• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niedociągnięcia w nowych inwestycjach. Urzędnicy: projekty są dobre

Krzysztof Koprowski
27 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Zdaniem urzędników wykonanie ścieżki rowerowej wokół podpór estakady było celowe i ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów. Zdaniem urzędników wykonanie ścieżki rowerowej wokół podpór estakady było celowe i ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów.

Dwie duże inwestycje we Wrzeszczu i na Strzyży obarczone są błędami, a mimo to urzędnicy zapewniają, że nie doszło do pomyłek w projektach. Tymczasem pasażerowie brną przez kałuże i kapie im na głowę pod wiatą, która miała przed tym chronić.



Pod błotem pośniegowym kryje się największa niespodzianka, która być może dała się już we znaki "zimowym" rowerzystom, podróżującym wzdłuż al. Grunwaldzkiej. Chodzi o fatalnie zaprojektowaną drogę rowerową pod estakadą Trasy Słowackiego zobacz na mapie Gdańska. Mimo sporej ilości miejsca, projektanci postanowili umiejscowić ją możliwie najbliżej podpór wiaduktu, a ponadto najazd na drogę rowerową z przejścia zaprojektowano pod złym kątem. Efekty? Rowerzyści wzajemnie się nie widzą, a niejeden uszkodził już koło wjeżdżając nieświadomie w źle wyprofilowany łuk.

- Odgięcie ścieżki rowerowej wymusza na rowerzystach zmniejszenie prędkości, co jest wskazane przy przekraczaniu ulicy. Droga rowerowa pod estakadą omija podpory i włącza się w stan istniejących już przejazdów rowerowych, które nie podlegały przebudowie. Lokalizacja podpór wynikała nie tylko ze względów konstrukcyjnych (długość przęsła nad jezdnią), ale także zabezpiecza pole widoczności między kierowcami i rowerzystami na wlocie ul. Kościuszki - przekonuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które realizowały Trasę Słowackiego.

Warto zwrócić również uwagę, że na budowie trasy stracili piesi. Kosztem "ich" chodnika wykonano drogę rowerową wzdłuż Słowackiego, a ponadto przebudowano przejście przez al. Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska, teraz, by pokonać al. Grunwaldzką muszą odczekać dwie fazy świateł sygnalizacji świetlnej - najpierw z chodnika wzdłuż budynków na wysepkę rozdzielającą pasy ruchu, potem z wysepki w kierunku przystanków tramwajowych.

- W projekcie droga rowerowa do al. Grunwaldzkiej była prowadzona odgałęzieniem Staszica-Dekerta oraz jako ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ul. Słowackiego. Ze ścieżki wzdłuż Staszica-Dekerta zrezygnowano ze względu na protesty mieszkańców. Z tego powodu dokonano zmiany geometrii jezdni ul. Słowackiego, aby wygospodarować miejsce pod wydzieloną drogę rowerową obok chodnika, z jednoczesną przebudową schodów wejściowych do lokali handlowych. Wzdłuż ul. Staszica-Dekerta zamiast drogi rowerowej wybudowano miejsca postojowe dla aut - tłumaczy rzecznik GIK-u.

Jak oceniasz utrzymanie tzw. małej architektury w Trójmieście?

Nie oddalając się jednak znacznie od Trasy Słowackiego, na kolejne usterki natrafimy na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego z Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska. Wyremontowane w 2011 r. przejście dla pieszych wraz z torami tramwajowymi jest wiecznie podtapiane przez wody opadowe.

- Ten problem występuje już od dobrych kilku miesięcy. Teraz naturalnie zniknął, bo wszystko przykryła warstwa śniegu. Wystarczy jednak odwilż, by całe przejście znowu zamieniło się w wielką kałużę. Aż dziw bierze, że ktoś mógł odebrać taki bubel techniczny - pisze do nas pan Wiesław, czytelnik Trojmiasto.pl.

Gdańskie Inwestycje Komunalne, odpowiadające za remont torowiska, zapewniają, że wszystko było sprawdzone w trakcie odbioru i nikt nie wykrył błędów. - Bez tego nie byłoby odbioru - zapewnia Skorupka-Kaczmarek. Ponieważ nie było uwag do protokołu odbioru, teraz utrzymanie infrastruktury tramwajowej i chodników stało się zadaniem Zarządu Dróg i Zieleni. Ten zapewnia, że zna problem.

- Rozpoznaliśmy sprawę, prawdopodobnie doszło do zapchania kanału odwodnienia. Usunięcie usterki wykonane zostanie staraniem działu utrzymania infrastruktury tramwajowej i autobusowej najszybciej jak to możliwe - trzeba wziąć poprawkę na warunki pogodowe - obiecuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

GIK również twierdzi, że inny przystanek tramwajowy, zbudowany od podstaw - Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska - nie miał usterek w momencie odbioru. Tymczasem niemalże od początku nie działa na nim prawidłowo oświetlenie, a dodatkowo przecieka wiata.

- Wreszcie ktoś poszedł po rozum do głowy i postawił długą wiatę, pod którą mogą się schronić niemal wszyscy pasażerowie. Niestety, połączenia dachu wykonano niechlujnie, przez co cieknie woda, a dodatkowo jeszcze nigdy nie zdarzyło się, by w pełni działało oświetlenie - dodaje pani Iwona, czytelniczka Trojmiasto.pl.

Tu zaskoczenia nie kryje jednak Zarząd Dróg i Zieleni, który przyznaje, że wcześniej nie dotarły do niego sygnały o wadliwym oświetleniu. - Nie mieliśmy wcześniej zgłoszenia takiego problemu. Sprawdzimy ten sygnał. Jeżeli okaże się, że prace kwalifikują się na naprawę gwarancyjną, problem przekażemy do Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które to z kolei zobowiążą podwykonawcę tego zadania do usunięcia usterek. Jeśli natomiast naprawa nie będzie kwalifikowała się jako prace gwarancyjne, wykonana zostanie staraniem ZDiZ - kończy Kaczmarek.

Miejsca

Opinie (209)

  • Mam takie pytanie (2)

    moze dziwne ale rowerzysta ma zwalniac przy przekraczaniu ulicy? To moze na kazdym skrzyzowaniu na jezdni zrobic jakies progi zwalniajace dla samochodow bo one tez przekraczaja tam ulice? Taka analogia mi sie cisnie...

    • 5 5

    • trzeba postawić światła

      ... i nie musi zwalniać, tylko ma się zatrzymać.

      • 2 1

    • Daj kurze grzędę

      Daj kurze grzędę ona jeszcze wyżej siędę
      Przypomnę że do niedawna rowerzysta miał obowiązek przeprowadzać rower przy przekraczaniu ulicy...

      • 0 1

  • " Nie mieliśmy wcześniej zgłoszenia takiego problemu. Sprawdzimy ten sygnał."

    NIE JESTEŚCIE w tych urzędach tylko od tego, żeby siedzieć na d*pie. Macie zakichany obowiązek sprawdzać w terenie, co się dzieje, a najlepiej raz w tygodniu przestać wozić d*pska limuzynami, tylko wsiąść do tramwaju i przejechać się ze 2-3 liniami, w celu autopsji.
    Za co wam, do qur.. nędzy, płacimy?

    • 6 1

  • Za co biorą pienądze inspektorzy nadzoru (1)

    Każda studzienka na nowej ulicy to dziura, beznadziejne wykonanie. Gołym okiem widać niedoróbki. Za co ci faceci biorą pieniądze.

    • 3 3

    • biorą pieniadze za przymykanie oka.

      • 0 2

  • Inwestycje...

    Napewno nie kupiłbym mieszkania w nowym budownictwie. Partactwo gorsze niz kiedyś , mieszkania z rynku wtórnego przynajmniej w dobrych lokalizacjach , cieplejsze , ustawniejsze a i sąsiadów nie słyszę jak uprawiaja miłość !!!

    • 4 2

  • nie da sie wszystkich zadowolić

    Typowe dla Polaków, wieczne narzekanie, a każdy patrzy z własnego punktu widzenia. Nie wiem, po co wypowiada się rzecznik inwestora zastępczego,który miał obowiązek wykonać robotę zgodnie z projektem.O tym, dlaczego zaprojektowano takie a nie inne rozwiązania powinni wypowiedzieć się projektanci, ewentualnie użytkownik, który musiał dokumentację uzgadniać. Generlanie nie uważam, że wszyscy są głupcami, więc chętnie bym posłuchał argumentów, a nie medialnej nagonki i wszechobecnego narzekania malkontentów.

    • 1 2

  • A i tak GOSpoDARZ pewnie obdarzy 'płemiami' za tę spałtaczoną łobotę!!!

    To już taka tładycja...A przy okazji-i sobie!

    • 2 2

  • Ale sobie temat znalezliscie!

    • 1 2

  • Pasy drogowe namalowane na nowej słowackiego to jakaś KPINA!!!

    Bob Budowniczy - przestań ćpać i zabierz się za buble i fuszerki!

    • 2 1

  • Kierwocy droga rowerowa to nie praking , gdzie jest SM

    Testowałem dziś na trasie Słowackiego DDR-kę i tuż przed Galerią Bałtycką stało na niej pełno samochodów , gdzie jest do ch...y SM. Ta banda darmozjadów jak potrzebna to ich nie ma. Za co ja w tym kraju płace podatki

    • 3 0

  • we Wrzeszczu

    Dwie duże inwestycje we Wrzeszczu i na Strzyży obarczone są błędami, a mimo to urzędnicy zapewniają, że nie doszło do pomyłek w projektach.Naturalnie dla przykładu na dopiero co oddanej do użytku czteropasmowej ul Marynarki Polskiej zapomniano o budowie zatoczek autobusowych.I aby było śmieszniej na wysokości stadionu tradycyjnie znowu ją rozkopano.Ale przy tych " gigantycznych " dochodach które wygenerował dla miasta ten "piękny" stadion tylko się czepiam...

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane