• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na co Gdynia wyda 227 mln zł?

Michał Sielski
28 lutego 2024, godz. 13:00 
Opinie (231)
Unijne pieniądze pomogą m.in. na dokończenie rewitalizacji osiedla Meksyk. Unijne pieniądze pomogą m.in. na dokończenie rewitalizacji osiedla Meksyk.

Termomodernizacja szkół, budowa buspasów i dróg rowerowych oraz dokończenie przebudowy Placu Dworcowego w Chyloni czy Centrum Nowoczesnego Seniora. To główne inwestycje, na które Gdynia przeznaczy 227 mln zł, które przyznano jej w ramach programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Radni opozycji zwracają jednak uwagę, że pod płaszczykiem inwestycji ekologicznych Gdynia walczy z kierowcami.



Czy ruch samochodowy w Trójmieście powinien być ograniczany?

Cały obszar metropolitalny dostał 780 mln zł z unijnej kasy. Skorzystają na tym miasta i gminy na terenie całego województwa. Oprócz Gdańska, Gdyni i Sopotu to także Hel, Pruszcz Gdański, Puck, Reda, Rumia, Tczew, Wejherowo, gminy miejsko-wiejskie: Jastarnia, Kartuzy, Władysławowo i Żukowo oraz gminy wiejskie: Cedry Wielkie, Kolbudy, Kosakowo, Luzino, Pruszcz Gdański, Przodkowo, Przywidz, Pszczółki, Puck, Somonino, Stegna, Suchy Dąb, Szemud, Tczew, Trąbki Wielkie i Wejherowo.

178 mln euro na inwestycje na Pomorzu 178 mln euro na inwestycje na Pomorzu

Władze Gdyni właśnie ogłosiły, na co wydadzą większą część przypadających im 227 mln zł.

- To przede wszystkim dalsza przebudowa Placu Dworcowego w Chyloni i dokończenie rewitalizacji osiedla Meksyk. Dotacja wesprze też system inteligentnego zarządzania ruchem Tristar, a także budowę buspasów i dróg rowerowych. Nacisk położymy także na budowę rodzinnych domów dziecka i Centrum Nowoczesnego Seniora oraz budowę tzw. mieszkań wspomaganych, dla osób które takiego wsparcia potrzebują - wylicza wiceprezydent Gdyni Michał Guć.
Pieniądze unijne pozwolą też na termomodernizację sześciu szkół:



Opozycja: to tylko PR i walka z kierowcami



Opozycyjni radni Prawa i Sprawiedliwości przyjmują te plany z przymrużeniem oka. Przypominając długą przebudowę węzła Karwiny, po której dalej są korki.

- Z jednej strony mówią o walce ze zmianami klimatycznymi, a przez lata cięli połączenia komunikacyjne, łaskawie przywrócone częściowo przed wyborami. Opowiadają o ograniczeniu emisji CO2 do atmosfery, a zabudowują wszystkie zielone tereny i chcieli sprzedać nawet Polankę Redłowską. Robią co innego, niż mówią, to tylko PR - podkreśla Marcin Bełbot, radny PiS w Gdyni.
Bogdan Krzyżankowski z PO zwraca natomiast uwagę, że część pieniędzy wydana będzie - jego zdaniem - bez sensu.

- Mamy likwidować istniejące zatoczki autobusowe na przystankach, czyli wydamy pieniądze na zniszczenie czegoś, co jest i działa. W efekcie nie będzie płynnego ruchu i będzie jeszcze większa emisja CO2 do atmosfery. A przecież "jutro" będą głównie samochody bezemisyjne. Jaki wtedy będzie to miało sens? - pyta Bogdan Krzyżankowski. - Kolejne pokolenie zastanie zwężone drogi bez zatoczek autobusowych i prawoskrętów - dodaje radny, który nie poparł uchwały w sprawie adaptacji miasta Gdyni do zmian klimatycznych.


Radni PiS byli na środowej sesji przeciwko tej uchwale, dodając że zapisane w niej wycofanie autobusów, które są napędzane paliwami kopalnymi, sprawi, że Gdynia może całkowicie zrezygnować z komunikacji miejskiej, bo jej większość stanowią pojazdy, które nie są elektryczne czy wodorowe.

- To antysamochodowy dokument, który utrudnia życie zwykłym mieszkańcom Gdyni. Zwężanie ulic i wprowadzenie Strefy tempo 30 tak, ale w okolicach szkół i przedszkoli, a nie w całym mieście. Zawiezienie dziecka do szkoły, gdy nie ma innej możliwości, czy poruszanie się samochodem to święte prawo mieszkańców Gdyni. A Samorządność Wojciecha Szczurka chce się zająć dyskryminacją kierowców - podkreśla Marek Dudziński, kandydat PiS na prezydenta Gdyni.

Radny Samorządności: likwidacja zatok pomoże pasażerom



Ostatecznie, głosami Samorządności, uchwała weszła w życie.

- Musimy ograniczać CO2. A zatoczki likwidować będziemy nie tylko z tego względu. Kierowca komunikacji publicznej wyjeżdża z zatoczki ok. 200 razy, często przy dużym ruchu. Bez tego manewru będzie nie tylko bezpieczniej, ale i szybciej dla pasażerów - podkreśla prof. Marcin Wołek, radny Samorządności.

Miejsca

Opinie (231) 9 zablokowanych

  • "pod płaszczykiem inwestycji ekologicznych Gdynia walczy z kierowcami " (2)

    widać opozycja oderwana jest od świata. Kierowcy najchętniej zastawiliby nam ulice, skwery,... a każdy m kw. kosztuje do tego samochód zatruwa środowisko, jest niebezpieczny - wystarczy przytoczyć ile ludzi niewinnych ginie, ile pozostawia kalek,...
    Po tej ww. wypowiedzi widać jaka w Gdyni jest nieodpowiedzialna opozycja?
    Aż strach się bać, gdyby doszli do władzy w naszym pięknym mieście?

    • 2 10

    • Czy Szcxurek rozliczył się już (1)

      Z 200 milionów umoczonych w lotnisko ? Sasin mógłby się od niego uczyć.

      • 2 0

      • nie, nie rozliczyl...

        Za to wydal podobna kwote na park(ing) centralny, ktory stoi pusty, bo nie ma jak do niego dojechac...

        • 0 0

  • Po zapoznaniu się z zapierającymi dech

    wypowiedziami profesora i sympatycznego pana Bogdana - obrońców zielonego ładu, oraz zwolenników wyrugowania z miasta CO2,całkiem spokojnie zagłosujemy na Marka Dudzińskiego.

    • 1 0

  • Już tylko kilka tygodni

    Dzieli nas od końca Samorządności. HURRA

    • 8 0

  • Jak najszybciej odsunąć Szczurka od koryta.

    Gdynia została zdewastowana i zdemontowana przez wizjonera megalomana Szczurka i jego ekipę. To miasto porównać można obecnie z 3 ligą powiatową. Dziura na dziurze i wszechobecna betonoza o marnej architekturze. Ile jeszcze trzeba aby to miasto upadło? Kredyt miejski już od dawna jest obsługiwany z kolejnego kredytu

    • 6 0

  • Na farby

    Pomalują trawę na zielono
    Zamalują dziury e jezdni
    Namalują ścieżkę rowerową na krawężniku
    Resztę ukradnie znajomi gryzonia, który i tak wygra wybory hajahahahaha

    • 3 0

  • Nie mieszkam już w Gdyni parę lat ale wiem na co wydadzą te 227mln,zapewne na takie bzdury że się w głowie nie mieści a już gdy czytam o "przystosowaniu miasta Gdynia do zmian klimatycznych" to ręce i nogi opadają od tego durnego bełkotu! Przecież oni sami w te brednie nie wierzą więc chyba chodzi tu tylko o przytulenie łatwej kasy pod płaszczykiem jakichś mitycznych zmian klimatycznych.

    • 5 0

  • guciu już z siebie pośmiewisko robi

    Dawny dom dziecka został zrujnowany, zabity dechami i czeka z terenem na kolejnego dewelopera, gdzie on chce rodzinne domy dziecka i inne bajery stawiać? Na wodzie? Truteń jeden

    • 4 0

  • jak widac, tytuly nie sa gwarancja sprawnosci intelektualnej

    Czas na emeryture i gerontologa...

    • 2 0

  • Po co bus pasy

    Skoro jeśli jest prawoskręt to te bezmózgi robią wszystko by być przed pojazdem KM zajechać im drogę i zmusić do hamowania bo ob musi skręcić. Pamiętajcie bezmózgi przy takim zajeżdżaniu drogi jak autobus przyhamuje i ktoś se głowę rozmlwali to od razu ściągany jest monitoring z nr rej. , sprawa trafią do sądu i macie problem.

    • 0 0

  • Jak bardzo trzeba nie lubić tego miasta i jego mieszkańców żeby z całych sił utrudniać im życie? Zagłosuję nawet na diabła jeśli tylko będzie działał na poprawę bezpieczeństwa i płynności ruchu w mieście.

    • 32 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane