- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (71 opinii)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (130 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
- 5 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (168 opinii)
- 6 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (74 opinie)
Niebezpieczny Węzeł Jasień. Potrzebne są zmiany
Lepiej uważać jadąc przez Węzeł Jesień w Gdańsku. Ostre łuki, nienajlepszy profil zjazdów i wadliwie działająca sygnalizacja świetlna poważnie obniżają poziom bezpieczeństwa kierowców. Można temu jednak zaradzić.
Do tego typu wypadków na splocie dróg al. Armii Krajowej i ul. Jabłoniowej niestety może dochodzić częściej. Podstawową wadą węzła w kształcie harfy są bardzo ostre łuki na zjazdach i nie najlepszy profil jezdni. Sytuację pogarsza ograniczona widoczność - auta czekające na zielone światło tuż za zakrętem przesłania ziemny nasyp.
By choć trochę zmniejszyć liczbę przyszłych wypadków zarządca drogi powinien rozważyć zainstalowanie serii znaków wskazujących kierunek jazdy - tzw. prowadzących. Są to czerwone strzałki umieszczone na białym znaku.
Ktoś zapyta: po co, skoro przed zjazdem z Trasy W-Z jest ograniczenie prędkości do 30 km/h?
Większość kierowców często przekracza jednak dozwoloną prędkość, a jedyną rzeczą, która może ich skłonić do przepisowej jazdy i zachowania ostrożności na Węźle Jasień jest informacja o realnym zagrożeniu wypadkiem. Oczywiście można tam umieścić fotoradar, ale decyzja o jego zainstalowaniu byłaby najgorszą z możliwych.
Taka konfiguracja wywołuje w godzinach szczytu korki, sięgające Trasy W-Z i niepotrzebne dodatkowe zagrożenie. Auta stojące w zatorze na alei omijane są z dużą prędkością przez samochody zmierzające w kierunku Karczemek.
Co ciekawe, w Gdańsku budowany jest kolejny węzeł typu harfa, który będzie niemal identycznie wepchnięty w wąski teren jak Węzeł Jasień. Powstanie on do maja 2012 r. przy stadionie w Letnicy w ramach budowy Trasy Słowackiego na odcinku od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej. Pozostaje mieć nadzieję, że podczas budowy drogowcy zadbają o lepsze rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo.
Opinie (170) ponad 10 zablokowanych
-
2011-10-23 13:47
Węzeł Jesień w Gdańsku
to myśl z lat lat 70 a nie współczesna budowa.Korki są dłuższe niż było małe skrzyżowanie. Ilość świateł jest bardzo duża i te zakręty.Skrzyżowanie przy FH powinno być wybudowane jako rondo a nie bubel świetlny blokujący ruch. itd itd
- 7 8
-
2011-10-23 13:55
Winna prędkość
Słuchajcie , w tamtym tygodniu wracając około 22.15-22-30 widziałem właśnie kolesia , który rozwalił tę barierkę , młody koleś siedział na wale trzymając się za głowę ( Co ja zrobiłem !!! , szok ? ) a jego ciemne A3 lub Leon ( bardziej A3 ) wisiało na skarpie ( stały tez 2 inne autka , ale już na pasie ) . Panowie tam jest ograniczenie do 50 km/h a potem do 30 km/h więc wina ewidentnie kierowcy .
- 26 6
-
2011-10-23 14:01
Kliniczna
Wjazd ślimakiem z Klinicznej na Marynarki Polskiej w kierunki Nowego Portu - tam też jest znak 30km/h i nich ktoś tam pojedzie więcej, chyba, że chce się zabić. Chyba jedyny znak w mieście z ograniczeniem prędkości z którym nie ma żartów :)
- 18 0
-
2011-10-23 14:01
Ostre łuki, nienajlepszy profil zjazdów i wadliwie działająca sygnalizacja świetlna poważnie obniżają poziom bezpieczeństwa
kierowców. Można temu jednak zaradzić. zwolnić
- 16 3
-
2011-10-23 14:03
Mamy skrzyżowanie dwóch dróg miejskich, więc oczywiste jest że łącznice są zaprojektowane na niższe prędkości. Co innego obwodnica trójmiasta czy autostrada, tam prędkości są większe więć i łuki są większe. No ale nie którym myślenie ciągle sparawia wiele kłopotów. Myślę że jak by tam stały również te proponowane znaki to też byłyby koszone przez pseudo Hołowczyców.
- 14 0
-
2011-10-23 14:13
Tylko stówka
-Za każdy przekroczony kilometr jazdy uratować nas może
- 10 3
-
2011-10-23 14:14
ZNOWU NIE MA WINNEGO ?!
TO CHORY KRAJ, W KTÓRYM NIKT ZA NIC NIE ODPOWIADA WIĘC DZIAŁAJĄ BEZKARNIE. DOPÓKI NIE WPROWADZI SIĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI JAK NA ZACHODZIE TO TEN KRAJ BĘDZIE JEDNYM WIELKIM BUBLEM, W KTÓRYM ZA WSZYSTKO BĘDZIE PŁACIĆ SIĘ PODWÓJNIE.
- 16 5
-
2011-10-23 14:17
Albo mu nawigacja nie powiedziała że tam trzeba zwolnić i jest zakręt
lub miał za krótką antenę od CB, brak zasięgu i mobylky też nic nie pierdzielili w radio jak potłuczeni że trzeba zwolnic
- 19 1
-
2011-10-23 14:19
Ten węzeł to wina projektanta i inwestora
Policzyli przepustowość drogi na stare wydajności, a teraz wiadomo samochodów coraz więcej. Firma wykonawcza wykonuje zgodnie z projektem, może coś zasugerować, ale najczęściej inwestor nie chce wprowadzać zmian, bo narazi się na dodatkowe koszty - nowy projekt, harmonogram prac i dłuższy termin realizacji ... ten węzeł jest porażką, wogóle nielogiczny, niewygodnie się zjeżdża i nie ma miejsca dla oczekujących samochodów ... ale tutaj apel do ludzi - za organizację ruchu nie ma co winić wykonawców, oni tylko robią zgodnie z projektem, tym co zamówił inwestor ... a projekt powiniem być przemyślany od początku do końca ... druga sprawa że projekty są robione powiedzmy 5 lat przed znalezieniem funduszy i przystąpieniem do realizacjipzdt
- 10 8
-
2011-10-23 14:24
węzeł jak węzeł... (2)
...winni są idioci za kierownicami!
- 25 9
-
2011-10-23 14:41
TAK (1)
popieram!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 2 3
-
2011-10-23 16:16
ROZUMIEM, ŻE PROJEKTANCI DROGI SIĘ ODEZWALI....
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.