• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Nie" dla węższej Kartuskiej

Filip Stankiewicz
27 czerwca 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Oświadczenie Oddziału Trójmiejskiego Stowarzyszenia KoLiber w sprawie planów zwężenia ulicy Kartuskiej

Stowarzyszenie KoLiber uczyni wszystko, aby zapobiec nieodpowiedzialnym i bardzo szkodliwym planom Urzędu Miasta Gdańska przebudowy ulicy Kartuskiej. Pan Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku zapowiedział zwężenie ulicy Kartuskiej do dwóch pasów - obecnie samochody jeżdżą tam w czterech rzędach. Urzędnicy miejscy twierdzą jakoby miałoby to poprawić bezpieczeństwo i estetykę, uspokoić ruch pojazdów.

Takie działania spowodują jeszcze potężniejsze korki w tym rejonie miasta, straty dla gospodarki, wzrost emisji spalin, pogorszenie stanu zdrowia mieszkańców, bezsensownie zostaną wydane 3 miliony złotych, które są bezcenne dla pilnych remontów ulic.

Według urzędników kierowcy mogą zastępczo korzystać z innych ulic, jednak one także są permanentnie zakorkowane w godzinach szczytu, takie propozycje według kierowców są nieporozumieniem. Środkiem do poprawy bezpieczeństwa nie może być generowanie korków, zwracamy także uwagę że przejścia dla pieszych na ulicy Kartuskiej posiadają sygnalizację świetlną, a argument o poprawie estetyki brzmi w tej sytuacji jak ponury żart.

Stowarzyszenie KoLiber domaga się zmiany planów władz Gdańska: zaniechania bezsensownego pomysłu zwężenia ulicy Kartuskiej, ustanowienie formalnie czterech pasów ruchu i dokonanie innych usprawnień w tym rejonie miasta (np. pasy do skrętu), a zaoszczędzone z przewidzianych 3 mln zł środki przekazać na remonty innych dróg (jeśli Urząd Miasta nie zna takich chętnie wskażemy).
Filip Stankiewicz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (115) 5 zablokowanych

  • "że de facto to znów genialny pomysł francuzów na uzdrowienie naszej komunikacji - vide zwężona mocno ul. Kołobrzeska na Przymorzu - zapraszam..."

    I bardzo dobrze, dzięki tym rozwiązaniom na tym odcinku ulicy jest dużo bezpieczniej niż było

    • 0 0

  • totalna bzdura ze zwężaniem Kartuskiej ale jeszcze większa paranoja to to co wymyślił ZDZ o ruchu jednokierunkowym przed dworcem gdańskim. Autorzy tego projektu chyba nie dojeżdżają do centrum Gdańska i dlatego takie bzdury bełkocą.

    • 0 0

  • Opinia...

    Co tu duzo pisac...pomyysl zwezenia kartuskiej jest jak najbardziej na miejscu...juz niedlugo bedzie przedluzona WZ-tka do obwodnicy i to ona bedzie zbierala caly ruch z obwodnicy do centrum miasta (pozostawiam fakt korkowania sie WZ przy dojezdzie do centrum bez komentarza bo rozwiazanie tego problemu nie jest latwe)...Łostowicka na swiatlach z Kartuska zyska piorytet i to ludzie na Kartuskiej beda mieli wydluzone cykle oczekiwania...pomyslicie sobie ze to paranoja i ze wogole jak taka mala Łostowicka ma miec piorytet..ano dlatego ze to własnie Łostowicka kieruje caly ruch z Chełmu na morene i dalej do centrum miasta...obecnie tam jest koszmar..czeka sie w korku ma Łostowickiej juz przy trasie WZ...ogolnie idea zwezenia kartuskiej i uspokojenia tam ruchu jest zmuszenie kierowcow do korzystanai z trasy WZ ktora ma znacnzie wieksza przepustowosc niz taka KArtuska naszpikowana skrzyzowanaimi swiatlami i przejsciami dl apieszych a i tak caly ruch na Kartuskiej napotyka na waskie gardlo przy urzedzie miejskim...nie patrzcie na to krotkowzrocznie...bedziecie z takich posuniec zadowolenia jak juz w koncu ta WZ wybudaja..na razie beda i glosy krytyki i pochwaly:P

    • 0 0

  • Opinia...cd...

    "ale jeszcze większa paranoja to to co wymyślił ZDZ o ruchu jednokierunkowym przed dworcem gdańskim. Autorzy tego projektu chyba nie dojeżdżają do centrum Gdańska i dlatego takie bzdury bełkocą"

    ehh madrala...sproboj to lepiej zorganizowac...zaplanuj roboty tak eby moznabylo przebudowac glowna arterie miasta bez korkow...nobla dostaniesz nie tylko ode mnie...wbrew pozorom takie zaplanowanie ruchu na czas robot wymaga sporego doswiadczenia i niehc juz cie glowa nie boli o to ze moznabylo to lepiej zrobic...jakby tak naprawde bylo to mialbys inne rozwiazanie...

    • 0 0

  • Witam, dziękuję za liczne wypowiedzi, oraz poparcie. To nie jest jedyny zły pomysł urzędników dotyczący organizacji komunikacji, ale od czegoś trzeba zacząć. Będę odpowiadał cytując, żeby było wiadomo na który komentarz:

    „a gdzie tam sa 4 pasy ruchu. Nie ma ich wyznaczonych więc ich nie ma, a to, że kierowcy jeżdżą obok siebie wiele razy już doprowadziło do kolizji.” – dlatego właśnie KoLiber chce ustanowienie 4 pasów. Nie piszemy, ze obecna sytuacja jest dobra, można to poprawić, ale zupełnie inaczej niż chcą urzędnicy.

    „Filip, przecież jak dociągną Armiii Krajowej do obwodnicy to Kartuska będzie senną, podmiejską uliczką. Myślże trochę” – ale to planują robić już teraz, za kilka miesięcy. Ruch nie będzie aż o tyle mniejszy, poza tym dlaczego kierowcy nie mają mieć wygodnej alternatywy? Zawsze znajdzie się jakiś zawalidroga jadący 30 km/h, jest drugi pas można go bez problemu wyminąć.

    „panie stankiewicz
    zanim sie powoła na coś czyli w pana przypadku na stow "koliber" wypadałoby przybliżyć czytelnikom czym owo stowarzysenie jest, czym sie zajmuje, co osiągneło itp
    jakoś wicie rozumicie "koliber" kojarzy mi sie bardziej z radiem jak ze stowarzyszeniem.....” – Ja zamieściłem komentarz z prośba do redakcji o zajęcie się tematem, więc nie miałem szansy na dopracowanie tekstu (źródłem był podany przeze mnie link do strony). Natomiast jeśli Czytelnika zainteresowało Stowarzyszenie to raczej nie ma problemu z wyszukaniem w google informacji. Zapraszam na stronę koliber.org Co do podanych argumentów to korki są oczywiste, większe wydatki na paliwo, strata czasu także (czyli uszczerbek dla gospodarki), pogorszenie stanu zdrowia także – media donosiły o smogu w wielu miastach (np. Ateny), o szkodliwości uprawiania sportu przy głównych ciągach komunikacyjnych, zresztą wystarczy przejść przez centrum w bezwietrzny letni dzień.

    • 0 0

  • przestań chrzanić gościu

    robisz sobie zwyczajną kampanię wykorzystując jakieś dyrdymały

    • 0 0

  • „Go, przecież nikt nie zwęży Kartuskiej przed skończeniem AK - z tego co wiem to powiązane projekty. I jako takie mają głęboki sens - Kartuska nie nadaje się na wylotówkę i nie ma możliwości jej przebudowania. AK nadaje się świetnie i już teraz ściąga część ruchu z Kartuskiej (stąd częsty korek w miejscu gdzie obie ulice się łaczą).” – W artykule w „GW-Trójmiasto” Pan Nietupski mówił o pracach w październiku. Panie planisto, a może jednak pozwolimy kierowcom decydować którędy jechać, a nie traktować jak istoty, którym trzeba wyznaczyć jedną trasę. Zwłaszcza, że dla jednego kierowcy AK jest bardziej optymalna, a dla innego Kartuska.

    „Nie zgadzam się na zrobienie czterech pasów ruchu na Kartuskiej.
    Po pierwsze można je wyznaczyć tylko na pewnym odcinku (od skrzyżowania przy szpitalach do Nowolipia) - a to w żaden sposób nie rozwiąże problemów.” – 2 pasy to np. możliwość BEZPIECZNEGO wyprzedzenia zawalidrogów, łatwiej skręcać, parkować, więc proszę nie kłamać, że to nic nie daje. Oczywiście lepsze byłyby 2 pasy na całej długości, może za jakiś czas się okaże, że jednak trzeba je zrobić (vide Słowackiego) i koszty już będą mniejsze. W dalszej części Pan dywaguje, że to nic nie da – otóż możemy się tylko spierać O ILE 4 pasy przyspieszą przejazd o porównaniu do proponowanych 2 wąskich, a nie CZY – pisałem o tym wyżej. Postulat uspokojenia sprowadza nas do absurdu – można zrobić na każdej drodze co 50 metrów progi w poprzek drogi, wtedy wypadków będzie jeszcze mniej.

    „Lepek zgadzam się z Tobą całkowiecie. A tam poza tym to uważam, że w centrach miast ruch samochodowy powinien być minimalizowany na rzecz sprawnie funkcjonującego systemu komunikacji miejskiej.” – Na pewno lepiej, kiedy więcej ludzi jeździ komunikacją, ale niech to najpierw komunikacja będzie sprawna i dobrze rozwinięta, i NIECH TO BĘDZIE WYBÓR LUDZI. a nie z powodu postawienia przez urzędników na ulicach zasieków! (przesadzam, ale nie chodzi o formę tylko fakt utrudnienia

    • 0 0

  • "robisz sobie zwyczajną kampanię wykorzystując jakieś dyrdymały" - dziś ostatnia odpowiedź, sądząc po ilości komentarzy nie są to dla ludzi dyrdymały (także pod artykułem o tym w "GW-Trójmiasto"). Angażuję się w życie społeczne i nie ukrywam tego, według Ciebie jak sie ma przejawiać działalność??? Dla mnie sprawa jest ważna i jeśli się ją nagłośni jest szansa na zmianę decyzji urzędników miejskich.

    • 0 0

  • Ak będzie przedłużona do obwodnicy co ja mam gdzieś, bardziej interesuje mnie jej drugi koniec gdzie w szczycie można tam sobie w korku pokimać (na szczęście jest z góry), jak już miasto chce wywalać na coś kasę to niech rozwiąże ten g......y problem. Oczywiście, zdaję sobie sprawę, że i ta inwestycja przerasta możliwości miasta, a może za tą kasę przebudować ul. Bema/Dąbrowskiego i tam skierować ruch z Kartuskiej w kierunku Wrzeszcza?, może w miejsce świateł których na Kartuskiej jest zatrzęsienie pobudować przejścia podziemne? Ostatnie takie przejście zostało chyba oddane na Podwalu Przedmiejskim/Reduta Żbik ze 20 lat temu

    • 0 0

  • buuu

    a kiedy poszerzą Słowackiego? zwariować można, przecież tam jest kongo już na okrągło od 7mej do 19tej. słyszałem, że podobno w 2008mym mają cośtam zacząć... czy ktoś wie coś więcej?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane