- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Niedociągnięcia w nowych inwestycjach. Urzędnicy: projekty są dobre
Dwie duże inwestycje we Wrzeszczu i na Strzyży obarczone są błędami, a mimo to urzędnicy zapewniają, że nie doszło do pomyłek w projektach. Tymczasem pasażerowie brną przez kałuże i kapie im na głowę pod wiatą, która miała przed tym chronić.
- Odgięcie ścieżki rowerowej wymusza na rowerzystach zmniejszenie prędkości, co jest wskazane przy przekraczaniu ulicy. Droga rowerowa pod estakadą omija podpory i włącza się w stan istniejących już przejazdów rowerowych, które nie podlegały przebudowie. Lokalizacja podpór wynikała nie tylko ze względów konstrukcyjnych (długość przęsła nad jezdnią), ale także zabezpiecza pole widoczności między kierowcami i rowerzystami na wlocie ul. Kościuszki - przekonuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które realizowały Trasę Słowackiego.
Warto zwrócić również uwagę, że na budowie trasy stracili piesi. Kosztem "ich" chodnika wykonano drogę rowerową wzdłuż Słowackiego, a ponadto przebudowano przejście przez al. Grunwaldzką , teraz, by pokonać al. Grunwaldzką muszą odczekać dwie fazy świateł sygnalizacji świetlnej - najpierw z chodnika wzdłuż budynków na wysepkę rozdzielającą pasy ruchu, potem z wysepki w kierunku przystanków tramwajowych.
- W projekcie droga rowerowa do al. Grunwaldzkiej była prowadzona odgałęzieniem Staszica-Dekerta oraz jako ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ul. Słowackiego. Ze ścieżki wzdłuż Staszica-Dekerta zrezygnowano ze względu na protesty mieszkańców. Z tego powodu dokonano zmiany geometrii jezdni ul. Słowackiego, aby wygospodarować miejsce pod wydzieloną drogę rowerową obok chodnika, z jednoczesną przebudową schodów wejściowych do lokali handlowych. Wzdłuż ul. Staszica-Dekerta zamiast drogi rowerowej wybudowano miejsca postojowe dla aut - tłumaczy rzecznik GIK-u.
- Ten problem występuje już od dobrych kilku miesięcy. Teraz naturalnie zniknął, bo wszystko przykryła warstwa śniegu. Wystarczy jednak odwilż, by całe przejście znowu zamieniło się w wielką kałużę. Aż dziw bierze, że ktoś mógł odebrać taki bubel techniczny - pisze do nas pan Wiesław, czytelnik Trojmiasto.pl.
Gdańskie Inwestycje Komunalne, odpowiadające za remont torowiska, zapewniają, że wszystko było sprawdzone w trakcie odbioru i nikt nie wykrył błędów. - Bez tego nie byłoby odbioru - zapewnia Skorupka-Kaczmarek. Ponieważ nie było uwag do protokołu odbioru, teraz utrzymanie infrastruktury tramwajowej i chodników stało się zadaniem Zarządu Dróg i Zieleni. Ten zapewnia, że zna problem.
- Rozpoznaliśmy sprawę, prawdopodobnie doszło do zapchania kanału odwodnienia. Usunięcie usterki wykonane zostanie staraniem działu utrzymania infrastruktury tramwajowej i autobusowej najszybciej jak to możliwe - trzeba wziąć poprawkę na warunki pogodowe - obiecuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
GIK również twierdzi, że inny przystanek tramwajowy, zbudowany od podstaw - Jaśkowa Dolina - nie miał usterek w momencie odbioru. Tymczasem niemalże od początku nie działa na nim prawidłowo oświetlenie, a dodatkowo przecieka wiata.
- Wreszcie ktoś poszedł po rozum do głowy i postawił długą wiatę, pod którą mogą się schronić niemal wszyscy pasażerowie. Niestety, połączenia dachu wykonano niechlujnie, przez co cieknie woda, a dodatkowo jeszcze nigdy nie zdarzyło się, by w pełni działało oświetlenie - dodaje pani Iwona, czytelniczka Trojmiasto.pl.
Tu zaskoczenia nie kryje jednak Zarząd Dróg i Zieleni, który przyznaje, że wcześniej nie dotarły do niego sygnały o wadliwym oświetleniu. - Nie mieliśmy wcześniej zgłoszenia takiego problemu. Sprawdzimy ten sygnał. Jeżeli okaże się, że prace kwalifikują się na naprawę gwarancyjną, problem przekażemy do Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które to z kolei zobowiążą podwykonawcę tego zadania do usunięcia usterek. Jeśli natomiast naprawa nie będzie kwalifikowała się jako prace gwarancyjne, wykonana zostanie staraniem ZDiZ - kończy Kaczmarek.
Miejsca
Opinie (209)
-
2012-12-27 23:07
Serdecznie dziękujemy za wydłużenie drogi do domu
o paręset metrów, bezpieczne przejścia dla pieszych, zalewanie piwnic, nieczynne tunele, za wieloetapowe przejścia dla pieszych i inne atrakcje. O zmasakrowaniu dzielnicy nie wspomnę.
- 7 3
-
2012-12-27 23:09
Tak sie ma jakosc do ceny (1)
Ale ta skorupka to leje wode,ze az hej
- 2 3
-
2012-12-27 23:16
durna baba eks dziennikareczka nieważne co pieprzy dla kasy powie największą bzdurę
- 3 4
-
2012-12-27 23:20
a gdzie są dociągnięcia ?
- 4 2
-
2012-12-27 23:22
(1)
a z ALEJI JPII zrobiono ostatnio choinkę,co splunąć światła. jedziesz,stoisz,jedziesz,stoisz i tak 6x.
- 3 5
-
2012-12-27 23:24
i dobrze , bo to nie tor do wyscigow
- 7 0
-
2012-12-28 00:13
kretyn zaprojektował Galerię Bałtycką z wjazdem na parking "z d strony"
zamiast od Grunwaldzkiej. to co się dzisiaj we Wrzeszczu działo to jakaś paranoja
- 2 3
-
2012-12-28 00:17
Bo to dwu przygłupów robiło
Jeden wykonał, drugi zatwierdził.
- 2 3
-
2012-12-28 00:19
niech ta ropa w końcu się na świecie skończy
estakady, tunele, ekrany poznikają, a miasta odetchną i znów zaczną służyć ludziom. :P
- 6 1
-
2012-12-28 00:28
Urzędnicy, czyli budyń i spółka z Chyżym Rujem na czele są "nieomylni i święci". (1)
- 3 4
-
2012-12-28 00:55
Kochamy Cię!
Chór Wujów.
- 1 1
-
2012-12-28 00:29
olbrzymi błąd w rozbudowie obwodnicy między Słowackiego a kartuską.
Wyjazd ze Słowackiego w kierunku do Pruszcza . Krótki rozbiegowy pas, do tego pod górkę. następuje tu spowolnienie jazdy a zatem zmniejsza to przepustowość. Ciężkie wozy jadą wolno, jadące za nimi osobówki starają się wyprzedzić te wozy zajeżdżając drogę expresowcom jadącym od strony Gdyni. I uwaga za 200-300 m następuje rozszerzenie o dalszy pas szybkiej jazdy ( z góry) oraz o dwa dalsze do zjazdu do centrum i do Auchana. Zamiast tego pasa ( nie daje niemal nic) powinien być pełen pas od strony Słowackiego przy wcześniejszym zniwelowaniu tej górki ) Pieniądze mniejsze, bezpieczeństwo i przepustowść większa.
- 1 3
-
2012-12-28 00:42
Zarząd Dróg i Zieleni czeka na sygnaly ???? (1)
a co robili w trakcie odbioru ???
sami nie potrafia sprawdzic jak to co jest w projekcie ma sie w praktyce ???- 5 4
-
2012-12-28 01:11
bo jak oni sprawdzają to deszcz nie pada
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.