• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest inwestor dla hotelu przy marinie w Gdyni

Patryk Szczerba
24 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Projekt nowych budynków przy marinie w Gdyni przygotowany przez Studio Kwadrat.
  • Projekt nowych budynków przy marinie w Gdyni przygotowany przez Studio Kwadrat.
  • Projekt nowych budynków przy marinie w Gdyni przygotowany przez Studio Kwadrat.
  • Projekt nowych budynków przy marinie w Gdyni przygotowany przez Studio Kwadrat.
  • Projekt nowych budynków przy marinie w Gdyni przygotowany przez Studio Kwadrat.
  • Projekt nowych budynków przy marinie w Gdyni przygotowany przez Studio Kwadrat.

Firma deweloperska Ghelamco ma być partnerem Polskiego Związku Żeglarskiego przy zabudowie terenów wokół mariny żeglarskiej w GdyniMapka. Umowa ma zostać podpisana w najbliższych tygodniach. Prace budowlane mogłyby się rozpocząć po przyszłorocznym sezonie żeglarskim, a skończyć jesienią 2025 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Kiedy powstaną nowe budynki przy gdyńskiej marinie?

Przypomnijmy: kilka lat temu ówczesny zarząd Polskiego Związku Żeglarskiego zaprezentował projekt nowego kompleksu przy gdyńskiej marinie przygotowany przez Studio Kwadrat. Miejsce miało wzbogacić się o hotel z 200 pokojami (10 tys. m kw.), a kluby żeglarskie zyskać nowe siedziby.

Inwestycje przy marinie w Gdyni: plany od lat



Pozostałą część planowano przeznaczyć na:
  • powierzchnię handlową i usługową (5,7 tys. m kw.),
  • biura (5 tys. m kw.),
  • centrum fitness (2 tys. m kw.).

W planach był podziemny garaż posiadający 240 miejsc postojowych oraz sale konferencyjno-szkoleniowe. Swoją bazę miały zachować działające tu kluby żeglarskie, dla których planowano przeznaczyć połowę kompleksu.

Nie było pieniędzy na inwestycję



Do koordynowania budowy powołano spółkę Nowa Marina Gdynia. Nie udało się jednak znaleźć 160 mln zł na inwestycję.

Po zmianie władz Polskiego Związku Żeglarskiego sprawa na jakiś czas została odłożona, ale w 2019 roku okazało się, że PZŻ znalazł inwestora, z którym rozpoczęto rozmowy.

Głównym elementem negocjacji była sprawa udziału klubów żeglarskich w inwestycji. Chodziło o zabezpieczenie ich działalności podczas budowy oraz po zakończeniu inwestycji.

Nowy inwestor i porozumienie z yacht klubami



W ostatnich dniach została podpisana umowa przedwstępna, która jest ostatnim krokiem przed podpisaniem formalnego porozumienia z deweloperem. Na jego mocy firma Ghelamco ma objąć większościowe udziały w spółce Nowa Marina. PZŻ wniesie do spółki ziemię.

Doszło także do porozumienia działających na miejscu klubów żeglarskich ze spółką Nowa Marina. Określono w nim sposób funkcjonowania klubów Yacht Klub Polski, Yacht Klub Gryf, Yacht Klub Stal w trakcie budowy oraz po zakończeniu inwestycji.

Za trzy miesiące Ghelamco przejmuje udziały w spółce



Na działalność żeglarską przeznaczono ok. 50 proc. terenu, objętego inwestycją.

- W ciągu trzech miesięcy zamierzamy podpisać faktyczną umowę, w której Ghelamco obejmie większościowe udziały w spółce. Umowa będzie obwarowana szeregiem zapisów związanych z podejmowaniem decyzji, bo chcemy zabezpieczyć działalność żeglarską. To, że będziemy mieli mniejszościowy pakiet udziałów, nie oznacza braku wpływu na działanie spółki. Inwestor podszedł do tego ze zrozumieniem - mówi Bogusław Witkowski, prezes zarządu spółki Nowa Marina Gdynia.
Wiadomo, że potrzebny jest projekt zamienny dla tej inwestycji. Część zewnętrzna przygotowana przez Studio Kwadrat nie zmieni się. W planach jest inny od wcześniej założonego rozkład pomieszczeń. Na razie nie wiadomo, w jaki sposób rozłożą się akcenty komercyjne.

Trzy lata na budowę - początek jesienią 2022 roku



Przewidywany harmonogram zakłada przeprowadzkę klubów do kontenerów jesienią 2022 roku. Prace budowlane mają potrwać trzy lata.

- Istotne jest dla nas to, by budowa wpłynęła jak najmniej na działalność klubów żeglarskich, stąd rozpoczęcie prac planujemy jesienią 2022 roku - kończy Bogusław Witkowski.
Ghelamco to belgijska firma deweloperska, działająca w Polsce od ok. 20 lat. W naszym kraju wybudowała kilkanaście dużych biurowców, obiekty handlowe i budynki mieszkalne, głównie w Warszawie.

Quiz Żeglarskie Trójmiasto Średni wynik 43%

Żeglarskie Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (191) ponad 10 zablokowanych

  • Brawo Trojmiasto +

    Ostatnio kliknąłem aby apka Trojmiasto powiadamiała mnie o ważnych wydarzeniach a tu pierwsze o sponsoringu mariny w gdynii. Brawo jestem pod wrażeniem. Ręce i nogi opadają.

    • 11 0

  • Dlaczego znowu takie kurniki? Nie można trochę wyżej?

    • 5 2

  • Jesli nie wypowiedzial sie kucyk to znaczy ze maczal w tym palce (1)

    • 11 1

    • Oczywiście, przecież nad wszystkim czuwa jego funfel i pierwszy cwaniak w hamerski.

      • 0 0

  • Wreszcie znikną te szopy że skweru (1)

    Rodem z Rowów....

    • 4 7

    • nestety nie znikną

      Gdzie zjem frytki ?

      • 0 0

  • Super

    Będą malowac jak trza.
    Beton na zielono, sztuczne kwiaty.
    Budy w kaszubskie wzory. Pod kolejką będzie sztuczny śnieg.

    • 6 1

  • (2)

    Uporządkujcie te budy na Skwerze są szkaradne trochę nowoczesności luzu

    • 3 5

    • Kiedy byłeś w tym miejscu?

      Widziałeś inne miejsca nad morzem, przynajmniej u naszych sąsiadów. Wiadomo, że nie.

      • 0 0

    • Budy

      ...są najtrwalsze.

      • 0 0

  • za Szczurka to niewykonalne

    • 4 1

  • Tak...Główny iwestor zgodzi się by mniejszościowy decydował o kształcie inwestycji.... ;)) (3)

    Owszem, podpisze jakieś notarialne zobowiązanie...
    Potem sprzeda swe udziały kolejnemu i kolesie ze Związków Żeglarskich będą jak to się mówi kolokwialnie ..wydymani...
    Albo ma się 50.1% w złotych akcjach albo trzeba liczyć się z ryzykiem przekrętu...
    Prześledcie sprawę Srebrnej albo chociażby Sea Towers...

    • 12 1

    • Bardzo bym nie chcial zeby to sie tak skonczylo,

      ale niestety chyba masz racje :(

      • 0 0

    • Oczywiście że tak będzie, brawo Jasiu ! Myślicie że ktoś wybuduje hotel, żeby mu pod oknami szlifowali, tłukli, malowali itp? W momencie gdy kluby opuszczą zabudowania dokona się akcja wydymania żeglarzy. Już nigdy tam nie wrócą. Myślą że mają zabezpieczenie w formie umów, ale odbędzie się to dokładnie tak jak piszesz, odsprzedadzą udziały, zmieni się właściciel, kolejny powie że nic nie podpisywał i po was! Oprzytomniejcie, cwm już zostało załatwione od środka, na zamówienie pewnych osób.

      • 0 0

    • Szacun

      • 0 0

  • A pozostałe kluby? (2)

    Arka, ykp, cwm?

    • 4 0

    • CWM

      Sam się wydym... Harcerze to złodzieje.

      • 0 0

    • YKP to jeden z klubów, ktory pan redaktor nazwł jach klub morski. Arka ma swój barak a cwm nagle zbankrutowało po kilkudziesięciu latach działalności.

      • 0 0

  • Widać wielką epopeję rozwoju urbanistycznego Gdynia jeszcze ma przed sobą (3)

    Z wyburzonych gierkowskich klubów niemal całego dzisiejszego yacht-owo-klubowego barłogu gruzy przewieść szalandami i stworzyć na miejscu historycznej zabudowy obok Torpedowni na Babich Dołach wielki nowoczesny YachtPark, z warsztatami napraw żaglówek, szkoły dla wodnego rzemiosła, obfitującymi w zieleń parkami i wieżowcami projektowanymi dla dziesiątek plażowiczów i tysięcy żeglarskich rodzin. Wszystko w stylu modernizmu poddane dyktatowi tj. architekturze skrajnie nastawionej na funkcjonalizm w tym zakresie a oderwanej od historycznych stylów. Ta architektura ma służyć nowoczesnemu żeglarstwu, samorządowemu demokratycznemu społeczeństwu. Powinna wtapiać się tu i tam w zastałą rzeczywistość z jednej strony Śródmieścia Gdyni, a z drugiej klimat BD i rozwiązywać problemy rzesz ludzi, którzy upodobali sobie tę piękną dyscyplinę sportu i rekreacji.

    • 4 2

    • mielizna, sternik (1)

      mielizna...

      • 0 1

      • Ja widzę nie tylko stopę wody .....

        ale jest dla mnie osobiście najciekawsze info ostatniego czasu.
        Tak trzymać !!!!

        • 1 1

    • Sternik

      Raczej debi..

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane