• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na ul. Zakopiańskiej na Siedlcach zniknie trzy czwarte miejsc postojowych?

Rafał Borowski
19 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Remont ul. Zakopiańskiej powinien zakończyć się jeszcze w listopadzie.
  • Remont ul. Zakopiańskiej powinien zakończyć się jeszcze w listopadzie.
  • Remont ul. Zakopiańskiej powinien zakończyć się jeszcze w listopadzie.
  • Remont ul. Zakopiańskiej powinien zakończyć się jeszcze w listopadzie.

Do rady dzielnicy Siedlce wpłynęła petycja ok. setki mieszkańców, którzy sprzeciwiają się likwidacji większości miejsc postojowych na remontowanej właśnie ul. ZakopiańskiejMapka. W celu wypracowania kompromisu w piątek odbędzie się spotkanie urzędników z radnymi i grupą mieszkańców. - Jesteśmy otwarci na dyskusję - zapewnia magistrat.



Co sądzisz o polityce likwidacji miejsc postojowych?

Plac przy ul. Zawiszy Czarnego i ul. 10 Lutego w centrum Gdyni czy ul. Smoluchowskiego i Konopnickiej we Wrzeszczu. Co łączy ze sobą wspomniane miejsca? W ostatnim czasie we wskazanych lokalizacjach znacznie ograniczono albo całkowicie zlikwidowano miejsca postojowe.

Czytaj więcej: Gdynia. Ani parkingu, ani rekreacji. Spór o plac przy plaży

Nie są to oczywiście jednostkowe przypadki, ale przykłady szerszej polityki, która wpisuje się w działania nie tylko samorządów Trójmiasta.

Podobne działania od lat można zaobserwować w większości dużych miast w całej Europie. I trzeba przyznać, że odbywa się to nie tylko w zgodzie z trendami urbanistycznymi, ale również przy aprobacie wielu mieszkańców.

Większość miejsc do likwidacji



Zwolennicy takiej polityki argumentują, że przede wszystkim likwiduje ona problem zastawionych autami chodników. Innymi słowy, piesi mogą korzystać z całej szerokości przeznaczonej dla nich przestrzeni i nie muszą już przeciskać się w labiryncie złożonym z aut, ścian budynków czy latarni. Kolejne korzyści to możliwość przeznaczenia dawnych miejsc postojowych pod zieleń czy po prostu zmniejszenie natężenia ruchu.

Na Siedlcach - zdaniem części mieszkańców - doszło jednak do "wylania dziecka z kąpielą". Mowa o remoncie ul. Zakopiańskiej, którego jednym z kluczowych elementów jest likwidacja większości miejsc postojowych poprzez montaż słupków w chodnikach.

  • Choć remont ulicy trwa, urzędnicy nie wykluczają przychylenia się do postulatów mieszkańców.
  • Choć remont ulicy trwa, urzędnicy nie wykluczają przychylenia się do postulatów mieszkańców.

"Gdzie mamy parkować?"



Do rady dzielnicy wpłynęła niedawno petycja, pod którą zebrano blisko 100 podpisów. Sedno petycji można streścić krótko - mieszkańcy stawiają w niej pytanie, gdzie mają parkować pojazdy po zakończeniu remontu. Problem jest tym bardziej palący, że ich zdaniem na Siedlcach już teraz jest zbyt mała liczba miejsc postojowych.

W związku z tym podpisani pod petycją zwrócili się do radnych dzielnicowych o podjęcie rozmów z władzami miasta w celu zmiany projektu remontu, skutkującej zwiększeniem liczby miejsc do parkowania przy ul. Zakopiańskiej.

- Jak w każdej społeczności: jedni chcą więcej zieleni, drudzy chcą więcej miejsc postojowych. Jednak patrząc na słupki, których ustawianie wciąż trwa, ubędzie aż ok. trzech czwartych miejsc postojowych. Rozumiem, że nie da się zapewnić miejsc postojowych w centrum wszystkim mieszkańcom. Rozumiem także, że trzeba stworzyć przestrzeń dla pieszych i rowerzystów, ale kierowcy również mają swoje racje. Brakuje mi dialogu z mieszkańcami na temat tego, co można zaproponować w zamian wdrażanych zmian. A wystarczałoby na przykład zbudować parking. Jeden na dzielnicę, który zabezpieczy część potrzeb kierowców - komentuje Wojciech Widzicki, przewodniczący zarządu dzielnicy Siedlce.

Spotkanie urzędników i mieszkańców w piątek



Radni spełnili postulat mieszkańców i zaaranżowali spotkanie z przedstawicielami władz miasta - a dokładnie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni oraz Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska - podczas którego zostanie podjęta próba wypracowania kompromisowego rozwiązania. Nasz rozmówca zapewnia, że podczas spotkania zostaną przedstawione konkretne propozycje. Jakie?

- Po wpłynięciu tej petycji zwróciliśmy się do miasta z prośbą o rozmowę. Odbędzie się ona jutro w formie wspólnego spaceru po ul. Zakopiańskiej. Podejrzewam, że na tym etapie remontu ciężko będzie wprowadzić większe zmiany w projekcie, ale od mieszkańców płyną pomysły, które nie wymagają aż takiej ingerencji. Mam tu na myśli zmianę organizacji słupków, udostępnienie chodnika po jednej stronie ulicy do parkowania, zmianę organizacji ruchu na jednokierunkową lub ustanowienie strefy płatnego parkowania. Mam nadzieję, że rozmowy z miastem okażą się owocne - uzupełnia Widzicki.
Czytaj również: Dwugłos mieszkańców w sprawie płatnego parkowania w dzielnicy

  • Mieszkańcy proponują m.in. wprowadzenie na ul. Zakopiańskiej ruchu jednokierunkowego. Zwolniony pas mógłby posłużyć za dodatkowe miejsca postojowe.
  • Mieszkańcy proponują m.in. wprowadzenie na ul. Zakopiańskiej ruchu jednokierunkowego. Zwolniony pas mógłby posłużyć za dodatkowe miejsca postojowe.

Jeszcze nie wszystko stracone



Zgodnie z harmonogramem remont ul. Zakopiańskiej powinien zakończyć się jeszcze w tym miesiącu. Choć prace budowlane trwają, wbrew pozorom można jeszcze dokonać zmian w liczbie słupków uniemożliwiających parkowanie. Magistrat tłumaczy, że dotyczy to także tych elementów, które zostały już zamontowane.

- Będziemy rozmawiać z mieszkańcami o możliwym sposobie rozwiązania tego problemu. Słupki zawsze można wymontować i użyć je w innym miejscu, o ile oczywiście taką wolę na wniosek mieszkańców wyrazi zarządca terenu, którym jest Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Ewentualna zmiana organizacji ruchu także leży w gestii zarządcy terenu - informuje Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzoruje remont ul. Zakopiańskiej.

Miejsca

Opinie (578) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Praeciez ci mieszkancy zastawiali tam kazdyskrawek chodnika

    • 4 3

    • Jakiego trawnika? Którego? Tego na którym nie rosła trawa tylko nigdy nie koszane przez miasto chaszcze?

      • 1 1

  • były mieszkaniec (2)

    Mieszkałam na Zakopiańskiej około 8 lat. Mam 1 samochód na całą rodzinę. Często korzystałam z komunikacji miejskiej i roweru no ale czasem auto było potrzebne (praca na drugim końcu miasta). Problemy z parkowaniem były tam od zawsze, jak czytam, że jeszcze wiecej miejsc zlikwidują to cieszę się jeszcze bardziej, że się stamtąd wyprowadziłam. Od kiedy pamiętam znalezienie miejsca to była loteria. Pomiędzy blokami straszą zabłocone i dziurawe klepiska, spółdzielnia zamiast zrobic tam parkingi to stawia więcej słupków na ulicy. Współczuję mieszkańcom.

    • 21 4

    • 1 samochód w ciągłym użyciu :D z tego wynika (1)

      widać takich z "1 samochodem" używanym "czasem" było tam więcej

      • 0 7

      • tak, 1 samochod

        mam niepełnosprawne dziecko, które woziłam latami na rehabilitację do Oliwy na 7 rano, lato czy zima. Mimo to czesto używałam komunikacji miejskiej, kiedy jechałam gdzieś sama. Co to ma do. rzeczy?

        • 7 0

  • Powinni parkować na parkingach (3)

    Nieopodal jest duży parking,pełno wolnych miejsc,chcesz mieć samochód to musi cie być na niego stać!!

    • 7 12

    • To niech miasto dopłaca tak, jak dopłaca do komunikacji miejskiej (1)

      • 2 6

      • Czemu miasto ma dopłacać do komunikacji indywidualnej, która zajmuje więcej miejsca i nieporównywalnie bardziej zatruwa środowisko niż komunikacja zbiorowa? Pora się obudzić, cały cywilizowany świat zmierza w kierunku ograniczania transportu indywidualnego w miastach.

        • 6 2

    • Gdzie jest ten parking ?!

      • 4 1

  • (1)

    Przed remontem wiele razy tam chodzilem i chodniki w calosci byly zastawione przez samochody

    • 3 5

    • To którędy chodziłes?

      • 1 0

  • Tylko na parkingach ! (1)

    Po co wydajemy tyle pieniędzy na remont ulicy ,żeby lenie nie mogły przejść się kawałe na parking w pobliżu

    • 4 7

    • czyli gdzie ?

      • 1 0

  • Gdanska Spoldzielnia Mieszkaniowa to stagnacja i dziadostwo.

    Rozwiazanie problemu jest proste - zlikwidowac plot przy blokach, przesunac chodnik pod bloki i na wygospodarowanym miejscu zrobic caly szereg prostopadlych miejsc parkingowych.

    Rozwiazanie drugie - przeznaczyc jedno z tych rozjezdzonych podworek miedzy blokami na ladny parking.

    GSM uparcie nie chce zaakceptowac nowych realiow. Za komuny zbudowali sobie taki uklad osiedla, to teraz trzymaja sie go kurczowo i odmalowuja te rdzewiejace plotki w nieskonczonosc. Na podworkach rozjezdzone bloto po kostki a samochody parkuja niemal doslownie w piaskownicach i na hustawkach. No geniusze!

    Otrzasnijcie sie i zaadresujcie problem tego, ze osiedle bylo budowane bez miejsc parkingowych, ktore teraz staly sie potrzebne.

    • 14 1

  • Niedługo będzie zakaz samochodów w mieście (1)

    Dlatego miato nie inwestuje w parkingi. Miejsca będś tylko dla urzędników, którzy bedą mieć służbowe elektryczne auto. Taka jest przyszłość miast.

    • 6 6

    • taa, mało mu parkingów...

      problem w tym, że za parking trzeba zapłacić, a Polak by postawił komuś w ogródku byle by nie wydać "niepotrzebnie"

      • 0 2

  • Dulkiewicz (1)

    doprowadzi do tego, że PiS przejmie władzę w Gdańsku.

    • 11 6

    • Hasło wyborcze Kacpra. Chodniki dla samochodów. Piesi biedaki zostać w domach XD

      • 0 0

  • (6)

    Chodnik to nie jest miejsce parkingowe. Zrobić jeden kierunek i parkowanie na jezdni. Poza tym miasto nie ma żadnego obowiązku zapewniać miejsca dla prywatnych gratów mieszkańców.

    • 10 6

    • Popieram

      • 2 2

    • to będzie musiało inwestować w drogi dojazdowe z innych gmin, bo pracowników potrzebuje

      • 2 1

    • Bardzo latwo Ci tak mowic, jak nigdy nie mieszkales w dzielnicy projektowanej w latach 60.

      Gdzie parkingow po prostu pierwotnie nie bylo. A miasto latami zaniedban takowych nie budowalo, pomimo zwiekszajacej sie ilosci prywatnych aut.

      To postawienie mieszkancow przed faktem dokonanym to chamski terroryzm. Ich samochody nie zaczna nagle latac. A na infrastrukture drogowa placa tyle samo co mieszkancy lepiej zaprojektowanych i nowoczesniejszych dzielnic.

      • 4 1

    • Popieram jeden kierunek (2)

      ale nie pozostałe mądrości z posta

      • 1 0

      • I kazdy bedzie nadrabial 850 metrow? (1)

        Bo tyle jest wlasnie miedzy najblizszymi zjazdami do Kartuskiej.
        Beznadziejny pomysl.

        • 1 1

        • Albo miejsca parkingowe albo objazdy.

          Kierofczykom trudno dogodzić.

          • 0 1

  • Polityka miasta (5)

    któremu należy przestać płacić. Może inna gmina potraktuje mnie i mój PIT nieco lepiej

    • 9 7

    • Dokładnie (2)

      wyprowadź się i płać pity gdzie indziej

      • 4 3

      • nie potrzebuję (1)

        Już to zrobiłem. Zachęcam innych

        • 3 1

        • To po co jeszcze tutaj skomlesz na portalu jak tu nie mieszkasz.

          • 0 3

    • Tylko tu nie przyjeżdżaj pracować (1)

      Pracę też znajdź w gminie Żukowo

      • 1 5

      • Spoko

        zatrudnię Cię jeszcze, nie bój nic xD

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane