- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (221 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (764 opinie)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (120 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (116 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (55 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Nextbike chce być operatorem nowego Mevo
Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym dotyczącym ponownego uruchomienia Mevo. Są to: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina oraz, co ciekawe, Nextbike Polska - która nie sprostała temu zadaniu za pierwszym razem. Rozmowy z wybranymi wykonawcami rozpoczną się za kilkanaście dni i potrwają przynajmniej do początku lipca.
Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich trzech lat (nie mniejszy niż 3 mln zł). Do dalszych rozmów zostaną zakwalifikowane firmy, które spełniają formalne warunki udziału w postępowaniu.
Zagraniczne firmy zainteresowane Mevo
Wnioski do udziału w postępowaniu złożyli Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy), Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą oraz Nextbike Polska.
Przypomnijmy, że ta ostatnia firma, a właściwie jej spółka córka NB Tricity, była już operatorem Mevo, ale nie wywiązała się z umowy i cały projekt roweru miejskiego upadł.
Po ocenie wniosków wybrane firmy zostaną zaproszone do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. W trakcie rozmów komisja przetargowa razem z wykonawcami opracuje rozwiązania najlepiej odpowiadające potrzebom oraz wymaganiom użytkowników i samorządów. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.
Co najmniej 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. elektrycznych
- Eksperci z kraju i zagranicy pracujący przy opracowaniach będą współpracować z OMGGS do momentu wyłonienia nowego operatora MEVO. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dot. m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - wylicza Alicja Mongird, rzecznik Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.
NextBike Polska ogłasza upadłość (13 opinii)
Miejsca
Opinie (302) ponad 50 zablokowanych
-
2020-05-14 21:40
Najbardziej szmieszne jest to ze obecnie najbardziej popularne są hulajnogi.
- 7 0
-
2020-05-14 21:52
Dosyć tej kompromitacji z next bike. Do dzisiaj kasy ludziom nie oddali z kont i abonamentów. To jest jawna kpina i plucie podatnikom w twarz, ze zostali dopuszczeni do przetargu mevo 2.
Ps. Ten post też skasujecie????
PS2. Nie dla polskiej Sycylii!!- 9 2
-
2020-05-14 22:18
Złozone kilka mc temu podanie o oddanie środków i nadal nic kasy nie ma ,a już po następną chcą sięgać badziew nad badziewie wszyscy tylko nie oni
- 7 0
-
2020-05-14 22:19
Dla trolli pis to wina władz gdańska za nieudany projekt (1)
Dla i**otów nie ma znaczania fakt że to był projekt metropolitalny a nie gdański,w pakiecie szamba pis plują jeszcze na mieszkańcow nazywając ich małą sycylią,volksdojczami ,łapowkarzami itp,itdOczywiście bez żadnych dowodow to norma
- 4 15
-
2020-05-14 23:22
Czyli metropolitalne gamonie bez wyobraźni
Jak można dziennie wymienić 4000 baterii w rowerach w całej metropolii. Czym kim i jak? Bez ładowania w stacjach nie da rady albo takie ceny za jazdę że wystarczy ładowanie raz w tygodniu.
- 1 1
-
2020-05-15 00:01
Gdzie my żyjemy? (1)
Złożyć nieodpowiedzialną ofertę, położyć projekt bez większych konsekwencji i pozbawić na kilka lat mieszkańców roweru miejskiego. I zgłosić się ponownie.
- 14 0
-
2020-05-15 00:21
I wygrają :))))
- 3 0
-
2020-05-15 00:09
Co z pieniędzmi? Nie zwrócili do tej pory na konto! !!!!!!!
- 11 0
-
2020-05-15 01:22
Spółki spółeczki do okradania miasta na miliony
Gdzie jest prokurator za tą machloje ? Gdzie są nasze pieniądze za abonamenty firma zarobiła dziesiątki milionów zł okradając mieszkańców i znowu dostaną kasę z miasta ? Jakie są ppwiązania miasta z prezesem spółki ? Oszustwo do 5 lat działanie na szkode miasta - sąd powinien wyrok nakazujący oddanie 100% kasy + odsetki
- 13 0
-
2020-05-15 05:07
Prokurator potrzebny
Co z pieniędzmi i kto robił analizę w banku dla Mevo.
- 8 0
-
2020-05-15 06:37
Elektryczne
Rowery nie powinny być elektryczne to by może ktoś schudl, nabrał odporności no ale rowery zwykłe gorzej wyglądają na fakturze przy cenie 20k sztuka więc są elektryczne, żeby przypał byl mniejszy. Takie miasto taki kraj
- 5 0
-
2020-05-15 07:05
Tylko Polskie firmy! (1)
- 4 1
-
2020-05-15 07:22
PO nie pozwoli na Polskie firmy
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.