- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (217 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (118 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (759 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (114 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Nextbike chce być operatorem nowego Mevo
Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym dotyczącym ponownego uruchomienia Mevo. Są to: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina oraz, co ciekawe, Nextbike Polska - która nie sprostała temu zadaniu za pierwszym razem. Rozmowy z wybranymi wykonawcami rozpoczną się za kilkanaście dni i potrwają przynajmniej do początku lipca.
Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich trzech lat (nie mniejszy niż 3 mln zł). Do dalszych rozmów zostaną zakwalifikowane firmy, które spełniają formalne warunki udziału w postępowaniu.
Zagraniczne firmy zainteresowane Mevo
Wnioski do udziału w postępowaniu złożyli Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy), Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą oraz Nextbike Polska.
Przypomnijmy, że ta ostatnia firma, a właściwie jej spółka córka NB Tricity, była już operatorem Mevo, ale nie wywiązała się z umowy i cały projekt roweru miejskiego upadł.
Po ocenie wniosków wybrane firmy zostaną zaproszone do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. W trakcie rozmów komisja przetargowa razem z wykonawcami opracuje rozwiązania najlepiej odpowiadające potrzebom oraz wymaganiom użytkowników i samorządów. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.
Co najmniej 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. elektrycznych
- Eksperci z kraju i zagranicy pracujący przy opracowaniach będą współpracować z OMGGS do momentu wyłonienia nowego operatora MEVO. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dot. m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - wylicza Alicja Mongird, rzecznik Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.
NextBike Polska ogłasza upadłość (13 opinii)
Miejsca
Opinie (302) ponad 50 zablokowanych
-
2020-05-15 13:43
Ładowanie rowerów (1)
A nie lepiej wziąć przykład ze sprawdzonego sposobu ładowania i stacji rowerowych takie jakie są w Warszawie? Bierzesz i oddajesz w określonych lokalizacjach dzięki czemu rowery nie lądują w zbiornikach retencyjnych. No i ładowanie w stacji. Bierzesz elektryka , oddajesz w stacji elektrycznej. Może lepiej zainwestować w sprawdzone metody a nie wymyślać nowości, które jak widzimy po MEVO nie sprawdziły się?
- 1 0
-
2020-05-15 23:51
Ale do tego potrzebna jest infrastruktura. W przypadku Mevo infrastruktury to słupek z tabliczką+stojak na ogół nieprzytwierdzony do podłoża. Chcieli być chytry no i tak skończyła się ta bajka
- 0 0
-
2020-05-15 14:00
Grez
Czy będzie milion, dwa do tyłu to i tak podatnik zapłaci. Jakby to był ich, prywatny interes za który płaciłby z własnej kieszeni to inaczej urzędnicy by tańcowali.
- 0 0
-
2020-05-15 18:48
Nextbike to zlodzieje
A Trójmiasto.pl blokuje zwykle posty, gdzie większość ludzi pisało, że złożyło wniosek i nie otrzymali zwrotów pieniędzy. Czy tak weryfikowane opinie mają jakiś sens. Gadacie na TVP a na trojmiasto.pl podobnie. Niech jeszcze chwalą Nextbike i Mevo... Na niech będzie ankieta "Czy chciałbyś, aby operatorem rowerami miejskiego w metropolii był Nextbike? Odp. 1) tak, chcialbym 2) tak, bardzo chciałbym 3) oczywiście, że chciałbym
- 3 0
-
2020-05-15 21:44
Każdy by mogł być takim operatorem ahahha
Duzo obiecać, zrobić kilka oh ah tabelek w excelu, zainkasować pare milionów na zaś a potem Karaiby
- 0 0
-
2020-05-15 22:16
Gutek 52
Trzeba spróbować jeszcze raz ,pomysł był super.W okresie pandemii by się sprawdziło .Trzymam kciuki ,a winni powinni odpowiedzieć za poniesione straty
- 0 0
-
2020-05-16 08:29
#bedziedobrzebardzo
czas już startować, bo wakacje w polsce już za rogiem a chętnych na spędzenie tego czasu w trójmieście zapewne będzie duuuużo więcej niż w latach poprzednich a do tego wspaniałe trasy rowerowe, popularyzacja ekologii, popularyzacja aktywności, wszystko jest pozytywnie i na TAK
- 0 0
-
2020-05-17 08:50
Większy abonament!!
Uważam że nextbike pobierał za mały abonament i przez to nie wyrabial finansowo.
- 1 1
-
2020-05-18 10:20
Skoro sprawę prowadzą ci sami urzędnicy to czemu nie ten sam Nextbike?
Przecież już się dobrze znają. Wiedzą co kto lubi. Najgorzej to jak urzędnik dostanie nietrafiony prezent od "biznesmena" - a tu nie ma tego ryzyka. Nextbike powinie startować i wygrywać co roku. Przecież, nie o to chodzi by złapać króliczka...
- 0 1
-
2020-05-18 15:35
to
Nigdy się nie uda ,zawsze to obce.
- 0 0
-
2020-05-20 10:25
nextbike zglosil wniosek o upadlosc
kilka tygodni po artykule
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.