- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Niedociągnięcia w nowych inwestycjach. Urzędnicy: projekty są dobre
Dwie duże inwestycje we Wrzeszczu i na Strzyży obarczone są błędami, a mimo to urzędnicy zapewniają, że nie doszło do pomyłek w projektach. Tymczasem pasażerowie brną przez kałuże i kapie im na głowę pod wiatą, która miała przed tym chronić.
- Odgięcie ścieżki rowerowej wymusza na rowerzystach zmniejszenie prędkości, co jest wskazane przy przekraczaniu ulicy. Droga rowerowa pod estakadą omija podpory i włącza się w stan istniejących już przejazdów rowerowych, które nie podlegały przebudowie. Lokalizacja podpór wynikała nie tylko ze względów konstrukcyjnych (długość przęsła nad jezdnią), ale także zabezpiecza pole widoczności między kierowcami i rowerzystami na wlocie ul. Kościuszki - przekonuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które realizowały Trasę Słowackiego.
Warto zwrócić również uwagę, że na budowie trasy stracili piesi. Kosztem "ich" chodnika wykonano drogę rowerową wzdłuż Słowackiego, a ponadto przebudowano przejście przez al. Grunwaldzką , teraz, by pokonać al. Grunwaldzką muszą odczekać dwie fazy świateł sygnalizacji świetlnej - najpierw z chodnika wzdłuż budynków na wysepkę rozdzielającą pasy ruchu, potem z wysepki w kierunku przystanków tramwajowych.
- W projekcie droga rowerowa do al. Grunwaldzkiej była prowadzona odgałęzieniem Staszica-Dekerta oraz jako ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ul. Słowackiego. Ze ścieżki wzdłuż Staszica-Dekerta zrezygnowano ze względu na protesty mieszkańców. Z tego powodu dokonano zmiany geometrii jezdni ul. Słowackiego, aby wygospodarować miejsce pod wydzieloną drogę rowerową obok chodnika, z jednoczesną przebudową schodów wejściowych do lokali handlowych. Wzdłuż ul. Staszica-Dekerta zamiast drogi rowerowej wybudowano miejsca postojowe dla aut - tłumaczy rzecznik GIK-u.
- Ten problem występuje już od dobrych kilku miesięcy. Teraz naturalnie zniknął, bo wszystko przykryła warstwa śniegu. Wystarczy jednak odwilż, by całe przejście znowu zamieniło się w wielką kałużę. Aż dziw bierze, że ktoś mógł odebrać taki bubel techniczny - pisze do nas pan Wiesław, czytelnik Trojmiasto.pl.
Gdańskie Inwestycje Komunalne, odpowiadające za remont torowiska, zapewniają, że wszystko było sprawdzone w trakcie odbioru i nikt nie wykrył błędów. - Bez tego nie byłoby odbioru - zapewnia Skorupka-Kaczmarek. Ponieważ nie było uwag do protokołu odbioru, teraz utrzymanie infrastruktury tramwajowej i chodników stało się zadaniem Zarządu Dróg i Zieleni. Ten zapewnia, że zna problem.
- Rozpoznaliśmy sprawę, prawdopodobnie doszło do zapchania kanału odwodnienia. Usunięcie usterki wykonane zostanie staraniem działu utrzymania infrastruktury tramwajowej i autobusowej najszybciej jak to możliwe - trzeba wziąć poprawkę na warunki pogodowe - obiecuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
GIK również twierdzi, że inny przystanek tramwajowy, zbudowany od podstaw - Jaśkowa Dolina - nie miał usterek w momencie odbioru. Tymczasem niemalże od początku nie działa na nim prawidłowo oświetlenie, a dodatkowo przecieka wiata.
- Wreszcie ktoś poszedł po rozum do głowy i postawił długą wiatę, pod którą mogą się schronić niemal wszyscy pasażerowie. Niestety, połączenia dachu wykonano niechlujnie, przez co cieknie woda, a dodatkowo jeszcze nigdy nie zdarzyło się, by w pełni działało oświetlenie - dodaje pani Iwona, czytelniczka Trojmiasto.pl.
Tu zaskoczenia nie kryje jednak Zarząd Dróg i Zieleni, który przyznaje, że wcześniej nie dotarły do niego sygnały o wadliwym oświetleniu. - Nie mieliśmy wcześniej zgłoszenia takiego problemu. Sprawdzimy ten sygnał. Jeżeli okaże się, że prace kwalifikują się na naprawę gwarancyjną, problem przekażemy do Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które to z kolei zobowiążą podwykonawcę tego zadania do usunięcia usterek. Jeśli natomiast naprawa nie będzie kwalifikowała się jako prace gwarancyjne, wykonana zostanie staraniem ZDiZ - kończy Kaczmarek.
Miejsca
Opinie (209)
-
2012-12-27 19:49
wszystko jest projektowane przez nieudaczników którzy nigdy niewidzieli jakie sprawdzone rozwiazania są na zachodzie (4)
Unas nadal są pomysły rodem z PRLu!!ale ludzie zagranice teraz masowo jada i jak wracają to piszą o Polskim zacofaniu projektantów i wykonawców!!Dziewki temu koszty rosna wielokrotnie bo zamiast zrobic cos raz a dobrze ciagle trzeba robic poprawki!!KIEDY W KOŃCU ZOSTANĄ ZLIKWIDOWANE KRAWĘŻNIKI NA PRZEJAZDACH ROWEROWYCH I PRZEJŚCIACH DLA PIESZYCH!!Nikt nie chce tam krawężników ani piesi,ani rowerzyści ani kobiety z wózkami ani inwalidzi na wózkach.Tylko urzędnicy chcą krawężniki.
- 6 7
-
2012-12-27 20:07
(3)
i robią je nie kontrolując w ogóle robociarzy jak robociarz ma dobry humor to wkopie to ustrojstwo głębiej jak mu się odwidzi to wystaje na centymetr i w d.. to mają nie oni będą potem koła centrować piasty naprawiać itd jestem ciekaw co by powiedzieli niektórzy wymądrzający się tu o rowerzystach gamonie gdyby im na ulicach robili przed każdym skrzyżowaniem powiedzmy centymetrowy próg
- 1 2
-
2012-12-27 20:49
Nie macie pojęcia o pracy przy budowie dróg to sie niewypowiadajcie (2)
- 5 2
-
2012-12-27 21:12
Pojęcia o budowie dróg nie mamy to fakt, ale nie mam też pojęcia o budowie dróg w innych krajach Europy a jakoś tam można jeździć po gładkich i z głową zaprojektowanych , nieprawdaż? Poza tym pewnie nie masz pojęcia jak działa np. telewizor HD, ale oczekujesz, że obraz nie będzie czarno-biały i śnieżył, nieprawdaż?
- 2 4
-
2012-12-27 22:15
no tak nie mamy torowisko na Havla jedna wielka partanina przystanki gdzie torowisko osiadło i baranki nie zrobili tolerancji efekt?Podłoga tramwajów jest za nisko i haczą o peron wysuwanymi drzwiami o wyboczeniach szyn itp rzeczach nie wspomnę o zapadniętej południowej obwodnicy czy autostradach gdzie zamiast kruszywa lądowała glina czy zbite klozety
- 2 3
-
2012-12-27 21:03
No ale o co chodzi...
Przecież to są tylko pieniądze podatników lub mieszkańców miasta. I trzeba je wydać. Nieważne że głupio. Jak się nie wyda to niestety budżet dzikiego kraju się upomni i po sprawie.
- 4 2
-
2012-12-27 21:12
POLSKI URZĘDNIK (1)
Są trzy kategorie urzędników państwowych, samorządowych,gminnych , miejskich i jakich bądż, trzy najgorsze kategorie na Świecie/Ziemi: najgorszy/najmarniejszy to rosyjski, następny w tej kategorii/kolejności to arab egipski i trzeci od samego końca to polski oczywiście, przy czym polski urzędnik co raz gorszy jest, marniejszy w swoich działaniach i kompetencjach, więc ruskiego nie wspominając o arabie z pewnością na tej '' sławetnej światowej liście '' wkrótce wyprzedzi i to pewne niestety jest ! Tusk to Wam rodacy kochani gwarantuje ze swoim kryptokoleśiem Kaczyńskim !!!!!!!
- 3 3
-
2012-12-27 21:17
nierozumiem
- 1 2
-
2012-12-27 21:19
Chcieć znaczy móc
Śmieszy mnie kiedy czytam, że ZDiZ nie wiedział, że coś cieknie, albo się nie świeci. A to ciężko stworzyć stronę na której mieszkańcy wpisują uwagi i je weryfikować? Poza tym czy nikt z pracowników nie korzysta z infrastruktury miejskiej? Kiedyś jechałem do wujka w Danii, który chwalił się jakością ich dróg i po drodze spotkałem dziurę. Na drugi dzień po południu specjalnie tam podjechaliśmy i... dziura była już załatana. A nie było to w centrum miasta...
- 4 2
-
2012-12-27 21:22
Przystanek Jaśkowa Dolina (1)
Z przystanku w kierunku Gdańska korzysta bardzo wielu pasażerów. Z powodu likwidacji przejścia przez ulicę przed Manhattanem, wejście na przystanek jest bardzo zatłoczone, w dodatku dodatkowo zwężone przez stojący tam automat biletowy. Bardzo trudno jest się dostać na przystanek w godzinach szczytu.
- 5 2
-
2012-12-28 07:59
w normalnych krajach do takich obleganych przystanków w centrach miast zawsze buduje się dojścia z obu końców przystanku - czyli powinno być jeszcze drugie przejście dla pieszych w stronę Oliwy, co oczywiście wiąże się z niedogodnością dla aut.
Ale nie u nas - u nas bożkiem jest samochód i jego płynność ruchu, dlatego m.in. zamykane są kolejne przejścia dla pieszych, skracany czas światła zielonego dla pieszych i dzięki temu każdy kto rozsądny wszędzie porusza się autem i spirala kongestii się nakręca- 3 2
-
2012-12-27 21:23
To
Jest po prostu banda nieudaczników i popaprańców,gó...no ich Polska obchodzi i tyle.
- 4 4
-
2012-12-27 21:27
Czy rowerzyści potrafią jeździć na rowerze? (7)
Czasami jak czytam artykuły na tamat 'Problemów rowrzystwów' to zaczynam się zastanawaic czy ze sciezek rowerowych korzystaja ludzie nie potrafiacy jezdzic, slepi albo z rowerami osiagajacymi niewiadomo jakie predkosci. Przeciez normalny czlowiek widzac, ze widocznosc nie jest wystarczajaca po prostu zwalnia, a nie gna z predkoscia swiatla....
- 9 6
-
2012-12-27 22:06
(6)
jak czytam takie wiadomości to zastanawiam się jak:idiota z zerową wyobraźnią przestrzenną może być inżynierem drogownictwa czy architektem, po drugie jacy kretyni pracują na dobrze opłacanych stołkach w urzędzie,wydziale dróg i zieleni oraz w takiej spółeczce jak GIK jaki idiota dopuszcza takie coś do uzytkowania.Do idiotów na forach którzy w trójmieście swoistej mekce dla mądrych inaczej zdążyłem się już przyzwyczaić tu wedle tych następnych odmóżdzonych pajaców powinniśmy w d.. lizać urzędasom za każdą nawet najbardziej absurdalną najeżoną fuszerkami i niegospodarnością inwestycję.Tak rzeczywiście ludzie robiący na rowerach po 10 tysięcy km w każdym roku nie umieją jeździć na rowerze.Ja tu widzę błaźnie że ktoś kto wytycza taki a nie inny przebieg drogi nie widział nigdy jak wygląda rower i jakie parametry techniczne powinna mieć komunikacyjna a nie turystyczna droga rowerowa zdaje się że w całym trójmieście są jednakowe wytyczne odnośnie szerokości promieni łuków prędkości konstrukcyjnej itd ale jak widać wyobraźnia idiotów biorących za swoje bohomazy grubą kasę w dodatku publiczną nie ma granic.Na zachodzie barana który to wytyczył w taki sposób zwolnionoby na zbite ryło następnego dnia a palant który to zatwierdził sam by ponosił koszty poprawki tak się robi w normalnych krajach ale tu?Przecież jak napisałem wyżej po d.. mam całować takich konowałów że cokolwiek raczyli wybudować i tak jest ze wszystkim w tej zafajdanej tuskolandii a tylko powiedz coś pokaż że coś nie gra jesteś dla debilstwa trójmiejskiego wrogiem publicznym
- 2 8
-
2012-12-27 23:07
Waleriana ? Relanium ? Melisa ? Wódeczka ? (1)
Stopień nagromadzenia inwektyw niebywale wysoki. Spróbuj wziąć coś z zestawu jak wyżej lub coś innego, bo inaczej może Ci żyłka pęknąć.
- 5 1
-
2012-12-28 00:07
Zrozum człowieka
Jakby Ci się żona w święta z murzynem puściła, też byś był taki wk...ony i wylewał żale, gdzie popadnie.
- 3 2
-
2012-12-27 23:34
ktos anonimowo napisal prawde
mówi się o tym ze drogi rowerowe maja służyć do poruszania sie po mieście , a nie do relaksacyjnej jazdy 4 km/h .wykonanie świadczy o czym s zupełnie innym. ciekawe jak zmieniło by sie zdanie kierowców gdyby ciąg al Grunwaldzkiej i al Zwycięstwa przebudowano w zygzak ktory co 200 m przecina tory tramwajowe , najeżony światłami sygnalizacyjnymi
- 3 1
-
2012-12-28 03:24
kasta potencjalnych zabojcow (2)
wszystko jedno czym jedzie, to zawsze zasuwa z predkoscia swiatla, a wszystkicj innych uwaza za bydło, z którym nie musi sie liczyc. oto kim jestes zafajdany tłumoku
- 2 1
-
2012-12-28 13:28
anonimie, piszesz o kierowcach, motocyklistach czy o pilotach pojazdów kosmicznych?
gdzie widziałeś rowerzystów jadących z prędkością światła? może jesteś na prochach? ten wpis wkurzonego nie musiał być wpisem cyklisty, tylko być może napalonego kolarza, który ma kłopoty z adrenaliną? Ale nawet trenujących kolarzy nie można zaliczyć do sekty potencjalnych zabójców; jak na razie większość wypadków śmiertelnych na polskich jezdniach i chodnikach powodują kierowcy, mający trudności z przestrzeganiem elementarnych ograniczeń prędkości.
- 0 0
-
2013-01-02 22:41
palancie z****ny prawo do normalnej jazdy w normalnym kraju to oczywistość tu debilu zrobienie prostego kawałka drogi bez błędów i wpadek to rzecz nie do pomyslenia oto co ci powiem z****ny kretynie
- 0 0
-
2012-12-27 21:42
Słowackiego 18-30 (1)
Po co zamontowano latarnie miedzy budynkami starej Słowackiego 18 i 30 skoro na 7 świeci się tylko jedna? W połączeniu z nieodśnieżonym i nieposypanym piaskiem czy solą chodnikiem mamy my mieszkańcy zakamuflowaną ślizgawkę. Okpuści mnie pewnie poczucie humoru jak przy następnym ataku zimy coś sobie połamię.
- 4 4
-
2012-12-27 22:39
Mają to w d*pie.
- 1 3
-
2012-12-27 21:49
To polska własnie szkoda czytac
- 2 4
-
2012-12-27 22:08
Korki jak były tak są
na Słowackiego nadal korki - blokuje skrzyzowanie na Niedźwiedniku
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.