- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (221 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (764 opinie)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (120 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (116 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (55 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Nextbike chce być operatorem nowego Mevo
Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym dotyczącym ponownego uruchomienia Mevo. Są to: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina oraz, co ciekawe, Nextbike Polska - która nie sprostała temu zadaniu za pierwszym razem. Rozmowy z wybranymi wykonawcami rozpoczną się za kilkanaście dni i potrwają przynajmniej do początku lipca.
Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich trzech lat (nie mniejszy niż 3 mln zł). Do dalszych rozmów zostaną zakwalifikowane firmy, które spełniają formalne warunki udziału w postępowaniu.
Zagraniczne firmy zainteresowane Mevo
Wnioski do udziału w postępowaniu złożyli Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy), Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą oraz Nextbike Polska.
Przypomnijmy, że ta ostatnia firma, a właściwie jej spółka córka NB Tricity, była już operatorem Mevo, ale nie wywiązała się z umowy i cały projekt roweru miejskiego upadł.
Po ocenie wniosków wybrane firmy zostaną zaproszone do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. W trakcie rozmów komisja przetargowa razem z wykonawcami opracuje rozwiązania najlepiej odpowiadające potrzebom oraz wymaganiom użytkowników i samorządów. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.
Co najmniej 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. elektrycznych
- Eksperci z kraju i zagranicy pracujący przy opracowaniach będą współpracować z OMGGS do momentu wyłonienia nowego operatora MEVO. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dot. m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - wylicza Alicja Mongird, rzecznik Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.
NextBike Polska ogłasza upadłość (13 opinii)
Miejsca
Opinie (302) ponad 50 zablokowanych
-
2020-05-15 07:07
Urzad Miasta powinien zwrocic Nam pieniadze
Zaplacilem i ukradli ... Oczywiscie z odsetkami!
Nie pozew zbiorowy ... Proste!- 7 1
-
2020-05-15 07:21
Next Bike wygra. Zakład?
- 10 0
-
2020-05-15 07:31
Rower miejski to konieczność
- 0 2
-
2020-05-15 07:35
oczywiste ;-)
Oczywiste jest to , że powinno to być Mevo. przemawia za nimi doświadczenie, kapitał, umiejętność zarządzania trudnymi projektami a przede wszystkim solidność.
no i umiejętność wychodzenia z trudnych sytuacji w porozumieniu z wymagającym klientem czyli miastem.- 4 1
-
2020-05-15 07:35
Kocham moje miasto (1)
Tutaj wałki robi się nawet na rowerze miejskim i malowaniu przejść dla pieszych. Bo nawet tutaj znajdzie się szwagier czy inny wujek który ma swój byznes i chce zarobić i się nie narobić :) Na szczęście wyprowadzam się stąd razem z moją firmą i płaconymi przeze mnie podatkami i zarobi na tym gmina nieopodal :) miłej zabawy w tym dewelopersko-mafijnym grajdole Wam życzę!
- 16 1
-
2020-05-15 08:44
:-(( - szkoda że kolejne firmy uciekają z Gdańska. Ale cóż inaczej się nie da. Powodzenia życzę!
- 1 1
-
2020-05-15 07:44
Nie bądźmy Pewex'ami.
Dostajemy za tego misia, jako konsultanci 20% ogólnej sumy kosztów i już. Więc im on jest droższy, ten miś tym... no? Koniaczek?
- 7 1
-
2020-05-15 07:55
czyli nowy operator dorzuci 75 % nielektrycznych do tych 25 % co już są i były elektryczne
nieżle to wykombinowali
- 5 1
-
2020-05-15 08:10
Lika
Podatnik za wszystko zapłaci więc mogą dalej po 5, 10, 15 tysięcy zarabiać i się bawić w pracę.
- 3 0
-
2020-05-15 08:28
Abonament za jazdę rowerem miejskim? To miasto powinno NAM płacić (2)
za to że nie wybraliśmy samochodu. Ci ograniczeni ludzie nie są w stanie pojąć, że koszt codziennej obsługi przez miasto ruchu samochodowego jest kilkudziesięciokrotnie wyższy od ruchu rowerowego. Muszą zrozumieć, że darmowe rowery miejskie w dłuższej perspektywie oznaczają mniejsze wydatki. Tak - normalnie paradoks - darmowy rower oznacza mniejsze wydatki miasta. Ale żeby to pojąć trzeba mieć rozum, którego wielu brakuje.
- 6 3
-
2020-05-15 10:49
Dokladnie tak jest rower miejski nigdzie na swiecie niejest oplacalny jest dotowany jak komunikacja miejska
- 0 0
-
2020-05-15 11:46
wincyj betonu
taki paradoks masz rację i nie masz racji. Owszem to co napisałeś jest prawdą! Niestety psychika ludzka jest taka, że jak jest coś za darmo to znaczy, że nie trzeba tego szanować :( Twoje postulaty zostały spełnione przez bardzo niski koszt abonamentu w wysokości 10 zł miesięcznie w Mevo. wg mojej oceny ten koszt był trochę za niski wg mnie 20 zł to realny i akceptowalny koszt abonamentu miesięcznego. Wykluczy to chętnych na okazyjną jazdę a zostaną ci co faktycznie będą chcieli z tego systemu regularnie korzystać. Ułatwi to planowanie użyczeń itd.
- 0 0
-
2020-05-15 08:31
Największy wał roku zaraz!! po tym przetargi na kup autobusów przez Lisickiego (1)
Każdy widzi jak okradane jest to miasto - Adamowicz po cichutku to robił Dulkiewicz team po bezczelu już jedzie bez zahamowań. Mevo ciekawe kto jest właścicielem tej spółki że mimo złodziejstwa stają jakby nic do przetargu
- 9 1
-
2020-05-15 08:49
A baza na Hallera
Sprzedana a połowa kasy złodzieje od Lisickiego wzięli ze skarbniczka i nim na czele.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.