- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (162 opinie)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (707 opinii)
- 3 Kultowa "Górka" i widok na morze (87 opinii)
- 4 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (59 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (49 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (17 opinii)
Na peron SKM wejdziesz przez bramkę
Szybka Kolej Miejska coraz bardziej pragnie upodobnić się do metra. Tym razem pod względem systemu kontroli dostępu na perony. Przed wejściem na każdy przystanek planuje się instalacje specjalnych bramek dostępu.
- Chcemy poznać opinię mieszkańców na temat naszego pomysłu - tłumaczy Lucyna Bujnicka, rzecznik SKM.
Jednak nie zważając na wyniki ankiety (choć wyraźnie prowadzą w niej zwolennicy bramek) Szybka Kolej Miejska już praktycznie zdecydowała się na montaż bramek. Początkowo miały być wprowadzone po zakończeniu remontu na peronach w Gdańsku Oliwie oraz Gdyni Głównej. Jak tłumaczy przewoźnik, zabrakło jednak czasu na przygotowanie tego przedsięwzięcia.
Montaż bramek ma ograniczyć ilość pasażerów podróżujących bez biletu. Ponadto wyeliminuje z przystanków bezdomnych oraz miłośników mocnych trunków.
SKM-ka nie obawia się również problemów z ograniczeniem przepustowości wąskich wejść na perony kolejki.
- W takich miastach jak Londyn czy Oslo, wejścia do metra również są wąskie i nie utrudnia to w żaden sposób wymiany pasażerów na stacjach - tłumaczy Bujnicka.
Trwają także rozważania nad organizacją wejścia na perony dla osób niepełnosprawnych lub z większym bagażem. Być może SKM-ka pójdzie w ślady metra warszawskiego, gdzie przewidziano specjalne drzwi otwierane przez obsługę. Na teren stacji można także dostać się windą.
Po montażu bramek, przed wejście na teren peronu przeniesione zostaną automaty z biletami. W przyszłości planuje się także likwidację istniejących punktów handlowych na peronach.
Kiedy pojawia się pierwsze bramki? - Za wcześnie o tym mówić. Niewykluczone, że zainstalowane zostaną przy okazji planowanych wkrótce remontów przystanków: Sopot Wyścigi, Gdańsk Żabianka oraz Przymorze - Uniwersytet - ucina Lucyna Bujnicka.
Opinie (300) 3 zablokowane
-
2009-03-25 11:47
w porannym pędzie to sie nie sprawdzi!
biegnące osoby z autobusu,na skm,tłumy wsiadające do skm, wszyscy sie spieszą!jeżeli na tym wąskim przejściu np przy schodach wstawią góra 3,4 bramki .... dziekuje serdecznie!
- 0 0
-
2009-03-25 11:49
Głupota
Najpierw niech nasze pociągi SKM zaczną kursować punktualnie ( np.koszmar dzisiejszego poranka - spóźnienia po ok.30 minut ) , a potem niech myślą o bramkach itp. Jedno co ich może na razie łączyć z metrem to tłok w pociągach ...
- 0 0
-
2009-03-25 11:55
zgadzam sie :)
-perony absolutnie nie są tak skonstrułowane żeby "wcisnąć" jeszcze jakieś bramki
- 1 0
-
2009-03-25 11:56
i tak i nie
napewno jest plus bo nie beda sie szwendac graficiarze po peronach, zreszta i tak znajda sposob zeby cos pomalowac. Minus tego to ze bramki beda utrudniac dostaniue sie na pociag, przez co mozemy nie zdarzyc w ostatniej sekundzie na odjerzdzajaca cuiuchcie, a drugi minus to kolejki przy bramka sa nieuniknione
- 0 0
-
2009-03-25 12:08
ktoś ma za dużo pieniedzy
Inwestycja nie polega na odgrodzeniu - SKUTECZNYM - peronów i filtrowaniu tych których na peronach nie chcielibyśmy widzieć. Przecież to koszmarnie duże pieniądze.
Elementem decydującym o efektywności przebudowy jest sprawna i skuteczna ochrona ze strony ludzi zatrudnionych w tym celu. Takich służb nie ma pomimo iż spora grupa pobiera co miesiąc spore wypłaty.
Odgrodzenie skuteczne jest niemożliwe co zresztą było przyczyna zaniechania przez PKP z takich akcji blokowania wejścia na perony.
Jeżeli ktoś ma za dużo pieniędzy to znaczy, że bilety maja ceny tak zawyżone iż zyski przekraczają oczekiwania.- 1 0
-
2009-03-25 12:11
A kiedys byly "peronowki"
mlodszym czytelnikom moglyby sie skojarzyc z "tirowkami", ale to inna bajka.
- 0 0
-
2009-03-25 12:13
I jeszcze jedno:
..."Trwają także rozważania nad organizacją wejścia na perony dla osób niepełnosprawnych lub z większym bagażem"...
Powaznie?!
Tegie glowy siedza w zarzadzie SKM- ki.- 2 0
-
2009-03-25 12:25
nareszcie w Sopocie nie będzie mozna usłyszeć w ostatniej chwili komunikatu: "Podrżnych uprasza sie o przejście z peronu dalekobieżnego na peron SKM" :]
- 0 0
-
2009-03-25 12:26
zdecydowanie popieram pomysł
bardzo dobre rozwiązanie
- 0 0
-
2009-03-25 12:29
nie dobiegniesz!!!
z drugiej strony nie będzie też już możliwości dobiegnięcia do SKM :[ będzie trzeba jeszcze wcześniej wychodzić; być może SZYBKA Kolej Miejska stanie sie dzięki temu wolniejsza :(
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.