• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na ul. Zakopiańskiej na Siedlcach zniknie trzy czwarte miejsc postojowych?

Rafał Borowski
19 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Remont ul. Zakopiańskiej powinien zakończyć się jeszcze w listopadzie.
  • Remont ul. Zakopiańskiej powinien zakończyć się jeszcze w listopadzie.
  • Remont ul. Zakopiańskiej powinien zakończyć się jeszcze w listopadzie.
  • Remont ul. Zakopiańskiej powinien zakończyć się jeszcze w listopadzie.

Do rady dzielnicy Siedlce wpłynęła petycja ok. setki mieszkańców, którzy sprzeciwiają się likwidacji większości miejsc postojowych na remontowanej właśnie ul. ZakopiańskiejMapka. W celu wypracowania kompromisu w piątek odbędzie się spotkanie urzędników z radnymi i grupą mieszkańców. - Jesteśmy otwarci na dyskusję - zapewnia magistrat.



Co sądzisz o polityce likwidacji miejsc postojowych?

Plac przy ul. Zawiszy Czarnego i ul. 10 Lutego w centrum Gdyni czy ul. Smoluchowskiego i Konopnickiej we Wrzeszczu. Co łączy ze sobą wspomniane miejsca? W ostatnim czasie we wskazanych lokalizacjach znacznie ograniczono albo całkowicie zlikwidowano miejsca postojowe.

Czytaj więcej: Gdynia. Ani parkingu, ani rekreacji. Spór o plac przy plaży

Nie są to oczywiście jednostkowe przypadki, ale przykłady szerszej polityki, która wpisuje się w działania nie tylko samorządów Trójmiasta.

Podobne działania od lat można zaobserwować w większości dużych miast w całej Europie. I trzeba przyznać, że odbywa się to nie tylko w zgodzie z trendami urbanistycznymi, ale również przy aprobacie wielu mieszkańców.

Większość miejsc do likwidacji



Zwolennicy takiej polityki argumentują, że przede wszystkim likwiduje ona problem zastawionych autami chodników. Innymi słowy, piesi mogą korzystać z całej szerokości przeznaczonej dla nich przestrzeni i nie muszą już przeciskać się w labiryncie złożonym z aut, ścian budynków czy latarni. Kolejne korzyści to możliwość przeznaczenia dawnych miejsc postojowych pod zieleń czy po prostu zmniejszenie natężenia ruchu.

Na Siedlcach - zdaniem części mieszkańców - doszło jednak do "wylania dziecka z kąpielą". Mowa o remoncie ul. Zakopiańskiej, którego jednym z kluczowych elementów jest likwidacja większości miejsc postojowych poprzez montaż słupków w chodnikach.

  • Choć remont ulicy trwa, urzędnicy nie wykluczają przychylenia się do postulatów mieszkańców.
  • Choć remont ulicy trwa, urzędnicy nie wykluczają przychylenia się do postulatów mieszkańców.

"Gdzie mamy parkować?"



Do rady dzielnicy wpłynęła niedawno petycja, pod którą zebrano blisko 100 podpisów. Sedno petycji można streścić krótko - mieszkańcy stawiają w niej pytanie, gdzie mają parkować pojazdy po zakończeniu remontu. Problem jest tym bardziej palący, że ich zdaniem na Siedlcach już teraz jest zbyt mała liczba miejsc postojowych.

W związku z tym podpisani pod petycją zwrócili się do radnych dzielnicowych o podjęcie rozmów z władzami miasta w celu zmiany projektu remontu, skutkującej zwiększeniem liczby miejsc do parkowania przy ul. Zakopiańskiej.

- Jak w każdej społeczności: jedni chcą więcej zieleni, drudzy chcą więcej miejsc postojowych. Jednak patrząc na słupki, których ustawianie wciąż trwa, ubędzie aż ok. trzech czwartych miejsc postojowych. Rozumiem, że nie da się zapewnić miejsc postojowych w centrum wszystkim mieszkańcom. Rozumiem także, że trzeba stworzyć przestrzeń dla pieszych i rowerzystów, ale kierowcy również mają swoje racje. Brakuje mi dialogu z mieszkańcami na temat tego, co można zaproponować w zamian wdrażanych zmian. A wystarczałoby na przykład zbudować parking. Jeden na dzielnicę, który zabezpieczy część potrzeb kierowców - komentuje Wojciech Widzicki, przewodniczący zarządu dzielnicy Siedlce.

Spotkanie urzędników i mieszkańców w piątek



Radni spełnili postulat mieszkańców i zaaranżowali spotkanie z przedstawicielami władz miasta - a dokładnie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni oraz Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska - podczas którego zostanie podjęta próba wypracowania kompromisowego rozwiązania. Nasz rozmówca zapewnia, że podczas spotkania zostaną przedstawione konkretne propozycje. Jakie?

- Po wpłynięciu tej petycji zwróciliśmy się do miasta z prośbą o rozmowę. Odbędzie się ona jutro w formie wspólnego spaceru po ul. Zakopiańskiej. Podejrzewam, że na tym etapie remontu ciężko będzie wprowadzić większe zmiany w projekcie, ale od mieszkańców płyną pomysły, które nie wymagają aż takiej ingerencji. Mam tu na myśli zmianę organizacji słupków, udostępnienie chodnika po jednej stronie ulicy do parkowania, zmianę organizacji ruchu na jednokierunkową lub ustanowienie strefy płatnego parkowania. Mam nadzieję, że rozmowy z miastem okażą się owocne - uzupełnia Widzicki.
Czytaj również: Dwugłos mieszkańców w sprawie płatnego parkowania w dzielnicy

  • Mieszkańcy proponują m.in. wprowadzenie na ul. Zakopiańskiej ruchu jednokierunkowego. Zwolniony pas mógłby posłużyć za dodatkowe miejsca postojowe.
  • Mieszkańcy proponują m.in. wprowadzenie na ul. Zakopiańskiej ruchu jednokierunkowego. Zwolniony pas mógłby posłużyć za dodatkowe miejsca postojowe.

Jeszcze nie wszystko stracone



Zgodnie z harmonogramem remont ul. Zakopiańskiej powinien zakończyć się jeszcze w tym miesiącu. Choć prace budowlane trwają, wbrew pozorom można jeszcze dokonać zmian w liczbie słupków uniemożliwiających parkowanie. Magistrat tłumaczy, że dotyczy to także tych elementów, które zostały już zamontowane.

- Będziemy rozmawiać z mieszkańcami o możliwym sposobie rozwiązania tego problemu. Słupki zawsze można wymontować i użyć je w innym miejscu, o ile oczywiście taką wolę na wniosek mieszkańców wyrazi zarządca terenu, którym jest Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Ewentualna zmiana organizacji ruchu także leży w gestii zarządcy terenu - informuje Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzoruje remont ul. Zakopiańskiej.

Miejsca

Opinie (578) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (17)

    Zlikwidować wszystko,nie będzie niczego.Taka to polityka Jej Sympatyczności...A że nie ma gdzie parkować, oj tam oj tam to nieważne.

    • 69 40

    • takich wybieracie (5)

      • 3 9

      • (4)

        Chyba Ty.Ja od razu wiedziałem że z tej kandydatury nic nie będzie. Ale jak gdańszczanie zadowoleni to okej)Znajomi mieszkający w Gdańsku już po wyprowadzce.

        • 9 9

        • (2)

          I to jedyny sensowny kierunek - wyprowadzka. Tylko żeby jeszcze firmy też się przełamały i wyprowadziły na obrzeża to moglibyśmy w końcu to wysypisko z Szadółek przenieść do centrum.

          • 4 5

          • (1)

            Firmy pojda za ludzmi. Ja z rodzina wyprowadzam sie jak dzieciaki wyjda z podstawowki. Mam juz dosc tych zlośliwości wladz miasta. Prace i tak mam zdalna a zona ma taki zawod, ze latwiej o prace na prowincji wiec nie trzeba bedzie w ogole zagladac do miasta.

            • 4 4

            • Tylko tu nie wracaj

              • 4 4

        • Nie bój żaby, twoje Kacperki i inne Brałny i tak nie mają szans w Trójmieście.

          • 2 6

    • hurra deweloperka

      i potem patodeweloperka może budować co chce na czarnym dworze w kierunku na olsztyńsku , na głownym dojści z osiedli do parku Regana zablokowane wszystkie chodniki, został jeden , wąski strach isc bo smaochody szaleja

      • 3 5

    • Nie tak lepiej zawalic wszystkie chodniki autami i remontować je co pare lat, w taka pogode jak dxisiaj przejscie chodnikiem to slalom miedzy kałużami, ktore powstaja w dziurach po samochodach

      • 7 2

    • Krzysiek przestań już

      medal dostałeś tor n oś go z honorem jeśli wiesz co to znaczy

      • 0 1

    • Miasto z gumy nie jest, a dlaczego mają budować parkingi kosztem pieszych? (6)

      Też się stajesz pieszym kiedy wysiadasz ze swojego auta. I dlaczego miejsca parkingowe mają być bezpłatne, skoro nawet złotówki do budżetu miasta nie dokładasz za posiadanie auta, wszystkie akcyzy, podatki i opłaty idą do budżetu centralnego, a ten jeszcze wyciąga z samorządów zamiast do nich dokładać. Nie stać cię na parkowanie to cię nie stać na auto, miejsca parkingowego nie dostajesz na wyposażeniu samochodu. Co jeszcze pan kierowca chciałby mieć darmowe? Paliwo? Ubezpieczenie OC/AC, części zamienne? Opony zimowe?

      • 4 5

      • Więc piesi niech też płacą za przejście przez ten chodnik (5)

        • 4 3

        • Spoko, jak tylko kierowcy zaczną płacić za możliwość jazdy ulicami miasta. (4)

          • 3 4

          • (3)

            Kierowcy właśnie płacą w podatki dużą część ceny paliwa to są właśnie opłaty za to że można jeździć a pieszy se kupi trampki na bazarku i dalej śmiga za darmo

            • 4 3

            • Tylko podatki z paliwa ida na drogi krajowe, wojewódzkie itp. o drogi lokalne musza dbać samorządy.

              • 1 4

            • (1)

              to nie pokrywa nawet 10% kosztów.

              • 1 2

              • Jak lwia część opłat paliwowych i podatku drogowego

                idzie na inne cele, jak pompowanie kasy w trupa kolei, to nie ma się co dziwić.

                • 0 0

    • Nie można też likwidować chodników na rzecz aut. Nie można rezygnować z zieleni na rzecz aut.

      • 0 2

  • Nareszcie będzie można chodzić po chodnikach (9)

    Mieszkańcy Siedlec z księżyca spadli? Nie wiedzą do czego służy chodnik? Widać że już tak się przyzwyczaili do chorego stanu zastawiania chodników, że wydaje im się to normą. Im nic się nie zabiera. To kierowcy zabrali pieszym przestrzeń i teraz miasto ją odzyskuje.

    • 101 70

    • Kierowcy to też mieszkańcy, i miasto zabiera im miejsca parkingowe (3)

      Jeśli nikt się nie skarżył że chodniki są za wąskie to po co psuć coś, co działało?

      • 12 27

      • (1)

        Chodnik służy do chodzenia, a nie parkowania na nim auta. Stac cie na samochód, a na miejsce parkingowe już nie?

        • 23 9

        • Pokaz mi gdzie na siedlcach jest parking płatny?

          • 3 2

      • Ja się poskarżyłem do urzędników i dlatego jest przebudowa.

        • 14 6

    • A czy odzyskają furę z węglem?

      • 0 5

    • Kierofczykom wszystko się (1)

      pokickało i nie wiedzą co jest dla kogo. ! Chodnik jest dla pieszych dla was jest jezdnia. Chcesz zaparkować, a to sobie zaparkuj nawet w poprzek jezdni, wisi mi to kalafiorem, byle by tylko potem twoi koledzy nie jeździli po chodniku, jak zwykli to często robić. Kupując samochód, nie kupowałeś prawa do miejsc parkingowych wiec włacz myslenie albo sprzedaj blachosmroda.

      • 15 12

      • Spoko, mogę sobie zaparkowac w poprzek jezdni,

        tylko niech się później ten twój kalafior nie prostuje, jak ci autobusik nie dojedzie na przystanek.

        • 0 2

    • Jeśli się coś remontuje to należy myśleć o pieszych i właścicilach aut, a nie wyrzucać pieniądze na widzimisie urzędnika,który w tym rejonie nie mieszka.

      • 8 8

    • Wzdłuż Zakopiańskiej od Żabki do Tarasów chodziłam z wózkiem i nigdy nie było zastawionego chodnika z prostego powodu: chodnik jest tam bardzo szeroki. Bzdura jakas z tymi słupkami. Ograniczyli parkowanie w miejscu gdzie nikomu te samochody nie przeszkadzaly. Tak to jest jak plany zagospodarowania miejskiego tworzy się na papierze patrząc na mapę a nie na to jak ulice wygladaja w rzeczywistości.

      • 8 2

  • Chodnik to nie są miejsca parkingowe (9)

    Niech mieszkańcy zrobią sobie parkingi na podwórkach. Na miejskim chodniku mam prawo bez przeszkód przejść z wózkiem z dzieckiem, a nie notorycznie być zmuszanym do chodzenia po jezdni, bo chodnik zajęty przez samochody.

    Mam nadzieję, że w końcu będzie odgórny przepis zakazujący parkowania na chodniku bez żadnych wyjątków.

    • 111 72

    • zkaz parkowania wszędzie

      taki zakaz najlepszy , zakz parkowania i zakaz posiadania aut, auta tylko dla najbogatszych , biedota ma schylic łeb i pieszkom

      • 6 15

    • masz prawo

      z wiekiem bedziesz zadac innych praw

      • 5 3

    • (6)

      No tak... znowu mamuska z wózkiem ma problem, cały świat ma sie usunąć z jej drogi bo ona jest najważniejsza...

      • 3 17

      • Nie mamuska dzbanie tylko tatuś. (2)

        I dobrze że nie masz gdzie parkować bo jesteś cham i egoista.

        • 12 3

        • Panicz tatuś z kaszojadem w wózku (1)

          ma problem zeby się zmieścić z wózkiem na 1.5 metrowym chodniku? Pewnie na co dzień jeździsz rowerem?

          • 0 1

          • Patol kierofczyk dał głos

            • 0 0

      • Do 1,5 metra szerokości chodnika tak (2)

        • 3 0

        • 1,5m to i tak minimum (1)

          w dwójkę już wcale nie idzie się wygodnie jeśli obok jest ściana lub samochody z wystającymi lusterkami.

          • 2 3

          • No popatrz, a w drzwiach 90 cm musi ci wystarczyć i jakoś nie narzekasz

            • 1 4

  • (15)

    Posiadanie auta to nie obowiązek! Nie masz gdzie trzymać swojego samochodu to go nie miej. Z podobnej przyczyny nie mam fortepianu.

    • 89 83

    • (2)

      Samochód a fortepian. Porównanie godne boomera.

      • 17 25

      • Dlaczego, jedno i drugie nie jest własnością miasta... jedno i drugie raczej nie mieści się do mieszkanka...

        • 15 6

      • Dlaczego?

        Wszsytko jedno czy to fortepian, stół do pongponga, bilarda, basen, auto Jak nie mieści się na twoim terenie to nie stawiasz na wspólnym. Proste.

        • 19 6

    • A nie dlatego, że nie umiesz grać? Hehe (1)

      • 12 6

      • jakbyś ty umiał jeździć ;)

        • 8 6

    • Przy braku komunikacji miejskiej bo w Gdańsku to coś to profanacja (1)

      Nie dziw się, że mieszkańcy jeżdżą samochodem, nikt nie ma ochoty codziennie zwiedzać Gdańska komunikacją miejską... Podać przykłady linii turystycznych? Proszę bardzo 106, 111 (Dolne Miasto), 115 (UCK), 118 (Wilanowska), 120 (nowa trasa mega zakorkowana...), 127 (Kościuszki), 158 (Żaglowa). To tylko kilka przykładów, gdzie dana linia jest zbędna. Przez UCK powinien jeździć dodatkowy autobus na trasie Morena - Wrzeszcz, a nie główna linia 115 co tylko stoi w korku, zajazdy 158 pod AmberEXPO służą nikomu. Jazda 118 przez Wilanowską zamiast bezpośrednio na Ujeścisko to kolejny dramat...

      • 5 11

      • Wiekszosc wymienonych patolgii odbywa sie na wniosek mieszkańców

        115 - krzyki i płacze pacjentów
        127 - krzyk i płacz rady dzielnicy ze wapno dojeżdża nim z Legionów do przychodni Morena

        Itd itp

        • 3 4

    • Podobnie jak jazda komunikacja miejska za darmo

      • 3 4

    • Ja fortepian powiesiłem na ścianie nośnej, bo jest ciężki.

      • 1 1

    • Wyprowadzisz sie od mamy to sobie kupisz.

      • 2 4

    • (1)

      Dzieci też nie trzeba mieć. Zlikwidować szkoły i przedszkola!

      • 2 3

      • Jak widać po twoim przykładzie mózgu też nie trzeba mieć

        • 2 1

    • ze wsi

      To trzeba wrócić do stronn rodzinnych na wieś...

      • 0 2

    • Analogicznie

      Nie masz pieniedzy na leczenie to umieraj ;)

      • 0 2

    • ...

      Nie masz gdzie mieszkać to nie miej mieszkania ..ot co

      • 1 0

  • (7)

    Poproszę o artykuł z informacją nt dziwnej inwestycji drogowej prowadzonej na ul. Kartuskiej na wysokości zjazdu na parking węzła przesiadkowego. Jak widać buduje się tam wysepkę na środku jezdni, czemu ona ma służyć? spowolnieniu ruchu który i tak tam stoi? czy może usprawnienie wyjazdu z parkingu który tak zaprojektowano by nie można było z niego wyjechać?

    • 53 23

    • Podatnik zawsze płaci za błędy urzędników.

      A ci drudzy zadowoleni i dają sobie za to nagrody.

      • 10 6

    • Raczej po to, żeby jaśnie Państwo z tej nowej inwestycji mieszkaniowej przy pętli mieli dogodny wyjazd.

      • 11 4

    • Domesta chcę to ma (1)

      • 14 4

      • A znasz jakiegoś dewelopera w Gdańsku,

        który nie dostał tego co chciał? Nawet biurowiec da się wybudować tam, gdzie był zaplanowany parking (obc).

        • 0 0

    • może jakieś jazdy doszkalające skoro nie potrafisz wyjechać z tego parkingu?

      myślałeś o tym?

      • 4 3

    • Dojazd do osiedla dla developera

      • 4 1

    • to kolejny przejaw geniuszu miejskich planistów

      kolejne ich wiekopomne dzieło po modernizacji Hallera i Miszewskiego

      • 4 1

  • (3)

    Krótko mówiąc sprzedaj auto i do pracy swoim rowerem,hulajnogą albo najlepiej siedź w domu.JAkby nie można zbudować kilkunastu piętrowych parkingów,względnie podziemnych.

    • 28 35

    • (1)

      Bardzo prosze, budujecie, ale niech finansują je tylko Ci ktorzy beda w nich parkowac

      • 9 5

      • ok, autobusy niech finansują tylko ci którzy będą nimi jeździć, będzie sprawiedliwie.

        • 3 0

    • Człowieku, ty po pierwsze nie wiesz chyba ile to kosztuje

      A po drugie to z piętrowych parkingow korzystałeś tylko w galerii bałtyckiej. Najwyższe piętra wielopoziomowcow zawsze stoją puste bo wjazd na nie wydostanie się z górnych poziomów zajmuje tyle czasu co przejście 300-400m

      • 9 2

  • Chodnik jak wskazuje nazwa jest do chodzenia, a nie parkownia. (8)

    Wyznaczanie miejsc parkingowych na tak wąskim chodniku jest niezgodne z prawem i należy to kierowcom uświadamiać. To że tyle lat działało bezprawie i prawo silniejszego nie znaczy że tak będzie zawsze.

    • 78 32

    • To znaczy, że trzeba chodnik po jednej stronie zlikwidować i zrobić tam parking. Proste. (6)

      • 3 13

      • A może tak zlikwidować jeden pas i zrobić jednokierunkową (4)

        Dlaczego piesi mają tracić przestrzeń na rzecz samochodów.

        I nie jest to analogiczna sytuacja jak w artykule. Ponieważ w opisanej powyżej sytuacji chodniki odzyskuje się dla pieszych po tym jak kierowcy je zawłaszczyli na miejsca do parkowani pojazdów.

        • 10 3

        • (3)

          Mieszkasz tam? Ten drugi chodnik w ogóle nie jest potrzebny.

          • 1 3

          • Może tobie, mi jest. (2)

            Mi nie są potrzebne tam miejsca parkingowe i powinno się je zlikwidować

            • 1 2

            • (1)

              Od zawsze tam były miejsca parkingowe a nigdy nie było chodnika

              • 1 2

              • Nigdy nie było i nie kłam

                • 0 1

      • Jak zlikwidować ? Skoro nigdy go tam nie było !!! Po jakiego dwa chodniki z jednej i drugiej strony ?

        • 1 1

    • Od razu widać, że wypowiadający się nie mieszkają na Siedlcach. Obecnie robi się chodnik z dwóch stron jezdni mimo, że z tej drugiej strony nikt nie korzysta (jest tam skarpa). Poza tym wystarczyłoby inaczej zorganizować parkowanie (np. skośne) i wszyscy byliby zadowoleni.
      jeżeli miasto aż tak ogranicza ilość miejsc parkingowych to powinni wprowadzić abonamenty parkingowe dla mieszkańców!!!! A wynajmujący niech sobie jeżdżą komunikacją.

      • 0 2

  • (31)

    Dlaczego my wszyscy - podatnicy - mamy zapewniać miejsca postojowe mieszkańcom Siedlec? Od kiedy obowiązek zapewnienia miejsca postojowego jest obowiązkiem miasta? Dlaczego miasto ma budować parking dla mieszkańców Siedlec? Proponuję, żeby mieszkańcy Siedlec złożyli się, wykupili sobie teren pod parking, zbudowali parking i wtedy będą mieli gdzie parkować SWOJE auta

    • 93 133

    • (2)

      Skoro miasto chce się rozwijać to powinno działać żeby nikogo nie dyskryminowac. Auto to narzędzie pracy w tych czasach a nie ozdoba.

      • 25 22

      • A moze tak dosyc

        z nadużywaniem słowa dyskryminacja czy też segregacja, ostatnio modna, sanitarna ! Dochodzimy do paradoksalnej sytuacji, gdy wszystko co nie jest po naszej mysli jest segregacja,dyskryminacją i , co jest też zbyt bezsensownie uzywane,.....obrazaniem uczuć religijnych

        • 9 2

      • Dlatego czas skończyć z dyskryminacją pieszych.

        Chodniki do chodzenia, a nie parkowania.

        • 9 1

    • Ja w pełni rozumiem niezadowolenie

      Ale na tym z definicji polegają podatki: ludzie pracujący skłądają się na wiele rzeczy, które ich bezpośrednio nie dotyczą, jak np ludzie bezdzietni na szkoły i przedszkola itp. Teraz jeżeli każde osiedle (albo co gorsza blok) będzie prywatnie i samodzielnie wymyślać od nowa koło pt "gdzie postawić samochód" to dopiero byłby sajgon. Przestrzeń miejska (i nie tylko) powinna być zaplanowana w trochę szerszym ujęciu niż pojedyńczego bloku czy osiedla bo potem tworzą się takie potworki jak np. urbanistyka łanowa, której konsekwencje będą odczuwalne dożywotnio.

      • 17 8

    • Zdajesz sobie sprawę, że 80% podatników wtym mieście ma samochód (5)

      i rozumie problem mieszkańców Siedlec?
      Poza niewielkimi obszarami zabudowy w wyjątkowych miejscach (np. Główne Miasto) musimy również myśleć o tym, że mieszkańcy mają samochody i nie jest to ich fanaberia tylko sprzęt, przydatny we współczesnym życiu. Oczywiście, nie może być tak, że nie ma miejsca dla pieszych, ale starajmy się znajdować rozwiązania kompromisowe.

      • 23 15

      • No i to jest właśnie rozwiązanie kompromisowe: chodniki nie dla samochodów. Przed długi czas była wolna amerykanka i nie miało to wiele wspólnego z kompromisem.

        • 14 10

      • Zdajesz sobie sprawę, że 99,99% podatników w tym mieście ma nogi? (3)

        • 14 6

        • (1)

          liczba nóg nie koreluje z liczbą mózgów

          • 6 5

          • U ciebie potwierdzone

            • 5 4

        • A dlaczego mam płacić na chodniki na Długiej i plaże na Jaskółczej skoro tam nie mieszkam i nie chodzę?

          • 5 6

    • Płacę a bym nie chciała (2)

      Z miejskich pieniędzy=moich podatków miasto płaci w schronisku gdańskim wg cennika miejskiego ponad 600 zł i na jednego kota ponad 300 zł miesięcznie (nie wspominam tu o co rocznych zbiórkach w szkołach na karmę... dla tych zwierząt+wolontariat) i szczerze mówiąc dla mnie trzymanie kotów w klatkach jest dręczeniem kotów- tak więc mi się też nie podoba, że miesięcznie więcej wydaje się na "zwierzęta", niż na gdańskie jedno dziecko 500 zł. Dziecko zapewne pójdzie do pracy, będzie płaciło podatki, może wynajdzie jakiś lek na raka, nowe technologie, wynalazki, napisze książki a kot po kilku latach zdechnie-ja cenię trafione inwestycje miejskie

      • 12 12

      • Dzieci

        Zawsze się można zabezpieczyć.

        • 7 1

      • pomoc kotom jest wielce medialna

        pomoc ludziom jest o wiele trudniejsza i na fejsie/instagramie trzeba by czytac wiecej linijek tekstu a to juz jest obecnie trudne

        • 3 5

    • oni mieli miejsce do parkowania (2)

      za pieniadze podatnikow im to miejsce odebrano

      • 11 6

      • Chodnik to nie miejsca parkingowe (1)

        • 11 10

        • zacznij pić w domu, a nie na ławeczce

          • 6 3

    • (3)

      A czemu ja mam płacić za darmowe przejazdy emerytów i uczniów?

      • 8 4

      • Bo emeryci kiedyś płacili za twoja szkołę (2)

        A uczniowie kiedyś będą płacić na twoją emeryturę.

        • 4 8

        • zrzutka na eutanazję raczej

          • 2 4

        • Czyli sam sobie dałeś odpowiedź dlaczego podatnicy mają płacić za miejsca parkingowe dla mieszkańców Siedlec.

          • 2 2

    • (1)

      Dlaczego kierowcy mają dokładać się do komunikacji miejskiej i w całości płacić za bezsensowne przejścia naziemne obok tuneli i ekrany na przystankach po 100 tysięcy złotych za ekran, jak z żadnej z tych 3 rzeczy nie korzystają? Przejścia nie dość że z ich pieniędzy, to jeszcze właśnie im utrudniają życie.

      • 5 9

      • poczytaj podręczniki podstaw ekonomii

        dowiesz się co oznaczają "korzyści zewnętrzne", które generuje komunikacja publiczna i "koszty zewnętrzne" które generują przejazdy samochodem, do których wszyscy dopłacają. Nie pisz, że z przejścia naziemnego nie będziesz korzystał bo zacznę podejrzewać, że chciałbyś samochodem wjechać do swojej łazienki lub ubikacji. To naprawdę na zdrowie ci nie wyjdzie.

        • 0 1

    • Nikt nie każe budować parkingu, tylko nie likwidować istniejących miejsc. W tekście jest również napisane, że jednym z pomysłów jest żeby ruch na zakopiańskiej był tylko w jedną stronę, wtedy na drugim pasie można by parkować.

      • 7 4

    • Dlaczego my zmotoryzowani podatnicy

      Niekorzystający z chodników mamy zapewnić chodniki wszystkim mieszkańcom?

      • 5 14

    • To nie dotyczy tylko mieszkańców

      Każdy mógł tam zaparkować, było dużo miejsc do parkowania

      • 1 5

    • (1)

      Pomyśl i zastanów się, z czyjej kasy masz rentę alkoholową?

      • 3 1

      • Z tej samej co twoi rodzice.

        • 0 2

    • kto MY? wyznawczy MY narodu OTUA? stadko pijaczków, którym samochody źle korespondują z ujemnym IQ?

      • 3 2

    • Bo podatki płacą wszyscy (również mieszkańcy Siedlec) i tak to jest, że się zrzucamy na wszystkich (na pielęgnację parku w Oliwie, na ulice we Wrzeszczu i na chodniki na Chełmie).

      • 0 1

    • Chociażby dlatego, że mieszkańcy Siedlec też płacą podatki, które idą na pokrycie potrzeb mieszkańców nie tylko ich dzielnicy, ale także innych, znajdujących się w Gdańsku. Wszyscy płacimy podatki, z których wydatkowane są różne cele, nawet takie, których nie popieramy. Mieszkam na Siedlcach, nie mam samochodu i coś mnie trafia, jak nie mogę przejść chodnikiem, bo ktoś tak zaparkował, że niemal cały chodnik jest zastawiony. Niemniej jednak, jak ktoś zauważył, ilość miejsc parkingowych jest znikoma. A gdzieś parkować te samochody muszą. Zakopiańska i Skarpowa powinny zostać zamienione na ulice ednokierunkowe z jedną stroną przeznaczoną na miejsca parkingowe. Zapewne nie rozwiązałoby to całkowicie problemu, ale zdecydowanie ułatwiłoby życie, zarówno pieszym, jak i kierowcom.

      • 0 1

    • P. K.

      Najpierw pomysł zanim coś napiszesz. To nie boli zapewniam

      • 0 0

  • (1)

    Mam nadzieję, że miasto nie zgodzi się na przeznaczenie w całości dla cieknących olejem gratów nowiutkiego chodnika. To by było kuriozum. Bloki mają podwórka, niech tam parkują.

    • 57 38

    • A byłeś kiedyś na Zakopiańskiej, szczerze wątpię. Ale co wiedział powiedział i zabłysnął.

      • 5 7

  • Wszystkie ulice w centrum (12)

    Powinny być zamienione w deptak. W Śródmieściu samochód jest zbędny. Można jeździć rowerem lub chodzić. Dostawy mogą być realizowane przez rowery cargo.
    Taką mam koncepcję.

    • 33 65

    • (4)

      I dlatego twoi starsi niedołężni rodzice pojadą np do lekarza hulajnogą dzbanie

      • 17 10

      • W rowerze cargo (1)

        rodzic powiezie rodzica na przyczepce. Czego nie rozumiesz?

        • 11 3

        • Przeziębionego w deszczu

          • 2 4

      • Nie mam rodziców.

        Jestem klonem, pustaku.

        • 3 4

      • mogą taksą szklanko :D

        a gdzie w ścisłym centrum masz przychodnię? Wałowa może?

        • 3 3

    • No ona słuszna jest ta koncepcja. Tylko po co tam chodzić jak tam nic nie ma.

      • 1 4

    • No i masz Długą zamienioną w deptak, i rowerzystów którzy mogą tam jeżdzić, bo są ponad prawem i ich deptak nie dotyczy (1)

      • 5 4

      • Stosują się do znaków, które to zezwalają jazdy tam.

        • 1 1

    • Rowery cargo są dobre dla małych paczek (3)

      W jaki sposób dostarczyć palety z towarem do żabek, duży sprzęt agd i rtv do mieszkań? Pomyślałes o tym?

      • 5 2

      • Pomyślałem. (1)

        Rower cargo z dwoma albo z czterema miejscami dla pedałujących plus naczepa siodłowa na jedną lub dwie palety.

        • 0 5

        • xD

          Już teraz brakuje kierowców ciężarówek (jeden kierowca = jedna ciężarówka = pełno towaru) a ty chcesz żeby czworo ludzi dostarczało jedną paletę? W sumie to jestem "za". Koszty pracy od razu by wzrosły, sklepy zbankrutowały, i władze może wróciłyby po rozum do głowy, że te samochody jednak są potrzebne, i wreszcie przestałyby słuchać krzyku aktywistów w ciasnych gaciach.

          • 2 1

      • rowery cargo wspomagane elektrycznie

        mogą przewieźć każdy ładunek o wadze do 800 kg

        • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane