- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (196 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Nadzór budowlany każe otworzyć chodnik do PKM, spółdzielnia będzie się odwoływać
Przejście przez chodnik do stacji PKM Jasień ma zostać otwarte do końca stycznia 2022 r. - tak wynika z decyzji Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Gdańsku. Przedstawiciele Spółdzielni Mieszkaniowej "Błękitna Fala", do której należy działka i przecinający ją "zamknięty" deptak, zapowiadają, że od decyzji będą się odwoływać.
Przez długi czas był to teren ogólnodostępny. Korzystali z niego mieszkańcy Jasienia i Moreny. Kilka miesięcy temu na chodniku stanął jednak metalowy płot z zamkniętą furtką.
Stało się tak ponieważ - jak tłumaczą przedstawiciele spółdzielni - okolica była notorycznie zaśmiecana. Do tego stopnia, że trasę w końcu zamknięto - za utrzymanie działki odpowiadała bowiem SM.
16 września przedstawiciele spółdzielni siedli do rozmów m.in. z wiceprezydentem Gdańska, Alanem Aleksandrowiczem. Na stole pojawiły się trzy rozwiązania: przekazanie działki do puli terenów miejskich za darmo, oddanie jej w dzierżawę albo wykup działki przez miasto.
W sprawie wypowiedział się także nadzór budowlany. Decyzja - dla spółdzielni - jest negatywna:
- Decyzja Inspektora Nadzoru Budowlanego jest od nas niezależna, to administracja rządowa. Cały czas rozmawiamy ze spółdzielnią Błękitna Fala. Zaproponowaliśmy spółdzielcom kilka rozwiązań i liczymy na to, że ostatecznie przejście to już niedługo będzie udostępnione - podkreśla Daniel Stenzel, rzecznik prezydent Gdańska.
Inaczej widzi to spółdzielnia.
- Miasto nie przystąpiło do dalszych rozmów po pierwszym spotkaniu. Mimo obietnicy, że zostaną złożone dodatkowe, alternatywne rozwiązania, poza jednym spotkaniem z połowy września, nie było już kolejnych - mówi Romuald Kuczyński, prezes zarządu SM "Błękitna Fala".
Jak zaznacza, nawet gdyby Gdańsk chciał złożyć ofertę wykupu działki z chodnikiem i infrastrukturą, urzędnicy powinni zadeklarować, kiedy i na jakich zasadach do takiej transakcji miałoby dojść.
- Tymczasem nikt z nami już nie rozmawiał - twierdzi Kuczyński.
Prezes zarządu SM zapowiada, że od decyzji zobowiązującej do otwarcia bramy będzie odwołanie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
Podkreśla także, że dopóki nie będzie porozumienia z miastem, przejście nie zostanie otwarte.
Opinie (344) 5 zablokowanych
-
2021-10-29 09:01
Opinia wyróżniona
Grodzone osiedla to patologia. Powtarzam: patologia (69)
Niszczą pojęcie dobra wspólnego, promują patrzenie nie dalej niż czubek swojego nosa. Do tego dochodzi jeszcze typowo polski charakter, gdzie zrobienie na złość sąsiadowi jest wartością samą w sobie. Mieszkam na Jasieniu, ulica Damroki, zamknięcie tej furtki jest niezwykle uciążliwe, gdy chcę się dostać do PKM
- 355 133
-
2022-02-03 16:01
Jwp
Przejście dalej zamknięte
- 0 0
-
2021-11-04 17:49
są tacy co mogą więcej
i mimo ze się nie należy to jeszcze miasto z naszych podatków miałoby za to zapłacić! skandal
- 0 0
-
2021-10-31 13:28
definicja wlasnosci - Wikipedia (1)
" Własność (łac. prioprietas) najszersze, podstawowe prawo rzeczowe, pozwalające właścicielowi korzystać z rzeczy i rozporządzać nią z wyłączeniem innych osób"
- 0 0
-
2021-10-31 13:31
Oraz encyklopedia prawa mowi :
"Uprawnienia właściciela
Właściciel ma prawo do posiadania rzeczy, korzystania z rzeczy, używania rzeczy, pobierania z niej pożytków (naturalnych płody, oraz cywilnych np. czynsz najmu, dzierżawy), pobierania z rzeczy innych dochodów, zużycia i przetworzenia rzeczy, a nawet jej zniszczenia."- 1 1
-
2021-10-31 11:39
Wiesz co robia w Ameryce za wejscie na teren prywatny?? Komuna juz sie skonczyla, teren prywatny.
- 0 3
-
2021-10-30 14:32
Taka natura Polaków , płoty , szlabany i udawanie , że mieszkanie 50 m2 to apartament. Słoma z butów na 3 km.
- 2 0
-
2021-10-30 09:45
Myślenie nie boli
Zapraszamy do sprzątania takich miejsc gdzie wspaniali Polacy wyrzucają śmieci, butelki itp. później będziesz mieć pretensje że brudno... Znasz takie pojęcie "prawo własności"? Może oddasz swoje mieszkanie do użytku np.bezdomnych, bo oni potrzebują czasem gdzieś przenocować? Później sobie posprzątasz :)
- 1 1
-
2021-10-30 03:52
Nie chcę żadnego dobra wspólnego. Chcę poszanowania prawa własności.
- 1 2
-
2021-10-29 20:59
Patologia to patologia. I od takich patusow wlasnie brama ma Cie odgradzac, od pijakow, mopiar, 500 plusow. Calego marginesu spolecznego ktory zyje w mieszkaniach socjalnych, starym budownictwie i innych reliktach.
- 1 3
-
2021-10-29 20:55
Ogrodzone domy jednorodzinne to patologia, bo przecież ten teren jest prywatną własnością jak działki przy domach jednorodzinnych
- 1 4
-
2021-10-29 19:19
"Dobro wspólne". Przeczytaj tekst ze zrozumieniem. (1)
Gdyby przez twoją posesję było komuś krócej na przystanek, to powiedziałbyś nie ma sprawy.
- 6 2
-
2021-10-30 11:08
Marian
Jaką posesję? Wiesz co to posesja?
- 3 0
-
2021-10-29 19:07
Aj wy komuniści, może byście się tak zajęli swoją własnością, a nie czyjąś?
- 1 2
-
2021-10-29 17:40
(1)
gdybyś musiał notorycznie usuwać szkody tłumaczyć się z kradzieży bądź sprzątać po "gościach" to w końcu sam byś postawił ogrodzenie.
- 7 1
-
2021-11-04 18:02
stary teren poligonu oddany na własność ze służebnością !!!
głupoty, nic takiego nie miało tam miejsca
- 0 0
-
2021-10-29 17:38
(1)
Bardzo dobrze że ogrodziła SM ma ich teren to ma prawo grodzić ! Przychodzi patologia z kundlami szczają i sr*ją a spółdzielcy muszą za to płacić z własnej kieszeni !
- 9 11
-
2021-11-04 18:01
stary teren poligonu oddany na własność ze służebnością !!!
osiedle wiedziało co to za teren - a z tym śmiecenie i dewastowaniem to tylko wymowka
- 1 0
-
2021-10-29 14:17
Teraz i tak będziesz sz£a naokoło. (1)
Od Biedry do PKP ścieżka zamknięta na kilka lat - teren budowy Alfa Park.
- 1 2
-
2021-10-29 18:15
No chyba nie na kilka lat...
Podaj, skąd masz info
- 0 1
-
2021-10-29 14:14
W każdym mieście powininen być zakaz grodzenia i kropka. (1)
Grodzenie niszczy tkankę miejską.
- 18 10
-
2021-10-29 17:42
to na początek usuń płot wzdłuż PKP a następnie ten na terenie stoczni. Nie zapomnij o metalowych słupkach bo to także jest element grodzenia
- 9 6
-
2021-10-29 13:59
Robienie na zlosc sasiadowi jest typowo polskie, dlatego animowany serial "Sasiedzi" jest czechoslowacki.
- 2 5
-
2021-10-29 13:35
Prawda. Siatkowicze wszystko zasiadkują (1)
A Ty człowiecze chodź kilometrami. Nowe ładne Getta ble....
- 7 5
-
2021-10-29 14:23
To kup sobie coś bliżej jak masz z tym problem.
- 7 5
-
2021-10-29 11:58
poto sie osiedla odgradza zeby patola nie wlazila i nie dewastowala , kradla, smiecila, na lawkach pijaki lezeli.
- 9 5
-
2021-10-29 11:02
Dobro wspólne ehh (3)
Co to za zasłanianie się jakimś "dobrem wspólnym" skoro jak coś jest ogólnodostępne dla wszystkich to zaraz jest niszczone - wyeliminujcie takie komunistyczne podejście, że jak wszystkich to niczyje. Jakby ludzie starali się zostawić po sobie miejsce w takim stanie jak je zastali to już było by dobrze. Potem przychodzi zdziwienie, że jak są nowe
Co to za zasłanianie się jakimś "dobrem wspólnym" skoro jak coś jest ogólnodostępne dla wszystkich to zaraz jest niszczone - wyeliminujcie takie komunistyczne podejście, że jak wszystkich to niczyje. Jakby ludzie starali się zostawić po sobie miejsce w takim stanie jak je zastali to już było by dobrze. Potem przychodzi zdziwienie, że jak są nowe osiedla gdzie ludzie płacą ogromne pieniądze za byle mieszkanie to wola mieć ogrodzone i nie patrzeć na miejscowy element obsiadajacy ławki czy sprzątać porozrzucanych biletów i papierków
- 22 5
-
2021-11-04 18:00
nic nie było niszczone
ani nie było śmieci tylko paniska nie chcą plebsu na swoich chodnikach
- 0 0
-
2021-10-29 14:01
Patologie uzasadniasz patologia, ale najgorsze, ze Ty w tym nie widzisz problemu.
- 1 5
-
2021-10-29 12:56
Bzdury z tym niszczeniem
Jest mnóstwo osiedli niegrodzonych i co? Takie poniszczone?
- 15 6
-
2021-10-29 10:29
Niby tak
Ale weź tak sobie pomieszkaj z Polakami dookoła, no dzicz. Ja sam się nie dziwię grodzeniu.
- 16 6
-
2021-10-29 10:13
patologia
to wszyscy, którzy nie szanują cudzej własności. Nie ma się co dziwić, że ludzie chcą chronić swoje tereny, o które dbają i ich czystość. Jak zostawisz otwarte, to zaraz pełno pijaczków i innych graficiarzy
- 32 9
-
2021-10-29 10:11
Ooooooo... (3)
Pewnie gdyby buraki z Jasienia nie zaśmiecali terenu, to nie trzeba by grodzić.
- 18 10
-
2021-11-04 17:59
nigdy nie było tam śmiecone
biegałem pare razy w tygodniu tamtędy i mogę powiedzieć ze to bezpodstawny pretekst
- 0 0
-
2021-10-29 15:29
(1)
buraki to mieszkańcy tego własnie "prywatnego" osiedla , którzy wyprowadzają swoje pieski na osiedla obok ...
- 17 7
-
2021-11-04 17:58
i tu pełna zgoda
widziałem nie raz jak paniska z błękitnego nawet nie raczą posprzątać po psie
- 0 0
-
2021-10-29 09:58
(4)
no tak, śmiecenie na czyimś terenie jest robieniem sąsiadowi na złość ... dlatego pojawił się płot
- 27 5
-
2021-10-29 10:02
Akurat śmiecenie to pretekst (3)
Nie chcą żeby im chodzili obcy pod oknami, bo to wojaki.
- 28 17
-
2021-10-29 12:00
a przejdz się w USA po prywatnym osiedlu /gdzie wcale nie ma ogrodzeń/ (2)
po kwadransie będziesz miał albo ochronę albo policję na karku ... jeśli nie wytłumaczysz logicznie i spójnie swojej obecności na terenie - to zostaniesz aresztowany.
- 16 14
-
2021-11-04 17:57
stary teren poligonu oddany na własność ze służebnością !!!
więc stfu
- 0 0
-
2021-10-30 11:05
Antek
A co do tego ma USA? Nie kumam ciebie... Chciałeś się pochwalić czymś o czym wszyscy wiedzą czy co?
- 4 1
-
2021-10-29 09:55
teren należący do spółdzielni jest dobrem wspólnym? (6)
- 32 12
-
2021-10-29 12:56
Spółdzielnia, spół- dzielnia. Dobro wspólne. Widzisz jakiś związek, czy nie bardzo? (5)
- 8 17
-
2021-10-29 18:06
(2)
O matko, nie myślałem, że na tym świecie znajdą się jeszcze takie przygłupy.
- 7 0
-
2021-10-30 07:33
Jak Tusk? (1)
- 0 7
-
2021-11-01 10:38
Nie
- 0 0
-
2021-10-29 14:22
To jest Spół-dzielnia ale jej członków i tylko ich. (1)
Czego nie rozumiesz?
- 31 2
-
2021-11-04 17:56
stary teren poligonu oddany na własność ze służebnością !!!
coś tłumaczyć?
- 0 0
-
2021-10-29 09:51
(1)
Ale to nie jest dobro wspólne, tylko prywatne. Ten grunt ma prywatnych właścicieli. Równie dobrze w imię wspólnego dobra powinieneś zdemontować drzwi do swojego mieszkania żebym ja mógł tam z kibla skorzystać.
- 61 24
-
2021-11-04 17:55
stary teren poligonu oddany na własność ze służebnością !!!
tyle w temacie
- 0 0
-
2021-10-29 09:36
(19)
O, pan "ojropejczyk" przyszedł nas pouczyć o "polskim charakterze". Jak się nie podoba to won, Berlin w tamtą stronę!
- 29 100
-
2021-10-30 09:47
d**il
Tacy jak ty wypad na ścianę wschodnia dnia i do Putina. Jesteście zakałą tego kraju, tepaki po podstawówkach ale z przerostem ego. Ty zapewne nawet nigdzie za granicę nie wyjechałeś ze swojego zad*pia i masz z tym problem jak wszystkie prymitywy. Zawiść to takie polskokatolickie
- 1 0
-
2021-10-30 02:51
Ludzie co Wy z tym Berlinem ciągle pie***cię?. Prezes według mnie i przepisow obowiązujących do dzisaj ma rację, miasto "łoi"nas w strefach parkingowych i innych podatkach. Święte prawo własności, a on broni mieszkańców Błękitnej Fali. Tobie to widać Putin się śni.
- 5 3
-
2021-10-29 17:13
für Deutschland (1)
XD
- 4 7
-
2021-10-30 02:54
Warum nicht.
- 0 1
-
2021-10-29 10:17
(2)
A może Ty się wyniesiesz na wschód ze swoją mentalnością rodem z krajów byłego ZSRR?
- 29 14
-
2021-10-29 10:37
(1)
W byłym ZSRR szanują własność prywatną? Ale się porobiło.
- 6 13
-
2021-10-29 11:57
na pewno w Rosji szanuja teraz własnośćPRiV bardziej, niż w neokomuszej Polsce Kaczyńskiego.
tu mamy odbudowę PRLbis
- 7 10
-
2021-10-29 09:48
No tak, jak ktoś wytknie Januszowi że jest Januszem, to na pewno jakiś germanofil... (11)
A może po prostu nie chcemy tych wrzodów w naszym społeczeństwie?
- 73 11
-
2021-10-29 12:55
I tyle w temacie :) (10)
Widać komentator od Berlina wziął mój komentarz do siebie
- 10 3
-
2021-10-29 16:34
(9)
Prawo własności podobno jest święte. Dla przykładu. dlaczego nie chcecie przechodzić przez działkę np. Tuska? Moja prywatna działka, wiec mam prawo wygrodzić i chodnik rozebrać.
- 18 18
-
2021-11-04 17:50
myślenie nie boli
mimo ze się nie należy to jeszcze miasto z naszych podatków miałoby za to zapłacić! skandal, głupi żart
- 0 0
-
2021-10-30 09:49
Hahaha (1)
A w niedzielę do kościółka rączki składać i paciorki mówić o miłości bliźniego. Polskie katolstwo to chorzy ludzie. Na nienawiść i agresję. Jesteście żałośni jak każdy prymityw
- 4 4
-
2021-11-04 17:53
żałosny jesteś
gdybyś miał więcej komórek mózgowych niż ameba to byś nie robił z tych których opisujesz swoich przeciwników
- 0 0
-
2021-10-29 20:28
Kto Ci naopowiadał że prawo własności jest święte? (5)
Rozumiem że wg świętego prawa własności mam zablokować uliczkę koło naszego bloku i kasować za przejazd? Są takie rzeczy jak dobro wspólne.
- 10 8
-
2021-11-05 19:56
A kto ustala dobro wspólne?
Może ustalimy prawo do nocowania u ciebie?
- 0 0
-
2021-10-31 11:40
To haslo z czasow komuny, wciaz z niej wyjsc nie mozesz?
- 0 3
-
2021-10-31 10:10
Ulica ma być własnością gminy, a nie prywatną. Nie znasz się i głupoty wypisujesz.
- 3 0
-
2021-10-30 09:50
Pajac (1)
A należy ta uliczka do ciebie? Otóż nie. Ale jeśli spółdzielnia chce odgrodzić swoją działkę to nic ci do tego panie uczony w prawie
- 1 4
-
2021-11-04 17:51
działki ze służalnością
żadna spółdzielnia nie może odgrodzić, nawet ta po trepach
- 0 0
-
2021-10-29 07:34
Opinia wyróżniona
Nie ma żadnego racjonalnego powodu, (31)
aby spółdzielnia mieszkaniowa utrzymywała ogólnodostępny ciąg pieszy. To jest zadanie gminy, i gmina powinna po prostu odkupić teren od spółdzielni, a nie udawać Greka i cichaczem napuszczać PINB.
- 315 71
-
2022-02-03 16:02
Przejęła za bezcen i w szemranych okolicznościach
powinna oddać za darmo. Wystarczy że zachowa w ten sam sposób nabyte działki budowlane. Minimum przyzwoitości! Zaś niezależnie od zwrotu czy nie pas szerokości 3 metrów od cieku wodnego zgodnie z obowiązującym prawem ma pozostać ogólnodostępny. Wyobraźmy sobie ogrodzone kaszubskie i mazurskie jeziora, Radunię , Wdę, Brdę...
Ad. "cichaczem": osobiście zgłosiłem bezprawny fakt zagrodzenia ścieżki.- 0 0
-
2021-10-29 19:16
zawsze mogą wykopać w poprzek dół i ogrodzić jako niebezpieczny wykop...
- 2 0
-
2021-10-29 19:08
ależ teraz rządzi w Polsce narodowy socjalizm, w związku z tym będzie właśnie tak że prywatny właściciel działki będzie zasuwał o 6 rano i sprzątał chodnik, bo w razie gdyby się ktoś poślizgnął to wyląduje za to w kryminale
- 3 4
-
2021-10-29 13:00
Oczywiście. To jest własność prywatna członów spółdzielni. Równie dobrze mógłbym łazić komuś po działce (1)
bo 'tamtędy mam bliżej'.
- 11 3
-
2022-02-03 16:15
Nie wiesz a zabierasz głos. Ten teren od wielu lat w planie zagospodarowania stanowi ścieżkę
rowerowo-pieszą.
- 0 0
-
2021-10-29 11:52
pomijajac wszystko przerarzajace jest jak leniwi ludzie sa ze nie moga przejsc sie kawalek dalej (6)
- 8 11
-
2022-02-03 16:13
ucz się ortografii, walcz z lenistwem
- 0 0
-
2021-10-29 14:21
Przerażająca to jest twoja ortografia.
- 3 1
-
2021-10-29 14:03
(3)
Przerażające jest to, że najwyraźniej nie wiesz jak dużo dalej. Spacerując możesz dorzucić parę minut, ale idąc do i z pracy chcesz pokonać drogę jak najszybciej.
- 6 7
-
2021-10-29 14:27
I dlatego chcesz żeby ktoś dał Ci część swojej własności. (2)
Zdumiewające.
- 6 8
-
2021-10-29 15:04
(1)
A gdzie tak napisałem?
Mnie bardziej dziwi to, że ta działka sięga aż do rowu i nie ma tam miejsca na taką ścieżkę.- 6 4
-
2021-10-29 16:41
Mnie nic nie dziwi. skoro jestem właścicielem działki do rowu to do rowu. Poniał?
- 5 4
-
2021-10-29 07:47
(18)
Najlepiej za kwoty za jakie ta spółdzielnia pozyskała teren ( publiczny, wojskowy)
- 45 6
-
2021-10-29 08:00
(17)
Dokładnie - niech odsprzedadzą za tyle, za ile ten teren kupili od wojska (czyli za grosze).
- 44 7
-
2021-10-29 10:03
W sumie to dlaczego go odkupili? Teren nalezy do panstwa i wojsko dostalo za darmo i za darmo (16)
powinno go zwrocic jezeli przestal byc potrzebny na cele obronne.
- 21 12
-
2021-10-29 11:49
a co to ma do sprawy czy dostał za darmo, czy nie za darmo? - teraz teren jest priv. i właściciel jest w PRAWiE. (9)
zauważ, że wasz komunizm się skończył w 1990r.
- 16 7
-
2022-02-03 16:09
Czy to napisał ktoś odrobinę myślący? Nie odróżnia podstawowej przyzwoitości,
o uczciwości nie wspominając, od poważnijszych zagadnień społeczno-politycznych.
- 0 0
-
2021-10-29 12:12
(7)
no dużo ma do sprawy ze za free właśnie, bo przestrzeń jest wspólna - a oddawanie swoim za darmo to jest komunizm
- 5 7
-
2021-10-29 12:53
jeśli w loterii państwowej za darmo wygrasz samochód (6)
to będziesz go musiał dawać sąsiadom i każdemu kto zechce sobie go pożyczyć? - no bo w końcu MASZ od Państwa i za DARMO..
-LOL-- 10 4
-
2021-10-29 13:33
(5)
porównujesz loterie do której każdy miał prawo przystąpić do 'prezentu' które mogli dostać tylko wybrani. Jeżeli państwo by stwierdziło, że da tak o, do prywatnego użytku samochód to w sumie tak, uznaje to za coś co powinno być wspólne bo uwaga, uwaga - oddali to komuś częściowo za mój hajs - bo wiesz, podatki płacę.
- 8 4
-
2021-10-29 16:39
Spółdzielnia to jej członkowie więc właściciele spółdzielni i jej terenów.
- 2 1
-
2021-10-29 14:26
No powiedz już na głos to co tam dusisz... (1)
Tobie część czyjegoś majątku się zwyczajnie należy!
- 6 4
-
2021-10-29 14:39
Nie czyjegoś majątku na który ktoś zapracował - ale nie godzę się na to, że partyjniacy dostają coś za frajer i potem twierdzą, że to ich prywatne. Może ich, może i prywatne, ale za to można to spokojnie nazwać kradzionym. I jeżeli Tobie pasuje, że cię państwo bądź inny nadrzędny organ ru***a w d*pę to luz, ale nie nazywaj mnie komunistą samemu akceptując najgorsze cechy tego ustroju
- 6 4
-
2021-10-29 14:31
nagrody rządowe dla zaszczepionych też są z naszych podatków (1)
o darmowych 13stych emeryturach i darmowych 500+ to nawet nie wspomnę
- 1 2
-
2021-10-29 16:51
O ile tego nie akceptuje, to znowu każdy ma do tego prawo, więc nie można tego stawiać na równi.
- 2 1
-
2021-10-29 10:55
(5)
Co to za bełkot? Wojsko nie jest odrębne od państwa, więc ani terenu od państwa nie dostało, ani go nie mogło państwu oddać.
- 12 3
-
2021-10-29 10:58
(4)
a mogli sprzedać?
- 5 3
-
2021-10-29 11:06
(3)
Oczywiście że państwo mogło sprzedać - było właścicielem, więc mogło sprzedać, oddać, zamienić.
- 13 0
-
2021-10-29 12:11
(2)
to czemu zrobiło to wojsko sprzedając swoim po promocyjnych cenach?
- 7 1
-
2021-10-29 16:38
Mieszkanie komunalne w Gdańsku kupiłem za 10 % wartości. Miasto mogło sprzedać? Mogło bo było właścicielem.
- 4 0
-
2021-10-29 14:25
To czemu nie kupiłeś jak było po tych promocyjnych cenach?
- 5 6
-
2021-10-29 07:34
Opinia wyróżniona
Rozebrać płoty (36)
W ogóle grodzone osiedla to poroniony pomysł. Decyzja powinna dotyczyć rozebrania płotów wokół wszystko osiedli w całej Polsce. To chore, że nie można normalnie poruszać się po mieście bo ktoś sobie ogrodził wielkie osiedle. Ten płot i tak nie chroni przed niczym.
- 341 128
-
2022-02-03 16:17
Absolutnie i bezwarunkowo popieram. Mądre słowa!!!
- 0 0
-
2021-10-31 18:55
Prawo własności
Kup sobie samochód, dbaj o niego i tankuj i udostępnij wszystkim co chcieli by się nim przejechać
- 0 2
-
2021-10-31 12:37
i kazde mieszkanie
w tym Twoje udostępnione ogółowi
- 0 3
-
2021-10-30 21:00
To może ty wymontuj drzwi w swoim domu i niech wszyscy przechodzaja sie po twojej wlasnosci. Spoldzielnia placi do miasta
- 0 4
-
2021-10-30 10:05
Kto jest za grodzeniem, niech sobie wyobrazi że spółdzielnie Żabianka, Zaspa i Morena postawią płoty... (1)
- 5 0
-
2021-10-30 13:02
Nawet niech 3 metrowe stawiają.... Szybko władze tych spółdzielni się zmienią...
- 0 2
-
2021-10-29 22:23
Nazywa się to prawo własności, ja kupiłam, ale wszyscy chcą mieć prawo deptać, tylko jak połamie nogę to jeszcze mnie pozwie
- 2 2
-
2021-10-29 15:47
fajnie jest w okolicy Chwarzna w GDyni
z lasu nie można wyjść bo płoty wszędze ;)
- 3 3
-
2021-10-29 14:51
Ogrodzenie
Zapraszam na mój teren a przekonasz się co znaczy własność.
- 5 2
-
2021-10-29 13:10
przy tej ilości dzików w Gdańsku to trzeba grodzić osiedla
jak ostatnio wychodząc z psem na spacer przed klatką miałam 20 dzików to chce grodzonych osiedli
niech najpierw rozwiążą problem z dzikami, a potem można likwidować ogrodzenia- 6 4
-
2021-10-29 09:57
... (7)
wyobraźni użyj :) kupujesz sobie ziemie i zaczynaja ci po niej chodzic ludzie... po pewnym czasie robi sie smietnik a to piesek cos zrobi a to ktos papierek wyrzuci itd
jaki masz pomysl na rozwiazanie problemu?- 29 7
-
2021-10-29 19:27
Xxx
Zaminowac
- 1 0
-
2021-10-29 10:18
Jestem pewien że pisał to gołodu*iec który lubi korzystać z czyjejś własności.
- 14 8
-
2021-10-29 10:18
Zamknąć ludzi na osiedlach (4)
Skoro osoby z zamkniętych osiedli nie potrafią korzystać z usług wspólnych należy po prostu zabronić im wychodzić poza swój ogrodzony teren.. Bo widocznie innych oceniają swoją miarą :)
Serio poza wiatrem wymiatającym śmieci ze śmietnika dawno nie widziałem papierków na ziemi argument więc chybiony.. A właścicieli sierściuchów należySkoro osoby z zamkniętych osiedli nie potrafią korzystać z usług wspólnych należy po prostu zabronić im wychodzić poza swój ogrodzony teren.. Bo widocznie innych oceniają swoją miarą :)
Serio poza wiatrem wymiatającym śmieci ze śmietnika dawno nie widziałem papierków na ziemi argument więc chybiony.. A właścicieli sierściuchów należy kontrolować i karać :)
Generalnie jestem fanem rozwiązania japońskiego czyli brak małych śmietników w przestrzeni publicznej ludzie nauczą się że swoje śmieci zanosi się do domu..
A grodzenie osiedla to patologia w dodatku budowanie nowych płotów jest po prostu nielegalne zgodnie z ustawą krajobrazową. I argument o własności do mnie nie przemawia bo gdyby każda spółdzielnia i wspólnota ogrodziła swój teren to w sumie poza kilkoma przelotowymi drogami raczej mała szansa na coś poza spacerem w labiryncie.- 11 12
-
2021-10-29 17:46
a stawianie metalowych słupków to nie jest element grodzenia? jakoś to nikomu nie przeszkadza. Swoją drogą duże zakłady przemysłowe też nie powinny być ogrodzone bo ludzie lubią chodzić na skróty
- 5 1
-
2021-10-29 10:51
(2)
To tobie powinni zabronić wychodzenia z mieszkania - skoro zamykasz do niego drzwi, to oceniasz innych swoją miarą, itd. itp.
- 7 10
-
2021-10-29 13:56
Jakby moje mieszkanie było przejściem na przystanek - to miałbyś rację. (1)
- 6 4
-
2021-10-29 17:47
a jeśli ktoś chce przechodzić przez tory to po co płot?
- 3 1
-
2021-10-29 09:52
chroni przed dzikami
- 7 3
-
2021-10-29 08:12
przed dzikami chroni
- 29 3
-
2021-10-29 08:09
Tak jest... (13)
Instytucje takie jak szkoły,przedszkola, urzędy (wszystkie) też niech zlikwidują płoty , bramy itp. Oczywiście ludzie w domkach jednorodzinnych tak samo.P.S. Po co kupować auto jak na ulicy ich pełno , wezmę sobie dziś takie jutro takie i tyle.
- 66 27
-
2021-10-29 09:24
tak jest w USA i nie ma problemu (12)
a wygląda to dobrze
- 10 22
-
2021-10-29 10:39
Nie, tak nie jest (1)
W USA nie występują praktycznie wcale takie osiedla z blokami jak w Polsce. Nawet osiedla typowo robotnicze składają się z domków jednorodzinnych, które co prawda od frontu nie są grodzone ale za domem są już ploty które ostatnio osiągają astronomiczne wysokości. Jak masz apartamenty/lofty to przylegają one do ulicy a na wejściu masz portiera ew.
W USA nie występują praktycznie wcale takie osiedla z blokami jak w Polsce. Nawet osiedla typowo robotnicze składają się z domków jednorodzinnych, które co prawda od frontu nie są grodzone ale za domem są już ploty które ostatnio osiągają astronomiczne wysokości. Jak masz apartamenty/lofty to przylegają one do ulicy a na wejściu masz portiera ew. musisz przebić się przez kilka par drzwi na kartę.
Duże posiadłości z domem w centrum są ogrodzone. Dodatkowo w USA jak ktoś wchodzi na twoja posesję to się od razu wydzwania na 911 lub/i wychodzi do niego z bronią.- 11 2
-
2021-10-29 20:09
Wpisz sobie w guglarkę
"projects".
Ja rozumiem, że nie wyściubiasz nosa z tego gdzie wyladowałeś, ale USA to jest bardzo duży i bardzo różnorodny kraj.- 2 0
-
2021-10-29 10:14
czyli jak
ogrodzone całe osiedla i strażnik na bramie, albo colt pod każdą poduszką i patole boją się wejść nawet na twój trawnik?
- 6 1
-
2021-10-29 09:38
ale jak wejdziesz na czyiś teren (8)
właściciel ma prawo Cię zastrzelić. I to jest piękne.
- 42 9
-
2021-10-29 10:40
(7)
Tylko w niektórych stanach. Każdy stan ma swoje odrębne prawo. I to też nie jest tak, że postawisz nogę na czyimś trawniku i dostajesz kulkę w łeb. Musi zaistnieć zagrożenie życia, lub obawa przed utratą lub zniszczeniem własniści prywatnej. Ale dalej powtarzaj zasłyszane w internetach, albo obejżane w filmach bzdury.
- 21 14
-
2021-10-29 12:25
sam gadasz bzdury (2)
mieszkam w USA od 20 lat. Do Polski wpadam kilka razy w roku na 1-2 tygodnie. Możesz bez konsekwencji strzelać nawet w swoim samochodzie. Wystarczy, że tylko ktoś łeb wsadzi. Podobnie jest na gruncie. Nikt nawet nie będzie kwestionował, że zastrzeliłeś kogoś u siebie.
- 8 4
-
2021-10-29 20:07
Ty sie lepiej módl
żeby ci w ramach red flag klamki nie zabrali.
- 1 0
-
2021-10-29 14:25
Ale to chyba reguluje prawo danego stanu, prawda? Na pewno nie we wszystkich jest tak, jak napisałeś.
- 2 4
-
2021-10-29 11:00
Idź to tłumaczyć teksanczykowi na terenie jego posesji (1)
Tylko wcześniej spisz testament
- 18 5
-
2021-10-29 11:30
teksas miał problem
z nielegalnymi imigrantami z Meksyku
- 2 4
-
2021-10-29 10:57
(1)
Obawa przed zniszczeniem własności - to akurat wszystko można pod to podciągnąć, z deptaniem trawy włącznie.
- 19 6
-
2021-10-29 11:54
po pierwsze - amerykanie nie są i**otami i nie strzelają na oślep i do każdego - to nie dziki zachód
a po drugie - człowiek normalny nie zabije drugiego człowieka dla zabawy tylko za to, że mu w szkodę wlazł...
ba, nawet w Arizonie gdzie wiszą w koło tabliczki "my nie dzwonimy na 112" jakoś nie słyszałem by kogoś zastrzelono na posesji i to nawet autentycznego złodzieja... jednak na policję dzwonią i to pomimo, że każdy na farmie ma broni full.- 12 5
-
2021-10-29 07:44
(1)
Gdańsk powinien pójść o krok dalej i zakazać montowania drzwi do mieszkań.
- 78 57
-
2021-10-29 07:47
tobie powinien odciąć internet.
- 61 40
Wszystkie opinie
-
2021-10-29 07:02
może sobie kazać (14)
na prywatnym terenie.
Jeśli tak to nawiózłbym tony gliny- 72 34
-
2021-10-29 07:38
Jak najbardziej moze kazać, jesli takie są zapisy miejscowego planu (6)
Tak jak MPZP określa ze można zbudować o wysokości max X metrów, tak samo może określać, że dany ciąg pieszy ma być ogólnodostępny i nieogrodzony.
- 15 16
-
2021-10-29 09:17
(4)
przez Twój duży pokój też zrobimy ciąg komunikacyjny , pasuje?
- 15 10
-
2021-10-29 09:53
Czy mój duży pokój powstał na istniejącym ciągu komunikacyjnym? (3)
- 9 7
-
2021-10-29 10:34
ciąg komunikacyjny - jest parę metrów obok - z chodnikiem i latarniami, (2)
tylko gamoniom nie chce się przejść tych 80m drogi do przystanku więcej - ot co!
- 8 3
-
2021-10-29 12:09
Gdzie? (1)
Przecież ten ciąg też prowadzi przez teren osiedla i jak ludzie zaczną tam chodzić, będzie następny płot.
- 0 1
-
2021-10-29 13:19
ty w ogóle to kojarzysz miejscówkę i ogarniasz okolicę?
czy tylko piszesz tak żeby coś napisać?
- 1 1
-
2021-10-29 11:13
Ustanowienie służebności przechodu może nastąpić jedynie w drodze umowy bądź orzeczenia sądu, a nie decyzji nadzoru budowlanego. Ktoś w urzędzie zamiast zajmować się swoją robotą próbuje rządzić się na cudzym. Bardzo dobrze że spółdzielnia będzie się odwoływać.
- 9 0
-
2021-10-29 07:45
(5)
Zwłaszcza że ten teren prywatny to z przekształcenia z publicznego terenu wojskowego (za śmieszne pieniądze..)
- 5 13
-
2021-10-29 08:10
(4)
trzeba było kupić.... jak za śmieszne, skoro to był teren publiczny...
- 18 1
-
2021-10-29 09:52
ale wiesz
że takie tam to nie każdemu?
- 6 2
-
2021-10-29 10:14
(2)
Chyba nie śmieszne.Ta spółdzielnia pułkownikow żąda za ten chodnik horrendalnych pieniędzy,dlatego miasto nie spieszy się z wykupem .
- 1 3
-
2021-10-29 12:07
(1)
spółdzielnia za śmieszne pieniadze pozyskała teren - a teraz pewnie zaciera rączki na zarobek..
- 3 0
-
2021-10-31 13:55
A czemu nie. Ja kupilem mieszkanie z 150tys a sprzedalem z 500 tys Moglem???
- 0 0
-
2021-11-04 18:08
stary teren poligonu oddany na własność ze służebnością !!!
czego nie rozumiesz?
- 0 0
-
2021-10-29 07:02
Kazać to sobie mogą (9)
Ja bym ten chodnik rozebrał i wykopał na jego długości metrowy rów. Bo czemu nie?
- 84 32
-
2021-10-29 07:25
a co, zrobię na złość!
nie dam, nie pozwolę to moje i tylko moje ....
słowa miłości " psa ogrodnika"
chociaż działkę dostali za free
takich złośliwych ludzi jest 70%!
takich nie użytych, chciwych- do grobu " zabierają te swoje własności"- tak im sie wydaje, ale cóż, głupota jest wielka!- 24 22
-
2021-10-29 07:39
Tak, i rozstrzeliwałbyś przechodniów (1)
Zarówno na rozbiórkę chodnika, jak i wykopanie rowu potrzebowałbyś pozwolenia na budowę, którego byś nie otrzymał, bo byłoby to niezgodne z zapisami MPZP
- 5 20
-
2021-10-30 05:37
Co to za przechodnie którzy chlew robią
Aaa
- 1 0
-
2021-10-29 07:42
Przed chodnikiem (3)
Zanim powstał chodnik byla zwykla wydreptana ścieżka, która służyła mieszkańcom. I nie był to teren prywatny, stal się w wyniku kombinacji z własnością mienia wojskowego (to nie prywatne, a publiczne)
- 18 13
-
2021-10-29 11:20
a co to ma kuźwa do rzeczy jak się stał priv.? - to nie jest przedmiotem sprawy (2)
jest to teren prywatny i możesz go sobie odgrodzić postawić bramki i pobierać nawet opłaty za przejazd.
... ostatnio był podobny skandal - nieogarnięci poPiSowo PKPiści zamiast dookoła objechać... rozcięli bezprawnie kłódkę na bramie i wjechali do swoich torów przez prywatną posesję - zdziwili się "że to nie komunizm" - jak właściciel na tych bandytów nasłał Policję - zgłaszając "włamanie na posesję"- 5 2
-
2021-10-29 12:08
(1)
a takie ma znaczenie, ze za darmoche pozyskany - a teraz sa lepkie raczki zeby windowac cenę. Jkby intencje były czyste, to by oddali miastu do uzytkowania (jak im tak strasznie ten niby syf tam przeszkadza)
- 2 1
-
2021-10-29 12:58
jak wygrasz autko za darmo w państwowej loterii
to też bedziesz wypożyczał za darmo każdemu kto zechce? ... no bo w końcu MASZ za DARMO! i dziel się!
- 4 1
-
2021-10-29 09:51
Tam jest wg MPZP ciąg pieszy. Każdy to wiedział (1)
Kupili za bezcen, a teraz chcą się dorobić na nas, bo z naszych podatków to będzie finansowanie. Właściciele willi za kilka milionów będą się dorabiać na pracownikach biedronki, jak zawsze. A ci ostatni jeszcze, jak widać, zadowoleni
- 4 9
-
2021-10-29 11:19
Skoro kupili - to ich, a nie wasze. A kupić taniej, sprzedać drożej - to się nazywa handel. Chcecie korzystać z cudzego - to za to zapłaćcie. Komunizm się skończył - aczkolwiek jak widać, powoli wraca (albo i wcale nie powoli, jak się na różne rzeczy patrzy).
- 5 4
-
2021-10-29 07:03
sami sie ogrodzili, a teraz się burzą ze ktoś ogrodził się przed nimi
hipokryzja
- 45 7
-
2021-10-29 07:03
(7)
Własność prywatna rzecz święta i trzeba się z nią liczyć.
- 88 25
-
2021-10-29 07:26
zależy w jakim momencie - jest świeta
działkę dostali ...
- 11 11
-
2021-10-29 07:54
Własność prywatna a nie uprywatniona za grosze z zasobów AMW (3)
Poczytaj kto i za ile kupił te działki i dlaczego zwykły Kowalski, a nawet zwykły szeregowy żołnierze nie mógł tego zrobić. Poczytaj sobie artykuły GW.
- 10 9
-
2021-10-29 10:59
(2)
Jest prywatna, czy to ci się podoba, czy nie. A jak uważasz że bezprawnie, to idź do sądu z pozwem o unieważnienie aktu notarialnego - artykuły w GW nie decydują póki co o tym kto jest właścicielem.
- 3 1
-
2021-10-29 12:09
No i poszli do nadzoru budowlanego, a ten nakazał otworzyć chodnik. (1)
Problem?
- 2 1
-
2021-10-29 13:01
to niech tak samo spróbują z posesją obajtka ... albo matoolusza czy kaczyńskiego
już widzę jak ten nadzór im coś takiego poPiSze
LOL- 1 1
-
2021-10-29 08:21
(1)
Tak, ale ten teren nie powinien do nich trafić. Jest to ciąg komunikacyjny między dwoma dzielnicami.
- 9 9
-
2021-10-29 11:00
Ale trafił, więc jest ich. A skoro jest prywatny, to wara obcym od tego.
- 4 4
-
2021-10-29 07:04
(6)
Jak przez taki śmieszny płot nie potrafią się dogadać to jak mamy budować tą drugą Japonię.
- 40 6
-
2021-10-29 07:35
w japoni własność prywatna jest do tego stopnia święta (4)
że potrafią nadłożyć drogi autostrady bo stoi czyjaś stodoła na działce prywatnej.
- 8 5
-
2021-10-29 09:15
U nas w rosji to normalka - z emerytury ORMOwca ciężko wyżyć to trzeba se dorobić.
- 0 5
-
2021-10-29 10:37
baju baju - na całym świecie nawet w USA... /gdzie priv to rzecz święta/ .. są ustawy wywłaszczeniowe (2)
i tak samo jak gmina w pl... hrabstwo wypłaca ci ustawową kwotę i zabiera grunt pod społecznie ważne inwestycje.
- 2 0
-
2021-10-29 11:27
Tak jest, dostajesz pismo i masz miesiąc na zwinięcie maneli.
- 0 0
-
2021-10-29 12:02
Dokładnie tak - tylko że u nas miasto nie chce wziąć tego gruntu i za niego zapłacić, na tym polega dowcip. Miasto chce żeby teren był prywatny, ale żeby działał jak publiczny. No tak się nie da.
- 1 0
-
2021-10-29 08:38
Patrzcie co za przyglupek-kaze czytac rabinową gazete,no wariat
- 1 3
-
2021-10-29 07:05
Mam propozycję do "obrońców własności prywatnej" (8)
Niech wszystkie spółdzielnie w mieście ogrodzą swoje chodniki. Zobaczymy gdzie wtedy przejdziecie
- 91 37
-
2021-10-29 07:08
Po co ograniczać sie do samych chodników? (1)
Ja bym jeszcze drogi wewnętrzne zagrodził, wraz z parkingami, dojazdami do szkół i przedszkoli... I nagle by się okazało ile ludzi korzysta z terenów takich spółdzielni :)
- 39 4
-
2021-10-29 07:46
Dokładnie
Szczegolnie Żabianka, Przymorze i Zaspa. Nikt nie placze ze im obcy ludzie po chodnikach chodzą
- 26 5
-
2021-10-29 07:27
a twoja czemu sie ogrodziła? (1)
- 4 4
-
2021-10-29 07:36
Moja się nie ogrodziła
- 7 3
-
2021-10-29 08:21
własność rzecz święta
jeśli w księdze wieczystej nieruchomości nie ma prawa swobodnego przechodu dla wszystkich, to właściciel może takie prawo dowolnie ograniczyć.
- 15 6
-
2021-10-29 08:26
do każdej posesji jest dojazd drogą gminną/miejską
jeśli spółdzielnie grodzą tylko swój teren, nikomu nie powinno to przeszkadzać
- 15 3
-
2021-10-29 08:34
Niech się grodzą, jeśli to ich teren.
Bo z tego co wiem, wspólnoty i spółdzielnie same oddają ulice i chodniki miastu żeby na nie zrzucić wydatki na remonty i utrzymanie. Więc śmiało, stawiajcie płoty.
- 15 1
-
2021-10-29 11:01
Oczywiście że tak - na takiej Żabiance skończyłyby się problemy przy różnych imprezach w Arenie. Jestem jak najbardziej za.
- 8 1
-
2021-10-29 07:15
(34)
Przykro się czyta argumentację SM Błękitna Fala o tym że ogrodzili się bo ludzie tam śmiecili. Powiem tak, kłamiecie jak pinokio, tam było czyściej niż na ul. Myśliwskiej, wam tylko chodzi o kasę o nic innego. Czy autor artykułu może dojść do dokumentów kto zapłacił za budowę tego chodnika, nie chce mi się wierzyć że zapłaciła za to Błękitna Fala bo po co miała wydawać tyle kasy skoro z tego nie korzysta żaden mieszkaniec tego osiedla.
- 126 73
-
2021-10-29 07:18
po co mącisz ? nic nie wiesz i piszesz bzdety
- 19 31
-
2021-10-29 07:26
(7)
Nie ważne że nie korzysta. Ale za to zapłacili. Więc czemu ktoś ma korzystać z rzeczy za którą nie zapłacił.
- 22 16
-
2021-10-29 07:49
Ty też nie płacisz za parkowanie, a parkujesz na chodniku za który nie zapłaciłeś. (6)
- 15 21
-
2021-10-29 07:59
Jak to nie? (2)
To chodniki nie powstają za pieniądze m.in. z moich podatków?
- 21 3
-
2021-10-29 08:41
za moje tez
i mi je rozwalasz wiec tak jakbys wcale nie placil
- 4 12
-
2021-10-29 09:17
z twoich tak
on jest słoikiem z pod Olsztyna który dostał pierwszą pracę w call center
- 4 8
-
2021-10-29 09:15
płacę haracz w postaci podatków w tym mieście (1)
obecne barany które odpowiadają za planowanie miasta chyba pod wpływem czegoś ostrego zatwierdzają wiele kwitów podsuwanych pod deweloperów. Naprawdę, podczas PRL budowano 100 raz bardziej przemyślane osiedla niż teraz, nikt nikomu nie gapił się z okna w okno, był dostęp do słońca, były ciągi powietrzne zaplanowane itp. Teraz janusze biznesu budują kilka kartonów vel apartamentów 25 m^2 20 km od miasta, okno w okno jak kurniki, bez wystarczającej liczby parkingów.....
- 8 1
-
2021-10-29 09:38
Zgoda, ale zauważ, że inni Janusze je kupują. Widocznie tak im pasuje, więc nie ma co narzekać.
- 2 0
-
2021-10-31 12:54
Bo chodnik jest z jej/jego podatkow i moich rowniez..
- 0 0
-
2021-10-29 07:52
moja działka, moje zasady (3)
brawo spółdzielnia. Jak chcą dojście niech wykupią albo wydzierżawią. Święte prawo własności.
- 32 18
-
2021-10-29 08:04
(2)
Zaiste. PKM, tramwaj i inne takie niech tez sobie buduja ze swoich skladek. Nie wiem dlaczego mam sie do tego dokladac jesli nawet bez spojrzenia na mape nie wiem gdzie to jest.
- 3 9
-
2021-10-29 08:20
tam dojście do przystanku gamoniu jest - jest!!!
tylko o ok 80m więcej drogi trzeba nadłożyć - ot co!
- 12 5
-
2021-10-29 08:29
A z czyich składek te tramwaje i PKM budują?
Z twoich które płacisz w Bartoszycach?
- 7 4
-
2021-10-29 08:02
Ja też o to pytam, wpierw powstał chodnik i oświetlenie w polu (dziwne), dopiero 2 lata później zaczęli budować domy (4)
- 13 1
-
2021-10-29 08:22
To trzeba było kupić tą ziemię a nie teraz narzekać, że kto inny kupił. (2)
Co to za mentalna komuna? Ktoś wydał na to własne pieniądze (pieniądze spółdzielców), a Tobie się to po prostu należy?
- 13 6
-
2021-10-29 09:21
to wyprowadzaj swojego pieska na ogrodzonym terenie osiedla i sprzątaj po nim g...
a nie za płot wszyscy wyłażą....
- 7 4
-
2021-10-29 12:11
ten teren był tylko dla wybranych i dogadanych.. więc nie takie hop siup z tym kupnem.
- 2 0
-
2021-10-29 20:05
Pytanie jest kto wybudował chodnik i za to zapłacił
- 2 0
-
2021-10-29 08:19
Mój Dom, Moja Twierdza (6)
i urzędnicze łapy precz od prywatnej posesji
- a gamonie chcą przejscia? ... no to niech je sobie wykupią /za gruby szmal+!- 12 6
-
2021-10-29 09:23
moje podatki mój interes (2)
dobuduj sobie kanalizację, przyłącza, infrastrukturę dojazdową itp do swojej prywatnej posesji tak jak muszą to zrobić inni. A gamonie chcą jeździć poi twardym i grzać w domu ? to niech sobie kolektory na dach założą i bulą gruby szmal za drogi
- 5 4
-
2021-10-29 10:00
może nie zauważyłeś ale wasz komunizm się skończył w 1990r
- 5 1
-
2021-10-29 11:17
Publiczne drogi budowane są z podatków więc także z moich, i nikt tu łaski nikomu nie robi. Mam prawo zabronić innym włażenie na mój teren - bo jest mój, i mam prawo sam wchodzić na publiczne - bo jest publiczne.
- 4 0
-
2021-10-29 09:52
Może precz deweloperskie łapy od państwowej działki?
- 3 0
-
2021-10-29 14:18
(1)
Moja twierdza spółdzielnia starych trepów generałów Packów Głowienek którzy uwłaszczyli się na majątku AMW
- 3 0
-
2021-10-30 04:02
Nie ma to nic do rzeczy. Jest akt własności? Pewnie jest.
- 0 2
-
2021-10-29 08:43
tyyy
wszystkie nowe osiedla też otworzyć. swoje ogrodzic, a z czyjegoś korzystać?
- 4 1
-
2021-10-29 08:53
(1)
a przyszło Ci do głowy że było tam czysto bo sprzątała spółdzielnia?
- 8 1
-
2021-10-31 12:58
A spoldzielnia sprzata za pieniadze mieszkancow ktorzy za to placa
- 0 0
-
2021-10-29 08:57
A może było czysto bo ciągle sprzątali nie tylko swoje śmieci.
- 9 1
-
2021-10-29 09:23
potwierdzam, żadnych śmieci tam nie było (1)
ale widzę że trepem pozostaje sie do końca życia
- 3 2
-
2021-10-29 10:09
Nie było bo sprzątali, ale dlaczego spółdzielnia ma ponosić te koszty.
- 4 1
-
2021-10-30 04:01
Nikt się wam ze stawiania płotu na prywatnej posesji tłumaczyć nie będzie.
- 0 1
-
2021-10-30 23:14
Obrzydliwe kłamstwo
Tam aż lśniło. Przyjemnie, czysto, sami mili ludzie. Ohydne kłamstwo.
- 0 0
-
2021-10-31 12:52
Wlascicielem drogi jest ten kto jest wlascicielem gruntu na ktorym droga wybudowana. No to pytanie: kto jest wlascicielem
gruntu i kto placi podatek za grunt?
- 0 0
-
2021-10-29 07:20
A gdyby właścicielem terenu był dyrektor nadzoru budowlanego? (2)
Ciekawe czy wówczas inspekcja nakazała udostępnić właścicielowi swój prywatny teren.
- 43 21
-
2021-10-29 09:24
Z treści planu dla tego obszaru:
7) dopuszcza się stosowanie ogrodzeńwyłącznie z żywopłotów lub ogrodzeńażurowych z zakazem realizacji ogrodzeń z paneli betonowych i żelbetowych- 4 1
-
2021-11-04 18:10
własność ze służebnością
słowo klucz, którego nie rozumiesz
- 0 0
-
2021-10-29 07:23
(1)
jeszcze więcej ogrodzeń postawcie, najlepiej z drutem kolczastym i pod prądem, a jak przyjdzie złodziej to i tak wam wyniesie rower czy auto czy włamie się do mieszkania, ale płoty w mieście ważna rzecz tak bardzo potrzebna
- 35 12
-
2021-10-29 19:19
Płot
Ogrodzenie, fajna rzecz bardzo bym chciała aby ogrodzili Karwiny to dziki przestałyby dewastować
- 0 0
-
2021-10-29 07:24
(5)
Jakim prawem. Tak to każdy moglby sobie chodzić po prywatnych posesjach. Nie otwierajcie bramy póki nie zapłaci za to miasto!
- 70 32
-
2021-10-29 08:07
(3)
Miasto za co ma placic? Nie wiem nawet gdzie to dokladnie jest i mam za to placic? Nowe osiedla sa pelne plotow i szlabanow. Chcieli tak mieszkac to niech mieszkaja i sami placa za swoje decyzje.
- 3 9
-
2021-10-29 11:03
(2)
Jak miasto chce korzystać z cudzego, to chyba nie za darmo? A jak nie chce płacić, to płot powinien zostać.
- 6 0
-
2021-10-29 12:11
Powinni ich wywłaszczyć, płacąc tyle ile zapłacili za ten grunt i po sprawie. (1)
- 3 3
-
2021-10-29 15:05
żeby Ciebie z mieszkania tak nie wywłaszczyli
ile dałeś za to mieszkanie w latach 90-tych XX wieku? 1600zł czy 800zł?
- 3 0
-
2021-11-04 18:11
to nie jest prywatna posesja
jest to teren 'własność' ze służebnością
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.