• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie chcą buspasa na ul. Morskiej w Gdyni

Michał Sielski
11 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Jeden czy dwa dodatkowe pasy na Spacerowej?

Część mieszkańców, a przede wszystkim osoby prowadzące sklepy i punkty usługowe przy ul. Morskiej, nie chcą, by powstał tam buspas. - To zniszczy nasze źródło utrzymania - przekonują. Według pierwotnych planów buspas miał powstać na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania z ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni, a nawet do ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdyni.



Jesteś zwolennikiem buspasów w mieście?

Gdy w maju miejscy urzędnicy poznali wyniki analiz dotyczących wyznaczania buspasów w mieście, wszystko potoczyło się bardzo szybko. Od tego czasu powstał buspas na ul. Władysława IV w stronę Sopotu oraz pas dla autobusów na Estakadzie Kwiatkowskiego. Każdy z nich powstawał przy narzekaniu kierowców, którzy twierdzili, że spowoduje to wielkie korki. I w żadnym z przypadków obawy te się nie potwierdziły, choć na ul. Władysława IV - szczególnie w godzinach szczytu - średnia prędkość przejazdu samochodów spadła, co jednak wyszło wszystkim na dobre, bo od tego czasu nie doszło tam do żadnego wypadku. Pasażerowie komunikacji publicznej jadą natomiast znacznie szybciej.

Przedsiębiorcy: idziemy ustawić się w kolejkę do pośredniaka

Nie przekonuje to jednak części mieszkańców ul. Morskiej, a zwłaszcza osób, które prowadzą tam punkty usługowe i handlowe.

- Jeśli parking zostanie zamieniony na buspas, to możemy od razu ustawiać się w kolejce do pośredniaka. Klienci przyjeżdżają do nas samochodami, więc po prostu ich stracimy. Zwłaszcza jeśli będą musieli szukać miejsc parkingowych w bocznych uliczkach - przekonuje pan Andrzej, prowadzący tam punkt usługowy.
Nie będzie to więc klasyczny buspas, bo droga wyłącznie dla autobusów będzie tylko w bezpośrednich okolicach przystanków.
Według założeń buspas ma bowiem znaleźć się na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania z ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni lub (w wariancie maksymalnym) do ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdyni. W przeprowadzonej analizie zbadano dwa warianty. Jeden zakładał wyznaczenie buspasa na istniejącej obecnie, dwupasmowej drodze, a drugi na dobudowie trzeciego pasa, który wiązałby się ze znacznie mniejszymi utrudnieniami w ruchu samochodów, ale też likwidacją miejsc parkingowych. I to właśnie ta druga opcja jest głównie brana pod uwagę. Skróci czas przejazdu autobusów i trolejbusów o ok. 10 proc. Wymaga jednak prac inwestycyjnych.

Urzędnicy: miejsca parkingowe nie znikną

Urzędnicy przekonują jednak, że pogodzą interesy wszystkich.

- Prace projektowe są ukierunkowane tak, by miejsca parkingowe nie zostały zlikwidowane. Nie będzie to więc klasyczny buspas, bo droga wyłącznie dla autobusów będzie tylko w bezpośrednich okolicach przystanków - tłumaczy Sebastian Drausal, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Co to oznacza? De facto mocno przedłużone zatoki autobusowe, które możemy zauważyć m.in. na Podwalu Grodzkim zobacz na mapie Gdańska przy Dworcu Głównym w Gdańsku. Kierowcy aut nie mają żadnego interesu, by na nie wjeżdżać, a pasażerowie nie muszą czekać i denerwować się widokiem autobusu, który mają "na wyciągniecie ręki", ale nie może on wjechać na przystanek, bo stoi w korku. Podobnie będzie z wyjazdem, bo gdyńskie autobusy i trolejbusy będą mogły włączyć się do ruchu z końca pasa rozbiegowego. W korku zaoszczędzą trochę czasu, a w normalnym ruchu nie będą powodowały hamowania samochodów, bo zdążą się rozpędzić. Nie stracą więc na tym ani kierowcy, ani drobni przedsiębiorcy, prowadzący w okolicy swoje firmy i twierdzący, że miejsca parkingowe w ich bezpośrednim sąsiedztwie są kluczem do ich sukcesu.

Na razie rozpoczynają się prace projektowe. Inwestycja zostanie wykonana najwcześniej w przyszłym roku, bo planowane jest pozyskanie na nią finansowania zewnętrznego. W 2016 roku poznamy też konkretne plany dotyczące jej budowy.

Opinie (251) 5 zablokowanych

  • (3)

    no coz wiadoma sprawa w wielu sprawach polska to jeszcze wciąż ciemnogrod , generalnie pracując ostatnio w oslo norwegia bardzo ceniłem sobie tam komunikacje miejska i wszędzie byłem na czas dzięki niej ponieważ tamtejsze władze doszly do wniosku ze i tak nie daje nic budowa nowych drog dla aut ponieważ od razu zaczyna rosnąć liczba aut . zastosowano wiec polityke karania wlascicieli aut już od 7 lat w norwegi osobowka musi mieć na lusterku wewnętrznym czytnik do przekraczania bramek , i dlatego bramki sa tam praktycznie wszędzie ze zjazdu z obwodnicy do miasta , w miescie przy przekraczaniu dzielnic i jeszcze ruchome bramki jest to pojazd stojący z boku drogi i dodatkowo wlepiajacy 25 koron , czyli 12 zl przy przekraczaniu każdej bramki.
    w Polsce jak slysze glosy z um gdyni ze np. swietojanska nie może być zamknieta bo paru cwaniakow z um gdyni ma tam swoje mieszkania , i gdzie oni zaparkują auto , to mi się chce smiac .
    w oslo wiadoma sprawa jest to ze jak mieszkasz w centrum to auto jest po prostu dla ciebie zbędne bo dochodzi jeszcz parking 4 euro za godzine a dla Norwega to tez dużo , i teraz przechadzając się po centrum gdyni i gdanska można zauwarzyc ile ludzi w centrach miast dysponuje autami i dodatkowo zawala przestrzen miejska złomem.
    no ale żaden polityk nie chce wprowadzać polityki karania wlasccieli blachosmrodow bo automatycznie mu poparcie spada
    DLATEGO WSZYSCY SOLIDARNIE STOJA W RAKOTWORCZYCH OPARACH

    • 17 16

    • Adaś,wracaj do Norwegii

      • 8 3

    • Podpisuję się obiema rękami. Dodatkową informacja jest taka, że w Oslo jest zarejestrowanych tyle samo samochodów na 1000 mieszkańców, co w Gdańsku (540). A więc mieć to jedno, a jeździć to drugie.

      • 6 4

    • nic dodac nic ujac.

      • 3 2

  • 3maja kontrpas

    korki cały czas komunikacja też stoi tą drogą jadą prawie wszystkie autobusy

    • 15 0

  • (2)

    Zlikwidowac dziwactwo na 3-maja niby sciezka rwerowa ile rowerow tam jezdzi w okresie jesie-wiosna a jaki paraliz ruchu drogoego w tym miescu wieczne korki od momentu powstania tej niby sciezki rowerowej

    • 24 3

    • (1)

      Tych z miasta to juz kompletnie porypało. Od tego pierdzenia w stołki to same głupie pomysły przychodzą im do głowy. Jak nie "odwrócona" ścieżka rowerowa
      to basen olimpijski za 70 baniek. Gdzie w tym jest interes mieszkańców??

      • 11 0

      • kierowca bombowca

        Aaaa zobaczymy ile będzie wypadków w okresie rowerowym...no i sezon w którym korki spowodują zalanie krwią niejednego kierowcy,ale co jeden z drugim może wiedzieć jak pierdzi w stołek do 14 i wychodzi z pracy przed korkami.pozdrawiam.

        • 6 0

  • Malo kto stosuje sie do buspasa na grabowku

    Wiekszosc ceaniaczkow i tak jedzie prosto nie skrecajac w zakret do oksywia defacto to super miejsce na dzwon i wymuszenie :)

    • 6 0

  • "Nie będzie to więc klasyczny buspas, bo droga wyłącznie dla autobusów będzie tylko w bezpośrednich okolicach przystanków."

    To bez sensu - albo buspas od przystanku do przystanku albo wcale. Jak zakorkuje sie droga na lewym pasie to taki "polbuspas" tez przytka.

    • 12 0

  • ścieżka rowerwa na 3 maja - idiotyczny pomysł! (5)

    Chciałabym pogratulować pomysłodawcy ścieżki rowerowej na 3 maja! Odkąd pojawił się wydzielony pas dla rowerzystów, wszystko stoi począwszy od starowiejskiej skończywszy na skrzyżowaniu 3 maja z 10 lutego. Paraliż totalny niezależnie od pory dnia, a rowerów na nowej ścieżce jakoś nie widać.... Pomysł godny pożałowania!!!! Weźcie się lepiej za robienie porządnych dróg od nowa, a nie lepienia czegoś z niczego!

    • 27 2

    • (3)

      wszystko stoi bo jest za duzo samochodow.
      Nie moze byc tak, ze cala przestrzen w miescie jest zawlaszczana przez smierdzace samochody.

      • 2 14

      • ścieżka rowerwa na 3 maja - idiotyczny pomysł! (1)

        Nie mam nic przeciwko rowerzystom, których w ostatnim czasie przybywa. Samochody także mnożą się na potęgę, ale to w jaki sposób rozwiązuje się zapotrzebowanie na szklaki komunikacyjne woła o pomstę do nieba. Dzielenie włosa na czworo nie pomoże, a tylko zaszkodzi. Czy tego typu rozwiązania są w pełni bezpieczne? Przykład: kierowca skręcający z 3 maja w 10 lutego musi ustąpić pierwszeństwa rowerzyście jadącemu równolegle do jego auta i przecinającemu skrzyżowanie, kierując się się dalej ulicą 3maja. Na wypadek nie będziemy musieli długo czekać...

        • 8 1

        • za każdy wypadek powinien odpowiadać urzędnik

          włącz się do ruchu z ul. Zgody. stojące samochody na odcinku do 10 Lutego skutecznie zasłaniają ścieżkę rowerową

          • 3 0

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • brawo popieram

      dzis wlasnie przygladalem temu pomysłowi.Pytanie jak rowerzysta jadacy ul.3 maja od batorego do 10 lutego wjedzie na skrzyzowanie nie wiedzac czy jest czerwone czy zielone i pojedzie dalej 10 lutego w kierunku starowiejskiej.O tragedie nie łatwo.chyba,ze miasto jeszcze zasponsoruje dodatkowo za kilka mln złotych dodatkowo sygnalzację swietlną dla rowerzystów???

      • 10 0

  • przesież stępa

    mieszka na Chwarznie tam jest już BUSPAS za prawie 2 miliony - tyle kosztuje według szczurka namalowanie lini 1 km a więc kto jeszcze mieszka przy morskiej lub okolicach z UM Gdynia?

    • 16 0

  • dobre co?

    Każdy z nich powstawał przy narzekaniu kierowców, którzy twierdzili, że spowoduje to wielkie korki. I w żadnym z przypadków obawy te się nie potwierdziły, choć na ul. Władysława iv - szczególnie w godzinach szczytu - średnia prędkość przejazdu samochodów spadła, co jednak wyszło wszystkim na dobre, bo od tego czasu nie doszło tam do żadnego wypadku.

    no dobra ale co maja korki do wypadku. Co ma piernik do wiatraka???

    • 5 3

  • Buspasy-tak! (1)

    W całym mieście gdzie to tylko możliwe powinny być buspasy! Tylko tak nie zakorkujemy całkowicie miasta.
    Zrobić buspas na Małokackiej, jest tam wystarczająco dużo miejsca, a korki się tworzą od Ciapkowa do skrzyżowania na Witominie.

    • 6 4

    • I jeździ tam autobus raz na kwadrans

      W sam raz na buspas

      • 3 4

  • co to za buspasy ktore maja kilkadziesiat metrow ? jakiś kretynizm

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane