- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (221 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (764 opinie)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (120 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (116 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (55 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Nextbike chce być operatorem nowego Mevo
Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym dotyczącym ponownego uruchomienia Mevo. Są to: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina oraz, co ciekawe, Nextbike Polska - która nie sprostała temu zadaniu za pierwszym razem. Rozmowy z wybranymi wykonawcami rozpoczną się za kilkanaście dni i potrwają przynajmniej do początku lipca.
Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich trzech lat (nie mniejszy niż 3 mln zł). Do dalszych rozmów zostaną zakwalifikowane firmy, które spełniają formalne warunki udziału w postępowaniu.
Zagraniczne firmy zainteresowane Mevo
Wnioski do udziału w postępowaniu złożyli Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy), Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą oraz Nextbike Polska.
Przypomnijmy, że ta ostatnia firma, a właściwie jej spółka córka NB Tricity, była już operatorem Mevo, ale nie wywiązała się z umowy i cały projekt roweru miejskiego upadł.
Po ocenie wniosków wybrane firmy zostaną zaproszone do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. W trakcie rozmów komisja przetargowa razem z wykonawcami opracuje rozwiązania najlepiej odpowiadające potrzebom oraz wymaganiom użytkowników i samorządów. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.
Co najmniej 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. elektrycznych
- Eksperci z kraju i zagranicy pracujący przy opracowaniach będą współpracować z OMGGS do momentu wyłonienia nowego operatora MEVO. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dot. m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - wylicza Alicja Mongird, rzecznik Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.
NextBike Polska ogłasza upadłość (13 opinii)
Miejsca
Opinie (302) ponad 50 zablokowanych
-
2020-05-14 18:56
Trzeba było sprzedać po 500 za sztukę
To chociaż coś by odzyskali. Teraz to po 200 może ktoś kupi.
- 5 0
-
2020-05-14 19:02
Czyli co? Szykuje się kolejny przekręt?
W tak zwanym partnerstwie publiczno-prywatnym...
- 12 0
-
2020-05-14 19:03
Elektryczne rowery znowu a po jaki ch*** ? (1)
Nie chce się nogami kręcić to zostań w domu nie zajmuj roweru
- 8 2
-
2020-05-14 19:34
stuknij się w głowę.
Może, senior z twojej rodziny chciałby również skorzystać z roweru. Pamiętaj też będziesz seniorem.
- 0 1
-
2020-05-14 19:27
ten bankrut ?
- 3 0
-
2020-05-14 19:45
A co robią teraz niebieskie rowerki? (1)
Kto był operatorem? Może nagrody?
- 4 2
-
2020-05-16 13:16
nic, teraz stoją gdzieś zbunkrowane, po upadku mevo to omggs jest właścicielem rowerów, nie nb
- 1 0
-
2020-05-14 19:47
A na maseczki i nagrody dla medykó nie ma kasyw
- 4 0
-
2020-05-14 19:58
Więcej elektrycznych
Przecież tylko 25% elektrycznych nie ma sensu.
W pagórkowatym terenie Gdańska tylko rowery elektryczne będą miały znaczącą ilość użytkowników. Test Panowie Rajcy Miejscy był czy nie był?- 2 7
-
2020-05-14 20:12
Bez elektrycznych (1)
Nie róbcie żadnych rowerów elektrycznych. Rower to rower a nie motorower. Znów będą kłopoty. Mevo padło przez akumulatory.
- 2 4
-
2020-05-14 20:58
Mevo padło bo było zarządzane przez dyletantów. No i umowę też podpisywali dyletanci.
A wszyscy razem do dzisiaj udają, że pospolite i tanie stojaki na rowery to kosztowne stacje.- 0 0
-
2020-05-14 20:15
Może warto dać im drugą szansę (1)
już drugi raz kraść nie będą.
- 0 15
-
2020-05-14 21:27
haha
- 6 0
-
2020-05-14 20:20
(1)
oficerów rowerowych!? heheh co to jest kapitan roweru, czego to ludzie nie wymyślą .....
- 15 1
-
2020-05-15 07:37
Chief maszyny
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.