• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Nie" dla węższej Kartuskiej

Filip Stankiewicz
27 czerwca 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Oświadczenie Oddziału Trójmiejskiego Stowarzyszenia KoLiber w sprawie planów zwężenia ulicy Kartuskiej

Stowarzyszenie KoLiber uczyni wszystko, aby zapobiec nieodpowiedzialnym i bardzo szkodliwym planom Urzędu Miasta Gdańska przebudowy ulicy Kartuskiej. Pan Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku zapowiedział zwężenie ulicy Kartuskiej do dwóch pasów - obecnie samochody jeżdżą tam w czterech rzędach. Urzędnicy miejscy twierdzą jakoby miałoby to poprawić bezpieczeństwo i estetykę, uspokoić ruch pojazdów.

Takie działania spowodują jeszcze potężniejsze korki w tym rejonie miasta, straty dla gospodarki, wzrost emisji spalin, pogorszenie stanu zdrowia mieszkańców, bezsensownie zostaną wydane 3 miliony złotych, które są bezcenne dla pilnych remontów ulic.

Według urzędników kierowcy mogą zastępczo korzystać z innych ulic, jednak one także są permanentnie zakorkowane w godzinach szczytu, takie propozycje według kierowców są nieporozumieniem. Środkiem do poprawy bezpieczeństwa nie może być generowanie korków, zwracamy także uwagę że przejścia dla pieszych na ulicy Kartuskiej posiadają sygnalizację świetlną, a argument o poprawie estetyki brzmi w tej sytuacji jak ponury żart.

Stowarzyszenie KoLiber domaga się zmiany planów władz Gdańska: zaniechania bezsensownego pomysłu zwężenia ulicy Kartuskiej, ustanowienie formalnie czterech pasów ruchu i dokonanie innych usprawnień w tym rejonie miasta (np. pasy do skrętu), a zaoszczędzone z przewidzianych 3 mln zł środki przekazać na remonty innych dróg (jeśli Urząd Miasta nie zna takich chętnie wskażemy).
Filip Stankiewicz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (115) 5 zablokowanych

  • ka- nastepna maniaczka rowerów

    Zapominasz że wielu z nas jeździ w dól Kartuską do pracy, wioząc dzieci do szkół /przedszkoli, wielu nie może też wziać prysznica w pracy a majac kontakt z klientami- musi przyzwoicie wyglądać i pachnieć.
    Jeżeli jeździsz dla przyjemności- Twoja wolna wola.
    A tak w ogóle - to jazda w dól Kartuską, szczególnie odcinkie do Łostowickiej- to jakiś urban survival.

    Zwężanie Kartuskiej to jakaś paranoja.. nie łatwiej zrobic porządne pasy ?

    O kolibrze - Andrzej Waligórski

    "Mówiły przyjaciólki pani Koliberek: Pani mąż to ma raczej mały kaliberek? Tak- rzekła, nie bojąc się zwierzeń - lecz za to na sekundę do 200 uderzeń..."

    • 0 0

  • mieszkam przy Kartuskiej...

    Do "mieszkancow Kartuskiej".
    Co chrzanisz za glupoty? Jedyny logiczny zarzut, jaki wysuwasz, to zagrozenie dla pieszych na przejsciu przy poczcie. Na to jest proste rozwiazanie - postawic swiatla. A wy chcecie przebudowy calej ulicy, na odcinku kilku kilometrow. Dla kogo? Dla pieszych? Przeciez przytoczone przez ciebie przejscie przy poczcie jest JEDYNYM na odcinku od Nowolipia do centrum, gdzie nie ma sygnalizacji. Wyjawszy owo przejscie, piesi sa na Kartuskiej NIEZAGROZENI. Chyba ze wala na czerwonym. Demagogia czystej wody z twojej strony...

    A tak na logike...
    Wyobrazmy sobie, ze ten korek, ktory sie ustawia w 2 rzedach codziennie rano na Kartuskiej od Żaka do Paska/Sowinskiego/Ciasnej, zostanie wydluzony dwukrotnie (bo w jednym rzedzie - prosta arytmetyka). Czyli gdzie sie zacznie? Przy Lostowickiej? Gratulacje dla pomyslodawcow...

    Mi to w sumie powinno wisiec, bo mieszkam na dole Kartuskiej i jak sie wbije w korek, to przynajmniej szybciej zjade. Ale wspolczuje tym, ktorzy zjezdzaja np. z Emausa.

    Swoja droga, pomysl formalnego wyznaczenia dwoch pasow w kazda strone tez mi sie nie podoba, chyba ze naprawionoby nawierzchnie przy krawezniku, szczegolnie na odcinku od poczty do Urzedu Miasta. Dziury i koleiny gdzieniegdzie sa straszliwe. Nikt by nie chcial jechac tym prawym pasem.

    Zostawmy tak jak jest, zrobmy tym malkontentom swiatla na przejsciu przy poczcie i poczekajmy az AK dobije do obwodnicy. Potem mozemy kombinowac, znajac natezenie ruchu w nowych warunkach.

    • 0 0

  • @michał

    ja nie mówie, że na rower maja się przesiasc wszyscy - niektórzy faktycznie nie mogą nawet jakby chcieli.
    Ale sporo osób by mogło, tylko im sie nie chce :)
    Mi tez zdaża sie dojeżdzac do pracy rowerem, a przyjemność jaką z tego czerpię jest efektem ubocznym.
    Poza tym zauważ, że jadąc kartuską _w dół_ nie spocisz sie bardziej niż stojąc w korku w samochodzie. A co do powrotu _pod górę_ to chyba każdy ma w domu prysznic, nie ?

    bozia poruszyła temat czasu dojazdu. ja pozwoliłem sobie tylko zuaważyc, że rower po mieście jest po prostu sporo szybszy. I to jest fakt - niczego rewolucyjnego nie odkryłem. Wraz z rozbudową infrastruktury rowerowej
    w Gdansku warunki komunikacyjne będą się zmieniać coraz bardziej na korzyśc dwóch kółek.

    PS. chromosomy to mam XY

    • 0 0

  • Panie Stankiewicz

    skoro juz tak bardzo chce pan zaistnieć w mediach to serdecznie zapraszam do wyszukiwarki internetowej. Proszę odnaleźć słowo GAMBIT i poczytać sobie o tym programie. Gdańsk otrzymał dofinansowanie z tego ogólnopolskiego programu, a program ma służyć poprawie bezpieczeństwa zarówno kierowców jak i pieszych. Jeżeli Pan myślisz, że ktoś robi panu na złość to grubo się pan mylisz.

    • 0 0

  • Ka: dlaczego Ho(mo)landia to kraina rowerów?

    Odpowiedź -jedna z- bo tam jest płasko. U nas jak w jedną stronę jest z górki to w drugą...
    Kolejne- nawet jak już zjadę rowerem- to musze nosić go na plecach żeby nie ukradli. A i to nie zawsze pomaga.
    Nie mówiąc o tym, że w samochodzie można posłuchac radio, muzyki itp. :)) i nie mów o odtwarzaczach MP3.
    Nieustające polowanie na rowerzystów- wynikajace również z wąskich ulic, braku ścieżek i utwardzonych poboczy - pominę.

    PS płeć przyporządkowałem Ci pewnie przez "a" na końcu.

    • 0 0

  • GAMBIT - dobra nazwa

    Oznacza poświęcenie (zwykle) pionka za uzyskanie innej korzyści (pozycji) .

    Czy ktoś chce poświęcić kierowców za działkę od tych 3 mln złotych ?

    • 0 0

  • Nie durniu

    Ktoś myślący chce poświęcić zimną zupę (przez 5-cio minutowe spóźnienie) dla uratowania kilku istnień ludzkich.

    • 0 0

  • Durniem niestety jesteś Ty "piolo"

    i to obawiam się, że zarażonym wirusem lewactwa.
    Już widzę wk.. kierowców którzy zamiast stać w korku 20 minut- będa stać 40, i jak wreszcie będą mogli ruszyć to rozjadą co im pod koła wpadnie. Ale względy estetyczne..
    Najlepiej w ogóle zdelegalizuj samochody- w wypadkach ginie rocznie pare tysięc osób.
    Odłacz jeszcze prad i gaz- też są wypadki śmiertelne.
    Pare innych pomysłow mam Ci poddać czy znajdziesz je sam ?

    • 0 0

  • koliber nie koliber...

    ale oznaczone cztery pasy by się przydały, to rzeczywiście przyspieszyłoby przejazd

    • 0 0

  • brawo za ten głos

    już psałem , ze zwężenie Kartuzkiej to dywersja. !!! Świetnie że konserwatywni liberałowie sa tego samego zdania !

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane