• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie chcą buspasa na ul. Morskiej w Gdyni

Michał Sielski
11 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Część mieszkańców, a przede wszystkim osoby prowadzące sklepy i punkty usługowe przy ul. Morskiej, nie chcą, by powstał tam buspas. - To zniszczy nasze źródło utrzymania - przekonują. Według pierwotnych planów buspas miał powstać na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania z ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni, a nawet do ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdyni.



Jesteś zwolennikiem buspasów w mieście?

Gdy w maju miejscy urzędnicy poznali wyniki analiz dotyczących wyznaczania buspasów w mieście, wszystko potoczyło się bardzo szybko. Od tego czasu powstał buspas na ul. Władysława IV w stronę Sopotu oraz pas dla autobusów na Estakadzie Kwiatkowskiego. Każdy z nich powstawał przy narzekaniu kierowców, którzy twierdzili, że spowoduje to wielkie korki. I w żadnym z przypadków obawy te się nie potwierdziły, choć na ul. Władysława IV - szczególnie w godzinach szczytu - średnia prędkość przejazdu samochodów spadła, co jednak wyszło wszystkim na dobre, bo od tego czasu nie doszło tam do żadnego wypadku. Pasażerowie komunikacji publicznej jadą natomiast znacznie szybciej.

Przedsiębiorcy: idziemy ustawić się w kolejkę do pośredniaka

Nie przekonuje to jednak części mieszkańców ul. Morskiej, a zwłaszcza osób, które prowadzą tam punkty usługowe i handlowe.

- Jeśli parking zostanie zamieniony na buspas, to możemy od razu ustawiać się w kolejce do pośredniaka. Klienci przyjeżdżają do nas samochodami, więc po prostu ich stracimy. Zwłaszcza jeśli będą musieli szukać miejsc parkingowych w bocznych uliczkach - przekonuje pan Andrzej, prowadzący tam punkt usługowy.
Nie będzie to więc klasyczny buspas, bo droga wyłącznie dla autobusów będzie tylko w bezpośrednich okolicach przystanków.
Według założeń buspas ma bowiem znaleźć się na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania z ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni lub (w wariancie maksymalnym) do ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdyni. W przeprowadzonej analizie zbadano dwa warianty. Jeden zakładał wyznaczenie buspasa na istniejącej obecnie, dwupasmowej drodze, a drugi na dobudowie trzeciego pasa, który wiązałby się ze znacznie mniejszymi utrudnieniami w ruchu samochodów, ale też likwidacją miejsc parkingowych. I to właśnie ta druga opcja jest głównie brana pod uwagę. Skróci czas przejazdu autobusów i trolejbusów o ok. 10 proc. Wymaga jednak prac inwestycyjnych.

Urzędnicy: miejsca parkingowe nie znikną

Urzędnicy przekonują jednak, że pogodzą interesy wszystkich.

- Prace projektowe są ukierunkowane tak, by miejsca parkingowe nie zostały zlikwidowane. Nie będzie to więc klasyczny buspas, bo droga wyłącznie dla autobusów będzie tylko w bezpośrednich okolicach przystanków - tłumaczy Sebastian Drausal, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Co to oznacza? De facto mocno przedłużone zatoki autobusowe, które możemy zauważyć m.in. na Podwalu Grodzkim zobacz na mapie Gdańska przy Dworcu Głównym w Gdańsku. Kierowcy aut nie mają żadnego interesu, by na nie wjeżdżać, a pasażerowie nie muszą czekać i denerwować się widokiem autobusu, który mają "na wyciągniecie ręki", ale nie może on wjechać na przystanek, bo stoi w korku. Podobnie będzie z wyjazdem, bo gdyńskie autobusy i trolejbusy będą mogły włączyć się do ruchu z końca pasa rozbiegowego. W korku zaoszczędzą trochę czasu, a w normalnym ruchu nie będą powodowały hamowania samochodów, bo zdążą się rozpędzić. Nie stracą więc na tym ani kierowcy, ani drobni przedsiębiorcy, prowadzący w okolicy swoje firmy i twierdzący, że miejsca parkingowe w ich bezpośrednim sąsiedztwie są kluczem do ich sukcesu.

Na razie rozpoczynają się prace projektowe. Inwestycja zostanie wykonana najwcześniej w przyszłym roku, bo planowane jest pozyskanie na nią finansowania zewnętrznego. W 2016 roku poznamy też konkretne plany dotyczące jej budowy.

Opinie (251) 5 zablokowanych

  • Buspas na Estakadzie (3)

    To kompletna porażka. Ktoś z decydentów próbował tam przejechać w okolicach godziny 16? Nie? To zapraszam!
    Proszę spróbować włączyć się do ruchu z ulicy Wiśniewskiego. Jeden ciężarowy/TIR za drugim. Wczoraj udało mi się trafić na same rosyjskie. Żaden nie chciał wpuścić, a tu zaraz buspas.

    • 25 19

    • (1)

      To możesz przesiąść się do autobusu i nie będziesz miał problem z włączeniem się do ruchu :)

      • 16 15

      • a ty zamiast komputera

        kup sobie zeszyt, przynajmniej nikt nie będzie zmuszony do czytania idiotyzmów

        • 0 5

    • a dla mnie właśnie super - w godzinach szczytu oszczędzam od 10 do 15 minut

      • 6 5

  • jeżeli będę mógł jeździć po nim motorowerem to ok niech korkują miasto do woli...

    • 7 3

  • (4)

    najgłupszy pomysł - ściezka rowerowa na 3 Maja.

    • 52 17

    • najgłupszy pomysł - komentuję, ale nie wiem, jak to się nazywa (2)

      ścieżkę to masz w ogródku albo na stole

      • 6 18

      • kto wymyślił ścieżkę na 3go Maja (1)

        drogą tego nie można nazwać, szerokość metra, że nawet dwa rowery się nie wyminą.
        Jak jesteś taki do przodu to uzasadnij mi potrzebę do uniemożliwienia korzystania z jednego pasa samochodom tylko dla ilu rowerów dziennie? np dzisiaj?

        • 15 5

        • pas jednokierunkowy

          widać nie nadajesz się do poruszania się samochodem, skoro zrozumienie oznakowania sprawia Ci problem

          • 0 8

    • i na stryjskiej

      Też porażka

      • 2 1

  • kto wymyślił ścieżkę na 3go Maja (14)

    O co chodzi?
    Ilu rowerzystów tamtędy przejedzie dziennie? czy ktoś robił analizę?
    Bo ilość samochodów która tamtędy przejeżdża w ciągu dnia widać, że jest znaczna.
    To rowerzyści nie mogą jeździć normalnie po ulicy?

    • 54 14

    • Projekt Civitas Dynamo (3)

      Poczytaj więcej jakie były założenia, analizy rezultaty - wszystko jest w necie

      • 8 13

      • projekt

        zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym (pieszych, rowerzystów, kierowców/ pasażerów samochodów) i.bezpieczeństwa w pojazdach transportu zbiorowego, - Super w szczególności jak jadą pod prąd na metrowej dordze
        redukcja hałasu i zanieczyszczeń powietrza, emisji dwutlenku węgla i zużycia energii, - dłuższy korek, dla samochodów, przez co dłużej stoją pod oknami mieszkańców
        poprawa skuteczności i efektywności transportu osób i towarów - na pewno przesiądę się na rower jak mi zbudują drogi
        poprawa atrakcyjności i jakości obszaru miejskiego, ok dla turystyki jest to argument
        poprawa jakości życia mieszkańców, nie wiem w jaki sposób proszę o uzasadnienie jak mi to poprawiło jakość życia,
        poprawa dostępności usług transportowych dla mieszkańców. mam wigry3 to pojeżdżę, do tej pory nie wpadłem na to

        • 9 6

      • Od razu było wiadomo

        że z tym całym Civitas Dymano to tylko problemy będą

        • 11 5

      • to sprawa dla prokuratury

        Chętnie poznam tego myślącego inaczej co tą ścieżkę wymyślił w Gdyni na 3 maja . Obawiam się że to nie ostatnie słowo tego myślącego inaczej. Przypomnę, że drogi są dla samochodów ! Chyba że będzie zgoda na jazdę po chodnikach

        • 0 0

    • Mogą po ulicy, ale przecież nie pod prąd

      Jeździsz codziennie i znaków nie widzisz? No to nie zrozumiesz nigdy...

      • 4 4

    • Jeżdzę tamtędy od kilkunastu lat i rowerzysty tam na oczy nie widziałam (2)

      Równie dobrze mogą tam zrobić pas lodowiska zimą i dla rolkarzy wiosną.

      • 23 4

      • (1)

        nie widzialas, bo zaden sie nie pchal miedzy spalinowce tylko wybieral lepsze drogi. A teraz dali alternatywe, wiec pewnie rowerzystow bedzie coraz wiecej. Zwlaszcza na wiosne.

        • 2 10

        • Wątpię. Kontrapas jest już od 2-3 tygodni, i co?

          Dalej 0 rowerzystów. Serio, pracuję w pobliżu, patrzę na niego kilka razy dziennie i jeszcze NIGDY nie widziałem na nim żadnego rowerzysty, za to korki spowodowane przez to genialne rozwiązanie są w godzinach szczytu codziennie. Sam czasem dojezdzam wiosną i latem na rowerze do pracy i nie wyobrażam sobie przejechac skrzyżowania 3 maja i 10 lutego. Samobójstwo. Kontrapas tego nie zmienił.

          • 1 0

    • (2)

      trzeba ograniczać ruch samochodów

      • 4 10

      • (1)

        Niby dlaczego ? Wystarczy usunac te szroty z drog co klase emisji spalin spelniaja z lat 90

        • 6 3

        • Swojego zarejestruje jako zabytek i będziesz musiał wąchać.

          • 4 0

    • 3go Maja (1)

      próbuję dodać swoją opinię ale admin chyba nie pozwala i blokuje
      Demokracja???

      • 3 2

      • jeżeli Twoja opinia składa się z wyzwisk, to bardzo dobrze, że jej tu nie ma

        • 0 0

    • ta ścieżka

      To nie w ramach CIVITAS DYNAMO a w ramach BYPAD...

      • 2 0

  • Bo jest niepotrzebny (1)

    i tyle na siłe ktoś chce zaistnieć.

    • 11 8

    • pajaca z ten pomysł

      powinni zamknąć w pierdu przynajmniej na 10 lat

      • 1 0

  • Czy pan Andrzej prowadzi warsztat samochodowy? (1)

    Zdumiewające są takie wypowiedzi ludzi, którzy wydawałoby się maja głowę na karku prowadząc własny interes, a wypowiadając się kreują swój obraz jako kogoś o bardzo ograniczonym postrzeganiu rzeczywistości

    • 12 8

    • Od ul Kalksztajnów do ul Grabowo

      przez całą dobę parkuje ponad 200 samochodów osobowych mieszkańców i osób korzystających ze sklepów. Tam nie ma żadnego buspasa bo jest wąsko tylko na szerokość samochodu osobowego. Tańszą inwestycją jest wyregulowanie świateł na skrzyżowaniach od estakady do Gdyni Głównej. Tristar na Morskiej to pieniądze wyrzucone w błoto.

      • 6 3

  • Estakada (10)

    Może na Władysława IV nie ale na estakadzie to znacznie ale czas przejazdu autobusów się prawdopodobnie skrócił, tylko wydaje mi się teraz że najbardziej dyskryminowaną grupą użytkowników dróg są kierowcy samochodów

    • 24 7

    • kierowcy sami sobie gotują ten los (7)

      korki wynikają z nadmiaru skłonności do korzystania z samochodu nawet na małe odległości.

      Jazda samochodem po mieście na małą odległość (do 5 km) to zwykły obciach.

      • 9 9

      • Dlaczego obciach? (1)

        Samochodem zajmuje to kilka minut, komunikacja zbiorową kilkadziesiąt. Trzeba być głupkiem by mając samochód jeździć komunikacją miejską

        • 9 7

        • no to stoj w korkach i nie marudz. 5 km to idealny dystans na rower, albo nawet mozna sie przejsc.

          • 3 3

      • Nie zwykły obciach tylko zwykła oszczędność czasu (2)

        • 8 4

        • zwłaszcza, gdy palant jeden z drugim ma do przejechania 500 metrów (1)

          a 200 idzie na parking po szrota

          • 1 1

          • Mam nadzieję że stać cię choć na rower

            Też nie? A to przykrość...

            • 0 1

      • Może i część ale i są tacy którzy pracują w samochodach lub dojazd ze względu na miejsce pracy nie jest możliwy komunikacją, Poza tym dojazd na Pogórze Obłuże Górne jak również Oksywie jest praktycznie możliwy tylko Kwiatkowskiego ( nie ma sensownej alternatywy) a nie widzę aby nasze władze robiły coś w tym kierunku również rady dzielnic nie są skłonne aby ruszyć coś w tym kierunku, Pozostaje stać w korkach i zwiększać statystykę zatłoczenia.

        • 5 1

      • zgadza się to obciach to jest żenada jak widzę jak gościu mieszka na grabówku a dojeżdża samochodem do pracy na chylonie.

        W takich przypadkach trzeba budować buspasy!! bo przez takie egoistyczne podejście niektórych posiadaczy samochodów tworzą się korki i cierpią na tym mieszkańcy którzy w zależności od potrzeb łączą jazdę samochodem z autobusem i nie kierują się egoizmem ...wożeniem wygodnie swojej d...

        • 1 2

    • (1)

      właśnie niestety nie zostali w ogóle zdyskryminowani, bo nie zabrano ich ani skrawka pasa - buspas powstał na wyłączonym dotąd z ruchu odcinku drogi

      • 4 1

      • W takim razie w jaki sposób korek po utworzeniu bus pasa się zwiększył. Jeżdżę niestety praktycznie codziennie tą trasą i nagle po wybudowaniu tej dodatkowej drogi korek się znacznie wydłużył. Nie trzeba czegoś zabierać aby wydłużyć korek. W dobrej organizacji trzeba tak podzielić aby ruch usprawnić a nie faworyzować jedną grupę. Z komunikacji mógłbym korzystać ale w moich godzinach z pod pracy wyjeżdża jeden autobus co około 45 minut a następny do którego się przesiadam jest tak zapchany że nie da się do niego wcisnąć. więc mając alternatywę jeżdżę autem i nie muszę na łeb na szyję wybiegać z pracy aby zdążyć na autobus.

        • 0 0

  • dać przykład

    Proponuję żeby Włodarze w pierwszej kolejności przerzucili się na transport zbiorowy - odebrać auta, dać rowery i w drogę!

    • 30 2

  • Morska... (6)

    Przy samym przystanku Stocznia skm- Morska w kierunku Gdyni głównej znajduje się szkoła. ZSHG. Przed szkołą na "przewidywanym przez urzędników Bus pasie" aktualnie znajduje się Parking dla uczniów aż dwóch szkół. Nie tylko ZSHG ale również odzieżówki. Gdzie zostanie wyznaczony parking dla uczniów, którzy dojeżdżają do szkoły samochodami .?

    • 14 11

    • (3)

      to teraz uczniowie liceum jeżdżą do szkoły samochodem? :(

      • 16 7

      • Boli cie d*pa rowerzysto? (1)

        3/4 tych jadowitych komentarzy i minusów dają rowerzyści z przymusu, bo ich na auto nie stać więc udają eko oraz za biedni nawet na rower.

        • 11 12

        • po czym zawnioskowałeś, że to rowerzysta?

          Jak dla mnie liceum to szkoła, do której uczęszczają głównie ludzie niepełnoletni (i tam nabywają dopiero pełnoletniości) i jako tacy kierowcami nie są. W związku z tym są raczej pasażerami komunikacji, niż kierowcami samochodów.

          • 0 0

      • W tych budynkach mieszczą się też szkoły dla dorosłych.

        • 2 0

    • Zostawisz auto przy Kauflandzie i przjdziesz sie te 200-300m dla zdrowia (1)

      • 1 2

      • Wszystko cacy, ale parking "przy Kauflandzie", jak również przy Biedronce jest dla klientów tychże, a nie dla okolicznych mieszkańców i interesantów innych firm i instytucji. Nie po to inwestorzy sklepów ponieśli koszty zakupu gruntów i inwestycji, żeby teraz ich klienci szukali sobie miejsc do parkowania np. pod szkołą.
        Typowa mentalność Kalego - sam mam czysto, a "wys..ać psa idę pod okna sąsiadów.

        • 0 0

  • Kontrapas (5)

    Buspas ok. Zobaczcie co się dzieje na 3maja do 10lutego po wprowadzeniu kontrapasu dla rowerzystów. Nobla w dziedzinie głupoty dla pomysłodawcy

    • 42 8

    • (3)

      jeszcze nie zaczął działać a już krytykujesz....

      • 5 11

      • Kontrapas

        No właśnie. Przyjdź i zobacz jaką podjęto bzdurną decyzję

        • 14 2

      • To nie światła na bateryjkę, żeby działał lub nie. (1)

        Jezdnia jest już zwężona od dawna więc "działa".

        • 7 0

        • taa działa

          każdy ma swoją definicję. wczoraj rowerzysta widocznie miał w du... nowy pomysł i przyciskał sie pomiędzy samochodami. a korki dwa razy większe. wystarczy że jeden samochód skręca w lewo i pozostali stoją

          • 7 0

    • Dokładnie, kto tą głupotę tam wymyślił ?
      Po lewej stronie stoją samochody na swoich miejsach postojowych - teraz cofając do tyłu tylko czekać aż samochodu będą tracać rowerzystów.

      • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane