• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nieszablonowi gdańszczanie bohaterami kampanii reklamowej miasta

Marta Nicgorska
18 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców

Wyjdź poza ramy. Dotknij wolności - to przesłanie najnowszej reklamówki Gdańska.


Pod hasłem "Wyjdź poza ramy. Dotknij wolności" rozpoczyna się kampania wizerunkowa Gdańska. Jej bohaterami są ludzie kreatywni, którzy nie poddają się własnym ograniczeniom, jak mówi angielskie hasło: beyond the frame.



Jak oceniasz najnowszy spot reklamowy Gdańska?

Ubiegłoroczną kampanię promocyjną Gdańska zapowiadały intrygujące filmiki, tzw. wirale. Nagi rolnik w beli siana bił rekordy popularności w sieci, busiki z "pracownikami Instytutu Rezonansów i Interferencji", którzy badali natężenie fal GDN robiły szum w wielu polskich miastach. W tym roku Gdańsk zdecydował się na... przesyłkę z pieczątką w środku.

Odciskam na kartce stempel z pytaniem czy "Jesteś BTF?" i czytam: "Są wśród nas ludzie, którzy idą pod prąd. Niepokorni. Realizują swoje pasje nie zważając na okoliczności. Trudności są dla nich wyzwaniem, a nie przeszkodą. Ludzie BTF. Czy jesteś jednym z nich?"

- Odwaga, wolność i kreatywność są wpisane w DNA naszego miasta. Gdańsk jest magnesem, który od pokoleń przyciąga ludzi odważnych i otwartych, niezależnych i pełnych pasji. I to jest przewodni motyw naszej nowej kampanii. Bo Gdańsk zrywa ze schematami i wyzwala w ludziach to co najlepsze. Gdyby nie Gdańsk, w którym wszystko się zaczęło, współczesna Europa wyglądałaby inaczej - mówi Anna Zbierska, dyrektor Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

W spocie reklamowym "Gdańsk. Wyjdź poza ramy. Dotknij wolności" pojawiają się gdańszczanie, którzy idą w życiu pod prąd i nie poddają się. Wśród nich znalazła się m.in. Iza Sokołowska, niezwykle utalentowana tancerka, której karierę przerwał nowotwór kręgosłupa. Jeszcze niedawno jej walką o życie oraz o odebranego przez męża synka emocjonowała się cała Polska. Sokołowska wraca do swojej pasji, uczy baletu i zaraża innych wolą życia. Pojawia się również Justyna Dziechciarska, młoda malarka, która pokonała strach przed wysokością i stworzyła na jednym z bloków gigantyczny mural będący dziś elementem monumentalnej galerii w przestrzeni miasta.

Reżyserem filmu jest Drew Lightfoot, twórca spotów dla takich firma jak Apple, Volkswagen, Kia czy Orange. Filmowi towarzyszy muzyka autorstwa Pawła Mykietyna, jednego z najbardziej cenionych kompozytorów średniego pokolenia w Polsce.

Spot zostanie wyemitowany w ogólnopolskich stacji telewizyjnych (m.in. TVN, TVN 24,TVN Style, Polsat, TVP 1 czy TVP 2) oraz w CNN i France24. W Warszawie i Gdańsku zrealizowana zostanie kampania outdoorowa wykorzystująca wielkoformatowe siatki. Kampania internetowa pojawi się w serwisach informacyjnych wp.pl, gazeta.pl, tvn24.pl oraz w serwisach ipla.pl i Onet VOD.

Co działo się na planie zdjęciowym, czyli kulisy kampanii.



Na potrzeby kampanii stworzono stronę BeyondTheFrame.pl. Można na niej nagrać 5-sekundową wypowiedź poświęconą wolności, miłości czy pasji, a następnie, po zmiksowaniu z nagraniami innych użytkowników, udostępnić stworzony utwór znajomym na Facebooku. Z nagrań internautów zaproszony przez Gdańsk znany kompozytor stworzy pełnowymiarowy utwór, traktując każdą dźwiękową próbkę jako osobną nutę.

Opinie (81) 7 zablokowanych

  • Gdańsk morze utopionych możliwości

    Widać Paweł z ekipą uczą się dobrego PR od Wojtka.Dobry PR to sukces władz miasta.... do pewnego czasu.

    • 7 5

  • a (2)

    co to za autobus pod Neptunem???

    • 3 0

    • lepszy byłby tramwaj

      • 0 0

    • Heheh

      Heheh dokładnie, nikt nie chce dystkutować o tym, musiało fajnie wyglądać jak jechał Długa ;)

      • 0 0

  • "Jesteś BTF?"

    Nie, jestem DTF. Czasami nawet WTF!

    • 1 0

  • autobus koło neptuna?

    nie widziałam jeszcze nigdy autobusu zkm na długiej/długim targu koło Neptuna...

    • 5 1

  • kiedyś w Gdańsku był browar ... (1)

    to była m.in. jedna z marek tego miasta,były też stocznie, dźwigi ...a dzisiaj... - nagi rolnik - fakt, to tereny typowo rolnicze

    • 9 1

    • dźwigi są - codziennie inaczej stoją - znaczy - żyją!

      • 1 0

  • Iza: REWELACJA;-))))

    Iza SOKOŁOWSKA: rewelacja!!!!!

    • 5 1

  • Super promocja

    Oryginalna, wpadająca w oko i w ucho, przede wszystkim w pamięć i o to chodzi. Ukazuje jedne z najważniejszych symboli ówczesnego Gdańska.Jestem pod wielkim wrażeniem.

    • 4 4

  • Fajny spot

    Niezłe!!!

    • 2 2

  • ...

    Piękne...piękne... z drugiej strony mamy brudne przystanki, syf gdzie popadnie, smętne panie z siatami do ziemi pyszczące na cały świat, tramwaj z uryną w pod siedzeniem i s****ące gdzie popadnie psy.

    • 1 3

  • Też moje pytanie brzmi po co? i za ile? (3)

    jaki jest budzet tej akcji? Po co reklamowac Gdansk w polskich mediach, nie kumam? Autostrada oddana niedawno bedzie wiekszym magnesem do odwiedzenia 3miasta niz ta akcja. Czemu nie uderza sie skandynawii gdzie target jest o wiele bardziej majetny i rozrywkowy a przeciez mamy ich tak blisko? Dla mnie to sztuka dla sztuki i ciezka kasa wyrzucona w bloto. Dodam ze mamy kryzys a miasto jest przegrzane wiec widocznie musze pogratulowac humoru UM w Gdansku.

    • 4 6

    • (2)

      Dla takich jak Ty, żebyś wreszcie zrozumiał, że życie nie polega tylko na malkontenctwie. W błoto powinien był spuścić się Twój ojciec. Pytania w stylu "Po co? Dlaczego?" stawiają ludzie ograniczeni, którzy sami nie mają odwagi wyjść poza ramy własnego monitora.

      • 2 5

      • (1)

        Oooo widze ze piesek juz zaczal ujadanie. Tylko pytanie czy jestes z UM czy z ekipy realizujacej ten material? Zadalem pytania a ty nie raczyles mi odpowiedziec tylko zaczales opluwac jak podobno ci frajerzy z PIS. Gratuluje! Nie mam nic do nakreconego materialu ale do strategii wyznaczonej przez miasto, czytaj wydzial promocji. Te kilka jak nie kilkanascie milionow PLN mozna by bylo wydac z wiekszym pozytkiem ale przeciez to ja jestem ograniczony zadajac pytania i szukajac odpowiedzi? Zadna reklama nie jest mi potrzebna zeby uznac moje miasto jako miasto o wielu twarzach rowniez tej o ktorej jest mowa w materiale. Na koniec daje ci "lustereczko" buraku bo co ty mozesz o mnie wiedziec stawiajac takie tezy? Wez popatrz w lustro a potem tylko sie nie powies, prosze cie bardzo.

        • 2 1

        • Dołącz do ruchu oburzonych, przestań wciskać F5 i dorośnij..

          • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane