• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Nie" dla węższej Kartuskiej

Filip Stankiewicz
27 czerwca 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Oświadczenie Oddziału Trójmiejskiego Stowarzyszenia KoLiber w sprawie planów zwężenia ulicy Kartuskiej

Stowarzyszenie KoLiber uczyni wszystko, aby zapobiec nieodpowiedzialnym i bardzo szkodliwym planom Urzędu Miasta Gdańska przebudowy ulicy Kartuskiej. Pan Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku zapowiedział zwężenie ulicy Kartuskiej do dwóch pasów - obecnie samochody jeżdżą tam w czterech rzędach. Urzędnicy miejscy twierdzą jakoby miałoby to poprawić bezpieczeństwo i estetykę, uspokoić ruch pojazdów.

Takie działania spowodują jeszcze potężniejsze korki w tym rejonie miasta, straty dla gospodarki, wzrost emisji spalin, pogorszenie stanu zdrowia mieszkańców, bezsensownie zostaną wydane 3 miliony złotych, które są bezcenne dla pilnych remontów ulic.

Według urzędników kierowcy mogą zastępczo korzystać z innych ulic, jednak one także są permanentnie zakorkowane w godzinach szczytu, takie propozycje według kierowców są nieporozumieniem. Środkiem do poprawy bezpieczeństwa nie może być generowanie korków, zwracamy także uwagę że przejścia dla pieszych na ulicy Kartuskiej posiadają sygnalizację świetlną, a argument o poprawie estetyki brzmi w tej sytuacji jak ponury żart.

Stowarzyszenie KoLiber domaga się zmiany planów władz Gdańska: zaniechania bezsensownego pomysłu zwężenia ulicy Kartuskiej, ustanowienie formalnie czterech pasów ruchu i dokonanie innych usprawnień w tym rejonie miasta (np. pasy do skrętu), a zaoszczędzone z przewidzianych 3 mln zł środki przekazać na remonty innych dróg (jeśli Urząd Miasta nie zna takich chętnie wskażemy).
Filip Stankiewicz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (115) 5 zablokowanych

  • Uważam, że pomysł zwężenia ulicy Kartuskiej mija się z celem. Tak jak mowa w artykule powyżej lepiej byłoby, aby samochody poruszały się czterema pasami, jednakże tych czterech pasów formalnie nie ma! Wszyscy jeżdżą ( a raczej przepychają się samochodami) jakby one sie tam znajdowały, ale gdy dochodzi do stłuczki... zawsze są dwa głosy i odwieczny spór wlaśnie o te nieoficjalne pasy!! Proponuję, żeby za te pieniądze lepiej te pasy po prostu odznaczyć na jezdni, żeby wszystko było jasne! I, co bardziej ważne moim zdaniem- wyremontowac wreszcie (ale naprwdę porządnie!!!!) tę ulice na odcinku od skrzyżowania z ulicą Łostowicką aż do samego Auchan! Jeśli ludzie z zarządu dróg nie wiedzą o czym piszę niech spróbują przejechać ten (dłuuuugi) odcinek dziur na dziurze w asfalcie nazwnym ładnie "nawierzchnią", a juz w ogóle w godzinach szczytu i to w upalny dzień... Myślę, że przekonają sie wówczas co znaczy węższy odcinek drogi dojazdowej do Gdańska. Proponuję również, aby zabrano się za plany połączenia ul.Armii Krajowej z Obwodnicą Trójmiejską ( co znacznie odciążyłoby Kartuką), a nie zajmowanie się utrudnianiem ludziom sprawnego poruszania aię w ich mieście.
    A co do argumentu jakim jest estetyka... wszystko może byc esetyczne, jeżeli się tylko o to odpowiednio dba!!

    • 0 0

  • Jakby to z glowa zrobic

    Podam dwa przyklady ulic ostatnio przerobionych - Kościuszki - zwęzona na rzecz parkingu!przy ulicy i sciezki rowerowej - korków nie było, po zwężeniu są i owszem jak diabli. I druga to Kołobrzeska - po przerobieniu jest po prostu bezpieczniej - korków nie było i nie ma ale ruch tam jest nieduży - relatywnie. Jeśli Kartuską przerobimy tak jak Koobrzeską będzie może bezpieczniej, ale korki będą większe. Co kto lubi.

    • 0 0

  • do xxx

    bueeeeheeeheeee
    A kiedy mieli piach sprzatać jak zima trwała do kwietnia?
    Pomyśl zanim setny raz napiszesz bzdurę

    • 0 0

  • Co za różnica?

    Jechaliście kiedyś "siódemką" do Elbląga? Tam również uspokojono ruch, jedno jest pewne, że jeździ się dużo lepiej a co najważniejsze spokojniej niż kiedyś, kiedy panowała pełna swawola. Po co więc te obawy i nerwy?

    • 0 0

  • Nie dla węższej Kartuskiej

    W pierwszej kolejności trzeba wydać pieniądze na usprawnienie sygnalizacji świetlnej,jak to robią wielkie aglomeracje.Działanie jest to wiele tańsze niż kapitałochłonne przebudowy ulic.Urzędnicy wolą jednak to drugie rozwiązanie , ponieważ jest to bardziej widaczne.

    • 0 0

  • nie dla zwężenia Kartuskiej

    zwężając ulice powodujemy coraz większe korki na coraz bardziej zatłoczonych ulicach. A może są tacy którzy lubią stac w korkach i wachac smrodki z autek. No cóż na pewno do nich należą nasi radni. Życze powodzenia, myslenie boli.

    • 0 0

  • 100 x tak dla bezpieczeństwa na drodze

    Kartuska musi być bezpieczna ulicą. Robić swoje a stankiewicza proponuję kopnąć w kuper.

    • 0 0

  • driwer- jak chcesz bezpieczeństwa to nie wsiadaj

    za kierownik. Bo niestety oszołomów za kółkiem nie brakuje. NIe brakuje tez widać debili za biurkami

    • 0 0

  • Odpowiadam cytując:

    "Kto chociaz raz jechał Kartuską na wspomianym odcinku wie jaki bajzel tam panuje. Nie ma żadnych czterech pasów ruchu, a kierowcy jeżdżą jak chcą!!! (Notabene dlaczego pan Stankiewicz kłamie?)" - nie pisałem, że są 4 pasy, tylko że samochody jeżdżą tam w czterech rzędach! Żeby nie było bajzlu zaproponowaliśmy wyznaczenie 4 pasów, czy wszystkie ulice mają mieć po jednym pasie w jednym kierunku, żeby był spokój???

    "Priorytetem miasta powinno być zapewnienie bezpieczeństwa, a tylko uspokojenie ruchu poprzez budowę lewoskrętów i własciwie oznakowanych wysepek zapewni użytkownikom samochodów i pieszym należyty poziom bezpieczeństwa. Wielokrotnie monitowalismy tę sprawę referacie komunikacji, aż ktoś w końcu zajął się kwestia zasadniczą dla mieszkańców ulicy Kartuskiej." - Na przejściach dla pieszych są światła, z wyjątkiem jednego. Postawienie tam świateł będzie tańsze niż 3 mln złotych na przebudowę całej ulicy. Taki priorytet można sprowadzić do absurdu - np. przy prędkości 30 km/h szanse przeżycia pieszego są duże, czy zgodnie z Pana priorytetem należy w całym mieście ograniczyć prędkość do 30 km/h, a może 20km/h?

    "Pana Stankiewicza (znanego do tej pory jako wroga homoseksualistów i wszystkich ludzi myślących inaczej niż on sam)" - Nie jestem wrogiem homoseksualistów, tylko naruszania przestrzeni publicznej i deprawację nieletnich przez ich parady (na żywo i za pośrednictwem mediów). Zachowanie nieobyczajne jest przestępstwem, a te parady stają się z czasem coraz bardziej obleśne i są zagrożeniem dla dzieci (rodzice nie mają technicznej możliwości pełnej kontroli co dziecko ogląda w TV).

    "Zanim poraz kolejny będzie chciał "zabłysnąć" swoim intelektem niech najpierw porozmawia z ludźmi i pozna sprawe dogłębnie." - To się raczej odnosi do Pana, taki wniosek wyciągam po lekturze komentarzy do mojego tekstu.

    • 0 0

  • Perspektywa

    Gdańsk będzie mniejszy bo liczba mieszkańców spada, ulice węższe i bezpieczniejsze, co kawałek kamera i radar; liczne lotne patrole będą sprawdzały trzeźwość kierowców; Gęsta sieć ścieżek rowerowych;przemysł zamiera, więc ruch pojazdów docelowo zmaleje;nacisk położymy na komunikację zbiorową,turystów też będziemy wozić autokarami.Ruch turystyczny wzrasta sezonowo więc nie będzie uciążliwy.Stocznie z czasem zlikwidujemy i wybudujemy tam osiedla.Do pracy raczej będziemy wyjeżdżać za granicę, więc atmosfera w mieście będzie zdrowsza.Głosując na Pawła Adamowicza i PO te cele zostaną osiągnięte! Nie lękajcie się i głosujcie na nas!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane