- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (502 opinie)
- 2 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (89 opinii)
- 3 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (44 opinie)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (77 opinii)
- 5 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (360 opinii)
- 6 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (242 opinie)
Na ul. Zakopiańskiej na Siedlcach zniknie trzy czwarte miejsc postojowych?
Do rady dzielnicy Siedlce wpłynęła petycja ok. setki mieszkańców, którzy sprzeciwiają się likwidacji większości miejsc postojowych na remontowanej właśnie ul. Zakopiańskiej. W celu wypracowania kompromisu w piątek odbędzie się spotkanie urzędników z radnymi i grupą mieszkańców. - Jesteśmy otwarci na dyskusję - zapewnia magistrat.
Czytaj więcej: Gdynia. Ani parkingu, ani rekreacji. Spór o plac przy plaży
Nie są to oczywiście jednostkowe przypadki, ale przykłady szerszej polityki, która wpisuje się w działania nie tylko samorządów Trójmiasta.
Podobne działania od lat można zaobserwować w większości dużych miast w całej Europie. I trzeba przyznać, że odbywa się to nie tylko w zgodzie z trendami urbanistycznymi, ale również przy aprobacie wielu mieszkańców.
Większość miejsc do likwidacji
Zwolennicy takiej polityki argumentują, że przede wszystkim likwiduje ona problem zastawionych autami chodników. Innymi słowy, piesi mogą korzystać z całej szerokości przeznaczonej dla nich przestrzeni i nie muszą już przeciskać się w labiryncie złożonym z aut, ścian budynków czy latarni. Kolejne korzyści to możliwość przeznaczenia dawnych miejsc postojowych pod zieleń czy po prostu zmniejszenie natężenia ruchu.
Na Siedlcach - zdaniem części mieszkańców - doszło jednak do "wylania dziecka z kąpielą". Mowa o remoncie ul. Zakopiańskiej, którego jednym z kluczowych elementów jest likwidacja większości miejsc postojowych poprzez montaż słupków w chodnikach.
"Gdzie mamy parkować?"
Do rady dzielnicy wpłynęła niedawno petycja, pod którą zebrano blisko 100 podpisów. Sedno petycji można streścić krótko - mieszkańcy stawiają w niej pytanie, gdzie mają parkować pojazdy po zakończeniu remontu. Problem jest tym bardziej palący, że ich zdaniem na Siedlcach już teraz jest zbyt mała liczba miejsc postojowych.
W związku z tym podpisani pod petycją zwrócili się do radnych dzielnicowych o podjęcie rozmów z władzami miasta w celu zmiany projektu remontu, skutkującej zwiększeniem liczby miejsc do parkowania przy ul. Zakopiańskiej.
- Jak w każdej społeczności: jedni chcą więcej zieleni, drudzy chcą więcej miejsc postojowych. Jednak patrząc na słupki, których ustawianie wciąż trwa, ubędzie aż ok. trzech czwartych miejsc postojowych. Rozumiem, że nie da się zapewnić miejsc postojowych w centrum wszystkim mieszkańcom. Rozumiem także, że trzeba stworzyć przestrzeń dla pieszych i rowerzystów, ale kierowcy również mają swoje racje. Brakuje mi dialogu z mieszkańcami na temat tego, co można zaproponować w zamian wdrażanych zmian. A wystarczałoby na przykład zbudować parking. Jeden na dzielnicę, który zabezpieczy część potrzeb kierowców - komentuje Wojciech Widzicki, przewodniczący zarządu dzielnicy Siedlce.
Spotkanie urzędników i mieszkańców w piątek
Radni spełnili postulat mieszkańców i zaaranżowali spotkanie z przedstawicielami władz miasta - a dokładnie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni oraz Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska - podczas którego zostanie podjęta próba wypracowania kompromisowego rozwiązania. Nasz rozmówca zapewnia, że podczas spotkania zostaną przedstawione konkretne propozycje. Jakie?
- Po wpłynięciu tej petycji zwróciliśmy się do miasta z prośbą o rozmowę. Odbędzie się ona jutro w formie wspólnego spaceru po ul. Zakopiańskiej. Podejrzewam, że na tym etapie remontu ciężko będzie wprowadzić większe zmiany w projekcie, ale od mieszkańców płyną pomysły, które nie wymagają aż takiej ingerencji. Mam tu na myśli zmianę organizacji słupków, udostępnienie chodnika po jednej stronie ulicy do parkowania, zmianę organizacji ruchu na jednokierunkową lub ustanowienie strefy płatnego parkowania. Mam nadzieję, że rozmowy z miastem okażą się owocne - uzupełnia Widzicki.
Czytaj również: Dwugłos mieszkańców w sprawie płatnego parkowania w dzielnicy
Jeszcze nie wszystko stracone
Zgodnie z harmonogramem remont ul. Zakopiańskiej powinien zakończyć się jeszcze w tym miesiącu. Choć prace budowlane trwają, wbrew pozorom można jeszcze dokonać zmian w liczbie słupków uniemożliwiających parkowanie. Magistrat tłumaczy, że dotyczy to także tych elementów, które zostały już zamontowane.
- Będziemy rozmawiać z mieszkańcami o możliwym sposobie rozwiązania tego problemu. Słupki zawsze można wymontować i użyć je w innym miejscu, o ile oczywiście taką wolę na wniosek mieszkańców wyrazi zarządca terenu, którym jest Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Ewentualna zmiana organizacji ruchu także leży w gestii zarządcy terenu - informuje Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzoruje remont ul. Zakopiańskiej.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Rynek wtórny: oferty mieszkań na Siedlcach
Miejsca
Opinie (578) ponad 10 zablokowanych
-
2021-11-19 07:43
Opinia wyróżniona
Mam w rodzinie 1 samochód (134)
Witam mam wrażenie, że nasila się 3-miejska polityka "walki" z prywatnymi posiadaczami samochodów osobowych. Poprzez jak na razie ograniczanie nowych, zmniejszanie istniejących lub wręcz likwidację, wprowadzanie odpłatności (kolejny podatek) miejsc parkingowych- dla mnie są to działania "dyskryminujące posiadaczy samochodów". Nie wszyscy mogą lub
Witam mam wrażenie, że nasila się 3-miejska polityka "walki" z prywatnymi posiadaczami samochodów osobowych. Poprzez jak na razie ograniczanie nowych, zmniejszanie istniejących lub wręcz likwidację, wprowadzanie odpłatności (kolejny podatek) miejsc parkingowych- dla mnie są to działania "dyskryminujące posiadaczy samochodów". Nie wszyscy mogą lub chcą jeździć rowerami czy zbiorową komunikacją miejską. np. czy osoba, która ma zrobić test na Covid- już wychodząc od lekarza raczej ma już "nałożoną kwarantanne"- do uzyskania wyniku _ to czy ma jechać do domu, na badanie....autobusem, tramwajem, SKMką?. Zakładam, że włodarze miast: Prezydenci 3-miejscy, dyrektorzy państwowych przedsiębiorstw, członkowie eko-sekt zrezygnują z jazdy samochodami? dając jako przykład swoje postępowanie!!!! przykład idzie z góry, a ryba psuje się od głowy Pozdrawiam wolnościowiec
- 247 99
-
2021-11-20 08:07
kupiłeś samochód - kup sobie garaż
- 1 0
-
2021-11-19 21:44
Mnie już dawno zdyskryminowano, nie ma jakiegokolwiek miejsca do zatrzymania się konno! Wierzchem nie dojadę np. do lekarza, czy urzędu wymienić dowód.
- 0 0
-
2021-11-19 12:45
Korekta - walka z prywatnymi posiadaczami samochodów osobowych - nie dotyczy radnych,
urzędników miejskich i prezydentów + ich kumpli. Dla nich jak najbardziej zalecenie wożenie d..p samochodami i bezpłatne parkowanie gdzie się da.
- 5 5
-
2021-11-19 10:37
Jestes przykładem buraka roszczeniwoego tak90% włascicieli blachosmrodów moze jechac rowerem (1)
A 100% moze jechac komunikacją miejską!!
Ale tutaj mamy krzy buraków parkujacych na chodniku trawniku itp- 9 9
-
2021-11-19 16:37
a sto procent rowerzystów nie musi wozić rowerów komunikacją miejską. Zabawne ze nikomu nie przeszkadzają drzewa na chodniku latarnie a teraz słupki ale uwaga! przeszkadzają auta
- 3 2
-
2021-11-19 10:04
Ale dlaczego miejsce parkingowe ma być darmowe? (8)
Nie dostajesz miejsca parkingowego w wyposażeniu kiedy kupujesz samochód, nawet w wyposażeniu dodatkowym takowego nie ma. Co ma być jeszcze darmowe dla pana kierowcy? Paliwo? Ubezpieczenie? Części zamienne? Opony zimowe? Sprawa jest prosta, nie stać cię na parking, to nie stać cię na samochód.
- 13 10
-
2021-11-19 10:25
A dlaczego korzystanie z chodnika ma być darmowe? (6)
Przecież chodząc po chodniku nie chodzisz po swojej ziemi. Nie dostałeś ziemi ani chodnika kiedy się urodziłeś. Płać za każde skorzystanie z chodnika, to i kierowcy będą płacili za każde parkowanie na chodniku.
- 12 12
-
2021-11-19 11:40
Jak zacznę "parkować" na noc na chodniku to zapłacę.
Ty płacisz za możliwość poruszania się drogami?
- 6 2
-
2021-11-19 11:15
A za jeżdżenie ulicami miejskimi płacisz? (4)
To nie mieszaj dróg (chodnik jest częścią drogi) z miejscami parkingowymi
- 8 5
-
2021-11-19 11:58
Jedno i drugie jest używaniem chodnika (1)
nie ważne czy stoisz czy się ruszasz, jedno i drugie jest zajmowaniem chodnika, i w miejscu gdzie obecnie jesteś nie może być żaden inny przedmiot czy osoba.
- 3 6
-
2021-11-19 18:09
ale pieszy dane miejsce zajmuje na sekundę dwie, a nie na całe godziny czy nawet dni
poza tym pieszy nie zniszczy chodnika
- 2 3
-
2021-11-19 11:49
płacę. myślisz, że włodarze miasta z własnej kieszeni utrzymują te ulice? (1)
zresztą za chodniki też jak każdy w podatkach.
- 4 7
-
2021-11-19 12:57
Pieszy płaci tak samo. Tylko chodniki nie mają nawet 1% udziału w całkowitym budżecie inwestycyjnym na drogi
Więc żerujesz na pieszym, parkujesz na przeznaczonym dla niego chodniku i jeszcze masz tupet wyskakiwać z takimi tekstami. I tu masz genezę przesunięcia się środka ciężkości opinii społecznej od "samochodem wszędzie" w kierunku miast dla ludzi. Nie zatrzymujesz się przed warunkowymi? Znikają i będą znikać. Parkujesz bez zachowania 1,5 metra? Będą
Więc żerujesz na pieszym, parkujesz na przeznaczonym dla niego chodniku i jeszcze masz tupet wyskakiwać z takimi tekstami. I tu masz genezę przesunięcia się środka ciężkości opinii społecznej od "samochodem wszędzie" w kierunku miast dla ludzi. Nie zatrzymujesz się przed warunkowymi? Znikają i będą znikać. Parkujesz bez zachowania 1,5 metra? Będą słupki. A do tego Polska jest ostatnim krajem w UE, gdzie w ogóle parkowanie na chodnikach jest dozwolone. Przeginaj dalej. Stoisz w korkach? Te artykuły na tym portalu powoli są już tylko kółkiem wzajemnej adoracji tych samych osób, większości to już nie obchodzi.
- 7 4
-
2021-11-19 10:19
Tu nie chodzi o to, że miejsce ma być darmowe. Tych miejsc wcale nie będzie.
- 13 5
-
2021-11-19 09:47
(8)
Odpowiadam z własnego doświadczenia - osoba skierowana na test nie dysponująca własnym środkiem komunikacji może udać się do punktu testowego komunikacją miejską z założeniem najkrótszej możliwej trasy i czasu przejazdy. Informacja pracownika Sanepidu.
- 8 3
-
2021-11-19 11:46
Bo jak jedzie autobusem najkrótszą trasą to nie zaraża (1)
- 2 1
-
2021-11-19 16:56
Zaraża, dlatego czując się mimo wszystko na tyle dobrze fizycznie wystarczył mi ośmiokilometrowy spacer. Natomiast fakt pozostaje faktem - w opinii urzędnika państwowego dopuszczalne jest podróżowanie w takiej sytuacji komunikacja miejska. I niestety będą osoby starsze, słabsze, z silnymi objawami, które nie będą w stanie dojść, a przyjazdu karetki wymazowej także się nie dopraoszą.
- 1 2
-
2021-11-19 11:14
Najzabawniejsze jest, że ludzie zapominają, że nogi mają (5)
- 9 4
-
2021-11-19 12:01
nie no, przecież jedzie samochodem 2 x w tygodniu na siłkę lub jogę
- 3 3
-
2021-11-19 11:55
No pewnie, ktoś z gorączką będzie szedł pieszo osiedli południowych na testy Covid do Copernicusa (3)
Ponad 6km w jedną stronę, ponad 12km w obie strony. Nie ma to jak spacerek dla osoby z objawami covida, jeszcze najlepiej żeby było zimno, wiało i padał deszcz. Na pewno taki spacer pomoże wyzdrowieć. Najważniejsze że pamieta ze ma nogi i że miasto dla pieszych
- 7 6
-
2021-11-19 12:50
Sprawdziłem. (2)
W okręgu 2 km piechotą (20 minut) mam trzy (słownie: trzy) takie punkty i 5 punktów szczepień. Ale ktoś tu chciał mieszkać na polu i raczyć się aromatami z wysypiska - wolny wybór. Tylko to nie jest powód, aby później wszyscy inni mieszkańcy niańczyli taką osobę bez wyobraźni. Więc przygotuj się: dla komunikacji komunikacji indywidualnej samochodowej w obrębie miast będzie tylko gorzej.
- 6 4
-
2021-11-19 13:15
(1)
gdyby nie samochody to takie dzielnice o których wspominasz nie miałyby racji bytu. Za to Ci wszyscy ludzie chcieliby mieszkac w samym centrum. Wtedy to by była jazda bez trzymanki i to nie z powodu samochodów
- 6 4
-
2021-11-19 14:44
Tego nawet nie trzeba sobie wyobrażać, wystarczy otworzyć pierwszy lepszy podręcznik historii i poczytać o tym, w jakich klitkach ludzie mieszkali w miastach od XVI do XIX wieku, całe duże rodziny na kilku metrach kwadratowych, byle do pracy było w zasięgu 4km, wszędzie brud, smród, ubóstwo, szczury, pchły, dżuma... aż wynaleziono samochód, ludzie
Tego nawet nie trzeba sobie wyobrażać, wystarczy otworzyć pierwszy lepszy podręcznik historii i poczytać o tym, w jakich klitkach ludzie mieszkali w miastach od XVI do XIX wieku, całe duże rodziny na kilku metrach kwadratowych, byle do pracy było w zasięgu 4km, wszędzie brud, smród, ubóstwo, szczury, pchły, dżuma... aż wynaleziono samochód, ludzie mogli codziennie pokonywać większe odległości, zaczęli mieć więcej miejsca dla siebie, być mobilni, transport staniał, dzięki temu stała się możliwa globalizacja, i dzięki efektowi skali znacząco spadła cena dóbr konsumpcyjnych i wzrosła jakość życia. Ale co ja tam piszę, dla aktywistów samochód to wciąż będzie szrot, blachosmród, miejski szkodnik, aż wyleją dziecko z kąpielą i wszyscy zapłacimy za ich oderwanie od rzeczywistości.
- 3 4
-
2021-11-19 09:29
kierowcy/samochody: (26)
-smrodzą
-niszczą chodniki i trawniki
-trują
-hałasują
-powodują wypadki na masową skalę
-paraliżują miasto
-zajmują niemal całą przestrzeń miejską
-są głównym beneficjentem budżetu miejskiego, a żadnych podatków dodatkowo nie płacą
-utrudniają życie wszystkim
a ten ma "wrażenie" że wszyscy chcą się tej zaraz pozbyć. Tak chcemy!- 23 20
-
2021-11-19 16:35
Rowerzyści/rowery (2)
dla nich rozbiera się linie kolejowe co doprowadza do wykluczenia komunikacyjnego. Żadna inna grupa nie dostaje dodatkowego transportu i uwaga bezpłatnego! Wielokrotnie widziałem rowerzystów jadących chodnikiem a piesi musieli odsuwać się gdzieś na bok.
- 5 4
-
2021-11-19 18:08
(1)
jaką linie rzekomo rozebrano dla rowerzystów ;) co ty cpasz
- 2 4
-
2021-11-19 19:21
Linia Twarda Góra Nowe linia kolejowa od Nowego Targu, Pszczółki Kościerzyna...Jest chrapka na linie od Bytowa do Korzybia...Dalej wymieniać?
- 3 2
-
2021-11-19 10:19
(1)
- smrodzą coraz mniej, ogółem to łącznie w kilkanaście % odpowiadają za emisję szkodliwych cząsteczek, czyli ponad 80% pochodzi nie z aut osobowych!
- trawniki ? mamy betonozę, zieleni coraz mniej i to nie wina aut. Część zieleni i trawników zabrały drogi rowerowe więc to hipokryzja.
- samoloty hałasują, kolej, niemal każda inwestycja,- smrodzą coraz mniej, ogółem to łącznie w kilkanaście % odpowiadają za emisję szkodliwych cząsteczek, czyli ponad 80% pochodzi nie z aut osobowych!
- trawniki ? mamy betonozę, zieleni coraz mniej i to nie wina aut. Część zieleni i trawników zabrały drogi rowerowe więc to hipokryzja.
- samoloty hałasują, kolej, niemal każda inwestycja, roboty drogowe, setki innych rzeczy, taka jest natura miasta.
- paraliż / zajmowanie przestrzeni - patrz patodeveloperka / zła organizacja ruchu, ograniczanie przepustowości itd
- oj płacą płacą
- dzięki nim masz mniejsze bezrobocie, rozwój, usługi- 10 11
-
2021-11-19 15:27
paraliż i zajmowanie przestrzeni to główne skutki masowej, niekontrolowanej motoryzacji
poprawianie organizacji ruchu nie redukuje skutków nadmiaru samochodów i wynikającego stąd paraliżu komunikacyjnego miasta
- 3 3
-
2021-11-19 09:51
(9)
samochody:
- ułatwiają życie
- przyspieszają codzienne czynności
- pomagają dzieciom, osobom starszym, chorym, z niepełnosprawnościami
- zapewniają ciągłość pracy sklepów, zakładów, restauracji, kin, teatrów
- ratują życie
- zapewniają porządek i spokój
- oczyszczają miasto- 17 18
-
2021-11-19 15:25
tia, samochodoza przejawia się również w takich próbach racjonalizacji swoich zachowań (1)
w większości nie mających sensu
- 3 4
-
2021-11-19 21:49
nie mam samochodu, to nie są moje zachowania; rozumiem korzyści płynące z użytkowania samochodu oraz problemy ich posiadaczy
- 1 0
-
2021-11-19 12:00
ha ha ha
ale nie prywatne d...wozy książąt i księżniczek, którym bus śmierdzi
- 5 3
-
2021-11-19 10:40
(1)
I jeszcze deeskalują konflikty na bliskich wschodzie oraz wykarmiają dzieci w Afryce :-)
- 13 3
-
2021-11-19 10:57
I poprawiają potencję
- 7 2
-
2021-11-19 10:37
(1)
hehe najlepszy argument że oczyszczają miasto :D
Prawda jest taka że zaopatrzenie i służby to maks 5% ruchu w mieście.
Reszta to ruch prywatny co ułatwia może i życie właścicielowi samochodu ale utrudnia innym w koło i paraliżuje tych co "ratują życie" tym co "zapewniają ciągłość pracy" itd itp- 9 7
-
2021-11-19 11:07
W poście rozpoczynającym debatę nie było rozróżnienia na transport prywatny i publiczny tylko suche stwierdzenia "co robą (złego) samochody". Otóż robią także dużo dobrego w sferze prywatnej i publicznej.
warto dodać, że:
- podnoszą komfort życia
- oszczędzają czas
- pozwalają efektywniej gospodarować czasem
-W poście rozpoczynającym debatę nie było rozróżnienia na transport prywatny i publiczny tylko suche stwierdzenia "co robą (złego) samochody". Otóż robią także dużo dobrego w sferze prywatnej i publicznej.
warto dodać, że:
- podnoszą komfort życia
- oszczędzają czas
- pozwalają efektywniej gospodarować czasem
- przynoszą wymierne oszczędności w gospodarstwach domowych
- są źródłem rozrywki i wypoczynku
- zwiększają mobilność obywateli
- zwiększają możliwości zatrudnienia i zarobkowania- 10 8
-
2021-11-19 10:10
(1)
To by wystarczyło po jednym pasie na Grunwaldzkiej na te potrzeby, osobówki raczej nie oczyszczają miasta i nie ratują życia
- 15 10
-
2021-11-19 10:22
To co to za miasto które nie zapewnia mobilności mieszkańcom? Komunikacja miejska to jakaś farsa...
- 10 10
-
2021-11-19 09:47
Kierowcy nie płacą (10)
Bzdura zobacz ile podatków jest w paliwie. Nie każdy jest urzędnikiem czy molem biurowym. Są ludzie którzy przemieszczają się samochodem bo mają np. nie normowany czas pracy, pokonują duże odległości często między miejscowościami czy dzielnicami, świadczą usługi potrzebują dużo sprzętu, potrzebują się szybko przemieszczać itd.
- 19 20
-
2021-11-19 10:32
Podatki w paliwie to maks 10% wszystkich kosztów (6)
Same wypadki drogowe kosztują budżet czyli nas wszystkich 44mld zł rocznie.
Masz racje. Są tacy co muszą samochodem jeździć.
Większość jednak jeździ bo tak wygodniej.- 13 8
-
2021-11-19 13:21
Czysta demagogia (2)
Koszty wypadków pokrywają tow. ubezpieczeniowe. A jeśli chodzi o leczenie poszkodowanych, to wszyscy płacą składki na NFZ. Jeszcze coś?
- 4 10
-
2021-11-19 18:04
tow ubezpieczeniowe to za blache ci zapłacą co najwyżej i jakieś odszkodowanie wypłacą jak udowodnisz że poniosłeś straty ale (1)
rente, działanie i utrzymanie służb, leczenie, zasiłki, alimenty, więzienie dla sprawcy... pokrywa państwo. Są też koszty pośrednie jak paraliż miasta, utrata wpływów do budżetu (kaleka nie dość że nie płaci podatków bo nie pracuje to jeszcze ciągnie świadczenia) itd itp.... to są wszystko koszty ... .koszty które ponosi budżet państwa czyli my wszyscy.
- 4 2
-
2021-11-20 00:00
Towarzystwa ubezpieczeniowe to akurat wypłacają i za blachę i za ciało.
OC na szkody osobowe jest w wysokości 5.21 mln EURO na osobę! W tym są zawarte koszty leczenia, renty, rehabilitacje, itd. Tak samo z OC sprawcy idzie kasa na naprawę infrastruktury drogowej.
Kaleka płacił składki, więc ma prawo do zasiłków - na tym polega rola państwa. Służby tak czy inaczej dostają wypłatę i nieważne ile będą miećOC na szkody osobowe jest w wysokości 5.21 mln EURO na osobę! W tym są zawarte koszty leczenia, renty, rehabilitacje, itd. Tak samo z OC sprawcy idzie kasa na naprawę infrastruktury drogowej.
Kaleka płacił składki, więc ma prawo do zasiłków - na tym polega rola państwa. Służby tak czy inaczej dostają wypłatę i nieważne ile będą mieć 'wyjazdów'. Pewnie wg ciebie lepiej żeby siedzieli na d*pie w komendach i remizach i dostawali kase za darmo, tyljo wówczas to także byłaby strata dla budzetu, kto wie czy nie większa niż utrata dochodów podatkowych od poszkodowanego.
Bzdury koleś opowiadasz.- 0 0
-
2021-11-19 11:41
(2)
10% jakich kosztów
- 5 2
-
2021-11-19 18:00
koszt budowy, utrzymania infrastruktury drogowej
do tego dolicz koszty zdrowotne, koszty społeczne, koszty środowiskowe, wypadki
- 3 1
-
2021-11-19 15:24
kosztów tworzenia udogodnień do jazdy samochodem
oraz skutków korzystania z tego środka transportu takich jak wypadki, utrata zdrowia etc. etc.
- 4 1
-
2021-11-19 09:58
(2)
Podatki z paliwa idą na drogi krajowe, nie samorządowe. Z resztą, nie są w stanie pokryć nawet ułamka kosztów które powodują kierowcy, np.poprzez wypadki. Nikt nie mowi bo likwidacji samochodów. Jeżeli ktoś pracuje autem, jest dostawca, handlowcem, zawodowym kierowca, jest to oczywiste ze nie zmieni auta na zbiorkom. Ale znakomita większość
Podatki z paliwa idą na drogi krajowe, nie samorządowe. Z resztą, nie są w stanie pokryć nawet ułamka kosztów które powodują kierowcy, np.poprzez wypadki. Nikt nie mowi bo likwidacji samochodów. Jeżeli ktoś pracuje autem, jest dostawca, handlowcem, zawodowym kierowca, jest to oczywiste ze nie zmieni auta na zbiorkom. Ale znakomita większość kierowców jeździ nimi z wygodnictwa, mając za nic dobro wspólne. Sama mam samochód, ale korzystam niego sporadycznie (kilka razy w miesiącu), mam wykupione miejsce postojowe i nie płacze gdy muszę zapłacić za postoj w SPP. Tylko tyle i aż tyle.
- 16 10
-
2021-11-19 11:41
(1)
podatki idą do budżetu stamtąd idą na drogi krajowe i min jako subwencje dla samorządów, taki Gdańsk "dostaje" 740 mln subwencji od państwa czyli od nas
- 4 11
-
2021-11-19 12:46
Bzdura.
- 6 3
-
2021-11-19 09:10
(2)
ja też mam jeden samochód, ale nikt nie składał się na miejsce parkingowe. Musiałem je sam wykupić, proponuję zrobić to samo, to problem się rozwiąże.
- 22 5
-
2021-11-19 15:31
Zaproponuj to tym z Boh.Getta, którym likwidują miejsca parkingowe na ulicy, żeby wąską uliczką tramwaj puścić. Jestem pewien, że chętnie wykupią.
- 2 5
-
2021-11-19 11:38
uuu kogoś z PGR Rębowo już boli :)
- 7 3
-
2021-11-19 09:07
ja mam dwa auta (3)
nie chcę mieć dwóch, ale muszę, bo inaczej się nie da.
ALE jakby komunikacja działała sprawnie, a nie stała w korkach albo na światłach dłużej niż auto osobowe, to jeździłbym komunikacją.- 15 13
-
2021-11-19 11:36
(2)
hmm gdyby wiecej ludzi jezdzilo komunikacja to autobusy nie stalyby w korkach
- 9 5
-
2021-11-19 12:21
(1)
tylko wejść by się do nich nie dało ;)
- 6 8
-
2021-11-19 19:49
Już się nie da
- 3 4
-
2021-11-19 09:02
(2)
To nie tylko w 3miescie. Lewactwo robi tak wszedzie w trosce o planete. Efekt bedzie i tak inny niz zamierzony bo przez sume takich uciazliwosci ludzie wyprowadzaja sie z centrum a miasto rozlewa sie na dziesiatki km.
- 17 23
-
2021-11-19 09:21
żadną planete, chce po prostu przejść chodnikiem z wózkiem (1)
oraz nie bać się, że moje dziecko zostanie rozjechane na chodniku przez jakiegoś bandytę, który MUSI zaparkować jak najbliżej drzwi
- 27 9
-
2021-11-19 15:27
Jak będziesz odprowadzać do przedszkola szkoły trójkę dzieci, to zmienisz zdanie.
- 2 7
-
2021-11-19 08:55
Och, wolnościowiec, który chce zabrać innym możliwość przejścia chodnikiem.
- 26 15
-
2021-11-19 08:52
(20)
Jezeli kogos stac na prywatny samochod, to niech sobie rowniez zapewni prywatne miejsce parkingowe. Czemu miasto ma sie na to zrzucac?
- 36 28
-
2021-11-19 16:24
(4)
A jeśli mieszkaniec nie ma innej możliwości dojazdu jak tylko autem? są samorządy które promują politykę przymilania się rowerzystom i dzięki temu rozbiera się linie kolejowe. Potem zaś robi się ścieżki rowerowe dla garstki cyklistów nie martwiąc się o wykluczonych komunikacyjnie. Tacy mieszkańcy powinni mieć darmowe parkowanie
- 3 7
-
2021-11-19 20:26
rozwój infrastruktury rowerowej to jeden z ważniejszych instrumentów
przezwyciężania wykluczenia komunikacyjnego wielu mieszkańców. Twoja cyklofobia jest toksyczna i nie odpowiada prawdzie.
- 2 4
-
2021-11-19 17:35
(2)
Jak rozbierają linie kolejowa to musi ona być nieczynna x lat i do tego jest brak perspektyw na jej reaktywację.
- 5 1
-
2021-11-19 19:18
(1)
Linia na której obecnie jeździ PKM była rozebrana w 1945 a mimo to ją odbudowano zamiast ścieżki rowerowej. Brak perspektyw to tania wymówka dla tych co wolą drogę rowerową zamiast torów
- 4 3
-
2021-11-20 18:04
Koleś, linia PKM to wychodzi z dużego miasta,
a nie z Pcimia Dolnego.
A właśnie drogi rowerowe robi się na bazie nieczynnych od lat linii kolejowych łączących małe miejscowości nie tylko w PL.- 0 0
-
2021-11-19 08:56
(14)
Jeśli kogoś nie stać na bilet miesięczny za 400zł to czemu miasto ma się zrzucać?
- 23 18
-
2021-11-19 09:05
Bo za jazdę po drogach miejskich zmotoryzowany też nie płaci (13)
a wszyscy się na nie zrzucamy
- 21 20
-
2021-11-19 11:37
(2)
płaci w podatku drogowym w cenie paliwa, im więcej jeździsz, tym więcej płacisz, najpierw się naucz systemu podatkowego w Polsce, potem się wypowiadaj
- 8 11
-
2021-11-19 15:35
Po raz setny: opłaty z paliwa idą na drogi krajowe i są tam kroplą w morzu
Drogi miejskie są budowane z pit/cit mieszkańców, czyli to głównie piesi zrzucają się na drogi.
- 7 4
-
2021-11-19 12:45
Sam się naucz, mądraliński
Drogi miejskie nie są z tego podatku finansowane wcale. Są finansowane z udziałów w PIT wszystkich mieszkańców, czy zmotoryzowanych, czy nie.
- 11 6
-
2021-11-19 10:09
(1)
W Polsce jest najniższy udział finansowy kierowców w utrzymaniu dróg 24%, średnio w UE 42%.
- 20 10
-
2021-11-19 10:27
utrzymanie dróg 24% ale jeszcze trzeba wybudować. są też inne koszta społeczne środowiskowe czy zdrowotne..
Warto wiedzieć że same wypadki drogowe to koszt 44mld zł rocznie na koszt wszystkich podatników....
Podatki w paliwie to wpływ na poziomie 50-60 mldzł.
To o czym my mówimy? To jaki ten udział kierowców w finansowaniu jest?
Na poziomie 10%? Na pewno nie więcej.- 11 11
-
2021-11-19 09:12
Płaci za parkowanie w SPP, a na co potem ta kasa idzie? Na utrudnianie mu życia (7)
- 23 18
-
2021-11-19 15:22
życie kierowców utrudnia najbardziej nadmiar samochodów innych kierowców
jeśli tego nie rozumiesz, to znaczy długo będziesz miał problem
- 6 4
-
2021-11-19 09:26
Bo jak zmotoryzowany utrudnia życie innym przez anektowanie całego chodnika to wszystko już ok?
Tak, chamom trzeba utrudniać obnoszenie się chamstwem.
- 23 11
-
2021-11-19 09:23
to płacisz za zajęcie tego konkretnego miejsca, a nie za wszystko (4)
- 11 11
-
2021-11-19 17:43
"to płacisz za zajęcie tego konkretnego miejsca, a nie za wszystko" (1)
Gó.no prawda. Jezeli bym płacił za miejsce, to niewykorzystany czas mógłbym oddać innej osobie. Wszak opłacona godzina postoju, to opłacona godzina postoju, nawet jeśli stałem tylko 10min. Ktoś inny mógłby tam zaparkować w moim czasie i postawić swój samochód, motor czy fortepian. Ale nie. Nie może. To nie jest opłata za miejsce postojowe, tylko za możliwość podjechania do twojego miejsca docelowego i załatwienia sprawy.
- 4 2
-
2021-11-19 17:57
możesz zapłacić nawert za 10min postoju to ze jesteś nieporadny życiowo to twój problem
- 3 6
-
2021-11-19 10:19
Nie, płacisz miastu, które potem wydaje tą kasę na bezsensowne przejścia dla pieszych obok istniejących tuneli (1)
i ekrany przystankowe za 100 tysięcy złotych za sztukę. Z tego drugiego kierowcy nie korzystają, a to pierwsze skutecznie utrudnia im życie.
- 19 16
-
2021-11-19 10:46
A mojej opini to miejsca parkingowe na publicznych drogach są bezsensowne. I to rozstrzygnie?
- 10 10
-
2021-11-19 08:42
aha, dej za darmo, bo jestem zbyt godny by jechać autobusem (32)
widzisz, godność i luksus wymaga pieniedzy. Ja nie chce przeciskac sie miedzy zastawionymi na chodniku autkami, bo sebek jest potomkiem husarii, który nie uznaje autobusów. Pewnie wolnosciowiec od korwina, co?
- 31 30
-
2021-11-19 10:24
Wymuszanie na ludziach korzystanie z komunikacji miejskiej (1)
Zamiast usprawnic komunikacje aby ludzie sami chcieli korzystac z niej, to lepiej wymusic na nich zakaz posiadania samochodow, likwidowac miejsca parkingowe, zwezac glowne arterii, brak planowania glownych szlakow komunikacyjnych. A komunikacja dziala jak dziala, malo regularnie i wolno, to sie nie ma co dziwic ze ludzie jej nie wybieraja, sam dojezdzam z Chelmu na Oliwe, komunikacja ~50 min, samochodem ~20/25 min
- 17 10
-
2021-11-19 10:47
Wyzuluj, jeśli konieczne jest stawianie słupków żeby piesi mieli szansę przejść to nie rozwiązuje się tego poprawą atrakcyjności komunikacji zbiorowej tylko solidnym laniem.
- 11 6
-
2021-11-19 08:54
(29)
Posłuchaj ten kto jeździ autem do pracy 10-20 min nigdy nie przesiądzie się na autobus tramwaj który jedzie w to samo miejsce godzinę z przesiadkami proste
- 41 19
-
2021-11-19 16:34
In-ter-punk-cja!
- 0 0
-
2021-11-19 11:57
szczególnie w godzinach szczytu
10-20 minut to chyba w nocy
- 5 3
-
2021-11-19 10:22
Jak ci Don Orleone zrobi litr paliwa po 10zł to się przesiądziesz. (1)
- 6 15
-
2021-11-19 11:36
a gdańskie autobusy na powietrze jadą? może i 10 zł będzie litr kosztował ale wtedy zwykły bilet jednorazowy będzie kosztował też dychę
- 11 4
-
2021-11-19 10:07
Przesiądzie się, zobaczysz (1)
- 6 6
-
2021-11-19 10:16
Dołóż do tego gdański problem,
czyli problemy z psującymi się tramwajami, to nie będzie 40, ale znacznie więcej minut.
- 13 7
-
2021-11-19 09:45
(22)
Takie zestawienie jest nieprawdziwe. Obiektywnie w Gdańsku nie istnieje zależność przejechania tej samej trasy przez samochód osobowy i tramwaj z różnicą 50 minut. Może gdyby przejazd samochodu trwał 40-60 min. wówczas przejazd tramwajowy obliczał by się na 40 minut dłużej. W podanym przez Pana/Panią zestawieniu to niemożliwe.
- 13 29
-
2021-11-19 23:44
Na 7.00 z N.Portu w okolice lotniska jadę 20 minut samochodem.
Komunikacją miejską samej jazdy minimum godzinę - 30min do wrzeszcza + około 20min do lotniska pkm +dojście ok. 2km, lub 25-35 min. autobusem. A ile na dojście na przystanki i oczekiwanie na transport? Oczywiście o ile tramwaj rano nie wypadnie (notoryczne na linii nr 5 z rana) i o ile autobus na pierwszym przystanku na Słowaka się nie spóźni jak zwykle o 10 min -nagminne. Sorry, nic mnie nie przekona do korzystania z komunikacji.
- 1 1
-
2021-11-19 11:34
(7)
ha ha podam Ci synek mój przykład, mieszkam w Gdańsku, pracuję w Gdyni Dąbrowie, do pracy na 7 rano jadę 25-30 minut samochodem, AK-->Obwodnica--> Chwaszczyńska, 2x w życiu pojechałem zbiorkomem raz tramwaj-->Oliwa-->autobus-->Chwaszczyno--> Gdynia, drugi raz SKM-->Oliwa itd, w obu przypadkach wychodziłem do pracy o 5 rano i byłem za 5 siódma w pracy :), 1h55min wersus 25-30 min, powrót bywa różnie, zależy od sytuacji na obwodnicy
- 17 7
-
2021-11-19 19:29
To sobie jeźdź, nikt ci nie broni. (2)
Tylko auto zostawiaj na parkingu, nie na chodniku.
- 5 1
-
2021-11-19 23:47
Na którym parkingu? (1)
Tym który chcecie likwidować, bo wam zieleni brakuje?
- 0 3
-
2021-11-20 08:10
to są chodniki nie parkingi
kup sobie miejsce i przestań płakać
- 3 0
-
2021-11-19 15:46
Przykład nieadekwatny do wpisu powyżej. Powtórzmy: "Obiektywnie w Gdańsku nie istnieje...".
Jak ktoś mieszka w innym mieście i jeździ poza miasto do pracy to musi się liczyć z wydłużonym dojazdem.- 8 1
-
2021-11-19 11:58
to po kiego grtzyba taką robotę wybierasz (2)
zmień, masz rynek pracownika
- 9 14
-
2021-11-19 19:25
Bo dobrze płacą!
- 2 0
-
2021-11-19 15:35
Po co zmieniać jak mu praca pasuje i autem jedzie 30 minut
- 8 1
-
2021-11-19 10:28
Nie istnieje? To spróbuj dojechać z Łostowic na Osową komunikacją miejską. Albo z Sobieszewa na Żabianke. (8)
20 minut autem kontra 1,5 godziny autobusami.
- 25 9
-
2021-11-20 17:59
Nie pisz bzdur o 20 minutach Sobieszewo -
Żabianka.
- 0 0
-
2021-11-19 15:43
sprawdzone (3)
przejazd na tracie Łostowice / Świętokrzyska do Osowa PKP
Odjazd 7:26 i 7:29
Linie 162 i 283 lub 164 i REG
Czas podróży w obu przypadkach 56 i 53 minuty
Ta sama trasa samochodem o tej samej porze:
27 min lub 34 min
Różnica wynosi zaledwie 19 lub 22 minuty na korzyść samochodu.
czekam na dalsze wyzwania ;)- 7 6
-
2021-11-20 08:09
na spacerowej bedzie buspas
- 1 0
-
2021-11-19 19:24
(1)
Gdańsk Porębskiego - Gdynia Waszyngtona. Powodzenia. Dobrze,że przez pandemię jest praca zdalna
- 0 2
-
2021-11-19 21:44
Ale pytanie dotyczyło Gdańska. Jak mieszkasz poza miastem to tracisz czas na dojazdy. Trudno.
- 2 0
-
2021-11-19 11:08
I już widzę te twoje 10 minut (w drugim poście już wydłużone)
Samochodem na tych odcinkach w godzinach szczytu ;)
- 10 4
-
2021-11-19 10:55
A z Marsa na Jowisza? (1)
Pokazujesz jakieś ekstremalne przypadkiem które dotyczą ułamka promila mieszkańców.
- 13 27
-
2021-11-19 11:35
ułamka promila? to weź prosty przykład Ujeścisko-Oliwa
- 21 3
-
2021-11-19 10:17
(3)
Dolicz dojście na przystanek, czekanie na tramwaj, czekanie na przesiadkę i dojście z przystanku, a spokojnie wyjdzie ci takie zestawienie
- 26 11
-
2021-11-19 15:31
(2)
Dolicz dojście na parking, odśnieżenie, szukanie miejsca do parkowania, dojście z parkingu do celu.
- 7 8
-
2021-11-19 19:06
(1)
Ja parkuje w hali garażowej więc odpadają twoje zimowe majaki. Mrozy w Polsce to jakieś 3-4 miesiące a dalej mamy gimbazo pogodna aurę.
- 4 4
-
2021-11-20 08:09
no to problem z głowy jak masz swój parking
więc nie ma co płakac za zastawianiem chodników
- 2 2
-
2021-11-19 08:41
(2)
Przecież mądre głowy twierdzą że w komunikacji miejskiej nie można niczym się zarazić więc dziarsko wsiadaj do autobusu i niczym się nie przejmuj. Ale w lesie i parku możesz już się zarazić więc tam raczej się nie wybieraj.
- 16 10
-
2021-11-19 12:56
Twój wybór (1)
Możesz jechać autem, ale parkuj je legalnie i tam gdzie jest miejsce.
- 10 4
-
2021-11-19 16:18
twój wybór - możesz jeździć rowerem ale nie pchaj go do komunikacji miejskiej ani nie korzystaj z chodnika. Masz ścieżki rowerowe
- 12 3
-
2021-11-19 08:00
Myślę, że sprawa jest też po prostu... prosta (15)
Chodnik - 1,5 metra dla pieszych. Kropka. Nic się tu zmieniło w przepisach od lat.
Tylko samochodów przybywa i metodą podgrzewanej w wodzie żaby nastało przyzwolenie na parkowanie a chodnikach. A teraz wracamy do normalności.
Tak, jak pieszy ma mieć 1,5 metra chodnika, tak auta mają pasy o określonej szerokości. Proste.- 65 11
-
2021-11-20 08:07
w przepisach jest 1,5 metra ale w wyjątkowych sytuacjach
chodnik to chodnik
- 2 0
-
2021-11-19 17:32
Co do zasady to chodnik powinien mieć minimum 2m. Ale przepisy dopuszczają postoj na chodniku określonych pojazdów ale należy wtedy zostawić 1.5 m wolnego.
- 3 1
-
2021-11-19 15:30
Teraz w Gdańsku stawiają słupki nawet w miejscach gdzie po zaparkowaniu auta pieszym zostaje więcej niż 1,5 metra (4)
Słupkomania to w Gdańsku już epidemia.
- 8 9
-
2021-11-19 15:56
bo 1,5 metra to minimum (3)
- 10 2
-
2021-11-19 17:36
Aż taki gruby jesteś? (2)
To łatwiej cię przeskoczyć niż obejść.
- 2 7
-
2021-11-19 17:56
aż taki leniwy jesteś żeby przejść się z parkingu? (1)
- 6 4
-
2021-11-19 19:03
Którego parkingu? Może z parkingu o jakieś 5 km dalej!!!
- 2 3
-
2021-11-19 09:48
PO zaczęło. Walkę z mieszkańcami (3)
- 11 30
-
2021-11-19 15:14
Jaka PO? (2)
PO była za czasów Sp. Macieja Płażyńskiego. Aktualnie jest kryptobolszewia.
- 3 5
-
2021-11-19 15:19
Mówisz o kaczafim i jego reżimowych kolegach (1)
- 5 5
-
2021-11-19 15:32
W Gdańsku rozdają karty ludzie sopockiego Kaczafiego
Tak jest od ponad dwudziestu lat. A rządzą wyjątkowo nieudolnie
- 2 2
-
2021-11-19 08:39
(3)
Fajnie. Tylko, że u nas przy ulicy chodnik ma 1 metr szerokości.
- 10 21
-
2021-11-19 09:04
Więc nie można na nim parkować wcale (1)
- 38 2
-
2021-11-19 09:23
no to słupki należy przestawić tak żeby 1.5m było
- 15 2
-
2021-11-19 08:43
to jeszcze auto na nim zaparkuj
problem się rozwiążę
- 35 11
-
2021-11-19 07:25
Opinia wyróżniona
Znaleźli sposób na słupki (22)
Po prostu teraz kierowcy parkują wzdłuż ulicy, bo na chodnik przeciez nie mogą wjechać. W efekcie tego Zakopiańska jest w praktyce jednokierunkowa od Bema w kierunku Jasienia, mniej więcej do skrzyżowania z Wieniawskiego (mimo przywrócenia ruchu dwukierunkowego), ponieważ Ci chcący jechać w kierunku Bema nie mają miejsca na jazdę i tak tam sobie stoją i czekają, zwłaszcza w godzinach szczytu. Mówię tu o tym skończonym już odcinku (kierunek Jasień, do wysokości szkoły Sokrates).
- 79 11
-
2021-11-19 21:50
Jeśli parkowanie nie jest zabronione, to w czym problem?
- 0 0
-
2021-11-19 20:28
W tym miejscu to akurat nieprawda
Od strony Wieniawskiego słupki wzdłuż Zakopiańskiej są odsunięte i umożliwiają parkowanie na fragmencie chodnika. Póki co krawężnik jest jednak zbyt wysoki aby kierowcy z tych miejsc korzystali. Nie ma ostatniej warstwy nawierzchni jezdni
- 0 0
-
2021-11-19 15:26
No i prawidłowo
Niech zastawiają miejsce innym samochodom, a nie pieszym którzy w rezultacie są zmuszeni do chodzenia jezdnią. Jednokierunkowa to bardzo dobry pomysł. A jak chcecie wyrzucić tranzyt omijający korek na Kartuskiej, to zróbcie jednokierunkową w dół.
- 3 2
-
2021-11-19 10:11
I powinna być jednokierunkowa
- 11 1
-
2021-11-19 09:33
Jednokierunkowa to dobre rozwiązanie tego problemu ! (10)
W końcu piesi odzyskają chodniki, a samochodom to nie przeszkadza jak sobie pojadą naokoło.
- 29 3
-
2021-11-19 09:49
jednokierunkowe urzędnicy boją sie robić, bo im spadnie poparcie (9)
bo przecież ktoś będzie musiał nadrabiać samochodem, a paliwo drogie. Zlecają więc zrobienie ankiety Radzie Dzielnicy, no i z ankiety zawsze wyjdzie, że ludzie nie chcą. Więc porażka, bo to nie są sprawy pod referendum, tylko powinna być decyzja administracyjna wynikająca z dobrych praktyk i wiedzy. A w samej Radzie Dzielnicy Siedlce też raczej wygodni samochodowcy są.
- 9 6
-
2021-11-19 11:18
W Gdańsku może tak
Nawet po sąsiedzku nie. I nie było specjalnego marudzenia.
- 1 0
-
2021-11-19 10:30
Wszelkie zmiany organizacji ruchu powinny iść przez referendum dzielnicowe (7)
a gdy zmiany dotyczą dróg ruchu przyspieszonego lub rozszerzania stref płatnego parkowania, to wszystkie zmiany powinny iść przez referendum dla wszystkich mieszkańców Gdańska, bo tymi drogami jeżdżą wszyscy gdańscy kierowcy, a nie tylko lokalni mieszkańcy
- 2 10
-
2021-11-19 10:55
he, he - zdziwił byś sie jakie kongo by powstało (5)
tym sposobem nigdy by nie wprowadzono bezwzględnego pierwszeństwa dla pieszych n przejściach i z zamiarem wejścia na przejście, bo wiemy jak lobby pseudokierowców jęczało. Tymczasem mamy 40% spadek wypadków z udziałem pieszych na przejściach. Pamiętaj, że kierowca też staje się pieszym czasem, pamiętaj o swoich starszych rodzicach, pamiętaj o innych
- 8 3
-
2021-11-19 12:05
I nie powinno się tego wprowadzać, bo to szkodliwy przepis, niestety wygrało lobby motofobicznych aktywistów (4)
Dopiero zaczęła się jesień i krótsze dni, a nieśmiertelni piesi ubrani na czarno i ich nie widać, wypadków będzie coraz więcej. Łatwiej lekkiemu pieszemu się zatrzymać i zauważyć samochód (który jest duży i ma włączone światła) niż prowadzącemu ciężki samochód zauważyć w mroku pieszego ubranego na czarno.
- 5 10
-
2021-11-19 13:50
Jednak spora część społeczeństw przynależy do ludów zza Uralu, nie należy do cywilizowanej części świata. (1)
Liczy się tylko prawo silniejszego, słabszy niech ginie. Jeśli kierowca samochodu jest ślepy, to nie powinien kierować pojazdem.
- 4 3
-
2021-11-20 00:04
Na przejazdach kolejowych też tak pierniczysz?
- 0 1
-
2021-11-19 13:01
To najwyższy czas zacząć trzymać się obowiązujących od lat przepisów (1)
przed PdP zwolnić i zachować szczególną ostrożność
- 9 3
-
2021-11-19 15:26
To się tyczy też pieszych i rowerzystów
- 3 3
-
2021-11-19 10:49
To by było nawet zabawne gdyby o płatnym parkowaniu wypowiadali się wszyscy mieszkańcy Gdańska (swoją drogą dlaczego nie Żukowa albo Pruszcza?). Nigdzie nie byłoby płatnego i w efekcie nigdzie byś nie zaparkował. Ale przynajmniej darmowo czyli te no... ostatnio w modzie... godnie!
- 9 4
-
2021-11-19 09:08
(2)
uprzejmiedonosze . net
- 7 5
-
2021-11-19 09:22
(1)
Konfident, podaj nam swoje nazwisko
- 1 13
-
2021-11-19 13:06
Każdy Normalny Polak
- 4 2
-
2021-11-19 07:32
Właśnie chciałem o tym napisać. (1)
Czemu u nas nie stosuje się w takich przypadkach ulic jednokierunkowych? Tym bardziej, że w tamtym rejonie ich wyznaczenie nie byłoby problemem. Auta parkowałyby na jezdni, chodnik zostałby dla pieszych, ruch - teoretycznie - uspokoiłby się. Same plusy, no może poza nadrabianiem ze 400m żeby dojechać tam gdzie zwykle.
Czemu u nas zawsze idą najprostszą drogą, a nie pomyśli się i nie zastosuje sposobów z innych miast czy krajów, gdzie widać że działają...- 47 4
-
2021-11-19 22:20
Niby tak, ale przez takie udogodnienie może brakować miejsca na kontrapas dla rowerów. Dla samochodziarzy to nie problem przejechać dodatkowy kilometr. Ale dla pieszego czy rowerzysty to już kawałek drog.
- 0 4
-
2021-11-19 07:27
no i w końcu prawidłowo. od tego jest jezdnia (1)
- 51 6
-
2021-11-19 09:33
Zaraz pojawi się Zakaz zatrzymywania i rozwiaze
Tą Skandaliczną Sytuację.
Dziękujemy za Zgłoszenie- 7 7
Wszystkie opinie
-
2021-11-19 07:03
(17)
Zlikwidować wszystko,nie będzie niczego.Taka to polityka Jej Sympatyczności...A że nie ma gdzie parkować, oj tam oj tam to nieważne.
- 69 40
-
2021-11-19 07:14
takich wybieracie (5)
- 3 9
-
2021-11-19 07:24
(4)
Chyba Ty.Ja od razu wiedziałem że z tej kandydatury nic nie będzie. Ale jak gdańszczanie zadowoleni to okej)Znajomi mieszkający w Gdańsku już po wyprowadzce.
- 9 9
-
2021-11-19 08:43
(2)
I to jedyny sensowny kierunek - wyprowadzka. Tylko żeby jeszcze firmy też się przełamały i wyprowadziły na obrzeża to moglibyśmy w końcu to wysypisko z Szadółek przenieść do centrum.
- 4 5
-
2021-11-19 09:40
(1)
Firmy pojda za ludzmi. Ja z rodzina wyprowadzam sie jak dzieciaki wyjda z podstawowki. Mam juz dosc tych zlośliwości wladz miasta. Prace i tak mam zdalna a zona ma taki zawod, ze latwiej o prace na prowincji wiec nie trzeba bedzie w ogole zagladac do miasta.
- 4 4
-
2021-11-19 09:51
Tylko tu nie wracaj
- 4 4
-
2021-11-19 10:13
Nie bój żaby, twoje Kacperki i inne Brałny i tak nie mają szans w Trójmieście.
- 2 6
-
2021-11-19 07:26
hurra deweloperka
i potem patodeweloperka może budować co chce na czarnym dworze w kierunku na olsztyńsku , na głownym dojści z osiedli do parku Regana zablokowane wszystkie chodniki, został jeden , wąski strach isc bo smaochody szaleja
- 3 5
-
2021-11-19 08:54
Nie tak lepiej zawalic wszystkie chodniki autami i remontować je co pare lat, w taka pogode jak dxisiaj przejscie chodnikiem to slalom miedzy kałużami, ktore powstaja w dziurach po samochodach
- 7 2
-
2021-11-19 09:54
Krzysiek przestań już
medal dostałeś tor n oś go z honorem jeśli wiesz co to znaczy
- 0 1
-
2021-11-19 10:12
Miasto z gumy nie jest, a dlaczego mają budować parkingi kosztem pieszych? (6)
Też się stajesz pieszym kiedy wysiadasz ze swojego auta. I dlaczego miejsca parkingowe mają być bezpłatne, skoro nawet złotówki do budżetu miasta nie dokładasz za posiadanie auta, wszystkie akcyzy, podatki i opłaty idą do budżetu centralnego, a ten jeszcze wyciąga z samorządów zamiast do nich dokładać. Nie stać cię na parkowanie to cię nie stać na auto, miejsca parkingowego nie dostajesz na wyposażeniu samochodu. Co jeszcze pan kierowca chciałby mieć darmowe? Paliwo? Ubezpieczenie OC/AC, części zamienne? Opony zimowe?
- 4 5
-
2021-11-19 10:32
Więc piesi niech też płacą za przejście przez ten chodnik (5)
- 4 3
-
2021-11-19 11:42
Spoko, jak tylko kierowcy zaczną płacić za możliwość jazdy ulicami miasta. (4)
- 3 4
-
2021-11-19 12:24
(3)
Kierowcy właśnie płacą w podatki dużą część ceny paliwa to są właśnie opłaty za to że można jeździć a pieszy se kupi trampki na bazarku i dalej śmiga za darmo
- 4 3
-
2021-11-19 12:59
Tylko podatki z paliwa ida na drogi krajowe, wojewódzkie itp. o drogi lokalne musza dbać samorządy.
- 1 4
-
2021-11-19 18:11
(1)
to nie pokrywa nawet 10% kosztów.
- 1 2
-
2021-11-20 00:09
Jak lwia część opłat paliwowych i podatku drogowego
idzie na inne cele, jak pompowanie kasy w trupa kolei, to nie ma się co dziwić.
- 0 0
-
2021-11-19 21:46
Nie można też likwidować chodników na rzecz aut. Nie można rezygnować z zieleni na rzecz aut.
- 0 2
-
2021-11-19 07:05
Nareszcie będzie można chodzić po chodnikach (9)
Mieszkańcy Siedlec z księżyca spadli? Nie wiedzą do czego służy chodnik? Widać że już tak się przyzwyczaili do chorego stanu zastawiania chodników, że wydaje im się to normą. Im nic się nie zabiera. To kierowcy zabrali pieszym przestrzeń i teraz miasto ją odzyskuje.
- 101 70
-
2021-11-19 08:29
Kierowcy to też mieszkańcy, i miasto zabiera im miejsca parkingowe (3)
Jeśli nikt się nie skarżył że chodniki są za wąskie to po co psuć coś, co działało?
- 12 27
-
2021-11-19 08:55
(1)
Chodnik służy do chodzenia, a nie parkowania na nim auta. Stac cie na samochód, a na miejsce parkingowe już nie?
- 23 9
-
2021-11-19 17:20
Pokaz mi gdzie na siedlcach jest parking płatny?
- 3 2
-
2021-11-19 09:12
Ja się poskarżyłem do urzędników i dlatego jest przebudowa.
- 14 6
-
2021-11-19 08:44
A czy odzyskają furę z węglem?
- 0 5
-
2021-11-19 09:33
Kierofczykom wszystko się (1)
pokickało i nie wiedzą co jest dla kogo. ! Chodnik jest dla pieszych dla was jest jezdnia. Chcesz zaparkować, a to sobie zaparkuj nawet w poprzek jezdni, wisi mi to kalafiorem, byle by tylko potem twoi koledzy nie jeździli po chodniku, jak zwykli to często robić. Kupując samochód, nie kupowałeś prawa do miejsc parkingowych wiec włacz myslenie albo sprzedaj blachosmroda.
- 15 12
-
2021-11-20 00:11
Spoko, mogę sobie zaparkowac w poprzek jezdni,
tylko niech się później ten twój kalafior nie prostuje, jak ci autobusik nie dojedzie na przystanek.
- 0 2
-
2021-11-19 09:55
Jeśli się coś remontuje to należy myśleć o pieszych i właścicilach aut, a nie wyrzucać pieniądze na widzimisie urzędnika,który w tym rejonie nie mieszka.
- 8 8
-
2021-11-19 16:40
Wzdłuż Zakopiańskiej od Żabki do Tarasów chodziłam z wózkiem i nigdy nie było zastawionego chodnika z prostego powodu: chodnik jest tam bardzo szeroki. Bzdura jakas z tymi słupkami. Ograniczyli parkowanie w miejscu gdzie nikomu te samochody nie przeszkadzaly. Tak to jest jak plany zagospodarowania miejskiego tworzy się na papierze patrząc na mapę a nie na to jak ulice wygladaja w rzeczywistości.
- 8 2
-
2021-11-19 07:07
Chodnik to nie są miejsca parkingowe (9)
Niech mieszkańcy zrobią sobie parkingi na podwórkach. Na miejskim chodniku mam prawo bez przeszkód przejść z wózkiem z dzieckiem, a nie notorycznie być zmuszanym do chodzenia po jezdni, bo chodnik zajęty przez samochody.
Mam nadzieję, że w końcu będzie odgórny przepis zakazujący parkowania na chodniku bez żadnych wyjątków.- 111 72
-
2021-11-19 07:28
zkaz parkowania wszędzie
taki zakaz najlepszy , zakz parkowania i zakaz posiadania aut, auta tylko dla najbogatszych , biedota ma schylic łeb i pieszkom
- 6 15
-
2021-11-19 08:01
masz prawo
z wiekiem bedziesz zadac innych praw
- 5 3
-
2021-11-19 09:43
(6)
No tak... znowu mamuska z wózkiem ma problem, cały świat ma sie usunąć z jej drogi bo ona jest najważniejsza...
- 3 17
-
2021-11-19 09:49
Nie mamuska dzbanie tylko tatuś. (2)
I dobrze że nie masz gdzie parkować bo jesteś cham i egoista.
- 12 3
-
2021-11-20 08:54
Panicz tatuś z kaszojadem w wózku (1)
ma problem zeby się zmieścić z wózkiem na 1.5 metrowym chodniku? Pewnie na co dzień jeździsz rowerem?
- 0 1
-
2021-11-20 19:05
Patol kierofczyk dał głos
- 0 0
-
2021-11-19 11:19
Do 1,5 metra szerokości chodnika tak (2)
- 3 0
-
2021-11-19 11:54
1,5m to i tak minimum (1)
w dwójkę już wcale nie idzie się wygodnie jeśli obok jest ściana lub samochody z wystającymi lusterkami.
- 2 3
-
2021-11-19 15:24
No popatrz, a w drzwiach 90 cm musi ci wystarczyć i jakoś nie narzekasz
- 1 4
-
2021-11-19 07:07
(15)
Posiadanie auta to nie obowiązek! Nie masz gdzie trzymać swojego samochodu to go nie miej. Z podobnej przyczyny nie mam fortepianu.
- 89 83
-
2021-11-19 07:35
(2)
Samochód a fortepian. Porównanie godne boomera.
- 17 25
-
2021-11-19 07:52
Dlaczego, jedno i drugie nie jest własnością miasta... jedno i drugie raczej nie mieści się do mieszkanka...
- 15 6
-
2021-11-19 08:20
Dlaczego?
Wszsytko jedno czy to fortepian, stół do pongponga, bilarda, basen, auto Jak nie mieści się na twoim terenie to nie stawiasz na wspólnym. Proste.
- 19 6
-
2021-11-19 07:37
A nie dlatego, że nie umiesz grać? Hehe (1)
- 12 6
-
2021-11-19 07:50
jakbyś ty umiał jeździć ;)
- 8 6
-
2021-11-19 07:53
Przy braku komunikacji miejskiej bo w Gdańsku to coś to profanacja (1)
Nie dziw się, że mieszkańcy jeżdżą samochodem, nikt nie ma ochoty codziennie zwiedzać Gdańska komunikacją miejską... Podać przykłady linii turystycznych? Proszę bardzo 106, 111 (Dolne Miasto), 115 (UCK), 118 (Wilanowska), 120 (nowa trasa mega zakorkowana...), 127 (Kościuszki), 158 (Żaglowa). To tylko kilka przykładów, gdzie dana linia jest zbędna. Przez UCK powinien jeździć dodatkowy autobus na trasie Morena - Wrzeszcz, a nie główna linia 115 co tylko stoi w korku, zajazdy 158 pod AmberEXPO służą nikomu. Jazda 118 przez Wilanowską zamiast bezpośrednio na Ujeścisko to kolejny dramat...
- 5 11
-
2021-11-19 08:26
Wiekszosc wymienonych patolgii odbywa sie na wniosek mieszkańców
115 - krzyki i płacze pacjentów
127 - krzyk i płacz rady dzielnicy ze wapno dojeżdża nim z Legionów do przychodni Morena
Itd itp- 3 4
-
2021-11-19 08:13
Podobnie jak jazda komunikacja miejska za darmo
- 3 4
-
2021-11-19 10:27
Ja fortepian powiesiłem na ścianie nośnej, bo jest ciężki.
- 1 1
-
2021-11-19 11:41
Wyprowadzisz sie od mamy to sobie kupisz.
- 2 4
-
2021-11-19 13:14
(1)
Dzieci też nie trzeba mieć. Zlikwidować szkoły i przedszkola!
- 2 3
-
2021-11-19 16:34
Jak widać po twoim przykładzie mózgu też nie trzeba mieć
- 2 1
-
2021-11-19 13:40
ze wsi
To trzeba wrócić do stronn rodzinnych na wieś...
- 0 2
-
2021-11-19 15:29
Analogicznie
Nie masz pieniedzy na leczenie to umieraj ;)
- 0 2
-
2021-11-20 04:41
...
Nie masz gdzie mieszkać to nie miej mieszkania ..ot co
- 1 0
-
2021-11-19 07:10
(7)
Poproszę o artykuł z informacją nt dziwnej inwestycji drogowej prowadzonej na ul. Kartuskiej na wysokości zjazdu na parking węzła przesiadkowego. Jak widać buduje się tam wysepkę na środku jezdni, czemu ona ma służyć? spowolnieniu ruchu który i tak tam stoi? czy może usprawnienie wyjazdu z parkingu który tak zaprojektowano by nie można było z niego wyjechać?
- 53 23
-
2021-11-19 07:14
Podatnik zawsze płaci za błędy urzędników.
A ci drudzy zadowoleni i dają sobie za to nagrody.
- 10 6
-
2021-11-19 07:20
Raczej po to, żeby jaśnie Państwo z tej nowej inwestycji mieszkaniowej przy pętli mieli dogodny wyjazd.
- 11 4
-
2021-11-19 07:34
Domesta chcę to ma (1)
- 14 4
-
2021-11-20 08:45
A znasz jakiegoś dewelopera w Gdańsku,
który nie dostał tego co chciał? Nawet biurowiec da się wybudować tam, gdzie był zaplanowany parking (obc).
- 0 0
-
2021-11-19 08:31
może jakieś jazdy doszkalające skoro nie potrafisz wyjechać z tego parkingu?
myślałeś o tym?
- 4 3
-
2021-11-19 10:34
Dojazd do osiedla dla developera
- 4 1
-
2021-11-19 10:46
to kolejny przejaw geniuszu miejskich planistów
kolejne ich wiekopomne dzieło po modernizacji Hallera i Miszewskiego
- 4 1
-
2021-11-19 07:11
(3)
Krótko mówiąc sprzedaj auto i do pracy swoim rowerem,hulajnogą albo najlepiej siedź w domu.JAkby nie można zbudować kilkunastu piętrowych parkingów,względnie podziemnych.
- 28 35
-
2021-11-19 08:57
(1)
Bardzo prosze, budujecie, ale niech finansują je tylko Ci ktorzy beda w nich parkowac
- 9 5
-
2021-11-19 11:56
ok, autobusy niech finansują tylko ci którzy będą nimi jeździć, będzie sprawiedliwie.
- 3 0
-
2021-11-19 08:58
Człowieku, ty po pierwsze nie wiesz chyba ile to kosztuje
A po drugie to z piętrowych parkingow korzystałeś tylko w galerii bałtyckiej. Najwyższe piętra wielopoziomowcow zawsze stoją puste bo wjazd na nie wydostanie się z górnych poziomów zajmuje tyle czasu co przejście 300-400m
- 9 2
-
2021-11-19 07:11
Chodnik jak wskazuje nazwa jest do chodzenia, a nie parkownia. (8)
Wyznaczanie miejsc parkingowych na tak wąskim chodniku jest niezgodne z prawem i należy to kierowcom uświadamiać. To że tyle lat działało bezprawie i prawo silniejszego nie znaczy że tak będzie zawsze.
- 78 32
-
2021-11-19 09:13
To znaczy, że trzeba chodnik po jednej stronie zlikwidować i zrobić tam parking. Proste. (6)
- 3 13
-
2021-11-19 09:21
A może tak zlikwidować jeden pas i zrobić jednokierunkową (4)
Dlaczego piesi mają tracić przestrzeń na rzecz samochodów.
I nie jest to analogiczna sytuacja jak w artykule. Ponieważ w opisanej powyżej sytuacji chodniki odzyskuje się dla pieszych po tym jak kierowcy je zawłaszczyli na miejsca do parkowani pojazdów.- 10 3
-
2021-11-19 12:53
(3)
Mieszkasz tam? Ten drugi chodnik w ogóle nie jest potrzebny.
- 1 3
-
2021-11-19 13:07
Może tobie, mi jest. (2)
Mi nie są potrzebne tam miejsca parkingowe i powinno się je zlikwidować
- 1 2
-
2021-11-19 19:39
(1)
Od zawsze tam były miejsca parkingowe a nigdy nie było chodnika
- 1 2
-
2021-11-19 23:07
Nigdy nie było i nie kłam
- 0 1
-
2021-11-19 19:38
Jak zlikwidować ? Skoro nigdy go tam nie było !!! Po jakiego dwa chodniki z jednej i drugiej strony ?
- 1 1
-
2021-11-19 12:52
Od razu widać, że wypowiadający się nie mieszkają na Siedlcach. Obecnie robi się chodnik z dwóch stron jezdni mimo, że z tej drugiej strony nikt nie korzysta (jest tam skarpa). Poza tym wystarczyłoby inaczej zorganizować parkowanie (np. skośne) i wszyscy byliby zadowoleni.
jeżeli miasto aż tak ogranicza ilość miejsc parkingowych to powinni wprowadzić abonamenty parkingowe dla mieszkańców!!!! A wynajmujący niech sobie jeżdżą komunikacją.- 0 2
-
2021-11-19 07:11
(31)
Dlaczego my wszyscy - podatnicy - mamy zapewniać miejsca postojowe mieszkańcom Siedlec? Od kiedy obowiązek zapewnienia miejsca postojowego jest obowiązkiem miasta? Dlaczego miasto ma budować parking dla mieszkańców Siedlec? Proponuję, żeby mieszkańcy Siedlec złożyli się, wykupili sobie teren pod parking, zbudowali parking i wtedy będą mieli gdzie parkować SWOJE auta
- 93 133
-
2021-11-19 07:38
(2)
Skoro miasto chce się rozwijać to powinno działać żeby nikogo nie dyskryminowac. Auto to narzędzie pracy w tych czasach a nie ozdoba.
- 25 22
-
2021-11-19 09:42
A moze tak dosyc
z nadużywaniem słowa dyskryminacja czy też segregacja, ostatnio modna, sanitarna ! Dochodzimy do paradoksalnej sytuacji, gdy wszystko co nie jest po naszej mysli jest segregacja,dyskryminacją i , co jest też zbyt bezsensownie uzywane,.....obrazaniem uczuć religijnych
- 9 2
-
2021-11-19 09:50
Dlatego czas skończyć z dyskryminacją pieszych.
Chodniki do chodzenia, a nie parkowania.
- 9 1
-
2021-11-19 07:42
Ja w pełni rozumiem niezadowolenie
Ale na tym z definicji polegają podatki: ludzie pracujący skłądają się na wiele rzeczy, które ich bezpośrednio nie dotyczą, jak np ludzie bezdzietni na szkoły i przedszkola itp. Teraz jeżeli każde osiedle (albo co gorsza blok) będzie prywatnie i samodzielnie wymyślać od nowa koło pt "gdzie postawić samochód" to dopiero byłby sajgon. Przestrzeń miejska (i nie tylko) powinna być zaplanowana w trochę szerszym ujęciu niż pojedyńczego bloku czy osiedla bo potem tworzą się takie potworki jak np. urbanistyka łanowa, której konsekwencje będą odczuwalne dożywotnio.
- 17 8
-
2021-11-19 07:51
Zdajesz sobie sprawę, że 80% podatników wtym mieście ma samochód (5)
i rozumie problem mieszkańców Siedlec?
Poza niewielkimi obszarami zabudowy w wyjątkowych miejscach (np. Główne Miasto) musimy również myśleć o tym, że mieszkańcy mają samochody i nie jest to ich fanaberia tylko sprzęt, przydatny we współczesnym życiu. Oczywiście, nie może być tak, że nie ma miejsca dla pieszych, ale starajmy się znajdować rozwiązania kompromisowe.- 23 15
-
2021-11-19 08:06
No i to jest właśnie rozwiązanie kompromisowe: chodniki nie dla samochodów. Przed długi czas była wolna amerykanka i nie miało to wiele wspólnego z kompromisem.
- 14 10
-
2021-11-19 08:27
Zdajesz sobie sprawę, że 99,99% podatników w tym mieście ma nogi? (3)
- 14 6
-
2021-11-19 08:32
(1)
liczba nóg nie koreluje z liczbą mózgów
- 6 5
-
2021-11-19 09:19
U ciebie potwierdzone
- 5 4
-
2021-11-19 08:34
A dlaczego mam płacić na chodniki na Długiej i plaże na Jaskółczej skoro tam nie mieszkam i nie chodzę?
- 5 6
-
2021-11-19 07:51
Płacę a bym nie chciała (2)
Z miejskich pieniędzy=moich podatków miasto płaci w schronisku gdańskim wg cennika miejskiego ponad 600 zł i na jednego kota ponad 300 zł miesięcznie (nie wspominam tu o co rocznych zbiórkach w szkołach na karmę... dla tych zwierząt+wolontariat) i szczerze mówiąc dla mnie trzymanie kotów w klatkach jest dręczeniem kotów- tak więc mi się też nie podoba, że miesięcznie więcej wydaje się na "zwierzęta", niż na gdańskie jedno dziecko 500 zł. Dziecko zapewne pójdzie do pracy, będzie płaciło podatki, może wynajdzie jakiś lek na raka, nowe technologie, wynalazki, napisze książki a kot po kilku latach zdechnie-ja cenię trafione inwestycje miejskie
- 12 12
-
2021-11-19 07:55
Dzieci
Zawsze się można zabezpieczyć.
- 7 1
-
2021-11-19 07:59
pomoc kotom jest wielce medialna
pomoc ludziom jest o wiele trudniejsza i na fejsie/instagramie trzeba by czytac wiecej linijek tekstu a to juz jest obecnie trudne
- 3 5
-
2021-11-19 07:56
oni mieli miejsce do parkowania (2)
za pieniadze podatnikow im to miejsce odebrano
- 11 6
-
2021-11-19 07:59
Chodnik to nie miejsca parkingowe (1)
- 11 10
-
2021-11-19 08:33
zacznij pić w domu, a nie na ławeczce
- 6 3
-
2021-11-19 08:12
(3)
A czemu ja mam płacić za darmowe przejazdy emerytów i uczniów?
- 8 4
-
2021-11-19 08:18
Bo emeryci kiedyś płacili za twoja szkołę (2)
A uczniowie kiedyś będą płacić na twoją emeryturę.
- 4 8
-
2021-11-19 08:34
zrzutka na eutanazję raczej
- 2 4
-
2021-11-19 09:33
Czyli sam sobie dałeś odpowiedź dlaczego podatnicy mają płacić za miejsca parkingowe dla mieszkańców Siedlec.
- 2 2
-
2021-11-19 08:19
(1)
Dlaczego kierowcy mają dokładać się do komunikacji miejskiej i w całości płacić za bezsensowne przejścia naziemne obok tuneli i ekrany na przystankach po 100 tysięcy złotych za ekran, jak z żadnej z tych 3 rzeczy nie korzystają? Przejścia nie dość że z ich pieniędzy, to jeszcze właśnie im utrudniają życie.
- 5 9
-
2021-11-19 20:38
poczytaj podręczniki podstaw ekonomii
dowiesz się co oznaczają "korzyści zewnętrzne", które generuje komunikacja publiczna i "koszty zewnętrzne" które generują przejazdy samochodem, do których wszyscy dopłacają. Nie pisz, że z przejścia naziemnego nie będziesz korzystał bo zacznę podejrzewać, że chciałbyś samochodem wjechać do swojej łazienki lub ubikacji. To naprawdę na zdrowie ci nie wyjdzie.
- 0 1
-
2021-11-19 08:21
Nikt nie każe budować parkingu, tylko nie likwidować istniejących miejsc. W tekście jest również napisane, że jednym z pomysłów jest żeby ruch na zakopiańskiej był tylko w jedną stronę, wtedy na drugim pasie można by parkować.
- 7 4
-
2021-11-19 08:22
Dlaczego my zmotoryzowani podatnicy
Niekorzystający z chodników mamy zapewnić chodniki wszystkim mieszkańcom?
- 5 14
-
2021-11-19 08:27
To nie dotyczy tylko mieszkańców
Każdy mógł tam zaparkować, było dużo miejsc do parkowania
- 1 5
-
2021-11-19 08:32
(1)
Pomyśl i zastanów się, z czyjej kasy masz rentę alkoholową?
- 3 1
-
2021-11-19 09:51
Z tej samej co twoi rodzice.
- 0 2
-
2021-11-19 08:36
kto MY? wyznawczy MY narodu OTUA? stadko pijaczków, którym samochody źle korespondują z ujemnym IQ?
- 3 2
-
2021-11-19 12:54
Bo podatki płacą wszyscy (również mieszkańcy Siedlec) i tak to jest, że się zrzucamy na wszystkich (na pielęgnację parku w Oliwie, na ulice we Wrzeszczu i na chodniki na Chełmie).
- 0 1
-
2021-11-19 19:47
Chociażby dlatego, że mieszkańcy Siedlec też płacą podatki, które idą na pokrycie potrzeb mieszkańców nie tylko ich dzielnicy, ale także innych, znajdujących się w Gdańsku. Wszyscy płacimy podatki, z których wydatkowane są różne cele, nawet takie, których nie popieramy. Mieszkam na Siedlcach, nie mam samochodu i coś mnie trafia, jak nie mogę przejść chodnikiem, bo ktoś tak zaparkował, że niemal cały chodnik jest zastawiony. Niemniej jednak, jak ktoś zauważył, ilość miejsc parkingowych jest znikoma. A gdzieś parkować te samochody muszą. Zakopiańska i Skarpowa powinny zostać zamienione na ulice ednokierunkowe z jedną stroną przeznaczoną na miejsca parkingowe. Zapewne nie rozwiązałoby to całkowicie problemu, ale zdecydowanie ułatwiłoby życie, zarówno pieszym, jak i kierowcom.
- 0 1
-
2021-11-20 10:17
P. K.
Najpierw pomysł zanim coś napiszesz. To nie boli zapewniam
- 0 0
-
2021-11-19 07:12
(1)
Mam nadzieję, że miasto nie zgodzi się na przeznaczenie w całości dla cieknących olejem gratów nowiutkiego chodnika. To by było kuriozum. Bloki mają podwórka, niech tam parkują.
- 57 38
-
2021-11-19 09:05
A byłeś kiedyś na Zakopiańskiej, szczerze wątpię. Ale co wiedział powiedział i zabłysnął.
- 5 7
-
2021-11-19 07:14
Wszystkie ulice w centrum (12)
Powinny być zamienione w deptak. W Śródmieściu samochód jest zbędny. Można jeździć rowerem lub chodzić. Dostawy mogą być realizowane przez rowery cargo.
Taką mam koncepcję.- 33 65
-
2021-11-19 07:52
(4)
I dlatego twoi starsi niedołężni rodzice pojadą np do lekarza hulajnogą dzbanie
- 17 10
-
2021-11-19 08:04
W rowerze cargo (1)
rodzic powiezie rodzica na przyczepce. Czego nie rozumiesz?
- 11 3
-
2021-11-19 08:33
Przeziębionego w deszczu
- 2 4
-
2021-11-19 08:39
Nie mam rodziców.
Jestem klonem, pustaku.
- 3 4
-
2021-11-19 12:03
mogą taksą szklanko :D
a gdzie w ścisłym centrum masz przychodnię? Wałowa może?
- 3 3
-
2021-11-19 08:48
No ona słuszna jest ta koncepcja. Tylko po co tam chodzić jak tam nic nie ma.
- 1 4
-
2021-11-19 09:19
No i masz Długą zamienioną w deptak, i rowerzystów którzy mogą tam jeżdzić, bo są ponad prawem i ich deptak nie dotyczy (1)
- 5 4
-
2021-11-19 22:10
Stosują się do znaków, które to zezwalają jazdy tam.
- 1 1
-
2021-11-19 10:32
Rowery cargo są dobre dla małych paczek (3)
W jaki sposób dostarczyć palety z towarem do żabek, duży sprzęt agd i rtv do mieszkań? Pomyślałes o tym?
- 5 2
-
2021-11-19 11:40
Pomyślałem. (1)
Rower cargo z dwoma albo z czterema miejscami dla pedałujących plus naczepa siodłowa na jedną lub dwie palety.
- 0 5
-
2021-11-19 12:13
xD
Już teraz brakuje kierowców ciężarówek (jeden kierowca = jedna ciężarówka = pełno towaru) a ty chcesz żeby czworo ludzi dostarczało jedną paletę? W sumie to jestem "za". Koszty pracy od razu by wzrosły, sklepy zbankrutowały, i władze może wróciłyby po rozum do głowy, że te samochody jednak są potrzebne, i wreszcie przestałyby słuchać krzyku aktywistów w ciasnych gaciach.
- 2 1
-
2021-11-19 20:40
rowery cargo wspomagane elektrycznie
mogą przewieźć każdy ładunek o wadze do 800 kg
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.