- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Nowa Bulońska i co dalej? Nowe drogi i linie tramwajowe w Gdańsku
Wiosną zacznie się budowa przedłużenia ul. Bulońskiej wraz z linią tramwajową do skrzyżowania z ul. Warszawską i Jabłoniową. W najbliższych latach dróg ze słowem "nowa" Gdańsk planuje wybudować więcej - sprawdzamy, na jakim etapie są pozostałe projekty.
Gdańsk ma rozległe plany inwestycyjne dotyczące budowy nowych dróg i linii tramwajowych. Ich skala jest tak duża, że na pewno nie wszystkie projekty uda się zrealizować. Na ten moment przesądzona jest budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej, która ma już wybranego wykonawcę - firmę NDI, która zainkasuje za to 191,7 mln zł. Druga w kolejce jest Nowa Warszawska. Obie inwestycje znalazły się w dofinansowanym przez UE Gdańskim Programie Komunikacji Miejskiej Etap IVA.
A co z pozostałymi przedsięwzięciami?
Inwestycja będzie realizowana, przynajmniej na razie, wyłącznie w formie trasy tramwajowej, bez drogi. Nowe torowisko zostanie wyprowadzone na wysokości ul. Łódzkiej z istniejącej trasy tramwajowej biegnącej wzdłuż al. Havla i dojdzie aż do pętli, która powstanie w ramach Nowej Bulońskiej, przy skrzyżowaniu z Jabłoniową.
Projekt Nowej Warszawskiej ma być gotowy do czerwca tego roku. Z kolei jesienią rozpoczną się poszukiwania wykonawcy.
Ta inwestycja ma dokładnie odwrotne założenia. W przypadku tego przedsięwzięcia miasto zdecydowało się zrezygnować z budowy linii tramwajowej, a pozostać jedynie przy rozbudowie układu drogowego. Nowa Jabłoniowa powstanie na odcinku od skrzyżowania z Nową Bulońską i Warszawską aż do ul. Przywidzkiej.
Aktualnie projekt jest wciąż w opracowaniu, chociaż pierwszą datą jego powstania miał być kwiecień 2015 roku. Miasto musiało jednak zerwać umowę z wykonawcą i poszukać nowego. W międzyczasie projekt okrojono z tramwaju (będą buspasy), chociaż zachowana zostanie rezerwa terenu pod torowisko. Projekt ma być gotowy jeszcze pierwszym półroczu 2018. Niestety, próżno jest spodziewać się w tym roku ogłoszenia przetargu na realizację.
W tym przypadku również w grę wchodzi jedynie budowa samej ulicy kosztem linii tramwajowej. Trasa miałaby połączyć pętlę Łostowice Świętokrzyska z istniejącą ul. Świętokrzyską w pobliżu granicy miasta z Kowalami, biegnąc przez osiedla znajdujące się na południe od ul. Świętokrzyskiej.
Co ciekawe, inwestycja ma opracowaną dokumentację projektową, ale jej realizacja nie jest priorytetem, dlatego ani w w tym roku, ani w kolejnym nie należy wypatrywać początków jej powstawania.
Wciąż nie wiadomo dokładnie, jaki będzie dokładny przebieg trasy tramwajowej, która połączy Morenę (a dzięki Nowej Bulońskiej, także część dzielnic południowych) z Wrzeszczem. Chodzi tutaj głównie o miejsce włączenia się jej w al. Grunwaldzką. Jej powstanie pozwoli podróżować mieszkańcom między wspomnianymi dzielnicami bez konieczności przejazdu przez centrum miasta.
Tutaj również prace projektowe wciąż trwają, chociaż zaczęły się już dwa i pół roku temu. Inwestycja ma wysoki priorytet, ale jej realizacja na pewno nie rozpocznie się w tym roku
- Nowa Wałowa - drugi etap
Inwestycja nie posiada projektu i trudno wskazać jakikolwiek termin realizacji, ale należy spodziewać się go dopiero w kolejnej dekadzie.
- Droga Zielona i tunel pod Pachołkiem
Czytaj też: Trzy wizje zabudowy terenów wzdłuż Drogi Zielonej
Inwestycja jest na etapie pozyskiwania decyzji środowiskowej, co ma nastąpić w maju. W ostatnim kwartale może zostać ogłoszony przetarg na opracowanie projektu, pod warunkiem pozyskania zewnętrznego dofinansowania.
- Nowa Małomiejska i Podmiejska oraz Nowej Myśliwskiej
Opinie (310) 4 zablokowane
-
2018-01-22 22:06
Kiedy nowa Starogardzka z linią tramwajową? (3)
Przez Borkowo, Straszyn?
Kiedy tramwajem będzie można jechać z Gdańska do Pruszcza Gdańskiego, dalej do Juszkowa czy na Rotmankę?
Na Śląsku od dawna tak jest, podobnie jest w Łodzi, można dojechać tramwajem do Zgierza... dlaczego nie w trójmieście?- 5 10
-
2018-01-22 22:59
(2)
Tak sobie pomysl. Gdańsk zapłaci za tramwaj na przedmieścia by wyprowadzili się tam mieszkańcy i przestali płacić podatki w Gdańsku? Wyprowadziles się na przedmieścia to nie licz że ci Gdańsk będzie drogi i tramwaje budować
- 3 3
-
2018-01-22 23:05
to nich Gdańsk szuka innych dochodów (1)
to żenada, że 2/3 budżetu miasta to PIT. Spełnia się dawne przekleństwo, że za powietrze płacimy. Gdańsk jak chce mieć robotnika, to musi komunikację budować. Oraz inne potrzebne mieszkańcom użytki a nie zaspokojenie ambicji nielicznych - płacę i wymagam!
- 1 1
-
2018-01-24 02:31
Borkowo, Straszyn i Pruszcz
to już nie Gdańsk, ani tym bardziej nie Trójmiasto. Gdańsk nie sfinansuje tramwaju w innych gminach.
- 1 1
-
2018-01-22 22:56
W Gdansku w rok buduja wiecej niz w Gdyni przez 2 kadencje
- 7 2
-
2018-01-23 00:05
a kogo to dzisiaj stać na tramwaj....?
- 1 1
-
2018-01-23 00:25
Autorze
Jak się mieszka na Morenie ?
- 2 3
-
2018-01-23 08:48
Tramwaj na Kołobrzeskeij!
Linia łącząca Wita Stwosza i Chłopską przez Kołobrzeską przydałaby się do obsługi UG oraz naszego lokalnego Mordoru ;)
- 6 0
-
2018-01-23 16:59
Może ruszcie Swietokrzyska .przecież cale poludnie się buduje a drogi jak na wsi. Poruszam się jak żółw.
- 8 1
-
2018-01-23 18:44
żadamy nowej świętokrzyskiej
cała havla i małomiejska się korkuje bo stara świętokrzyska nie odbiera takiego natężena ruchu , ale nie trzeba zrobić wczesniej politechniczną choć się obiecuwało południowemu gdanskowi coś innego p. pinokio Pawle
- 8 4
-
2018-01-24 02:27
Co z Bulońską Południową?
Będzie, czy nie?
- 6 1
-
2018-01-28 10:53
Bezwględnie Nowa Spacerowa z tuenelem, niekoniecznie Droga Zielona
Czy urzędnicy miejscy zrozumieją wreszcie, że Spacerowa za chwile się całkowicie zakorkuje? Osowa się rozrasta przybywa mieszkańców to już ponad 15 tysięcy ludzi. Już został wybrany wykonawca pierwszego odcinka Trasy Kaszubskiej , która będzie łączyła się z rondem w Chwaszczynie. To dodatkowa ilość samochodów, która ruszy w kierunku Spacerowej. Nikt kto będzie chciał jechać na Przymorze, do Oliwy, Sopotu i nawet Zaspy czy Wrzeszcza nie pojedzie inaczej. Przestańmy w końcu inwestować w dzielnice południowe i tak bardzo dużo pieniędzy miasto tam zainwestowało. Poza tym nasz obecnie panujący Prezydent OBIECAŁ przed wyborami wybudowanie Nowej Spacerowej i tunelu pod Pachołkiem.
- 1 4
-
2018-02-25 11:11
A co z przedłużeniem trasy Slowackiego od ETC do Hallera ?
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.