• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie chcą buspasa na ul. Morskiej w Gdyni

Michał Sielski
11 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Jeden czy dwa dodatkowe pasy na Spacerowej?

Część mieszkańców, a przede wszystkim osoby prowadzące sklepy i punkty usługowe przy ul. Morskiej, nie chcą, by powstał tam buspas. - To zniszczy nasze źródło utrzymania - przekonują. Według pierwotnych planów buspas miał powstać na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania z ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni, a nawet do ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdyni.



Jesteś zwolennikiem buspasów w mieście?

Gdy w maju miejscy urzędnicy poznali wyniki analiz dotyczących wyznaczania buspasów w mieście, wszystko potoczyło się bardzo szybko. Od tego czasu powstał buspas na ul. Władysława IV w stronę Sopotu oraz pas dla autobusów na Estakadzie Kwiatkowskiego. Każdy z nich powstawał przy narzekaniu kierowców, którzy twierdzili, że spowoduje to wielkie korki. I w żadnym z przypadków obawy te się nie potwierdziły, choć na ul. Władysława IV - szczególnie w godzinach szczytu - średnia prędkość przejazdu samochodów spadła, co jednak wyszło wszystkim na dobre, bo od tego czasu nie doszło tam do żadnego wypadku. Pasażerowie komunikacji publicznej jadą natomiast znacznie szybciej.

Przedsiębiorcy: idziemy ustawić się w kolejkę do pośredniaka

Nie przekonuje to jednak części mieszkańców ul. Morskiej, a zwłaszcza osób, które prowadzą tam punkty usługowe i handlowe.

- Jeśli parking zostanie zamieniony na buspas, to możemy od razu ustawiać się w kolejce do pośredniaka. Klienci przyjeżdżają do nas samochodami, więc po prostu ich stracimy. Zwłaszcza jeśli będą musieli szukać miejsc parkingowych w bocznych uliczkach - przekonuje pan Andrzej, prowadzący tam punkt usługowy.
Nie będzie to więc klasyczny buspas, bo droga wyłącznie dla autobusów będzie tylko w bezpośrednich okolicach przystanków.
Według założeń buspas ma bowiem znaleźć się na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania z ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni lub (w wariancie maksymalnym) do ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdyni. W przeprowadzonej analizie zbadano dwa warianty. Jeden zakładał wyznaczenie buspasa na istniejącej obecnie, dwupasmowej drodze, a drugi na dobudowie trzeciego pasa, który wiązałby się ze znacznie mniejszymi utrudnieniami w ruchu samochodów, ale też likwidacją miejsc parkingowych. I to właśnie ta druga opcja jest głównie brana pod uwagę. Skróci czas przejazdu autobusów i trolejbusów o ok. 10 proc. Wymaga jednak prac inwestycyjnych.

Urzędnicy: miejsca parkingowe nie znikną

Urzędnicy przekonują jednak, że pogodzą interesy wszystkich.

- Prace projektowe są ukierunkowane tak, by miejsca parkingowe nie zostały zlikwidowane. Nie będzie to więc klasyczny buspas, bo droga wyłącznie dla autobusów będzie tylko w bezpośrednich okolicach przystanków - tłumaczy Sebastian Drausal, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Co to oznacza? De facto mocno przedłużone zatoki autobusowe, które możemy zauważyć m.in. na Podwalu Grodzkim zobacz na mapie Gdańska przy Dworcu Głównym w Gdańsku. Kierowcy aut nie mają żadnego interesu, by na nie wjeżdżać, a pasażerowie nie muszą czekać i denerwować się widokiem autobusu, który mają "na wyciągniecie ręki", ale nie może on wjechać na przystanek, bo stoi w korku. Podobnie będzie z wyjazdem, bo gdyńskie autobusy i trolejbusy będą mogły włączyć się do ruchu z końca pasa rozbiegowego. W korku zaoszczędzą trochę czasu, a w normalnym ruchu nie będą powodowały hamowania samochodów, bo zdążą się rozpędzić. Nie stracą więc na tym ani kierowcy, ani drobni przedsiębiorcy, prowadzący w okolicy swoje firmy i twierdzący, że miejsca parkingowe w ich bezpośrednim sąsiedztwie są kluczem do ich sukcesu.

Na razie rozpoczynają się prace projektowe. Inwestycja zostanie wykonana najwcześniej w przyszłym roku, bo planowane jest pozyskanie na nią finansowania zewnętrznego. W 2016 roku poznamy też konkretne plany dotyczące jej budowy.

Opinie (251) 5 zablokowanych

  • ta jasne... (4)

    "Każdy z nich powstawał przy narzekaniu kierowców, którzy twierdzili, że spowoduje to wielkie korki. I w żadnym z przypadków obawy te się nie potwierdziły,"

    Czyli sa np. 3 pasy i juz w tym momencie ogromne korki, a potem zabieramy jeden pas, zostaja 2 pasy, a korki i przepustowosc takiej drogi zostaja takie same? Takie kity to mozecie wciskac komus innemu.

    • 5 7

    • Wyznaczenie buspasa zwiększa przepustowość (2)

      Ale tę liczoną w ludziach/h a nie puszkach/h. Najwyższy czas dorosnąć do nowoczesnego miasta.
      Liczą się ludzie a nie puszki.

      • 1 2

      • Jezeli piszac puszki masz na mysli samochody, to czym jest autobus jesli nie wieksza puszka, tyle ze o duzo gorszym komforcie podrozy.

        Nowoczesne miasto? haha rozbawiles mnie. Wnioskuje, ze nie widziales nowoczesnego miasta, w ktorym z jednego konca na drugi mozesz sie przedostac w kilka minut, bo co kawalek masz dojazdowke do obwodnicy czy autostrady. Przejedz sie do naszych zachodnich sasiadow chociazby. Nowoczesne miasto... heh.

        Licza sie ludzie? Tu tez pokazujesz, ze to Ty powinienes dorosnac. Nie licza sie ludzie. Wiekszosc ludzi jednak wybiera samochody, a im sie takich udogodnien w tym Twoim nowoczesnym miescie nie robi. Licza sie moj drogi pieniadze. Tylko i wylacznie. Najwyzszy czas dorosnac i otworzyc oczka by sie przekonac w jakim swiecie zyjesz.

        • 1 1

      • Ludzie jeżdżą samochodami

        A nie bydłowozami

        • 1 1

    • Tak, bo ludzie wybieraja inna droge. Tak, bo czesc ludzi przesiadzie sie do autobusu.

      • 0 2

  • A na drugim pasie, po lewej, ścieżkę dla rowerów Panie Wojciechu Sz.

    • 3 1

  • kierowcy nie rozumieją buspasa

    jest buspas w Gdyni na ul. Władysława IV w stronę skrętu do Riwiery, a i tak osobówki nim jeżdżą.... jakby to była jakaś nowość totalna.

    • 4 1

  • (1)

    Fajnie. Tylko ten potencjalny buspas to jakieś kilkaset miejsc parkingowych. Głównie samochody mieszkańców a nie kupujących w sklepach. Nie da się tych samochodów przerzucić na równoległe drogi bo tam już niema miejsc. Jak toś ma wątpliwości zapraszam np. na Komandorską. A budynki przy Morskiej nie mają własnych miejsc parkingowych. Czyli trzeba ludziom nakazać sprzedaż samochodów, które posiadają. Albo pobudować wiele nowych miejsc parkingowych. Ale o tym w ogóle się nie wspomina. Czyli próbują rozwiązać problem miasta zwalając jego mieszkańcom na głowę inne problemy. I niech oni się martwią.

    • 4 5

    • Najprościej byłoby wprowadzić opłaty za wjazd i parkowanie takie jak w Londynie.

      • 1 0

  • bus pas (2)

    Ja poproszę bus pas na Małokackiej!!!!!!!

    • 3 3

    • Dla autobusu raz na kwadrans? (1)

      • 0 2

      • To chyba byla ironia.

        • 0 0

  • (1)

    Im wiecej samochodow tym wiecej bedzie buspasow i ddr. Sami jestescie sobie winni.

    • 1 3

    • Nie. Im wiecej autobusow tym wiecej bus pasow. Cos Ci sie pomylilo.

      • 0 0

  • Jestem za a nawet przeciw

    Kierowcy są tak leniwi,że najchętniej to by wjechali do sklepu.Czasami trzeba podnieść tyłek z fotela i się przejść kawałek.Od tego sie nie umiera.Jestem za bus pasami.Robić i nie gadac.

    • 1 4

  • Wszystkie arterie trójmiasta powinny mieć buspas

    Wszystkie drogi trójmiasta które obecnie miają 2+2 pasy powinny mieć prawy pas jako buspas.

    To jest niesprawiedliwe, niemoralne i niesprawiedliwe że obecnie jeden człowiek w jednym samochodzie blokuje przejazd dla autobusu w którym jedzie kilkadziesiąt osób.

    • 0 2

  • Kwestia czasu do kolizji na Władysława IV

    Często jeżdżę Władysława IV i szczególnie niebezpiecznie zrobiło się na skrzyżowaniu z Piłsudskiego w kierunku Sopotu. Mamy tam do czynienia z istną przeplatanką. Sznur samochodów z środkowego pasa próbuje przeskoczyć 2 pasy aby skręcić w prawo na Węzeł Cegielskiej. Powodują oni zator dla tych, którzy chcą jechać dalej na Aleje Zwycięstwa. W tym czasie kierowcy lewego pasa próbują się wcisnąć na środkowy, ponieważ za światłami lewy pas kończy się nawrotem na Świętojańską. A na koniec zostają autobusy, które z przystanku też chcą odbić na prawy pas aby przejechać na wprost przez skrzyżowanie i przeplatają się z samochodami które chcą skręcić w prawo. Niech ktoś to przeczyta i się tym zajmie bo w godzinach szczytu wystarczy chwila nieuwagi i będzie kolizja.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane