• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Nie" dla węższej Kartuskiej

Filip Stankiewicz
27 czerwca 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Oświadczenie Oddziału Trójmiejskiego Stowarzyszenia KoLiber w sprawie planów zwężenia ulicy Kartuskiej

Stowarzyszenie KoLiber uczyni wszystko, aby zapobiec nieodpowiedzialnym i bardzo szkodliwym planom Urzędu Miasta Gdańska przebudowy ulicy Kartuskiej. Pan Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku zapowiedział zwężenie ulicy Kartuskiej do dwóch pasów - obecnie samochody jeżdżą tam w czterech rzędach. Urzędnicy miejscy twierdzą jakoby miałoby to poprawić bezpieczeństwo i estetykę, uspokoić ruch pojazdów.

Takie działania spowodują jeszcze potężniejsze korki w tym rejonie miasta, straty dla gospodarki, wzrost emisji spalin, pogorszenie stanu zdrowia mieszkańców, bezsensownie zostaną wydane 3 miliony złotych, które są bezcenne dla pilnych remontów ulic.

Według urzędników kierowcy mogą zastępczo korzystać z innych ulic, jednak one także są permanentnie zakorkowane w godzinach szczytu, takie propozycje według kierowców są nieporozumieniem. Środkiem do poprawy bezpieczeństwa nie może być generowanie korków, zwracamy także uwagę że przejścia dla pieszych na ulicy Kartuskiej posiadają sygnalizację świetlną, a argument o poprawie estetyki brzmi w tej sytuacji jak ponury żart.

Stowarzyszenie KoLiber domaga się zmiany planów władz Gdańska: zaniechania bezsensownego pomysłu zwężenia ulicy Kartuskiej, ustanowienie formalnie czterech pasów ruchu i dokonanie innych usprawnień w tym rejonie miasta (np. pasy do skrętu), a zaoszczędzone z przewidzianych 3 mln zł środki przekazać na remonty innych dróg (jeśli Urząd Miasta nie zna takich chętnie wskażemy).
Filip Stankiewicz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (115) 5 zablokowanych

  • beatko

    długo nad tym myślałaś ?
    blondyneczko?

    • 0 0

  • jak można pisac, ze Wz zabierze ruch z Kartuskiej

    A co z dojazdami np. na MOrenę ? Też WZ ? A co z samą Karuską ? przecież przy tej ulicy mieszkają tysiace ludzi. Oni także mająkorzystać z WZ ?
    maż pan całkowita racje panie Stankiewicz. Popieram !

    • 0 0

  • Panie Stankiewicz, nie mieszkasz pan przy Kartuskiej, to nie wiesz jak ten halas i smród może być uciążliwy. Ulica Kartuska jest poza tym objęta ochroną konserwatora zabytków. Uważam, że jest na tyle piękna, że warto tam uspokoić ruch i sprawić żeby więcej ludzi chciało sobie przy niej spacerować. Uspokojenie ruchu może przynieść jeszcze jedną mało oczekiwaną korzyść: mogą powstać kafeje, ludzie zaczną częściej wychodzić na ulicę, może jakieś życie społeczne tutaj w końcu zafunkcjonuje.

    Panie Stankiewicz, a teraz osobiście do pana: na moje prywatne konto na portalu gazeta.pl otrzymuję co jakiś czas jakieś dziwne maile z pana wypocinami. Traktuję to jako spam, gdyż nigdy nie życzylem sobie otrzymywania takowych. W świetle prawa mogę pana pociągać po różnych instytucjach za taką (nad)aktywność. Niestety, ludzie, którzy postępują w taki sposób, natychmiast się dyskredytują w moich oczach i nie jestem w stanie traktować poważnie pana, ani KoLibra, którego pan reprezentuje.

    • 0 0

  • do spacerowicza Marcina

    Mowimy o przebudowie Kartuskiej jako ciagu komunikacyjnego. Chcesz spacerowac, to sobie idz do parku. Chcesz do knajpki, to idz do knajpki.
    Kolejny buc, ktory chce uszczesliwiac innych...
    Dziwne, ze za przebudowa Kartuskiej sa tylko piesi, rowerzysci i inni ktorzy codziennie w korku na niej nie musza stac. Podkresle: NIE MUSZA!
    Wlasnie takie okazy jak np. Marcin.

    • 0 0

  • Kartusek

    Nie tylko Marcin, ale ja też. Czasami jeżdże Kartuską samochodem. Uważam, że to my jeżdżący samochodami jesteśmy winni korków, bo sami się do nich przyczyniamy. Uważam, że zwężenia Kartuskiej i wyciszanie ruchu to przyszłość komunikacji w wielkich miastach, bo inaczej to się zadusimy. Innej alternatywy nie ma przy geometrycznym wzroście ludzi, samochodów i spalin. Chcioliśmy wygody i cywilizacji w tej formie. Chcemy jeździć po byle g.. samochodem, to nie narzekajmy. Sprzeciw wynika z tego, że Polacy w swoim głodzie motoryzacyjnym nie nasicili się jeszcze samochodami. Stąd każda inicjatywa zmierzająca do ograniczenie infrastruktury drogowej wywołuje pianę na ustach samochodziarzy. Choć nie przepadam za władzami miejskimi, to tym razem pomysł dobry. Jestem za.

    • 0 0

  • co po AK....

    wszyscy się podniecają że jak AK zostanie dociągnieta do obwodowej to można rozwalać całą Kartuską....zwężać, rowery umieszczać...a ja to chrzanię....co mi po AK jeżeli po doprowadzeniu jej do obwodowej węzeł Okopowa stanie zakorkowany jak nigdy....zjazd AK do Gdańska to porażka....więc Kartuska musi przeżyć!!!1

    • 0 0

  • mega post

    Nie ma dobrego rozwiązania komunikacyjnego w dzisiejszym świecie jeśli chodzi o samochody. Jak zrobią AK to zakorkuje się Okopowa. Jak zrobią dwupasmówkę Słowackiego to zakorkuje się Grunwaldzka, tak samo jak zrobią Spacerową, to zakorkuje się Oliwa.
    W LA są 8-pasmowe (w jednym kierunku) autostrady i w godzinach szczytu i tak się korkuje. W Szanghaju i w Japonii są czteropiętrowe estakady. I co? Dalej korki. Mogą robić Drogi Różowe, Zielone, Czerwone, czy licho wie jeszcze jakie. Samochodów jest tyle, a miasto w swej zabudowie tak gęste, że nic nie da budowanie dodatkowych pasów czy odnóg, a jak da to na krótki czas. Taka już jest istota dzisiejszej motoryzacji. Trójmiasto ma ok 600 km2 i prawie milion ludzi. Więc ludzie zawsze będą narzekać, bo miejsca i tak jest za mało

    • 0 0

  • priorytet BEZPIECZEŃSTWO

    Jak komuś się nie podoba bezpieczna Kartuska to powienien się przesiąść na hulajnogę lub śmigać drezyną po torach. Właśnie dlatego że w tym kraju mieszkają pieniacze w typie pana Stankiewicza i domorośli kaskaderzy ginie u nas w wypadkach najwięcej ludzi w Europie. Jeżeli ktoś z dwupasmowej Kartuskiej robi czteropasmowy tor wyścigowy to powinno się mu czym prędzej zabrać dożywotnio prawo jazdy.
    Więcej mądrych ludzi dbających o nasze bezpieczeństwo, a mniej Stankiewiczów i co roku w Polsce będzie uratowanych kilkaset ludzi.

    • 0 0

  • TAK dla bezpieczeństwa na drogach

    TAK dla bezpieczeństwa na drogach i NIE dla wycinania drzew przy drogach

    • 0 0

  • TAK dla bezpieczeństwa na drogach

    i WIELKIE TAK ! dla wycinki wszystkich drzew przy drogach !

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane