• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na peron SKM wejdziesz przez bramkę

Krzysztof Koprowski
25 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Już wkrótce przed wejściami na perony zostaną zainstalowane bramki. Póki co dostępu do kolejek SKM nic nie utrudnia. Już wkrótce przed wejściami na perony zostaną zainstalowane bramki. Póki co dostępu do kolejek SKM nic nie utrudnia.

Szybka Kolej Miejska coraz bardziej pragnie upodobnić się do metra. Tym razem pod względem systemu kontroli dostępu na perony. Przed wejściem na każdy przystanek planuje się instalacje specjalnych bramek dostępu.



Czy popierasz pomysł montażu bramek?

Na stronach internetowych trójmiejskiego przewoźnika trwa od kilku dni ankieta dotycząca instalacji bramek.

- Chcemy poznać opinię mieszkańców na temat naszego pomysłu - tłumaczy Lucyna Bujnicka, rzecznik SKM.

Jednak nie zważając na wyniki ankiety (choć wyraźnie prowadzą w niej zwolennicy bramek) Szybka Kolej Miejska już praktycznie zdecydowała się na montaż bramek. Początkowo miały być wprowadzone po zakończeniu remontu na peronach w Gdańsku Oliwie oraz Gdyni Głównej. Jak tłumaczy przewoźnik, zabrakło jednak czasu na przygotowanie tego przedsięwzięcia.

Montaż bramek ma ograniczyć ilość pasażerów podróżujących bez biletu. Ponadto wyeliminuje z przystanków bezdomnych oraz miłośników mocnych trunków.

SKM-ka nie obawia się również problemów z ograniczeniem przepustowości wąskich wejść na perony kolejki.

- W takich miastach jak Londyn czy Oslo, wejścia do metra również są wąskie i nie utrudnia to w żaden sposób wymiany pasażerów na stacjach - tłumaczy Bujnicka.

Trwają także rozważania nad organizacją wejścia na perony dla osób niepełnosprawnych lub z większym bagażem. Być może SKM-ka pójdzie w ślady metra warszawskiego, gdzie przewidziano specjalne drzwi otwierane przez obsługę. Na teren stacji można także dostać się windą.

Po montażu bramek, przed wejście na teren peronu przeniesione zostaną automaty z biletami. W przyszłości planuje się także likwidację istniejących punktów handlowych na peronach.

Kiedy pojawia się pierwsze bramki? - Za wcześnie o tym mówić. Niewykluczone, że zainstalowane zostaną przy okazji planowanych wkrótce remontów przystanków: Sopot Wyścigi, Gdańsk Żabianka oraz Przymorze - Uniwersytet - ucina Lucyna Bujnicka.

Opinie (300) 3 zablokowane

  • wózek z dzieckiem

    Ciekawe jak wjadą na peron matki z dzieckiem bo znając życie będą osobne drzwi które ma obsługiwać jakaś osoba ale znając życie takie drzwi będą zamknięte bo nie będzie chętnych do obsługiwania tego i trzeba będzie dźwigać wózek górą nie wspominając już o wózku dla niepełnosprawnych..

    • 2 0

  • owszem w Oslo bramki sa, jednak nie sa uzywane...

    • 2 0

  • kioski i bilety

    "W przyszłości planuje się także likwidację istniejących punktów handlowych na peronach."

    Dlaczego? Przecież to bez sensu!

    A co do bramek: chyba wad jest więcej niż zalet. Nie jestem pewien, czy cała sprawa została dobrze przemyślana. Przypuszczam, że będą inne bilety, z paskiem magnetycznym, takie jak np. w Warszawie, Paryżu itp. Są wygodniejsze (nie gniotą się tak), ale droższe. Bilet miesięczny też będzie miał taką postać. Ale skoro mają być bilety metropolitalne, to te bilety mają pasować zarówno do bramek SKM, jak i do kasowników w autobusach i tramwajach. W przeciwnym wypadku czeka nas następna kosztowna akcja wymiany kasowników. Już teraz w Gdańsku istnieje magnetyczna karta miejska, która raczej do bramki pasować nie będzie, podobnie miesięczne bilety studenckie w legitymacji studenckiej (też karcie). Chyba już teraz można mieć taki miesięczny bilet metropiltalny w legitymacji studenckiej, a jeśli nie, to przynajmniej tak chyba miało być. Ile będzie kosztować utrzymanie windziarzy sprawdzających bilety (ludzkie bramki dla niepełnosprawnych i tych "zmęczonych"). Bramki pewnie ograniczą liczbę pasażerów bez biletu, ale koszt ich wprowadzenia raczej przewyższy zyski.

    • 2 0

  • bramki = nowe problemy

    1. trzeba wcześniej przyjść, żeby sie dostać do SKM
    2. potrzeba nowych biletów (nie tak stare automaty do sprzedaży biletów bedzie trzeba przezbroić lub wymienić)
    3. jeśli wejdę na peron w porze gdy pociągi rzadko kursują i nie zdążę wsiąść, to nie chcąc czekać godzinę pod chmurką będę chciał opuścić peron - wtedy stracę pieniądze wydane na "wjazd".
    4. integracja komunikacji miejskiej i SKM-ki znowu sie odwlecze, a EURO2012 zbliza się.
    5. bramka utrudni ucieczkę z peronu przed zagożeniem.
    6. pracownicy renomy zasiądą chyba ostatecznie w budkach u wejścia na peron

    • 3 0

  • Rozrzutność

    Ci w SKM myślą że zrobienie bramek to tak spontanicznie ciach ciach i już. Są parodią samych siebie.

    • 0 0

  • Plusy i minusy...

    Oczywiście fajnie, że wyeliminuje to większość brudasów, którzy do tej pory dość tłumnie oblegają skm-ki ;) No ale cóż.. Ja należę do osób, które często w biegu kupują bilet i wskakują do prawie już jadącej skm-ki.... ;) Bramki mogą to utrudnić i pewnie wiele osób będzie przeklinało to rozwiązanie...
    P.s. Pozdrawiam wszystkich dealerów narkotyków ;P

    • 0 2

  • Super
    wtedy będzie wiadomo kto odpowiada np. za nie odśnieżone schody między innymi na przystanku SKM Gdańsk Zaspa.

    • 0 0

  • gosc

    Ja również popieram. A jaka gwarancja jest że Menel nie przejdzie przez bramkę. Może poprostu zamiast przez bramkę będzie sobie przechodził przez tory ;] Generalnie beznadziejny POMYSŁ POZBAWIONY WYOBRAŹNI !!

    • 2 0

  • zepsuty automat - niegdzie nie pojedziesz...

    W przypadku niedziałającego automatu do sprzedaży biletów (co teraz zdarza sie bardzo często) nigdzie nie pojedziemy! Czy ktos takie ewentualnosci przewidzial?

    • 1 0

  • płotki

    Moim zdaniem nie ma to sensu, bo każdy kto będzie chciał to i tak się dostanie na peron. Poza tym znacznie spowolni to ruch ludności. Co innego, gdyby to była kolej podziemna tak jak na dworcu centralnym w stolicy. Ale to skm a nie metro

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane