• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na peron SKM wejdziesz przez bramkę

Krzysztof Koprowski
25 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Już wkrótce przed wejściami na perony zostaną zainstalowane bramki. Póki co dostępu do kolejek SKM nic nie utrudnia. Już wkrótce przed wejściami na perony zostaną zainstalowane bramki. Póki co dostępu do kolejek SKM nic nie utrudnia.

Szybka Kolej Miejska coraz bardziej pragnie upodobnić się do metra. Tym razem pod względem systemu kontroli dostępu na perony. Przed wejściem na każdy przystanek planuje się instalacje specjalnych bramek dostępu.



Czy popierasz pomysł montażu bramek?

Na stronach internetowych trójmiejskiego przewoźnika trwa od kilku dni ankieta dotycząca instalacji bramek.

- Chcemy poznać opinię mieszkańców na temat naszego pomysłu - tłumaczy Lucyna Bujnicka, rzecznik SKM.

Jednak nie zważając na wyniki ankiety (choć wyraźnie prowadzą w niej zwolennicy bramek) Szybka Kolej Miejska już praktycznie zdecydowała się na montaż bramek. Początkowo miały być wprowadzone po zakończeniu remontu na peronach w Gdańsku Oliwie oraz Gdyni Głównej. Jak tłumaczy przewoźnik, zabrakło jednak czasu na przygotowanie tego przedsięwzięcia.

Montaż bramek ma ograniczyć ilość pasażerów podróżujących bez biletu. Ponadto wyeliminuje z przystanków bezdomnych oraz miłośników mocnych trunków.

SKM-ka nie obawia się również problemów z ograniczeniem przepustowości wąskich wejść na perony kolejki.

- W takich miastach jak Londyn czy Oslo, wejścia do metra również są wąskie i nie utrudnia to w żaden sposób wymiany pasażerów na stacjach - tłumaczy Bujnicka.

Trwają także rozważania nad organizacją wejścia na perony dla osób niepełnosprawnych lub z większym bagażem. Być może SKM-ka pójdzie w ślady metra warszawskiego, gdzie przewidziano specjalne drzwi otwierane przez obsługę. Na teren stacji można także dostać się windą.

Po montażu bramek, przed wejście na teren peronu przeniesione zostaną automaty z biletami. W przyszłości planuje się także likwidację istniejących punktów handlowych na peronach.

Kiedy pojawia się pierwsze bramki? - Za wcześnie o tym mówić. Niewykluczone, że zainstalowane zostaną przy okazji planowanych wkrótce remontów przystanków: Sopot Wyścigi, Gdańsk Żabianka oraz Przymorze - Uniwersytet - ucina Lucyna Bujnicka.

Opinie (300) 3 zablokowane

  • Co za debilizm.

    Nie będzie problemu bo Londyn też nie ma takich problemów.Tylko że Londyn ma 12 linii metra i jest jednym z najlepiej rozwiniętych systemów komunikacyjnych na świecie.Oslo natomiast liczy sobie nieco ponad 500tyś mieszkańców a i tak ma 6 razy więcej linii metra niż liczy sobie trójmiasto.Trzeba być skrajnym imbecylem żeby twierdzić że wszystko będzie ok.Tego typu działania zawsze powinny być poprzedzane badaniami na temat zagęszczenia ludności w danym miejscu w danym okresie.Poza tym trzeba pamiętać że bramki nie są otwierane płynnie tylko cyklicznie.Tzn.bramka nie otwiera się od razu gdy chce tego pasażer,tylko trzeba odczekać chwile zanim mechanizmy tą bramkę otworzą.Problemem kolejnym jest to że w godzinach szczytu często mijają się ludzie wychodzący i wchodzący na peron.Powoduje to swoisty korek.Bramka tylko spotęguje zjawisko.Po za tym większość peronów SKM tworzy skróty dla przechodniów.Tak jest np. w Sopocie.I na koniec pytanie.Jeżeli bramki mają ograniczyć podróże bez biletu,to po co kilka lat temu instalowano automaty biletowe na stacjach SKM?

    • 3 0

  • Najpierw niech jeżdżą punktualnie

    Dzisiejszy dojazd do pracy to jakies nieporozumienie. fajnie, że perony robią się ladniejsze. Ale co z tego. Kolejki jeżdżą jak chcą

    • 0 0

  • ?

    pomysl z bramkami nie jest najlepszy, poniewaz zawsze wbiegam na peron w ostatniej chwili, a przez bramki na pewno nie zdaze na pociag, przydaloby sie wprowadzic wiecej pociagow np. co 6 minut z Wejherowa, a nie jakies tam bramki :/

    • 0 0

  • Ile to ma kosztować??? (3)

    Wow, będziemy mieć bramki jak w Londynie!!! Jaaa! Na poważnie - Czy SKM tylko "chce być jak" komunikacja w większych miasta, czy potrzeba jest jednak tak duża, że bez bramek się nie obejdzie? Czy jest to pomysł warty wydania tych pieniędzy? Druga rzecz, której nie rozumiem to technika przechodzenia przez bramki. Zwykły papierkowy bilet chyba jej nie uaktywni, zwykle bramkę uaktywnia jako taki pasek magnetyczny na bilecie. Czyli dodatkowe koszty produkcji odpowiednich biletów i zamieszanie z tym związane. Nie lepiej dążyć do zakupu nowego taboru zamiast rozglądać się na małe szczegóły?

    • 0 0

    • (2)

      kosztować może i będzie duzo, ale nie trzeba będzie zatrudniać kanarów, bo po prostu bez biletu nie wejdzie sie na peron. Tak już jest, że najpierw trzeba zainwestować, żeby później zbierać z tego inne profity.

      • 0 0

      • (1)

        są tacy co to przeskakują przez bramki i bilet mają gdzieś. U nas pewnie będzie ich pełno.

        • 0 0

        • aha, albo wciskają się za osobą mającą bilet...

          • 0 0

  • super pomysł !

    wszedzie na świecie tak jest, więc i wreszcie w 3mieście tak będzie!

    • 0 0

  • Jak łatwo ogłupić ludzi

    Te bramki nie są ułatwieniem dla pasażerów, więc skąd tyle pozytywnych opini na ten temat.
    Bramki nie zastąpią kontroli w pociągach, każdy kto jeździł metrem wie że są tam normalne kontrole.
    Nie będzie za to można odprowadzić nikogo na peron.
    To będą tylko kolejne automaty które będą się wcześniej czy później psuły.
    Czy widział ktoś podobne rozwiążanie gdzieś indziej czy jest to nowatorskie rowiązanie geniuszy z 3-miasta.

    • 1 0

  • Dobry pomysł. (3)

    Jeżeli ktoś jest ciemny i nie ma pojęcia o świecie to będzie się wypowiadał negatywnie na temat tego pomysłu bo nie ma pojęcia na czym polega kultura i standardy. Jeżeli komuś odpowiadają warunki niczym ze średniowiecza,gdzie w pociągu można spotkać pijących meneli lub zobaczyć śpiącego na łąwce peronu bezdomnego to może sam jest niewiele ponad nimi. Natomiast porównywanie się do takich miast jak Oslo czy Londyn,które cieszą się dobrymi rozwiązaniami komunikacyjnymi to raczej powód do dumy niż smutku. W końcu chcemy dorównywać najlepszym a nie, np. kolejom indyjskim gdzie panuje brud, smród i ubóstwo.

    • 0 2

    • Bliżej nam do tych indyjskich. A w średniowieczu nie było pociągów.

      • 0 0

    • A co jeśli ktoś jest gamoniem i nie docierają do niego argumenty że praktycznie na każdy peron SKM-ki można wejść przez tory i że SKM-ka to nie metro.

      • 0 0

    • A byłeś(aś) w Oslo czy Londynie?

      Żeby uzyskać ten sam efekt potrzebna jest gruntowna przebudowa dojść do peronów.Jeżeli będą bramki wejściowe,to muszą być też drogi wyjściowe(bez bramek).Czy widziałeś(aś) jakiś peron który nadawał by się do założenia bramek już teraz?Ja nie i nie bagatelizował bym tego problemu twierdzeniem że ludzie się nie znają.

      • 0 0

  • Swietna ankieta

    Oddajemy głos w ankiecie czyścimy ciasteczka i możemy głosować drugi raz, trzeci raz ....

    • 1 0

  • zZENADA

    .ZENADA

    • 0 0

  • ZŁY POMYSŁ PONIEWAŻ: (1)

    1. TO K... SKM nie metro na litość boską.

    2. Automaty unas czesto się psują same albo ktoś je psuje i co zrobisz? będziesz skakał przez bramke ?

    3. KANARY BĘDĄ SPRAWDZAĆ BILETY RÓWNIEŻ NA PERONACH JAK MA TO MIEJSCE W WA-WIE. Więc załóżmy przykład że spieszysz się na kolejkę wieczorem a automat nie działa skaczesz przez bramke a tu kontrola i nie przetlumaczysz miśkom z renomy o ilorazie inteligencji: 69 że w żaden inny sposób nie mogłeś dostać biletu.

    4. Standard i wygląd naszej SKM daleko odbiega od tego co wawie nie mówiąc już o metrze w europie. LEPIEJ WEŹCIE SIĘ ZA SKŁADY I PODWYŻSZANIE STANDARDU I KOMFORTU PRZEJAZDU anie jakieś bramki. do dziś jeżdzą sklady które mają po 35 lat.

    5. W warszawie przy zejsciu na peron metra jest kilkanascie bramek a postawią w wiekszych stacji mozę 2-3 bramki ludzie bedą stać w kolejce żeby wejść na peron.

    PODSUMOWUJĄC BRAMKI PRZED WEJSCIEM NA SKM TO JAKIŚ CHORY WYMYSŁ

    • 4 0

    • Popieram

      Popieram te bramki to totalne nieporozumienie ! a te ankiety to ściema

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane