• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na peron SKM wejdziesz przez bramkę

Krzysztof Koprowski
25 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Już wkrótce przed wejściami na perony zostaną zainstalowane bramki. Póki co dostępu do kolejek SKM nic nie utrudnia. Już wkrótce przed wejściami na perony zostaną zainstalowane bramki. Póki co dostępu do kolejek SKM nic nie utrudnia.

Szybka Kolej Miejska coraz bardziej pragnie upodobnić się do metra. Tym razem pod względem systemu kontroli dostępu na perony. Przed wejściem na każdy przystanek planuje się instalacje specjalnych bramek dostępu.



Czy popierasz pomysł montażu bramek?

Na stronach internetowych trójmiejskiego przewoźnika trwa od kilku dni ankieta dotycząca instalacji bramek.

- Chcemy poznać opinię mieszkańców na temat naszego pomysłu - tłumaczy Lucyna Bujnicka, rzecznik SKM.

Jednak nie zważając na wyniki ankiety (choć wyraźnie prowadzą w niej zwolennicy bramek) Szybka Kolej Miejska już praktycznie zdecydowała się na montaż bramek. Początkowo miały być wprowadzone po zakończeniu remontu na peronach w Gdańsku Oliwie oraz Gdyni Głównej. Jak tłumaczy przewoźnik, zabrakło jednak czasu na przygotowanie tego przedsięwzięcia.

Montaż bramek ma ograniczyć ilość pasażerów podróżujących bez biletu. Ponadto wyeliminuje z przystanków bezdomnych oraz miłośników mocnych trunków.

SKM-ka nie obawia się również problemów z ograniczeniem przepustowości wąskich wejść na perony kolejki.

- W takich miastach jak Londyn czy Oslo, wejścia do metra również są wąskie i nie utrudnia to w żaden sposób wymiany pasażerów na stacjach - tłumaczy Bujnicka.

Trwają także rozważania nad organizacją wejścia na perony dla osób niepełnosprawnych lub z większym bagażem. Być może SKM-ka pójdzie w ślady metra warszawskiego, gdzie przewidziano specjalne drzwi otwierane przez obsługę. Na teren stacji można także dostać się windą.

Po montażu bramek, przed wejście na teren peronu przeniesione zostaną automaty z biletami. W przyszłości planuje się także likwidację istniejących punktów handlowych na peronach.

Kiedy pojawia się pierwsze bramki? - Za wcześnie o tym mówić. Niewykluczone, że zainstalowane zostaną przy okazji planowanych wkrótce remontów przystanków: Sopot Wyścigi, Gdańsk Żabianka oraz Przymorze - Uniwersytet - ucina Lucyna Bujnicka.

Opinie (300) 3 zablokowane

  • "Ponadto wyeliminuje z przystanków bezdomnych oraz miłośników mocnych trunków."

    To musiałyby mieć chyba ze 3m wysokości i być zwieńczone drutem kolczastym pod napięciem. Nie wspominając o zasiekach wokół całego peronu

    • 0 0

  • a Gdańsk glowny

    A jak by wygladaly bramki na dworcu glownym w Gdansku??? ogrodzenie calego terenu oszpeci, oszpecony i zaniedbany juz zabytkowy budynek kolei, a w budynku dworca degustatorzy tanich win i kompotow i tak beda przebywac, w tunelu juz trzeba sie przeciskac przez handlarzy.moze jakis najpierw projekcik przedstawic???

    • 0 0

  • a odleglosc od peronu??? (1)

    No i prosze bardzo: metro high life - cud, miod i paluszki tylko moze by tak zmniejszyc odleglosc midzy pociagiem a peronem. Taki niepelnosprawny moze sobie wjechac winda na peron a pozniej jedynie pojezdzi sobie po peronie bo do kolejki nie wskoczy. Co za idiotyczna firma. Moja firma wkrotce przenosi sie do Gdyni i jak mam jezdzic kolejka to wole kupic samochod. Ciekawe ze Unia Europejska sie tym nie zajmie - sa zajeci sprawdzaniem zagiecia bananow.

    • 1 0

    • niestety to coś dziwnego - w Gdyni po remoncie jest chyba 50cm przepaści

      kto to robił, kto odbierał...?

      dzieci i babcie to przestaną jeździć SKM na pewno

      • 0 0

  • A co z rowerami i bramkami???

    • 0 0

  • Każda firma ma swojego nikifora*

    Co rusz w komunikacji miejskiej odzywa się mądrala, który chce wpuszczać pasażerów do autobusów tylko przednimi drzwiami. Pojawiają się też pomysły na zmuszanie posiadaczy kart elektronicznych do przykładania ich do czytnika przy wejściu do i wyjściu z pojazdu (także gdy pasażer ma bilet miesięczny na karcie). Teraz przyszła kolej na "reformatorów" z SKM. Brawo! Autor! Autor!
    Więcej takich pomysłów a będziecie wozić powietrrze i problem sam zniknie, jak pasażerowie. Bo to zdaje się pasażer to nie klient tylko problem. Trunkowych klientów mogą wyeliminować patrole, a gapowiczów sprawna kontroae biletów.

    Ale nie, mają być bramki. Najlepiej z urządzeniem laserowym do eleiminowania na miejscu osób bez ważnego biletu.

    *dla niekumatych - Nikifir Kryniki, polski przedstawiciek sztuki naiwnej

    • 0 0

  • Nikifor Krynicki oczywiście, oj ten pośpiech

    • 0 0

  • WSZYSTKO PLATNE, WSZYSTKO PLATNE

    CZYLI ŻEBY POŻEGNAĆ NA PERONIE TRZEBA BĘDZIE KUPIĆ BILET,
    A JAK KTOS BEDZIE CHCIAL PRZEJSC SIE PERONEM BO TEDY BEDZIE NAJBLIZEJ TO JUZ ALBO NIE BEDZIE MOGL ALBO ZA PIENIADZE

    • 0 0

  • obudzcie sie!!!!

    skm to nie metro.zacznijcie od wymiany taboru a nie od utrudniania zycia pasazerom

    • 3 0

  • We Wrocławiu kiedyś dawno temu jeździły w tramwajach piękne konduktorki (1)

    które oprócz uśmiechów sprzedawaly i kasowaly bilety. Bilet studencki kosztował 15 groszy . I komu to przeszkadzało ? Czemu świetne pomysły "komuny" zostały zlikwidowane przez niedouczonych "konserwatystów ludowych " , którzy przez kilkanascie lat nie są w stanie niczego rozsądnego zaproponować ?
    ZKM w Gdyni sprzedaje plastikowe bilety po 10 zł , ktore nie sa poprawnie czytane przez "kanary" i "kanary " potrzebują jeszcze jakiegoś kwitka z kasy fiskalnej.

    • 0 1

    • pracownicy firmy renoma tak, troche szacunku, jak Ty go nie bedziesz miec dlaczego inni maja szanowac ciebie

      • 0 1

  • Kretynka (1)

    Oj to musiała byc zła kobieta, pała za pomysł, nawet za sama taką myśl. Powodzenia w zbieraniu zwłok z torów aaaa no i więcej kipów od papierosów bo policja żeby tam wejśc będzie musiała kupić bilet
    Wam sie wydaje że jesteście Bogami.. Co z tą polską? Obniżcie ceny biletów jak macie tyle kasy :D

    • 0 1

    • Co ty chromolisz?

      Gadasz jak potłuczony/a

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane