• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie taki PKM zły, jak go namalowali

Mikołaj Czarniak
15 września 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Na linii 150 kursują głównie pojazdy marki Neoplan N4021TD oraz Volvo 7000A, których stan techniczny nie budzi zastrzeżeń. Na linii 150 kursują głównie pojazdy marki Neoplan N4021TD oraz Volvo 7000A, których stan techniczny nie budzi zastrzeżeń.

Chciałbym wrócić do sprawy, którą poruszono w portalu kilkanaście dni temu, kiedy to miłośnik komunikacji skrytykował stan techniczny autobusów Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Gdyni kursujących na linii 150. Rzekomo tarasują one przejazd na ul. Kieleckiej powodując korki - pisze nasz czytelnik, pan Mikołaj.



Otóż sprawa ta w moich oczach nie wygląda tak źle, jak przedstawiono w tekście Linia 150, czyli spacerkiem pod ul. Kielecką, czego jestem naocznym świadkiem. Osobiście codziennie korzystam z linii 150 na trasie Witomino Leśniczówka - Węzeł Ofiar Grudnia 70" oraz innych tras obsługiwanych wozami tegoż przewoźnika i z opisanym przypadkiem spotykam się niezmiernie rzadko.

Na skrytykowanej wcześniej linii 150 kursują głównie pojazdy marki Neoplan N4021TD z 1998 r., oraz Volvo 7000A kupione kilka lat temu, których stan techniczny nie budzi zastrzeżeń, a przejazd tych pojazdów ulicą Kielecką w kierunku Witomina przebiega znacznie szybciej niż twierdził czytelnik.

Opisany problem zapewne dotyczy jedynie sześciu autobusów przegubowych należących do gdyńskiego PKM, marki Neoplan N4021NF, wyprodukowanych w latach 1992-93. Owe pojazdy sprowadzono z Niemiec pod koniec lat 90., jako używane, z konieczności zwiększania zakresu obsługi wozami niskopodłogowymi, jako alternatywę dla Ikarusów 280. Te z kolei typy Neoplanów rzeczywiście są dziś w nie najlepszym stanie technicznym, co potwierdza głośna praca silnika, piskliwe odgłosy hamowania słyszalne z dużej odległości. Wozy te jednak kursują na linii 150 wyłącznie na dodatkowych kursach w godzinach szczytu.

Warto też nadmienić, iż jakość usług gdyńskiego przedsiębiorstwa nieustannie wzrasta, co jest wyraźnie przeze mnie odczuwalne, zwłaszcza na przestrzeni ostatniego roku. Dowodem tego jest rozpoczęcie eksploatacji autobusów z ekologicznym napędem MAN Lion"s City G (CNG), które zadebiutowały w gdyńskiej komunikacji rok temu, oraz przeprowadzane naprawy lakiernicze pojazdów eksploatowanych dotychczas, które sam zasugerowałem na forum ZKM Gdynia.

W tym roku przeprowadzono generalną naprawę dwóch krótkich Mercedesów, dokupiono dwa kolejne, polakierowano kilka przegubowych Neoplanów. Wzrasta kultura osobista kierowców oraz życzliwość do pasażerów, czego również doświadczam. Pozytywne wyniki uzyskane w związku z eksploatacją gazowców zapewne przyczynią się do dalszej poprawy jakości usług zajezdni z Kaczych Buków, co potwierdzi wzbogacenie się firmy o pięć kolejnych wozów tego typu. Dlatego uważam, że krytyka niektórych osób zniesmaczonych podróżą wysłużonymi Neoplanami jest przesadzona.
Mikołaj Czarniak

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (44) 9 zablokowanych

  • Dlatego w naszym pięknym Gdąńsku są tramwaje (3)

    a nie busy na szelkach. Wiwat Gdańsk

    • 0 1

    • (2)

      i co tu wiwatowac? halas z tramwaju jest masakryczny, juz nie mowiac o tym jakie macie tramwaje

      • 0 0

      • poniemiecki szrot (1)

        hehe

        • 0 0

        • UWAGA!!! DRZWI WYPADAJĄ!!!

          • 0 0

  • Ile Tobie zapłacili za ten artykuł? (2)

    • 1 0

    • PKM - 200pln i 3miasto 150 (1)

      • 0 0

      • Gratulacje

        Moze ja opisze jaki to Sanipor jest wspaniały :D

        • 0 0

  • Nie to, że się czepiam... (1)

    "W tym roku przeprowadzono generalną naprawę dwóch krótkich Mercedesów, dokupiono dwa kolejne, polakierowano kilka przegubowych Neoplanów. Wzrasta kultura osobista kierowców oraz życzliwość do pasażerów, czego również doświadczam. Pozytywne wyniki uzyskane w związku z eksploatacją gazowców zapewne przyczynią się do dalszej poprawy jakości usług zajezdni z Kaczych Buków, co potwierdzi wzbogacenie się firmy o pięć kolejnych wozów tego typu."

    Tak trochę mi to PR zaleciało. Oczywiście, nie powinniśmy opluwać wszystkiego naokoło, jednak coż...chyba przewrażliwiony jestem na taką składnię :)

    • 1 0

    • Nie zaleciało, to jest aż nazbyt wyraźne.

      Koleś smaruje aż miło.

      • 0 0

  • jeżeli kursują w godzinach szczytu to są często spotykane i powodują korki

    w godzinach szczytu

    • 0 0

  • no i pieknie :) Gdynia jest najlepsza :) (1)

    • 0 0

    • w czym najlepsza

      w szczerzeniu szczurzych kłów napewno :))

      • 0 0

  • Co za tematy...

    jeden drugiego musi poprawiac

    rzetelne dziennikarstwo juz dawno minelo, teraz nawet za pisanie bzdur bierze sie kazdy....ambitne tematy na portalu...

    no tak i ta cenzura.... ehh

    • 0 0

  • Komunikacja w Gdyni THE BEST ! (1)

    W Gdyni komunikacja jest bez porównania lepsza niż to co się nazywa ZKM w Gdańsku. Codziennie dojezdzam autobusem 112 i 186 wg "autorskiego rozkładu jazdy" kierowcy. Nawet gdy nie ma korków jest tak samo. Wg rozkladu 8,05 czas rzeczywisty 8,20 !!! ZKM Gdańsk ma hasło "Poruszamy Gdańsk" powinni dopisać ...i nerwy pasażerów :)

    • 0 0

    • Działaj....

      Piszesz to tylko na forum?? Czy może zrobiłeś coś w tej sprawie? Wystarczy telefon do dyżurnego. Po mojej interwencji autobus N6 zaczął kursować rozkładowo, wcześniej spóźnienia w granicach 15-20 min były normalką. Dodam że N6 wyjeżdżał z bazy, pierwszy "nocny" wjeżdżający na trasę. Dlatego takie spóźnienia dla mnie nie były zrozumiałe. Pewnie kierowca zanim wyjechał pogadał troszkę na bramie, później jechał 90 km/h i był wręcz oburzony że ktoś stoi na przystanku czy któryś pasażer wysiada - no bo trzeba się zatrzymać. Udało się to zmienić.

      • 0 0

  • nie wazne gdzie się popatrzy - na jakie miasto - kultura kierowców na pewno wzrasta gdy ludzie są serdeczni (3)

    czasem nie warto na siłę 'chama' prosić by zachowywał się na poziomie o to nic nie da.
    Kierowcy w Gdyni wiele wiele lat temu też byli opryskliwi. Ludzie napisali trochę maili, trochę listów, ZKM robił spotkania ankietowe z mieszkańcami .

    Jakoś się da, może być miło w kontakcie z kierowcą autobusa miejskiego.
    Nieczęsto jeżdżę autobusami, ostatnio wskoczyłem w trajtek na Świętojańskiej. Kierowca zbaczył banknot 100PLN uśmiechnął się, poprosił o chwilę i bez utyskiwania wydał mi resztą .
    A co zrobił mile potraktowany pasażer? Podziękował i przeprosił z uśmiechem, że nie miał drobnych i na prawdę zrobiło się po ludzku miło.

    PAMIĘTAJCIE: każdy chce być traktowany uprzejmie, każdy chce być uprzejmy dla innych ludzi

    • 0 0

    • (2)

      Napisałeś prawdę i podałeś ciekawy przykład.

      Podam podobny. Kupowałem kiedyś karnet w trolejbusie. Wsiadłem na przystanku Źródło Marii w kierunku centrum. Kierowcą była pani, podałem jej 20 zł. Niby nominał niezbyt duży, lecz nie miała wdać. Na następnym przystanku na Karwinach I, wysiadła i podbiedła do kiosku obok przystanku rozmienić pieniądze. Bardzo miło z jej strony, nie musiała tego robić.

      Poza tym jednym rpzypadkiem zawsze mam odliczoną kwotę, bo tak być powinno. Idąc na autobus nie jest dla nas problemem rozmienić pieniądze, dla kierowcy autobusu to już może być problem, tym bardziej, gdy ktoś płaci banknotem 100 zł.

      • 0 0

      • nie wierzę :) (1)

        W Gdańsku wszystkie pojazdy się spóźniają, bo ludzie kupują bilety u kierowców:)

        • 0 0

        • gdynie też kupują u kierowców i się nie spóźniają

          • 0 0

  • żenada (1)

    jej, przecież gołym okiem widać, że to artykuł sponsorowany przez PKM;/

    • 0 0

    • wchodzi bez mydła hehe

      • 0 0

  • Artykuł wygląda na napisany przez początkującego PRowca (2)

    Chyba kolega z działu PR zbyt mocno w szczegóły się zagłębił.
    Jeśli byłaby to osoba, która codziennie tylko korzysta z komunikacji miejskiej i nie ma nic więcej wspólnego z PKM i ZKM to nie miałaby pojęcia o wszystkich istniejących markach, rocznikach (symbolach N4021NF, N4021TD z 1998 ,7000A) autobusów, kiedy który wprowadzony, ile sztuk przemalowano, jakie zamiary ma firma (w szczegółach) itp. itd...

    Prawie każde zdanie jest tak wymuskane, że aż nienaturalne:
    np. "Pozytywne wyniki uzyskane w związku z eksploatacją gazowców zapewne przyczynią się do dalszej poprawy jakości usług zajezdni z Kaczych Buków, co potwierdzi wzbogacenie się firmy o pięć kolejnych wozów tego typu."

    W każdym zdaniu podkreślanie zalet i wzrostu jakości raczej nie pasuje do wypowiedzi "zwykłego" czytelnika - nawet gdyby był fanem ZKM.

    Czasem takie sztuczne podszywanie się pracowników działu PR pod "zwykłych" ludzi odnosi wręcz odwrotny skutek bo kojarzy się z fałszem - no a to niestety przenosi się na firmę której to dotyczy...

    • 0 0

    • oszukali nas, darmozjady!

      • 0 0

    • Spocznijcie, towarzyszu!

      Dolary przeciwko orzechom, że autor jest po prostu maniakiem komunikacji miejskiej. Ludzie mają różne hobby: mam np. znajomego, który zna numery seryjne lokomotyw z gdyńskiej zajezdni.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane