• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na tych przejściach łatwo o wypadek

Maciej Naskręt
13 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Skutki potrącenia pieszego są często bardzo poważne, zwykle są to urazy wielonarządowe. Skutki potrącenia pieszego są często bardzo poważne, zwykle są to urazy wielonarządowe.

Policyjne statystyki nie dają złudzeń. Potrąceń pieszych w Trójmieście jest mnóstwo - średnio 10 w każdym miesiącu. Wytypowaliśmy miejsca, gdzie kierowcy i piesi powinni zachować szczególną ostrożność.



Poprosiliśmy policjantów z wydziałów ruchu drogowego o wskazanie, na podstawie statystyk z ostatnich kilku lat, najbardziej niebezpiecznych przejść dla pieszych. Jest ich mnóstwo, na części dochodziło już do śmiertelnych wypadków.

I. Gdańsk

Tutaj policjanci wskazali nam trzy przejścia dla pieszych, na których dochodzi najczęściej do potrąceń. Jednym z najniebezpieczniejszych jest to na al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska przed szpitalem im. św. Wojciecha w Gdańsku. To tutaj w zeszłym roku doszło do tragicznego w skutkach potrącenia. Kierowca nie zatrzymał się przed przejściem, mimo że na sąsiednim pasie stanął pojazd. Pieszy wszedł przed maskę samochodu.

Na szczęście drogowcy z gdańskiego ZDiZ postanowili zlecić montaż nowej sygnalizacji we wspomnianym miejscu. Ma ona pojawić się do połowy grudnia tego roku.

Kolejne feralne (ze względu na dużą liczbę potrąceń) przejście zlokalizowane jest w ciągu ul. Kartuskiej na wysokości ul. Tarasy zobacz na mapie Gdańska. Tam jednak najczęściej winę za zdarzenie ponoszą piesi, którzy jezdnie przekraczają na czerwonym świetle. Często spieszą się do stojącego przy przystanku tramwaju.

Stworzona wysepka - azyl - na środku jezdni ul. Kartuskiej miała zabezpieczać pieszych, gdyby zaskoczyło ich właśnie na środku jezdni czerwone światło. Niestety dzieje się często nieco inaczej, azyl jest jak "spocznik" w trakcie przechodzenia przez jezdnie na czerwonym świetle.

Równie niebezpiecznym miejscem dla pieszych jest przejście na ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska w rejonie sklepu Biedronka. Droga wiedzie tam po łuku. Przejście przecina trzy pasy ruchu, w tym lewoskręt w ul. Kielnieńską, który jest zazwyczaj zakorkowany w godzinach szczytu. Kierowcy jadący w kierunku Oliwy mają obowiązek zatrzymać się tam i sprawdzić, czy z pomiędzy samochodów na przeciwnym pasie nie wychodzą piesi. Wielu właścicieli samochodów niestety o tym zapomina.

II. Sopot

Tutaj funkcjonariusze wskazują na przejścia dla pieszych w rejonie budynku Poczty Polskiej i Hotelu Rezydent ul. Kościuszki zobacz na mapie Sopotu, które umożliwiają pokonanie jezdni w ciągu ul. Kościuszki. Dlaczego tam jest najwięcej wypadków z udziałem pieszych? Jest to miejsce, w którym mamy duże natężenie ruchu pieszego i samochodowego w świetle jezdni.

Plagą są też piesi przebiegający przez al. Niepodległości w niedozwolonym miejscu. Dochodzi wtedy do niebezpiecznych sytuacji. Jedna z nich miała miejsce w połowie lipca.

III. Gdynia

Policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdyni wskazali nam dwa najbardziej niebezpieczne miejsca dla pieszych. Pierwsze to przejście na wysokości centrum handlowego Klif zobacz na mapie Gdyni. Przebieg zdarzenia jest tu zawsze niemal identyczny. Kierowca jadąc w kierunku Sopotu wpada na skrzyżowanie na granicy pomarańczowego i czerwonego światła. Przejeżdża skrzyżowanie i za chwilę jest już na przejściu dla pieszych. Wtedy właśnie tam zapala się zielone światło dla przechodniów. Dochodzi do potrącenia.

Kolejne niebezpieczne przejście zlokalizowane jest na skrzyżowaniu ul. Kcyńskiej i ul. Morskiej. zobacz na mapie Gdyni Tam przebieg zdarzenia jest niemal identyczny. Niefrasobliwy kierowca widząc zmieniające się światło z zielonego na pomarańczowe wpada od strony obwodnicy na skrzyżowanie. W międzyczasie światło zielone zapala się dla pieszych, ci wkraczają na jezdnie, dochodzi wtedy do tragedii.

Opinie (242) 2 zablokowane

  • Wybudować tunel (2)

    i wypadki spadną do zera. Nie ma znaczenia, czy to tunel dla samochodów, czy pieszych, ważne, że bez kolizyjne.

    • 2 1

    • jeśli tunel to dla samochodów (1)

      ale on nie eliminuje wypadków między samochodami, prowokując do szybszej jazdy

      • 0 1

      • To bez znaczenia jaki

        Każdy jest lepszy od przejścia kolizyjnego, niech zadecyduje ekonomia który taniej wybudować.

        • 0 0

  • Dabrowka Gdynia (1)

    Nie wiem, jak wygladaja statystyki, ale zycie mozna stracic moim zdaniem latwo na Rdestowej. kazde przejscie to dla pieszych wyzwanie... Osobiscie czekam bardzo dlugo, az bede pewna, ze nikt nie nadjezdza, bo to, ze jest sie w czesci polowy pasa i nagle pojawia sie 'wyscigowiec', to nie znaczy, ze przejdziesz przed kilkoma nastepnymi autami... Jestem kierowca i wiem, ze trzeba tutaj bardzo uwazac, ale, czy ktos robi cos w kierunku zwiekszenia bezpieczenstwa na tej ulicy???

    • 2 0

    • tak tak Rdestowa wąska uliczka dzielnicowa niemozliwa do pokonania ale ten naród debilnieje

      • 0 0

  • w samo południe (1)

    wydaje się, że jest niewystarczająca kontrola kierujących pojazdami.
    Rowerzyści po prostu przesadzają...

    • 1 2

    • co ty pieprzysz durna pało piesi przesadzają tysiące razy bardziej od rowerzystów i kierowców

      • 1 1

  • co za down projektuje progi zwalniajace 1-3 m przed przejściem !!!

    skoro jest już próg to 10-20m przed przejściem i wystarczy "pół" rury w asfalcie bo mocno tłucze niż kafelki, mozaiki i cegiełki na samym przejściu lub 2-3 m przed. I 50 razy tańsze i 10 razy skuteczniejsze

    • 1 2

  • przejście na Warszawskiej vis a vis biedronki

    najgorsze przejścia dla pieszych są zlokalizowane właśnie tam! Ludzie z Ujeściska pewnie wiedzą o co mi chodzi. Dla pieszego pali się zielone światło, a kierowcy mają zielone WARUNKOWE tzn ze moga przejezdzac gdy nikogo nie ma na pasach! a co się dzieje? Kierowcy wogole nie zwracaja uwagi na pieszych chcacych przejsc i ktorzy maja prawo do tego bo pali sie zielone swiatlo! Nie raz zdarzylo mi sie taka sytuacja ze bylam juz na pasach a kierowca w ostatniej chwili zachamowal! dodam ze prowadzilam wozek z kilku miesiecznym dzieckiem....

    • 2 1

  • Szkoda że pan "ZIURNALISTA" nie dodał że artykuł w oparciu o wpis na forum

    z linkiem do street view.

    • 0 0

  • chylońska/starogardzka

    na przejsciu kolo stokrotki tez jest niebezpiecznie i powinny byc tam swiatla tym bardziej ze ponad rok temu mlody chlopaczek wjechal w przystanek gdzie stala starsza kobieta z niemowleciem!! ale oczywiscie lepiej bylo postawic sygnalizacje na wiejskiej ....

    • 1 0

  • Myśleć!!

    Ludzie oczy dookoła głowy i myślec. Nie ważne czy to pieszy czy kierowca samochodu, roweżysta itd. Ruch uliczny jest niebezpieczny, nie ma co szpanować i kozaczyć. Więcej życzliwości i kultury! Na drodze każdego z nas ponoszą emocje, taka jest prawda ale życie ludzkie jest najważniejsze! Pozdrawiam.

    • 2 0

  • Gorlaska/niedzwiednik (1)

    Przesjcie dla pieszych na skrzyzowaniu ulic góralska niedzwiednik. Samochody rozpedzone jadaca z góry góralskiej nie zwalniaja przed przejsciem dla pieszych, obok jest przystanek autobusowy, ośrodki edukacyjne, centrum handlowe. Piesi zeby przejsc na druga strone musza wymuszac pierwszenstwo.

    • 1 1

    • laska z gór ?

      • 0 0

  • Gdańsk

    na Rzeczpospolitej- światła na żądanie- nie dość że na krótko zapalają się, to jadący tam- brak słów- bardzo często przejeżdżają na czerwonym- barany!!! a tam tyle dzieci przechodzi- zwolnić buractwo!!!!

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane