Chwarzna (26 opinii)
Na Chwarznie chcą lepszej ochrony przed hałasem z dróg
Protestują przede wszystkim mieszkający przy ul. Sokoła , którzy od trzech lat apelują do miasta i dewelopera o rozwiązanie hałaśliwego problemu. Na zmiany, choćby w postaci doraźnej, szanse są jednak małe.
- Ulica Chwarznieńska w ówczesnym kształcie na tym odcinku miała pozostać wewnętrzną ulicą. Według obietnic dewelopera i miasta w ciągu kilku lat zastąpić ją miała nowa droga łącząca osiedla zachodniej części Gdyni z Obwodnicą Trójmiasta. Liczyliśmy, że do tego czasu w tym względzie coś się wydarzy. Tymczasem miasto zamiast budowy zafundowało nam jeszcze więcej problemów. Nie rozumiem takiego postępowania i nie zgadzam się na takie traktowanie - wyjaśnia mieszkanka.
W 2011 roku, po przebudowie w pierwszym etapie ul. Chwarznieńskiej , tuż przy budynku zbudowano dla rozładowania ruchu rondo. Wtedy kłopoty związane z hałasem stały się codziennością. Nie pomogły interwencje u dewelopera - firmy Hossy, ani we wspólnocie mieszkaniowej oraz radzie dzielnicy.
- Sporo mieszkań stoi pustych, niewielu jest bowiem zainteresowanych życiem w takim miejscu. Trudno się dziwić, bowiem na jezdnię wychodzą nie klatki schodowe, ale wprost drzwi prowadzące do mieszkań. Czy rozwiązaniem nie powinien być montaż ekranów akustycznych blokujących dostęp hałasu, zwłaszcza w perspektywie zwiększającego się ruchu samochodowego - dodaje pani Wanda, która bez przekonania patrzy nawet na badania natężenia hałasu przeprowadzone przez urzędników.
Czytaj też: Jaka przyszłość dla Gdyni Zachód?
Ci przyznają, że nowa trasa łącząca osiedla mieszkaniowe Gdynia Zachód z Obwodnicą Trójmiasta jest coraz bardziej potrzebna, jednak to nadal melodia przyszłości, mimo że dokumentacja projektowo - kosztorysowa jest praktycznie przygotowana i wymaga jedynie korekt. Według planów obecna klasa techniczna ulicy Chwarznieńskiej na opisywanym odcinku ma zostać zgodnie z zapisami miejscowego planu obniżona, tak by była drogą lokalną zapewniającą dojazd do zabudowy w rejonie osiedla Sokółka.
W miejscowym planie zagospodarowania wciąż funkcjonuje również ulica Jana Nowaka Jeziorańskiego, jako kontynuacja Chwaszczyńskiej łącząca Dąbrowę z Chwarznem. Na obydwie inwestycje nie ma jednak pieniędzy i bez wsparcia z unijnego budżetu się nie obejdzie. Sęk w tym, że nie wiadomo, czy w ogóle na takowe będzie szansa, ponieważ przydział środków na infrastrukturę drogową może być niewielki, kosztem promowania transportu miejskiego.
Czytaj też: Budujmy kolej do Chwarzna
- Zarzuty dotyczące ronda, które rzekomo generuje hałas uważam za przesadzone. Po to zostało zbudowane, żeby ruch spowalniać i upłynniać. Co do ekranów akustycznych, to zawsze będzie to ingerencja w krajobraz, także trudno powiedzieć, czy to rozwiązanie właściwe, zwłaszcza, że część mieszkańców może ich nie chcieć w dzielnicy - tłumaczy Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni
Problem z natężeniem ruchu i hałasem będzie jednak narastał, bowiem prognozy wskazują, że już za 15 lat osiedla na Wiczlinie i Chwarznie może zamieszkiwać nawet 50 tys osób. Priorytetem pozostaje wciąż modernizacja "starej" Chwarznieńskiej. Drugi etap właśnie się kończy, a miasto przymierza się do rozpoczęcia ostatniej części inwestycji - na Witominie.
Zobacz również: Czytelnik: Kolej potrzebna także na zachodzie Gdyni
- Mimo kampanii zachęcających do korzystania z rowerów i komunikacji miejskiej, która, co pokazują badania, jest dobrze oceniana, w tej części Gdyni wciąż niewielu wybiera alternatywny w stosunku do samochodów środek transportu. Niewiele możemy więcej zrobić. Dlatego tak ważne jest, by przebudować Chwarznieńską jak najszybciej - dodaje Marek Stępa.
Opinie (84) 5 zablokowanych
-
2014-07-10 10:56
A ja chcę tylko WODĘ na Wiczlinie bo w tym mieście z morza i marzeń wody bieżącej BRAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 4 0
-
2014-07-10 12:49
nowobogacki plebs z kredytem na 30 lat na domek z karton-gipsu ocieplony styropianem i skoda w leasingu. (3)
i mysli taki ze jest Panem.
- 1 7
-
2014-07-10 12:52
(2)
nowobogacki plebs z kredytem na 50 lat na "apartament" 50 metrowy z centrum miasta morza i marzen z jednym wieżowcem na boku blagajacy mamusie żeby dala na rachunki...i taki myśli, ze jest Panem.
- 1 2
-
2014-07-10 12:59
(1)
na szczescie odziedziczylem po babci kamienice :)
i nie mam zadnych zobowiazan kredytowych.- 0 0
-
2014-07-10 13:12
Szkoda, ze mózgu po babci nie odziedziczyles bo wyzywac ludzi w taki sposób a samemu nie zarobić na mieszkanie to szczyt idiotyzmu i zakompleksienia. JA na swoje zarobiłem sam, bez pomocy rodziny, majac 31 lat i wole takich co maja kredyt na 30 lat i ciężko pracują by go splacic niż takich, którzy dostali cos za darmo i wyżej s****a niż d*pe nosza...to jest wlasnie to nowobogactwo...Pan, którzy się wozi bo babcia dala :D haha mistrz.
- 5 0
-
2014-07-10 14:57
Nie dalej niż 5 lat!
Nie dalej niż 5 lat temu Witomino było jeszcze spokojną dzielnicą! Dziś przejeżdża tędy kilkadziesiąt tysięcy aut dziennie. Przy stacji pod Żaglami powstało zwężenie, które zamiast udrożnić ruch tylko go spowolniło. Na wysokości Sosnowej w Gdyni też ktoś genialny buduje zatoczkę!
Zastanawiam się czy ktoś tam myśli o ludziach, czy tylko realizuje papierowy plan?
Przewidujmy sytuacje w perspektywie 10-20 lat, a nie myślmy w kategoriach tu i teraz. To nie nirwana, tylko samsara!- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.