- 1 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (220 opinii)
- 2 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (48 opinii)
- 3 "Mężczyzna z wężem" zatrzymany (108 opinii)
- 4 Biegli zbadali list Grzegorza B. (186 opinii)
- 5 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (322 opinie)
- 6 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (365 opinii)
Nie chcą buspasa na ul. Morskiej w Gdyni
Część mieszkańców, a przede wszystkim osoby prowadzące sklepy i punkty usługowe przy ul. Morskiej, nie chcą, by powstał tam buspas. - To zniszczy nasze źródło utrzymania - przekonują. Według pierwotnych planów buspas miał powstać na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów do skrzyżowania z ul. Grabowo , a nawet do ul. Warszawskiej .
Przedsiębiorcy: idziemy ustawić się w kolejkę do pośredniaka
Nie przekonuje to jednak części mieszkańców ul. Morskiej, a zwłaszcza osób, które prowadzą tam punkty usługowe i handlowe.
- Jeśli parking zostanie zamieniony na buspas, to możemy od razu ustawiać się w kolejce do pośredniaka. Klienci przyjeżdżają do nas samochodami, więc po prostu ich stracimy. Zwłaszcza jeśli będą musieli szukać miejsc parkingowych w bocznych uliczkach - przekonuje pan Andrzej, prowadzący tam punkt usługowy.
Nie będzie to więc klasyczny buspas, bo droga wyłącznie dla autobusów będzie tylko w bezpośrednich okolicach przystanków.Według założeń buspas ma bowiem znaleźć się na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów do skrzyżowania z ul. Grabowo lub (w wariancie maksymalnym) do ul. Warszawskiej . W przeprowadzonej analizie zbadano dwa warianty. Jeden zakładał wyznaczenie buspasa na istniejącej obecnie, dwupasmowej drodze, a drugi na dobudowie trzeciego pasa, który wiązałby się ze znacznie mniejszymi utrudnieniami w ruchu samochodów, ale też likwidacją miejsc parkingowych. I to właśnie ta druga opcja jest głównie brana pod uwagę. Skróci czas przejazdu autobusów i trolejbusów o ok. 10 proc. Wymaga jednak prac inwestycyjnych.
Urzędnicy: miejsca parkingowe nie znikną
Urzędnicy przekonują jednak, że pogodzą interesy wszystkich.
- Prace projektowe są ukierunkowane tak, by miejsca parkingowe nie zostały zlikwidowane. Nie będzie to więc klasyczny buspas, bo droga wyłącznie dla autobusów będzie tylko w bezpośrednich okolicach przystanków - tłumaczy Sebastian Drausal, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Co to oznacza? De facto mocno przedłużone zatoki autobusowe, które możemy zauważyć m.in. na Podwalu Grodzkim przy Dworcu Głównym w Gdańsku. Kierowcy aut nie mają żadnego interesu, by na nie wjeżdżać, a pasażerowie nie muszą czekać i denerwować się widokiem autobusu, który mają "na wyciągniecie ręki", ale nie może on wjechać na przystanek, bo stoi w korku. Podobnie będzie z wyjazdem, bo gdyńskie autobusy i trolejbusy będą mogły włączyć się do ruchu z końca pasa rozbiegowego. W korku zaoszczędzą trochę czasu, a w normalnym ruchu nie będą powodowały hamowania samochodów, bo zdążą się rozpędzić. Nie stracą więc na tym ani kierowcy, ani drobni przedsiębiorcy, prowadzący w okolicy swoje firmy i twierdzący, że miejsca parkingowe w ich bezpośrednim sąsiedztwie są kluczem do ich sukcesu.
Na razie rozpoczynają się prace projektowe. Inwestycja zostanie wykonana najwcześniej w przyszłym roku, bo planowane jest pozyskanie na nią finansowania zewnętrznego. W 2016 roku poznamy też konkretne plany dotyczące jej budowy.
Opinie (251) 5 zablokowanych
-
2015-12-11 13:12
ale kto konkretnie nie chce? jakaś grupka narzekających na wszystko frustratów? (4)
jeżdżę codziennie tamtędy komunikacją miejską i buspas uważam za super sprawę. Zapewne dojazd do wielu dzielnic takie rozwiązanie by ułatwiło.
- 16 17
-
2015-12-11 13:48
Mieszkańcy bloków położonych przy ulicy Morskiej nie chcą buspasa, baranie. (3)
Nie ma żadnych sensownych parkingów w okolicy. Gdzie zaparkować jak nie na Morskiej? Cała Komandorska (równoległa do Morskiej) zastawiona samochodami, tak, że ciężko przejechać. Podziemny parking pod Kauflandem zamykany na noc. Na parkingu przy Biedronce też czasem ciężko o miejsce. Dojdzie do absurdalnych sytuacji, że trzeba będzie dwa przystanki trolejbusem podjechać do samochodu.
- 10 4
-
2015-12-11 18:24
po co ubliżać?
To Gdynia nie Gdańsk. Kultury troszke i dobrej woli
- 2 1
-
2015-12-11 18:26
przecież mówią że miejsca parkingowe będą, baranie (1)
- 1 1
-
2015-12-11 22:55
Rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu, chyba nie wie co mówi.
"Prace projektowe są ukierunkowane tak, by miejsca parkingowe nie zostały zlikwidowane. Nie będzie to więc klasyczny buspas, bo droga wyłącznie dla autobusów będzie tylko w bezpośrednich okolicach przystanków"
Poniżej zdjęcie satelitarne z Morskiej na odcinku o którym mowa w artykule.
oi64.tinypic.com/2na71a9.jpg
W lewym górnym rogu jest przystanek. 10 metrów od przystanku stoi znak D-18 (parking) + T-30 (sposób ustawienia pojazdu względem krawędzi jezdni)
Widok w Google Street View - oi67.tinypic.com/qpkwnd.jpg- 3 0
-
2015-12-11 13:14
od stycznia w Gdyni pasażerowie sami będą otwierali sobie drzwi przyciskiem (1)
napiszcie o tym żeby ciemny lud miał czas na oswojenie się z tą "nowinką".
- 15 6
-
2015-12-11 15:52
Na serio?
W wielu miastach ta nowinka jest już od 15 lat.... może jeszcze za kilka, kilkanaście lat wprowadzą czytelniejsze rozkłady jazdy i biletomaty, to już w ogóle będzie jak nie w PKSie.
- 3 1
-
2015-12-11 13:34
W niedzielę o 12 na Placu Solidarności (2)
W niedzielę na pl. Solidarności w Gdańsku odbędzie się wiec ,,Obywatele dla demokracji. Może warto pokazać rządzącym, że ich też obowiązuje prawo?
- 4 13
-
2015-12-11 13:40
Mam nadzieję że Swetru za próbę obalenia demokratycznie wybranego rządu beknie przed TS. (1)
- 7 8
-
2015-12-11 13:44
Prędzej Dudusia zobaczysz przed TS.
Prezes niedługo się skończy, nie utrzyma się do końca kadencji. Tak więc ciesz się, póki możesz, bo niedługo po twoich pisuarkach zostanie niesmaczne wspomnienie.
- 5 6
-
2015-12-11 13:56
Nie wiem czy na Morskiej potrzebny jest buspas
ale na ulicy Wladysława IV to wielka pomyłka , Przy skręcie pod wiadukt kierowcy niektórzy muszą pokonać w poprzek dwa lub trzy pasy co jest trudne i powoduje duże zagrozenie wypadkiem. Może rozwiązaniem byłoby utworzyć dwa pasy do skrętu w prawo na W IV w stronę wiaduktu.
- 21 2
-
2015-12-11 14:02
Spadła ilość wypadków bo kto może jedzie inną drogą.
- 8 1
-
2015-12-11 14:05
Niech zrobią bus pas, wszyscy zaczną jeździć lewym a jak się nieda to uliczkami bocznymi, albo
Janka wiśniewskiego gdzie już starowiejska i wójta zaczynają pękać bo 3 maja stoi jak nie powiem co.
- 11 0
-
2015-12-11 14:06
Budowac busspasy, budowac (1)
Bedzie wolniej, spokojniej, bezpieczniej
- 6 12
-
2015-12-11 15:09
niestety nie
- 1 1
-
2015-12-11 14:20
poroniony pomysł
ten buspas przy Estakadzie to porażka , a i tak wszyscy nim jeżdżą
- 8 5
-
2015-12-11 14:34
Płace podatki wiec wymagam
Żądam długiej S-ki co to ma byc ze na tak uczęszczanej lini jeżdżą krótkie autobusy, Który albo nie przyjedzie albo nie zatrzyma sie na przystanku
- 14 0
-
2015-12-11 14:43
Zlikwidować trawnik i będą miejsca parkingowe! (2)
Buspas jest niezbędny ale trzeba pomyśleć też o parkujących!
- 5 5
-
2015-12-11 14:51
Buspas z wej.. nie z leborka do tczew kto za?? (1)
- 1 0
-
2015-12-11 14:55
Przecież w artykule jest mowa o Gdyni a nie o całej aglomeracji!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.