- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (217 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (118 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (759 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (114 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (54 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Nextbike chce być operatorem nowego Mevo
Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym dotyczącym ponownego uruchomienia Mevo. Są to: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina oraz, co ciekawe, Nextbike Polska - która nie sprostała temu zadaniu za pierwszym razem. Rozmowy z wybranymi wykonawcami rozpoczną się za kilkanaście dni i potrwają przynajmniej do początku lipca.
Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich trzech lat (nie mniejszy niż 3 mln zł). Do dalszych rozmów zostaną zakwalifikowane firmy, które spełniają formalne warunki udziału w postępowaniu.
Zagraniczne firmy zainteresowane Mevo
Wnioski do udziału w postępowaniu złożyli Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy), Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą oraz Nextbike Polska.
Przypomnijmy, że ta ostatnia firma, a właściwie jej spółka córka NB Tricity, była już operatorem Mevo, ale nie wywiązała się z umowy i cały projekt roweru miejskiego upadł.
Po ocenie wniosków wybrane firmy zostaną zaproszone do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. W trakcie rozmów komisja przetargowa razem z wykonawcami opracuje rozwiązania najlepiej odpowiadające potrzebom oraz wymaganiom użytkowników i samorządów. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.
Co najmniej 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. elektrycznych
- Eksperci z kraju i zagranicy pracujący przy opracowaniach będą współpracować z OMGGS do momentu wyłonienia nowego operatora MEVO. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dot. m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - wylicza Alicja Mongird, rzecznik Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.
NextBike Polska ogłasza upadłość (13 opinii)
Miejsca
Opinie (302) ponad 50 zablokowanych
-
2020-05-14 15:47
Nextbike (2)
Kolejna próba zarobienia lewych milionów a miasto chętne . Oddali wam pieniądze za sbonsmenty ? Złodzieje
- 32 2
-
2020-05-14 16:39
Nie oddali (1)
- 3 1
-
2020-05-14 17:16
Nie
- 0 1
-
2020-05-14 15:51
Nextbike? BikeU?
A jakie to ma znaczenie czy to NB czy nie? ważne zeby realnie określono pieniądze potrzebne do operowania tym systemem i udzwignie to każda firma. przeciez we wrzesniu system działał już fajnie, ale nie było czasu zwalczyć problemów czasu dziecięcego
- 2 17
-
2020-05-14 15:52
Nextbike STOP
Mam nadzieję, że ponownie błędu nikt nie popełni. Niech nextbike działa tam, gdzie się nie skompromitował.
- 19 3
-
2020-05-14 15:52
Super już się nie mogę doczekać do startu roweru mevo
- 2 16
-
2020-05-14 15:54
Kto dostał zwrot pieniędzy za anonamenty ? (2)
Czy naprawdę nie macie dość tego złodziejstwa w mieście ? Właścicielami spółek o dziwnie brzmiących nazwach są osoby które doskinale znają prywatnie decydentów. To jest jedna wielka mafia
- 31 4
-
2020-05-14 15:56
weź leki
- 3 13
-
2020-05-14 16:04
ja dostałem duże korzyści za jedyne 30 złotych
warto poznać pojęcie tzw. renty (nadwyżki) konsumenta. Tylko człowiek o ograniczonych horyzontach uważa, że zapłacone pieniądze to koszt, a uzyskana w zamian korzyść to żaden element wpływający na dobrostan konsumenta.
- 1 5
-
2020-05-14 16:03
Trójmiejska mafia ma się dobrze (1)
Miliony z naszego pięknego miasta kradnie się najlepiej przez spółki słupy
- 26 4
-
2020-05-15 09:44
We współpracy ze skorumpowanym rządem miasta
- 0 0
-
2020-05-14 16:12
Kumpel pracuje w Nextbike. Mowil ze przytulili gruba kase na mevo. (5)
Finansowanie szło z budzetu miasta wiec nikt nie cisnal niskich cen. Ma nadzieje ze znowu wygraja i bedzie hajlaif. Pozdro dla kumatych.
Karol- 24 5
-
2020-05-14 16:17
Nie ma sensu uruchamiać rowerów miejskich (2)
Nie ma sensu bo nie ma prostych dróg rowerowych, są tylko esy floresy.
- 1 3
-
2020-05-14 16:20
(1)
Jak najbardziej ma to sens tym bardziej że to jest najtańszy środek transportu i naprawdę bardzo wygodnie się jeździ tymi rowerami
- 1 3
-
2020-05-14 16:24
Wole hulajnoge.
Anka
- 1 0
-
2020-05-14 16:26
uważaj, bo skoro twój kumpel i ty wiecie o przestępstwie
to powinniście powiadomić prokuraturę, a skoro nie powiadamiacie to możecie odpowiadać. No chyba, że to co piszesz to bzdury.
- 3 1
-
2020-05-16 13:12
g prawda
nb polska musiało oddać 1224 rowery, wszystkie stacje, aplikację i dodatkowo zapłacić wielomilionową karę, firma popadła w takie długi że żeby nie padła to niemiecki nextbike gmbh musiał wykupić udziały za ponad 11mln pln
- 1 0
-
2020-05-14 16:19
Nextbike - nie oddał ludziom pieniedzy za abonamenty (2)
Jakie znajomości tam muszą być że miasto puszczało kolejne milionowe transze im za nierealizowane dostawy a teraz miasto bierze tą samą spółkę ? Kto odda ludziom pieniądze za abonamenty ?
- 33 2
-
2020-05-14 16:28
Bzdura
- 2 4
-
2020-05-14 21:09
Nikt nie odda, operator zbankrutowal, jestes na szarym koncu kolejki, nawet onuc z trupa nie zedrzesz.
- 4 0
-
2020-05-14 16:27
NextBike wykazał się cwaniactwem i niekompetencją.
jak oddadzą pieniądze zwykłym ludziom to będzie można dopuścić ich do udziału jako odpowiedzialnych za mycie i sprzątanie rowerów, ale nie jako zarządzających.
Ta firma cwaniakowała, więc powinna być wykluczona z przetargów na 10 lat.- 18 0
-
2020-05-14 16:27
Było dobrze, ale nexrbike nie byl w stanie ładować rowerów przy tak dużym zintwresowanoiu.
Sam złożył wniosek o anulowanie kar a tak nie mozna- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.