• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie chcą buspasa na ul. Morskiej w Gdyni

Michał Sielski
11 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Część mieszkańców, a przede wszystkim osoby prowadzące sklepy i punkty usługowe przy ul. Morskiej, nie chcą, by powstał tam buspas. - To zniszczy nasze źródło utrzymania - przekonują. Według pierwotnych planów buspas miał powstać na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania z ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni, a nawet do ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdyni.



Jesteś zwolennikiem buspasów w mieście?

Gdy w maju miejscy urzędnicy poznali wyniki analiz dotyczących wyznaczania buspasów w mieście, wszystko potoczyło się bardzo szybko. Od tego czasu powstał buspas na ul. Władysława IV w stronę Sopotu oraz pas dla autobusów na Estakadzie Kwiatkowskiego. Każdy z nich powstawał przy narzekaniu kierowców, którzy twierdzili, że spowoduje to wielkie korki. I w żadnym z przypadków obawy te się nie potwierdziły, choć na ul. Władysława IV - szczególnie w godzinach szczytu - średnia prędkość przejazdu samochodów spadła, co jednak wyszło wszystkim na dobre, bo od tego czasu nie doszło tam do żadnego wypadku. Pasażerowie komunikacji publicznej jadą natomiast znacznie szybciej.

Przedsiębiorcy: idziemy ustawić się w kolejkę do pośredniaka

Nie przekonuje to jednak części mieszkańców ul. Morskiej, a zwłaszcza osób, które prowadzą tam punkty usługowe i handlowe.

- Jeśli parking zostanie zamieniony na buspas, to możemy od razu ustawiać się w kolejce do pośredniaka. Klienci przyjeżdżają do nas samochodami, więc po prostu ich stracimy. Zwłaszcza jeśli będą musieli szukać miejsc parkingowych w bocznych uliczkach - przekonuje pan Andrzej, prowadzący tam punkt usługowy.
Nie będzie to więc klasyczny buspas, bo droga wyłącznie dla autobusów będzie tylko w bezpośrednich okolicach przystanków.
Według założeń buspas ma bowiem znaleźć się na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania z ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni lub (w wariancie maksymalnym) do ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdyni. W przeprowadzonej analizie zbadano dwa warianty. Jeden zakładał wyznaczenie buspasa na istniejącej obecnie, dwupasmowej drodze, a drugi na dobudowie trzeciego pasa, który wiązałby się ze znacznie mniejszymi utrudnieniami w ruchu samochodów, ale też likwidacją miejsc parkingowych. I to właśnie ta druga opcja jest głównie brana pod uwagę. Skróci czas przejazdu autobusów i trolejbusów o ok. 10 proc. Wymaga jednak prac inwestycyjnych.

Urzędnicy: miejsca parkingowe nie znikną

Urzędnicy przekonują jednak, że pogodzą interesy wszystkich.

- Prace projektowe są ukierunkowane tak, by miejsca parkingowe nie zostały zlikwidowane. Nie będzie to więc klasyczny buspas, bo droga wyłącznie dla autobusów będzie tylko w bezpośrednich okolicach przystanków - tłumaczy Sebastian Drausal, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Co to oznacza? De facto mocno przedłużone zatoki autobusowe, które możemy zauważyć m.in. na Podwalu Grodzkim zobacz na mapie Gdańska przy Dworcu Głównym w Gdańsku. Kierowcy aut nie mają żadnego interesu, by na nie wjeżdżać, a pasażerowie nie muszą czekać i denerwować się widokiem autobusu, który mają "na wyciągniecie ręki", ale nie może on wjechać na przystanek, bo stoi w korku. Podobnie będzie z wyjazdem, bo gdyńskie autobusy i trolejbusy będą mogły włączyć się do ruchu z końca pasa rozbiegowego. W korku zaoszczędzą trochę czasu, a w normalnym ruchu nie będą powodowały hamowania samochodów, bo zdążą się rozpędzić. Nie stracą więc na tym ani kierowcy, ani drobni przedsiębiorcy, prowadzący w okolicy swoje firmy i twierdzący, że miejsca parkingowe w ich bezpośrednim sąsiedztwie są kluczem do ich sukcesu.

Na razie rozpoczynają się prace projektowe. Inwestycja zostanie wykonana najwcześniej w przyszłym roku, bo planowane jest pozyskanie na nią finansowania zewnętrznego. W 2016 roku poznamy też konkretne plany dotyczące jej budowy.

Opinie (251) 5 zablokowanych

  • Zaszczurzenie w Gdyni jest ogromne ale należy zaszczurzyć jeszcze więcej bo mieszkancom Gdyni wszystko pasuje co jest pochodne od szczura.

    • 5 2

  • Gdynianin

    Tam jest tyle miejsca że spokojnie można dorobić jeszcze parking!!!

    • 2 1

  • Buspas ok.

    Jak autobus ma swój pas to jest logiczne ale zabranie na ul. 3 maja w Gdyni jednego pasa dla rowerów to pomyłka. Korki codziennie są już od hali targowej do 10 lutego.
    "No i tłumy rowerów"

    • 7 1

  • Kiedy miasto Gdynia zacznie wreszcie inwestycje w swoje miasto ?

    Kiedy zacznie sie budowanie drog alternatywnych w najblizszym sasiedztwie centrum, czyli Nowej Weglowej, przebudowy Jana z Kolna, lacznika Dworcowa - Podjazd - 3 maja, tuz przy torach SKM, czy wreszcie Drogi Czerwonej tunelem pod torami, od Wzgorza, do Wisniewskiego ?
    Kiedy miasto rozpocznie przebudowe wezla drogowego:
    ronda Podjazd - Dworcowa - 10-go lutego ?
    Kiedy miasto zainwestuje wrescie w 2 czy 3 wielopoziomowe parkingi wokol srodmiescia ? Jeden od polnocy, drugi od poludnia....

    Wtedy mozna myslec o ograniczeniach ruchu w miescie. A tak ?
    Wyrzucic wszystkich, ale nic nie dac w zamian, nawet depatakow.......

    • 6 1

  • Niestety większość samochodów jeździ pustych. Facet mieszka na Grabówku a dojeżdża samochodem do pracy na Chylonię... (4)

    tak się nie da... nauczmy się racjonalnie korzystać z samochodów i autobusów. Jestem za budową większej ilości buspasów... aby więcej takich bezmyślnych kierowców stało w korku jeżeli są takimi egoistami.

    • 2 8

    • Jesteś myślącym kierowca :-)

      Nie dorobiłeś się jeszcze samochodu rozumiem, czy jesteś możne myślącym kierowca? W pierwszym przypadku współczuje w drugim gratuluje. Trzymaj samochód na parkingu myj i przepychaj z kąta w kąt, a ja sobie w tym czasie pojeżdżę. Czasami samochodem czasami rowerem. Miłego czekania na autobus.

      • 3 3

    • (2)

      Czyli co mam mieć samochód, płacić za niego ale jeszcze sobie bilet miesięczny wykupić?

      • 4 1

      • możesz rozważyć opcję sprzedania go (1)

        i poruszania się po mieście na wiele różnych sposobów.

        • 2 3

        • Ja poruszam się na wiele różnych sposobów

          Czasem służbowym autem, czasem prywatnym, a czasem to się nawet z ojcem jego wozem zabiorę.

          • 1 1

  • DZIWNE ROZWIAZANIA DROGOWE

    Nie rozumiem jak projektowane są skrzyzowania w Gdyni.
    1- Wielkokacka / Rolnicza / zjazd do Lidla - kilka linii namalowanych na jezdni, szcatkowa wysepka - bardzo trudny wjazd i wyjazd na ulice Konwaliowa co chwila wypadki autor autor - kto to zaprojektował ? Miało być tanio dla kogo ?
    2 - Sciezka rowerowa wzdłuż ul.Stryjskiej wykonana za pomoca puszki z farba Pomiedzy ul. Luzycka i Aaleją Zwyciestwa tylko czekac az bedzie kolizja Autobusu i rowerzysty Czy pozostawiona jezdnia dla samochodow ma przepisowa szerokosc ? Bo na pewno nie jest zgodna ze zdrowym rozsadkiem.

    • 7 0

  • Kto te zarąbiste symulacje robi ? to jest bardziej wizualizacja niż symulacja. 5 aut na krzyż i co tam symulują ?

    • 1 1

  • Mieszkam w Gdyni (1)

    Ale pracuje w Gdansku i jezdze kolejka do pracy majac samochod.Szybciej i taniej .A co do buspasow to ok ale tam gdzie nie zrobi sie masakrystyczny korek juz 3maja po zrobieniu drogi rowerowej pokazal jak latwo zakorkowac centrum.

    • 7 2

    • centrum Gdyni było zakorkowane grubo przed zrobieniu pasa dla rowerów na ulicy 3 maja

      w Gdyni potrzebna jest droga rowerowa od mostku nad Śląską do mostku nad ulicą Podjazd (przedłużenie 10 lutego pod wiaduktem kolejowym) i kładka pieszo rowerowa od ulicy Admirała Wagi do placu Gombrowicza.

      Dla mieszkańców Oksywia i Obłuża jak znalazł.

      • 2 1

  • (1)

    Jeszcze dodatkowy pas dla rowerzystów, wrotkarzy, hulajnogarzy ...

    • 8 1

    • I dla idiotów z UM.

      • 3 1

  • Nie pchaj Pan swojej opini do artykulu.Dziekuje

    "Każdy z nich powstawał przy narzekaniu kierowców, którzy twierdzili, że spowoduje to wielkie korki. I w żadnym z przypadków obawy te się nie potwierdziły, choć na ul. Władysława IV - szczególnie w godzinach szczytu - średnia prędkość przejazdu samochodów spadła, co jednak wyszło wszystkim na dobre..."

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane