• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na tych przejściach łatwo o wypadek

Maciej Naskręt
13 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Skutki potrącenia pieszego są często bardzo poważne, zwykle są to urazy wielonarządowe. Skutki potrącenia pieszego są często bardzo poważne, zwykle są to urazy wielonarządowe.

Policyjne statystyki nie dają złudzeń. Potrąceń pieszych w Trójmieście jest mnóstwo - średnio 10 w każdym miesiącu. Wytypowaliśmy miejsca, gdzie kierowcy i piesi powinni zachować szczególną ostrożność.



Poprosiliśmy policjantów z wydziałów ruchu drogowego o wskazanie, na podstawie statystyk z ostatnich kilku lat, najbardziej niebezpiecznych przejść dla pieszych. Jest ich mnóstwo, na części dochodziło już do śmiertelnych wypadków.

I. Gdańsk

Tutaj policjanci wskazali nam trzy przejścia dla pieszych, na których dochodzi najczęściej do potrąceń. Jednym z najniebezpieczniejszych jest to na al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska przed szpitalem im. św. Wojciecha w Gdańsku. To tutaj w zeszłym roku doszło do tragicznego w skutkach potrącenia. Kierowca nie zatrzymał się przed przejściem, mimo że na sąsiednim pasie stanął pojazd. Pieszy wszedł przed maskę samochodu.

Na szczęście drogowcy z gdańskiego ZDiZ postanowili zlecić montaż nowej sygnalizacji we wspomnianym miejscu. Ma ona pojawić się do połowy grudnia tego roku.

Kolejne feralne (ze względu na dużą liczbę potrąceń) przejście zlokalizowane jest w ciągu ul. Kartuskiej na wysokości ul. Tarasy zobacz na mapie Gdańska. Tam jednak najczęściej winę za zdarzenie ponoszą piesi, którzy jezdnie przekraczają na czerwonym świetle. Często spieszą się do stojącego przy przystanku tramwaju.

Stworzona wysepka - azyl - na środku jezdni ul. Kartuskiej miała zabezpieczać pieszych, gdyby zaskoczyło ich właśnie na środku jezdni czerwone światło. Niestety dzieje się często nieco inaczej, azyl jest jak "spocznik" w trakcie przechodzenia przez jezdnie na czerwonym świetle.

Równie niebezpiecznym miejscem dla pieszych jest przejście na ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska w rejonie sklepu Biedronka. Droga wiedzie tam po łuku. Przejście przecina trzy pasy ruchu, w tym lewoskręt w ul. Kielnieńską, który jest zazwyczaj zakorkowany w godzinach szczytu. Kierowcy jadący w kierunku Oliwy mają obowiązek zatrzymać się tam i sprawdzić, czy z pomiędzy samochodów na przeciwnym pasie nie wychodzą piesi. Wielu właścicieli samochodów niestety o tym zapomina.

II. Sopot

Tutaj funkcjonariusze wskazują na przejścia dla pieszych w rejonie budynku Poczty Polskiej i Hotelu Rezydent ul. Kościuszki zobacz na mapie Sopotu, które umożliwiają pokonanie jezdni w ciągu ul. Kościuszki. Dlaczego tam jest najwięcej wypadków z udziałem pieszych? Jest to miejsce, w którym mamy duże natężenie ruchu pieszego i samochodowego w świetle jezdni.

Plagą są też piesi przebiegający przez al. Niepodległości w niedozwolonym miejscu. Dochodzi wtedy do niebezpiecznych sytuacji. Jedna z nich miała miejsce w połowie lipca.

III. Gdynia

Policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdyni wskazali nam dwa najbardziej niebezpieczne miejsca dla pieszych. Pierwsze to przejście na wysokości centrum handlowego Klif zobacz na mapie Gdyni. Przebieg zdarzenia jest tu zawsze niemal identyczny. Kierowca jadąc w kierunku Sopotu wpada na skrzyżowanie na granicy pomarańczowego i czerwonego światła. Przejeżdża skrzyżowanie i za chwilę jest już na przejściu dla pieszych. Wtedy właśnie tam zapala się zielone światło dla przechodniów. Dochodzi do potrącenia.

Kolejne niebezpieczne przejście zlokalizowane jest na skrzyżowaniu ul. Kcyńskiej i ul. Morskiej. zobacz na mapie Gdyni Tam przebieg zdarzenia jest niemal identyczny. Niefrasobliwy kierowca widząc zmieniające się światło z zielonego na pomarańczowe wpada od strony obwodnicy na skrzyżowanie. W międzyczasie światło zielone zapala się dla pieszych, ci wkraczają na jezdnie, dochodzi wtedy do tragedii.

Opinie (242) 2 zablokowane

  • WREŚCIE (1)

    Nareście doczekaliśmy się barierek i zwalniacza przy przejściu ul.Gospody obok piekarni Szydłowski /parking strzeżony/ znowu moherki nie będą zadowoleni
    ON

    • 0 2

    • do szkoły, pisać się nauczyć .... WRESZCIE

      ..........................

      • 2 0

  • Przejście dla pieszych na ul.Małomiejskiej

    Poniżej stacji lotosu, w ogóle go nie widać sa tam kompletne ciemności

    • 1 0

  • Zgadzam się z przejściem na Spacerowej (Osowa) JEST MASAKRYCZNE!!!

    Ruch jest bardzo duży a widoczność słaba!!! Przejcie w tym miejscu graniczy z cudem!!!

    • 3 0

  • Krzyżówka: Kołobrzeska, Grunwaldzka

    Od siebie dodaję właśnie to skrzyżowanie, gdyż często po nim chodzę.

    A więc tak - mamy tutaj do czynienia z światłami trwającymi dłużej dla pasów wzdłuż Grunwaldzkiej i ich się nie czepiam. Są OK.

    Ale: po stronie od McDonalds to idąc bardzo szybko ledwo się wyrabiam by na czerwonym nie przejść - przejście to jest jednoetapowe więc powinien czas być tak dobrany by ktoś średnio sprawny także mógł na nim przejść. Wprawdzie na środku jest miejsce gdzie można poczekać spokojnie na kolejne zielone światło, ale kto by tam czekał...

    Śmieszniej jest po drugiej stronie, bo pomimo, że technicznie to przejście jednoetapowe, to od strony Hali Olivii światła się nieco szybciej zapalają, wpatrzeni w to światło piesi od strony Piotra i Pawła czekają aż dla nich także światło się zapali by lecieć i zdążyć przejść na drugą stronę. W tym samym czasie kierowcy od strony Kołobrzeskiej mają zieloną strzałkę i jeśli kierowca minimalnie się będzie zastanawiał czy może wjechać na Grunwaldzką, to idealnie wpasuje się na początek światła zielonego dla pieszych i bum ;).

    Nie ma co winić pieszych, że mając zielone światło zaczynają prawie biec po pasach bo światła tak krótko trwają. Ale ta strzałka dla samochodów to powinna być później zapalana...

    • 3 0

  • Przejście dla pieszych na Rakoczego między Carrefourem a Jaśkową Doliną

    jest wprost genialnie zaprojektowane. Trzy pasy, brak sygnalizacji i prędkość samochodów 80-100 km/h. Ostatnio jadę tamtędy, na prawym pasie samochód się zatrzymał, żeby przepuścić pieszych, ja na środkowym również się zatrzymałem, ale lewym terenówka przejechała z bardzo dużą prędkością nawet nie zwalniając, A piesi byli już prawie przy lewym pasie.

    • 1 0

  • Jak zwykle polacy zabierają się od du...y strony

    Niech się ktoś obudzi żyjemy w XXI wieku.
    Jak rozwiązań problem na kartuskiej , bardzo prosto, jak tramwaj stoi na przystanku to pieszy ma zielone światło. Taki układ elektroniczny koszt około 12,50 , życie i zdrowie = bezcenne (chyba że się mylę)

    • 2 1

  • KARTUSKA TARASY

    na zielone swiatło trzeba tam czeać ponad minute nie ma co sie dziwić ze ludzie na czerwonym przechodza !

    • 3 1

  • zlikwidować zielone strzałki dla kierowców

    zlikwidować zielone strzałki dla kierowców

    • 4 4

  • A Przymorze??

    Przymorze ul. Chłopska / ul. Jagiellońska przy Zielonym Rynku na Przymorzu i ul. Chłopska / ul. Obrońców Wybrzeża - masakra. Bardzo niebezpieczne przejścia z uwagi na kierowców i ich zielone strzałki jak i z uwagi na starsze osoby chcące jak najszybciej dotrzeć na rynek po marchewkę..... Poza tym światła przed torowiskiem na środku tych dwóch przejść - jakby nikogo nie obowiązywały....

    • 1 0

  • Lendziona Grunwaldzka

    Kilkukrotnie byłem światkiem jak na tym przejściu prawie dochodzi do wypadku. Schemat jest podobny. Duży samochód na skrajnym pasie zatrzymuje się widząc pieszego przy krawężniku od lewej. Kierowcy na pozostałych pasach mają chwilę wcześniej zielone światło. Nie widzą zasłoniętego pieszego. Jak go zobaczą ostro po hamulcach i kolejny samochód wjeżdża w bagażnik. Drugi wariant ignorują przejście .... Według mnie w tym miejscu albo powtórzenie świateł albo likwidacja przejścia
    KW

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane