- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (217 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (118 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (759 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (113 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Nextbike chce być operatorem nowego Mevo
Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym dotyczącym ponownego uruchomienia Mevo. Są to: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina oraz, co ciekawe, Nextbike Polska - która nie sprostała temu zadaniu za pierwszym razem. Rozmowy z wybranymi wykonawcami rozpoczną się za kilkanaście dni i potrwają przynajmniej do początku lipca.
Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich trzech lat (nie mniejszy niż 3 mln zł). Do dalszych rozmów zostaną zakwalifikowane firmy, które spełniają formalne warunki udziału w postępowaniu.
Zagraniczne firmy zainteresowane Mevo
Wnioski do udziału w postępowaniu złożyli Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy), Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą oraz Nextbike Polska.
Przypomnijmy, że ta ostatnia firma, a właściwie jej spółka córka NB Tricity, była już operatorem Mevo, ale nie wywiązała się z umowy i cały projekt roweru miejskiego upadł.
Po ocenie wniosków wybrane firmy zostaną zaproszone do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. W trakcie rozmów komisja przetargowa razem z wykonawcami opracuje rozwiązania najlepiej odpowiadające potrzebom oraz wymaganiom użytkowników i samorządów. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.
Co najmniej 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. elektrycznych
- Eksperci z kraju i zagranicy pracujący przy opracowaniach będą współpracować z OMGGS do momentu wyłonienia nowego operatora MEVO. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dot. m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - wylicza Alicja Mongird, rzecznik Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.
NextBike Polska ogłasza upadłość (13 opinii)
Miejsca
Opinie (302) ponad 50 zablokowanych
-
2020-05-14 17:08
Pieniądze
Oddadzą czy nie złodzieje
- 7 1
-
2020-05-14 17:15
do krytyków hipokrytów (1)
a kto rządzi w gdańsku, teraz macie przykład co zrobili przez 8 lat rządzenia Polską...
- 10 6
-
2020-05-14 18:30
Mi wystarczy, ze widze co sie dzieje od 5 lat
- 2 1
-
2020-05-14 17:15
do trzech razy sztuka
- 0 2
-
2020-05-14 17:35
pan profesor o tym z nami rozmawiał
mówił że to ma szanse się udać bo mają ogromne ilości informacji od mevo, ja tam mu ufam profesor sie sam nie zrobił
- 1 7
-
2020-05-14 17:38
Widocznie kary były zbyt niskie
- 8 0
-
2020-05-14 17:39
i teraz na tym zlomie
co stał 2 lata pod chmurką i przerdzewiał , będziecie jeździć
A Pani Prezes sobie zrobi zdjęcie na tle elewacji ECS ..
i ochrona poleci po flaszke .
takie umilowanie etosu robotnika
Ile to za ecs miesieczny abonament zeby nie bylo tylko o pedalach na baterie ?- 11 8
-
2020-05-14 17:42
Ja serio nie chcę być zwiastunem złych wieści... ale czy wiadomo, w jakim stanie są te rowery po ponad półrocznym kiblowaniu "gdzieś w Nowym Porcie"? Bo ja słabo widzę użyteczność tych egzemplarzy. Sama nigdy z Mevo nie korzystałam, mam swój rower, ale uważam, że inicjatywa była ciekawa, lecz na wyrost - powinno być o wiele więcej zwyczajnych rowerów, elektrycznych max 10% całej floty. Oby to ruszyło ponownie, Nextbike pogonić gdzie bądź, byle dalej od tej inicjatywy.
- 8 3
-
2020-05-14 18:02
dajmy im szansę! cóż złego mogłoby się przecież stać? go Nextbike!
- 2 7
-
2020-05-14 18:30
Ocenane będzie doświadczenie w zarządzaniu systemami
Rozumiem, że Nextbike otrzyma ujemną liczbę punktów.
- 11 1
-
2020-05-14 18:39
O nie jeżeli to będzie znowu Nextbike to nie będę korzystać!!!
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.