- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (510 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (132 opinie)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (110 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (88 opinii)
- 5 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (57 opinii)
- 6 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (195 opinii)
Jest inwestor dla hotelu przy marinie w Gdyni
Firma deweloperska Ghelamco ma być partnerem Polskiego Związku Żeglarskiego przy zabudowie terenów wokół mariny żeglarskiej w Gdyni. Umowa ma zostać podpisana w najbliższych tygodniach. Prace budowlane mogłyby się rozpocząć po przyszłorocznym sezonie żeglarskim, a skończyć jesienią 2025 roku.
Inwestycje przy marinie w Gdyni: plany od lat
Pozostałą część planowano przeznaczyć na:
- powierzchnię handlową i usługową (5,7 tys. m kw.),
- biura (5 tys. m kw.),
- centrum fitness (2 tys. m kw.).
W planach był podziemny garaż posiadający 240 miejsc postojowych oraz sale konferencyjno-szkoleniowe. Swoją bazę miały zachować działające tu kluby żeglarskie, dla których planowano przeznaczyć połowę kompleksu.
Nie było pieniędzy na inwestycję
Do koordynowania budowy powołano spółkę Nowa Marina Gdynia. Nie udało się jednak znaleźć 160 mln zł na inwestycję.
Po zmianie władz Polskiego Związku Żeglarskiego sprawa na jakiś czas została odłożona, ale w 2019 roku okazało się, że PZŻ znalazł inwestora, z którym rozpoczęto rozmowy.
Głównym elementem negocjacji była sprawa udziału klubów żeglarskich w inwestycji. Chodziło o zabezpieczenie ich działalności podczas budowy oraz po zakończeniu inwestycji.
Nowy inwestor i porozumienie z yacht klubami
W ostatnich dniach została podpisana umowa przedwstępna, która jest ostatnim krokiem przed podpisaniem formalnego porozumienia z deweloperem. Na jego mocy firma Ghelamco ma objąć większościowe udziały w spółce Nowa Marina. PZŻ wniesie do spółki ziemię.
Doszło także do porozumienia działających na miejscu klubów żeglarskich ze spółką Nowa Marina. Określono w nim sposób funkcjonowania klubów Yacht Klub Polski, Yacht Klub Gryf, Yacht Klub Stal w trakcie budowy oraz po zakończeniu inwestycji.
Za trzy miesiące Ghelamco przejmuje udziały w spółce
Na działalność żeglarską przeznaczono ok. 50 proc. terenu, objętego inwestycją.
- W ciągu trzech miesięcy zamierzamy podpisać faktyczną umowę, w której Ghelamco obejmie większościowe udziały w spółce. Umowa będzie obwarowana szeregiem zapisów związanych z podejmowaniem decyzji, bo chcemy zabezpieczyć działalność żeglarską. To, że będziemy mieli mniejszościowy pakiet udziałów, nie oznacza braku wpływu na działanie spółki. Inwestor podszedł do tego ze zrozumieniem - mówi Bogusław Witkowski, prezes zarządu spółki Nowa Marina Gdynia.
Wiadomo, że potrzebny jest projekt zamienny dla tej inwestycji. Część zewnętrzna przygotowana przez Studio Kwadrat nie zmieni się. W planach jest inny od wcześniej założonego rozkład pomieszczeń. Na razie nie wiadomo, w jaki sposób rozłożą się akcenty komercyjne.
Trzy lata na budowę - początek jesienią 2022 roku
Przewidywany harmonogram zakłada przeprowadzkę klubów do kontenerów jesienią 2022 roku. Prace budowlane mają potrwać trzy lata.
- Istotne jest dla nas to, by budowa wpłynęła jak najmniej na działalność klubów żeglarskich, stąd rozpoczęcie prac planujemy jesienią 2022 roku - kończy Bogusław Witkowski.
Ghelamco to belgijska firma deweloperska, działająca w Polsce od ok. 20 lat. W naszym kraju wybudowała kilkanaście dużych biurowców, obiekty handlowe i budynki mieszkalne, głównie w Warszawie.
![Żeglarskie Trójmiasto](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2953/405x405/2953414__kr.webp)
Żeglarskie Trójmiasto
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (191) ponad 10 zablokowanych
-
2021-11-26 09:48
Hotele przy nasadzie Mola Południowego oraz na terenach mariny
i plan miejscowy dopuszczający zabudowę to wadliwa decyzja planistyczna. Decyzja taka nie tylko oddziela przestrzeń publiczną Mola Południowego od kontaktu wzrokowego z basenem żeglarskim ale ogranicza ilość miejsca do zimowania jachtów, organizacji imprez żeglarskich i zwykłej działalności żeglarskiej.
- 4 0
-
2021-11-26 10:03
Komercja
jest zdolna do zajęcia chodników, parkingów, miejsc zimowania dla jachtów, otwarć i ciągów widokowych na morze....
- 4 0
-
2021-11-26 20:53
Przeprowadzka klubów żeglarskich do kontenerów
...na stałe?
Jeden z klubów działa w baraku z czasów okupacji hitlerowskiej (szkółka klasy optymist).
Może to taki wypróbowany sposób na działalność klubów- 4 0
-
2021-11-27 06:52
Proporcje
pomiędzy zabudową podstawową typu hangar do remontu jachtów zimą, pomieszczenia warsztatowe, magazynki na sprzęt żeglarski, suszarnią, żaglownią, stolarnią, malarnia, slusarnią i węzły sanitarne, a pokoje trenerów, marketing administracja a dodatkową typu pokoje noclegowe, pentry, minibary, sauna powinny być na tym terenie jak 8 do 1, do 1.
Funkcja hotelowa nie może zdominować. Na hotele jest miejsce prawie wszędzie, a na funkcje typowo żeglarskie jest miejsce w marinie.- 3 0
-
2021-11-27 07:20
Teren niezabudowany w marinie to
przede wszystkim nabrzeże, ale także place do zimowania jachtów, parkingi na samochody i przyczepy do transportu łódek, komunikacja.
Proporcja pomiędzy zabudową, a przestrzeniami wolnymi od zabudowy powinna być jak 1 do 4- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.