• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nieszablonowi gdańszczanie bohaterami kampanii reklamowej miasta

Marta Nicgorska
18 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców

Wyjdź poza ramy. Dotknij wolności - to przesłanie najnowszej reklamówki Gdańska.


Pod hasłem "Wyjdź poza ramy. Dotknij wolności" rozpoczyna się kampania wizerunkowa Gdańska. Jej bohaterami są ludzie kreatywni, którzy nie poddają się własnym ograniczeniom, jak mówi angielskie hasło: beyond the frame.



Jak oceniasz najnowszy spot reklamowy Gdańska?

Ubiegłoroczną kampanię promocyjną Gdańska zapowiadały intrygujące filmiki, tzw. wirale. Nagi rolnik w beli siana bił rekordy popularności w sieci, busiki z "pracownikami Instytutu Rezonansów i Interferencji", którzy badali natężenie fal GDN robiły szum w wielu polskich miastach. W tym roku Gdańsk zdecydował się na... przesyłkę z pieczątką w środku.

Odciskam na kartce stempel z pytaniem czy "Jesteś BTF?" i czytam: "Są wśród nas ludzie, którzy idą pod prąd. Niepokorni. Realizują swoje pasje nie zważając na okoliczności. Trudności są dla nich wyzwaniem, a nie przeszkodą. Ludzie BTF. Czy jesteś jednym z nich?"

- Odwaga, wolność i kreatywność są wpisane w DNA naszego miasta. Gdańsk jest magnesem, który od pokoleń przyciąga ludzi odważnych i otwartych, niezależnych i pełnych pasji. I to jest przewodni motyw naszej nowej kampanii. Bo Gdańsk zrywa ze schematami i wyzwala w ludziach to co najlepsze. Gdyby nie Gdańsk, w którym wszystko się zaczęło, współczesna Europa wyglądałaby inaczej - mówi Anna Zbierska, dyrektor Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

W spocie reklamowym "Gdańsk. Wyjdź poza ramy. Dotknij wolności" pojawiają się gdańszczanie, którzy idą w życiu pod prąd i nie poddają się. Wśród nich znalazła się m.in. Iza Sokołowska, niezwykle utalentowana tancerka, której karierę przerwał nowotwór kręgosłupa. Jeszcze niedawno jej walką o życie oraz o odebranego przez męża synka emocjonowała się cała Polska. Sokołowska wraca do swojej pasji, uczy baletu i zaraża innych wolą życia. Pojawia się również Justyna Dziechciarska, młoda malarka, która pokonała strach przed wysokością i stworzyła na jednym z bloków gigantyczny mural będący dziś elementem monumentalnej galerii w przestrzeni miasta.

Reżyserem filmu jest Drew Lightfoot, twórca spotów dla takich firma jak Apple, Volkswagen, Kia czy Orange. Filmowi towarzyszy muzyka autorstwa Pawła Mykietyna, jednego z najbardziej cenionych kompozytorów średniego pokolenia w Polsce.

Spot zostanie wyemitowany w ogólnopolskich stacji telewizyjnych (m.in. TVN, TVN 24,TVN Style, Polsat, TVP 1 czy TVP 2) oraz w CNN i France24. W Warszawie i Gdańsku zrealizowana zostanie kampania outdoorowa wykorzystująca wielkoformatowe siatki. Kampania internetowa pojawi się w serwisach informacyjnych wp.pl, gazeta.pl, tvn24.pl oraz w serwisach ipla.pl i Onet VOD.

Co działo się na planie zdjęciowym, czyli kulisy kampanii.



Na potrzeby kampanii stworzono stronę BeyondTheFrame.pl. Można na niej nagrać 5-sekundową wypowiedź poświęconą wolności, miłości czy pasji, a następnie, po zmiksowaniu z nagraniami innych użytkowników, udostępnić stworzony utwór znajomym na Facebooku. Z nagrań internautów zaproszony przez Gdańsk znany kompozytor stworzy pełnowymiarowy utwór, traktując każdą dźwiękową próbkę jako osobną nutę.

Opinie (81) 7 zablokowanych

  • Świetny film - przedstawia samą prawdę.

    Przy okazji - jaki nr autobusu staje przy neptunie bo chciałbym się z rodziną wybrać...

    • 3 0

  • kolejna akcja piękna tylko w słowach (2)

    jestem kreatywna,nieszablonowa, ale przede wszystkim - jestem wściekła, jestem nauczycielką...Gdańsk miastem ludzi z pasją?, Gdańsk- miastem przyjaznym dla niepełnosprawnych?Piękne słowa, ale tylko słowa! Czy wiecie,że właśnie w naszym mieście nauczyciel wspomagający dziecko niepełnosprawne nie może mu towarzyszyć na wszystkich lekcjach, gdyż jego etat wynosi 18 godzin tygodniowo, a np.gimnazjalista ma w tygodniu 29 godzin lekcyjnych?W klasie integracyjnej jest dwoje uczniów na wózkach, troje z innymi dysfunkcjami, opracowano dla nich indywidualne programy i co i zostawiamy ich samych z prozaicznego powodu braku pieniędzy, ależ jesteśmy wolni, nietuzinkowi

    • 4 3

    • nie wiem tylko, co do tego ma miasto?

      Że Twój etat to tylko 18 godzin a Twoja dyrekcja nie chce zgodzić się na nadgodziny? Do pani minister.

      • 1 0

    • Twoja "nieszablonowa pasja" musi odpowiadać wynagrodzeniu, które otrzymujesz?

      • 0 0

  • ale piekny film

    szkoda tylko ze ludzie z pasja maja na ogol powazne problemy. kochasz balet? jestes malarką? chcesz podrozowac i zdobywac szczyty? jesli nie jestes spadkobiercą i nie masz bogatych starych to mozesz na swoje pedzle zapracowac zapierniczajac w sopockiej gastronomii po 280h miesiecznie (a to i tak niewiele - jak ktos zbiera na samochod to cisnie ponad 300) pracujac na lewą umowę, a pomalowac sobie w ten wolny poniedzialek w nocy. no chyba ze starczy ci z pensji w banku 1900 brutto i mieszkasz u babci. ale to naprawde fajny film.

    • 1 1

  • przystanek autobusowy "Neptun"??? ;)

    • 2 0

  • jak by nie euro to gdańsk dalej by był jedną wielką kupą. (1)

    i tak jeszcze wiele jest do zrobienia. przedewszystkim drogi ale tego deweloperzy nie zasponsorują . wysprzedane miasto w prywatne ręce razem z zabytkami, jak by nie deweloperzy do dalej by wygladało szaro i brudno.

    • 1 2

    • Głupiś jak gdynianin z pod znaku Fujarki

      a podpisujesz się gdańszczanin. Właśnie dlatego, Gdańskowi przyznano organizację EURO,m bo jest Gdańskiem. Nie Łodzią, Katowicami, Gdynią czy innym Radomiem tylko GDAŃSKIEM !!!

      • 2 1

  • kulisy kampanii

    Świetnie ogląda się filmik z kulisami kampanii. Mam wrażenie, ze jest dużo ciekawszy i lepszy niż efekt końcowy. Muzyka, dynamika, nieszablonowość.Tak czy siak- oba filmiki fajne. Pomysł też ok. W końcu Gdynia już taki ma od dłuższego czasu... ;)

    • 7 0

  • ciekawe skąd ten autobus na ul Długiej?? :D

    • 2 0

  • o nie wiedziałem ze zrobili nową linię autobusową zatrzymującą się przy Neptunie

    • 2 0

  • szkoda, że Gdańsk nie wymyślił czegoś swojego tylko sciągnał elementy przechodzenia z jednego elementu miasta na drugi

    z kampanii reklamowej Poznania sprzed roku. Spot sam w sobie nie jest zły, ale po co kopiować pomysły, jak można wymyślić coś fajnego samemu?!

    • 0 0

  • Gdańsk to nie Gdynia i się rozwija! Brawo

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane